Mulla on ollut imetyksen alkutaival takkuista taas kerran. On sen verran isot rinnanpäät vauvan suuhun nähden, että imuote herkästi on aluksi pielessä. Lisäksi sairaalassa toisena vuorokautena otettu aivan jatkuva rinnalla olo sai aikaan kovat kivut ja rinnat hiukan rikki. Nyt kun ollaan oltu pari päivää kotona niin syöminen kestää 1-2 tuntia ja sitten voipi olla 3-4 h tauko. Noista pitkistä tauoista oon kiitollinen, niin saa tissit huilata. Lansinohia, ilmakylpyjä oon koittanut ja rintakumiakin kokeilin nyt kotona. Ne hiukan auttavat, mutta ehkä aikakin tekee tehtävänsä.
Tänään rinnat olivat niin täydet, että piti pumpata hiukan syrjään. Käsinlypsyllä en saanut niin hyvää/nopeaa tulosta, joten käsikäyttöisellä pumpulla sain 125 ml ihan hetkessä. Toisaalta pumpun käyttö lisää maidontuotantoa, jotenka ei voi siihen usein turvautua, mutta nää meni nyt pakkaseen hätävaraksi. Jos on jotain lääkärireissua tms. muuten en aio pullosta syöttää, sen verran vanhanaikainen taidan olla et mun mielestä isä ja muut voivat tehdä kaikkea muuta, mutta eivät osallistua ruokintaan ainakaan ihan muuten vaan. Vaikka käy se pullo mielessä välillä kun irvistän kivusta, naama menee kirkkaanpunaiseksi ja kämmenet hikoaa.
Jännä nähdä maanantaina miten omalla maidolla on noussut paino.