Imettäminen

Meilläkin syödään öisin ehkä 3-5 kertaa...ja illalla on saatava unitissi tai tulee suoraa huutoa. En nyt jaksa alkaa kouluttamaan sen kummemmin. Tänään mentiin nukkumaan vasta tunti sitten...ja äiti valvoo vielä. Ei hyvä. Tosin nautin siitä että mun unikeko-vauveli herää joskus vasta klo 9.30.
 
Meilläkin on vielä unitissi käytössä. Se tosin pitäis illalla saaha pois käytöstä (joskus tulevaisuudessa). Kun tyttö ei meinaa illalla sitten röyhtäistä sitten millään ja se aiheuttaa sit sen et joskus 3-4h päästä nukkumaan menosta tulee kimakkaa kitinää. Ja esim. Viime yönä käänsin typyn nukkuu mahalleen, piereskeli paljon, haki hyvän asennon ja simahti uudelleen kun vähän peppua silitteli ja taputteli. Mut nää yöt on kyl aika erilaisia vielä tän ikäisillä rintamaito vauvoilla.
 
Ei meilläkään oo röyhtäissyt kunnolla aikoihin, joten täytyy myöntää etten edes röyhtäytä (kun ei vaivaa lasta mitenkään). Mä ajattelin yötissittää vielä kun kertoja tosiaan vain yksi ja pitkään mentiin ihan ilman syöttöjä ollenkaan kun oon suotu hyvin nukkuvalla lapsella. Esikoisesta muistaakseni 10 kk kohdalla lopetin pikkuhiljaa yötissittelyn, oli aika kovin siinä kiinni.
 
Meillä jäi röyhtäisyt pois jo kuukausia sitten, vaikka pikkuvauvana tekikin sitä tehokkaasti. Olisko jotain pientä refluksivaivaa, jos makuulla tulee huono olo.
 
Oispa mullakin noin. Edelleen 3-4 kertaa päivällä ja yöllä 2- infinity. Heh no nyt kun hampaat vaan vaivaa niin jään tutiksi.
 
Mä oon ollut nyt noin 3 viikkoa imettämättä, ja ihme haikeus iski vaikka olin koko imetysajan sitä mieltä että sais jo loppua kun rasittaa. Ja sit kun alkoi olla lopun merkit ilmassa, tuli sellainen "no eikö vielä kerran edes...". Huoh. Ja muhkeita tissejä on ikävä. :D
 
Mä oon nyt yrittänyt vähän lisätä päivään tissiä.. Tällainen oma koe. Viime yö meni vähän paremmin ja nukkui kolme tuntia ennen kun heräsi ensimmäisen kerran.
Tänäänkin aamupalan jälkeen sai kaksi kertaa rintaa ennenkuin laitoin nukkumaan.
 
Mä imetän vaikka kuinka monta kertaa päivässä. Kerran yöllä. Iltaa kohden oikein tiivistyy koko homma. Tosin kiinteät ovat vasta alkaneet neljä viikkoa sitten. Kuukauden päästä olisi Iron Maidenin keikka. Mitenköhän saisin tuon pienen lisäämään kiinteitä riittävästi ja juomaan pullosta... Hämeenlinnaan kun en viitsisi lapsenvahtia ottaa muutaman tunnin takia pienten kanssa.
 
En oo koittanut kun oon vaan lähinnä imettänyt ja harvoin pullosta koittanut. Mut tuollainen nokkamuki taitaa löytyäkin ennestään, koitan sitä. Kiitos! :)
 
Meillä pullostakieltäytyjä vetää nykyään nokkiksesta ihan kuin vanha tekijä. Tuttipullopääei edelleenkään toimi kunnolla, ei oo oikein tajunnut hommaa ja en enää edes oo tuttipullopäällä tarjonnut kun ei tajuu niin ei tajuu. Nokkiksista kelpaa kovat ja pehmeet, kapeet ja leveät.
 
Meillä tuli 2-3 kk:n iässä taukoa tuttipullosta ja sitten se ei enää kelvannutkaan. 5 kk:n kohdilla testattiin nokkamukia ja sillä onnistui. Vettä on myös juonut pillimukista.
 
Meillä ei tyttö koskaan huolinut tuttipulloa. Reilu 4kk iässä aloitettiin harjoittelemaan nokkamukilla. Nykyään sillä juominen onnistuu tytöltä itseltään tosi hienosti, joskus myös tarjoan mukista hörppyyttämällä vettä tai velliä.
 
Täälläkään ei pullo oo kelvannu, nyt juo vettä ruokailessa ikean kovasta nokkamukista itse. Ja tuo muki kelpas jo sillon ekalla kokeilukerralla.
 
Te jotka vielä imetätte..kysymys teille. Tuntuu että kuumalla ilmalla, nytkin +27, rinnoissa tuntuu maidon nousu ihan tuosta lämmöstä tai kun vaan juon vettä. Onko muilla samoja huomioita?

Meillä juodaan nykyään pillimukista vettä. Maito nokkiksesta jos on tarvis. Välillä myös tuttipullo kelpaa.
 
Runsas veden juonti mulla ainakin tuntuu nostattavan maitoa. Ihan jees kyllä, koska melko luppakorvilta tuntuneetkin jo pitkään :D
 
Asiasta kukkaruukkuun. Mä en oo aikasemmin saanu lihas kramppeja juuri minnekään, mutta nyt tässä parin viime kuukauden aikana oon kyllä saanu kramppiin melkeen minkä tahansa lihaksen ja milloin vain. Välillä oon ottanu magnesiumia lisäks, sillon ku oon muistanu ja Kait se on vähän helpottanu oloa. Tänään neuvolassa asiaa en osannu oikein puheeks ottaa, mut terkkari tuumas et sähän taijat imettää vielä? Nytten kun on ollu näin lämmintä, ni nää vauvathan tunnetusti ottaa rintamaidon kautta äidistä sen kaiken mahdollisen, myös suoloja. Sitten vasta mulle oikeesti taas sytty lamppu pään päälle:D Eli täst edes lisään omiin ruokiini hiukan suoloja, neidin vaatimuksesta.
 
Täälä alkaa koko maidon juominen oleen tosi vaikeeta. Ei meinaa kelpaa tissi eikä mikään pullo. Ei todellakaan täyty se neuvolan ohje 6-8dl päivässä. Kai sitä täytyy alkaa keittään puuro korvikkeesta ja lisätä ruokiin muutenkin maitoo. Huoh. Vettä suostuu sentään päivän aikana juomaan pillimukista. Onko kellään samaa ongelmaa? Hyviä neuvoja?
 
Takaisin
Top