Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei nyt ainakaan parissa päivässä oo tullut muutoksia. Paitsi että ikävä tiehyttukos parantui! Kyllä siis edelleen tähtään että imetän enemmän kun annan korviketta mutta epäilyttää tuo maidon riittävyys.. Onneksi tiistaina on neuvola niin saan juteltua terkkarin kanssa tästä että miten olis paras edetä

Olipahan äsken "hupia" kerrakseen imetystä aloittaessani. Oikea rinta oli niin täynnä maitoa aloittaessani että sitä maitoa kirjaimellisesti suihkusi. Piti lypsää käsin tuttipulloon talteen maitoa että saa edes osan paineesta purettua ja pikkuisen syömään ilman yskimistä. Mut ainaki oli aviomiehellä näkemisen arvoinen ilme ku näki tilanteen.

Mulla on ollut imetyksen alkutaival takkuista taas kerran. On sen verran isot rinnanpäät vauvan suuhun nähden, että imuote herkästi on aluksi pielessä. Lisäksi sairaalassa toisena vuorokautena otettu aivan jatkuva rinnalla olo sai aikaan kovat kivut ja rinnat hiukan rikki. Nyt kun ollaan oltu pari päivää kotona niin syöminen kestää 1-2 tuntia ja sitten voipi olla 3-4 h tauko. Noista pitkistä tauoista oon kiitollinen, niin saa tissit huilata. Lansinohia, ilmakylpyjä oon koittanut ja rintakumiakin kokeilin nyt kotona. Ne hiukan auttavat, mutta ehkä aikakin tekee tehtävänsä.

Tänään rinnat olivat niin täydet, että piti pumpata hiukan syrjään. Käsinlypsyllä en saanut niin hyvää/nopeaa tulosta, joten käsikäyttöisellä pumpulla sain 125 ml ihan hetkessä. Toisaalta pumpun käyttö lisää maidontuotantoa, jotenka ei voi siihen usein turvautua, mutta nää meni nyt pakkaseen hätävaraksi. Jos on jotain lääkärireissua tms. muuten en aio pullosta syöttää, sen verran vanhanaikainen taidan olla et mun mielestä isä ja muut voivat tehdä kaikkea muuta, mutta eivät osallistua ruokintaan ainakaan ihan muuten vaan. Vaikka käy se pullo mielessä välillä kun irvistän kivusta, naama menee kirkkaanpunaiseksi ja kämmenet hikoaa.

Jännä nähdä maanantaina miten omalla maidolla on noussut paino.

Mä niin Komppaan sua ameeba! Tuo maidon nousukausi on ihan hirveä! Onneks se meni alle viikossa itsellä ohi ja nyt on maitoa tullut tytölle sopivasti.

Miksi vauva mölisee imiessään siis samalla kun tissi on suussa? Mmmmmmmm aaaaaaaa ääää ja volyymit kaakossa, kuuluu varmaan naapurin asti. Nyt kiljuu, päästää kroosaus ääntä nenästä
...Neuvolassa sanoi vaan että hän on malttamaton. Mitä sekin sitten tarkoittaa?

Oli myös puhetta niistä vauvan nukkumis äänistä ja on kyllä rikasta. Kiva niihin hereillä keskellä yötä.

Kellään muulla ei samanlaista? Tää on aika ahdistavaa imee koko ajan mut huutaa ja potkii mua samalla. :'(

Meillä on vaan silloin ku rinnat alkaa olla tyhjät ja maitoa ei tuu vauvan mielestä riittävästi/riittävän nopeasti.

Meillä kans saa poika välillä joitain kummallisia "rinta raivareita". Heiluu ku heinämies tissi suussa ja melkein saa itkukohtauksiakin ilman että päästää irti.

Joo, täällä on kans samanlaista. Pää viuhtoo ja ikenet iskeytyy tiukemmin nännin ympärille, kädet hakkaa ja jalat potkii. Alan olemaan melko kypsä tähän imetykseen jos totta puhutaan.. Odotan vain että alkais olemaan valoa tunnelin päässä mutta sitä saa odottaa vielä kauan :/

Zoe Siihen tiedän että auttaa se että vaihtaa tissiä. Tein nytkin niin vaistomaisesti ja taisi auttaa.
Lisäksi luin vau.fi sivuilta että pienikin vauva aistii että äiti ei ole läsnä jos pelaa koneella tai kännykällä...heitin kännyn heti pois ja tuntui että imetyssessio rauhottui heti huomattavasti!

Toi on Hepsuli ihan totta! Mua ärsyttää muutenkin oma käytökseni, aina on pakko olla pädi tai puhelin vieressä. Miksei joskus vois vaan olla...niinku ennen vanhaan :D Täytyy kiinnittää siihen huomiota enemmän ja varsinkin, kun lapsi kasvaa ja vaatii seurustelua enemmän.

Täytyy sanoo, että esikoisen kanssa puhelin enemmän kourassa imetyksenkin aikaan. Nyt esikoinen tarvii huomiota, niin vauvan nukkuessa ei esim pääse ihastelemaan vauvaa, niin imetyshetkistä otan kaiken irti ihailemalla uutta tulokasta! Toki esikoinen silloinkin saattaa vaatia huomiota...

Mun työkaveri sanoi et "Muista sitten et puhelin tai padi ei oo samaan aikaan käsissä kun vauva!!" Taidan ottaa neuvon sit tosissani ettei tuu jälkeenpäin sanomista :grin

Sattuu,ahdistaa. Tänään ei mikään riitä ja mä alan vihata koko imetystä. Multa puuttuu varmaan jotain normaalia mun systeemistä. Rakastan yli kaiken tuota myyttiä mutta vihaan imetystä! Se sattuu ja tuntuu tasan vain inhottavalta. Miksi en osaa luovittaa

Mä niin tunnen tuskasi! Oon jo niin stressaantunut koko asiasta, että vaikuttaa jo varmaan tuohon maidontuloon. Ei onnistu niin ei! Siirryn kohta kokonaan pumppaukseen, jotta poika saa edes loput äidinmaidot.

Samoja tunteita taas.. Poika vaan imee ja imee ja imee, mutta selkeästi ei saa tarpeeksi ruokaa. Luulis että tällaisista jättitisseistä tulis maitoa mutta kun ei. Turhauttaa. Eilen roikku huutaen tissillä neljä tuntia ja lopuksi annettiin korviketta 60ml että saatiin vauva tyytyväiseksi

Yöllä kanssa turvauduttiin pieneen määrään korviketta. Sen jälkeen piti kuitenkin olla tissillä hetki,mutta ainakin sitten tuli unta. En ymmärrä mitä ihmeen pulloja olen ostanut kun niistä VALUU maito? Ainoa joka oli kelvollinen oli rintapumpun mukana tullut.
Yritin pumpata eilen mutta ei tullut mitään. Voiko stressaaminen oikeasti vaikuttaa maidontuotantoon? Mulla nousi maito 4 päivää synnytyksen jälkeen ja poika oli niin tyytyväinen vähälläkin imulla. Tissit oli kovat ja kipeät. Nyt pari päivää ne on ihan pehmeät ja löysät ja tuntuu että esim.kerääjään ei heru ollenkaan samalla lailla maitoa. Mihin se nyt tyrehtyy kun kuitenkin olen koko ajan imettänyt ja yöllä kaikkein useimmin?

Musta tuntuu että meillä ei huuda mutta ei halua päästää ollenkaan tissistä irti. Mutta minkäs teet jos sattuu ja tuntuu pahalta niin siinä on paha olla coolina vaan. Ja aamulla tuli niin kovat purasut vielä päälle että huuto tuli.

Takaisin