Iho ja hiukset

Mimi: Täälläkin alkaa ahdistamaan tää näppyjen määrä.. Koko yläkroppa, selkä ja naama täys finnejä, joita et peitä millään :sad001
 
Maajo, ei ainakaan tuossa mun tuotteessani mainita mitään ettei saisi käyttää? Hui, aika ikävää jos ei saisi käyttää mutta asiasta ei varoiteta mitenkään. Jos tuo on niin laimeaa? Mutta jos asia on niin ettei saa käyttää, niin jääpä mullakin kyllä käyttämättä.
 
Täällä samat tarinat, naama kukkii ja hiukset rasvoittuu.

Joudun työni puolesta olemaan päivittäin ulkonäöltäni "edustuskunnossa" joten en ole pystynyt välttelemään kosmetiikkaa. Meikkaan päivittäin, käytän hiusten muotoilutuotteita kuten hiuslakkaa ym. Jotenkin ajattelen sen niin että jos vaikka olisin ammatiltani kampaaja niin enhän voisi välttyä ko aineilta mitenkään. Ja tuskin kampaajat saa sen sairaampia lapsia kuin muut. Toki en sitä hiuslakkaakaan nyt tietentahtoen hengittele mutta uskon siihen että esimerkiksi terveellisellä ruokavaliolla on suurempi positiivinen vaikutus kuin vaikkapa hiuslakattomuudella. Hiuksia koitan olla värjäämättä mutta voi olla että käyn raitoja laittamassa jossain välissä :)
 
Täälläkin hiukset rasvoittuu nopeasti, - enkä haluaisi niitä ihan joka päivä pestä. Onko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä hiusten hoitoon näin raskaana?

Naamakin alussa rasvoittui ja rupesi näppyjä pukkamaan, mutta olen nyt säännöllisesti käyttänyt misellivettä iltaisin puhdistukseen ja iho on huomattavsti parempi.
 
Saa nähdä tuleeko tyttö kun tätä tahtia tulee näppyä ja hiuksia saa pestä joka päivä. Ainakin esikoisen aikana piti paikkaansa se "tyttö vie äitinsä kauneuden" :D
 
Meidän esikoistyttö ei aiheuttanut läheskään näin pahoja iho-ongelmia :O
 
Mulla se sanonta ei oo pitäny paikkaansa, tosin lihonu oon kyl molemmil kerroil ihan riittävästi ja raskaudet näkyny leveyssuunnssa etenkin lantiolla. Mut iho on ollu lähinnä kuiva ja näpytön. Hiukset kyl rasvottunu herkemmin mut ne on ollu myös vahvat, eloisat ja kiiltävät, ja runsaammatki. Raskaudet on myös tummentanu mun hiusväriä, ja punanen pigmentti voimistunu, en siltikää oo mikään punapää mut punasta löytyy vähäsen ja iholla näkyy ehkä paremminkii. Nyt tuntuu et hiukset rasvottuu enemmän ku aiemmissa raskauksissa, ja tuntuu et niitä lähtee ihan samal taval ku ennen raskauttakii eli paljon. Tosin aiemmin mul on ollu lyhyet hiukset, niin sitä lähtöä ei oo samal taval huomannu kuin nyt, ku on puolipitkät.
 
Siiseliini, ei mullakaan esikoisesta iho näin paha ollu. Taas melkein itkin miehelle, olin saanut meikit naamaan ja iho näytti silti ihan kamalalta. Kovasti mies yritti lohduttaa..

Ei oo muuten nyt pariin päivään lähteny hiuksia niin paljoa kun ennemmin :eek:
 
minä kun poikia odotin mulla oli paksu ja kiiltavä tukka, viime syksynä kun ootin enkelityttöämme niin silloin tuli näppyjä ja hiukset oli ohuet ja rasvoittuvat, nythän alkuraskaudessa oli sama että rasvoittui hiukset mutta onneksi se on jo vähentynyt
 
Useilla naisilla iho muuttuu raskauden aikana herkäks, ja ihohan voi olla herkkä sekä rasvainen tai sekaiho samaan aikaan tms. Mulla tuli herkäks ja aina ollut sekaiho/normaali. Nyt pintakuiva iho kasvoissa, joka kiristää aina välillä, pienenpientä punaista koholla olevaa näppyä, iho kutisee tms. Apteekin tuotteet la roche posey. Suosittelen tätä sarjaa kaikille keillä raskaus näkyy kasvoissa :)
 
Naama on mennyt pienille värittömille/vaaleille näpyille, jotka eivät onneksi ole kovin näkyviä, jos ei kovin läheltä katso. Finnejä on ollut ehkä useammin kuin yleensä, muttei mitenkään dramaattisesti. Ja hiukset ovat toistaiseksi ihan kuin ennenkin.

Minulla on vain luonnonkosmetiikkaa käytössä jo ennestään. Kemikaalit kauhistuttavat ylipäätään, mutta onneksi niitä on kosmetiikan osalta ainakin suurimmaksi osaksi suhteellisen helppo välttää. (En keksi mitään tilannetta, jossa esim. hiuslakkaa tai ei-luonnonkosmetiikkameikkejä olisi ihan pakko käyttää.)
 
Naama ja selkä kukkii :/ onko kukaan löytänyt / keksinyt apua millä nuita finnejä voisi yrittää saada pois tai edes vähentää? Otsa on täynnä pientä näppyä ja ihan uutena juttuna selässä isoja todella ällöttäviä paiseita :S
 
Hei auttaisko sinkkivoide? Siis noihin finneihin? Uskaltaako raskauden aikana käyttää?
 
Mä olen öljynnyt ihoni joka päivä suihkun jälkeen vauvaöljyllä. Imeytyy mukavasti ja tulee ihanan pehmeä iho. Olen kyllä ostanut Bodyshopin kaakaovoidetta ja Weledan raskausarpiöljyä, sekä ihan Cocovin kaakaovoita ihon hoitoon, mutta en tällä hetkellä kestä mitään hajustettuja rasvoja, joten siksi joudun käyttämään nyt pelkkää vauvaöljyä, se kun ei haise miltään. Kerran öljysin itseni tuolla weledalla ja siinä kärvistelin koko yön itseäni haistellen oksennus kurkussa. :wtf: Mutta ehkä pääsen niitä vielä käyttämään jos tämän hajuherkkyys vähenee.. Muuten kaakaonhan sanotaan myös olevan hyvä raskausarville ja iholle muutenkin. Itse uskon kyllä että ihon hyvä kosteutus suojaa ainakin vähän vaurioilta, ainakin sitten kuivumiselta ja kutinalta, jos ei arvilta. Mutta ainakin olen yrittänyt, vaikka arpia sitten kauheasti tulisikin. Ihotyypistähän se tietty enemmän on kiinni. Muuten, ihana ihokuorinta tulee kun sotkee yhteen sokeria ja kookosöljyä. :Heartpink
 
Takaisin
Top