Iho ja hiukset

Pikkanen

Satasella mukana keskusteluissa
Tammikuunmammat 2016
Ajattelin luoda tällaisen ketjun, jossa voisi kertoa miten erityisesti iho ja hiukset ovat reagoineet ja mitä apukeinoja kukakin on löytänyt esim. raskausarpien ehkäisyyn :)

Itsestä tuntuu, että hiuksia meinaa irrota nyt vallan kauheasti, vaikka olen lukenut, että näin tapahtuisi vasta raskauden jälkeen. Onko kellään samaa ongelmaa?

Kasvojen iho kamalassa kunnossa, varmaan ikinä ei ole näin paljoa ollut näppyjä. :eek: Toivon, että tästä rauhottuisi.

Itse ostin Bio oilia, jota ajattelin alkaa käyttämään jo hyvissä ajoin. Itselläni on todella kuiva iho, joten tarvitsee varmasti rasvailla/öljytä paljon.

Yksi asia mitä mietin on hiusten värjääminen, mitä muut olette mieltä? Itselläni on punaiseksi värjätty pitkä tukka, värjäämättä oleminen tuntuu oudolta, enkä oikein keksi millä väriä saisi ylläpidettyä, mutta ei tekisi myöskään hirveästi mieli värjäilläkään, kun olen lukenut, ettei ehkä olisi hyväksi. o_O
 
Muokattu viimeksi:
Minulla kuivaa iho vaikka yleensä kesällä on iho parempana. Myös hiuksia lähtee mutta ei sen enempää kuin normaalisti. Hiusväri on ollut jemmassa kaapissa pari kuukautta. Mutta nyt en tiedä haluanko sitä sittenkään laittaa. Mietin että jos kävisikin kampaajalla laittamassa vain raitoja ja samalla leikkaisi tukkaa. Raitojen juurikasvu tietty tuo taas haasteita. Tai sit tummalla värillä pohja ja vaan latvoihin laittais väriä...t
 
Mulla on kyllä tullu niin paljon näppyjä naamaan nyt tän raskauden myötä. Naama pahemmassa kunnossa kun teininä, onneks tosin näpyt on tosi pieniä ja lähinnä huomaan ne vain koskettamalla. Raskausarpien ehkäisyksi ostin tuota Bepanthenin raskausarpivoidetta. Saas nähä että mihinkä siitä on. :)
Hiukset tuntuvat rasvoittuvan vuorokaudessa. Ja nyt kun joutuu useammin niitä pesemään niin päänahka kutiaa ja kuivuu. :sad001
 
Mulla ei onneks naama kuki :) vaan rintavako senkin eestä :'D
 
Naama kukkii ja hiukset rasvottuu :/

Kannattaa tosiaan alkaa rasvaamaan/öljyämään ihoa huolella ihan ajoissa raskausarpien ehkäisemiseksi. Mulla kävi viimeksi niin, että huolehdin tarkasti vatsan ja rintojen kosteutuksesta, eikä niihin tullutkaan arpia, mutta yhtenä iltana huomasin järkytyksekseni, että pakaroissa oli raskausarpia vaikka kuinka paljon. Olin siis käsitellyt koko vartalon kosteusvoiteella, ja rinnat ja vatsan vauvaöljyllä. Nyt olen jo ostanut vauvaöljyä, ja meinaan öljyyntyä kasvoja ja hiuksia lukuun ottamatta kokonaan jokaisella suihkukerralla :)
 
Mulle tuli ennen jo plussaa ihmeellisiin paikkoihin kipeitä finnejä: toinen pohkeeseen ja toinen pakaraan :grin muuten mulle ei ole tullut finnejä eikä ollut oikeastaan koskaan ennen raskausaikaakaan.

Iho on muuten voinut yhtä kuivasti ja kutisevasti kuin ennen raskauttakin. Toivottavasti tulisi aurinkoinen kesä, joka lievittäisi tämän atoopikon oireita! Tietysti olisi myös loistavaa, jos raskaushormoonit vaikuttaisivat positiivisesti ihon kuntoon. Se jääköön nähtäväksi!
 
Onko tos rasvan ja öljyn käytös joku juttu että suositellaan yhteiskäyttöä vai riittääköhän pelkkä rasvaaminen ehkäsemään? Täällä kans hiukset rasvottuu nyt päivittäin. Shampoota pitää päivittäin käyttää, mutta mulla ei pääse kuitenkaan päänahka tai hiukset kuivamaan, kun öljyän hiukset kauttaaltaan pari kertaa viikossa + saunon päivittäin, kyllä, päivittäin. Saunominen kans auttaa tossa naaman kukkimisessa, saa joka ilta ihohuokoset auki saunas että saa putsattua kunnolla ja rasvat/tehohoidot imeytyy paremmin. Ja merisuola/ruokasooda TOIMII ainakin itsellä, oikeasti. Ruokasooda kuorii ja merisuola kosteuttaa. Välillä kun sitte haluaa luxusta nii hemmottelee itteensä vähä kalliimmilla tököteillä :)
 
Mulla oli poikia odottaessa hyvä iho ja kiiltävät + paksut hiukset, enkeliä odottaessani naama taas kukki ja hiukset oli rasvaiset ja ohkaiset kuten nyttenkin. Raskausarvet ei tunnu missään mun jov almiiksi kirjavassa massussa, siinä kun on jo entiset arvet ja monta leikkausarpee.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on molemmissa raskauksissa ollut hiukset tosi hyvässä kunnossa, mutta iho normaalia huonommassa. Hiukset on alkanut putoilemaan vasta imetyksen loputtua eli niitä on siis lähtenyt normaalia vähemmän raskaana ja imettäessä. Lapsen sukupuolella ei ole ollut omalla kohdallani eroa näissä asioissa (eikä kyllä mahan mallillakaan).
 
Mulla eka raskaus raidotti ihan joka paikan, toka raskaus pidensi kolmea vanhaa raskausarpea muutamalla sentillä :) Hiukset rasvottuu, mutta en aio pestä niitä kuin joka toinen päivä. Niin herkkä päänahka, ja ei se muutenkaa ole hyväks päivittäin shampoolla kiusata. Hiuksia myös lähtee, mut niitä onkii lähteny jo runsaasti monta kuukautta, samalla uutta kasvustoa tulee ni ei kuulemma tarvi olla huolissaan. Iho on kuiva, mut niin ois muutenkin, raskaana ollessa vaan tulee vähemmän finnejä eikä niitä normaalistikaan tuu kuin menkkojen lähestyessä. Pitäs muistaa juoda riittävästi vettä, ni ois hyvä iho :)
 
Mulla on alkanu hiukset ja naama rasvottumaan. Normaalisti pesen hiukset n. 2 kertaa viikossa, niin nyt vois pestä joka toinen päivä. Koitan vaa sietää tätä rasvottuvaa päänahkaa ja pitää hiuksia mahdollisimman paljon kiinni. :D
 
Voi apua, mihinkähän sitä joutuis ilman tämmöstä foorumia? En oo yhtään tajunnu että nyt vois jo yrittää ehkäistä raskausarpia. Rinta on jo ihan raidoilla, kun tissit otti ja paisahti muutamassa päivässä kuppikokoa isommaksi...
Ja naama kukkii ja hiukset rasvoittuu. Teininä ei kauheasti finnejä ollut niin nyt sit senkin edestä. Hiuksia joutuu pesemään joka päivä kun ennen on riittänyt joka toinen päivä. Ja ne taitaa rasvoittua yöllä nopeammin, kun jos illalla käy suihkussa niin aamulla on jo sen näköistä että pitäis pestä uudestaan. Harmi vaan että en oo aamuihmisiä, vaan tahon aina käydä illalla suihkussa ettei tarvi aamulla kiireessä..
 
Hiukset rasvottuu kyllä ja irtoaa myös, tosin irtoilee jonnin verran normaalistikin. Esikoisen aikana ainaki lopussa ei hiuksia irronnu lainkaan! Synnytyksen jälkee senki eestä.
Plussan jälkee iho oli kunnossa, nyt on nyppylää ja näppylää.
Normaalistiki rasvailen kropan suihkun jälkee, en vielä tiiä ostanko jotai erityisvoiteita. Arpia muutamat jenkoissa, reisissä ja rinnoissa.
 
Uusi pohdinnan aihe tuli mieleeni eilen, nimittäin suonikohjut. Onko kokemuksia niistä? Huomasin eilen illalla, että jalkani ovat täynnä mustelmia ja toisessa jalassa oli pohkeessa iso epäsymmetrinen mustelma ja pelkäsin jo, että nytkö on suonikohju jo tulossa. Mietin pitäisikö tukisukkahousut ostaa. Onko muille tullut mustelmia?
 
Mulle ei oo tullu mustelmia. Niitä tulee luonnostaa herkästi, jos vähänkää kolahtaa johonkin, mut ei varsinaisesti oo raskauden takia tullu. Mut kannattaa pitää jalkoja mahdollisimman usein päivästä ylhäällä, ne tukisukatkin voi auttaa. Ja ei kannata istua jalkojen päällä ollenkaan.
 
Mullakaan ei vielä toistaiseksi ole ollut vielä muistelmia. Yleensä olen aina ihan mustelmilla kun tuppaan kolhimaan itseäni aina milloin mihinkin. Ehkä kiinnitän enemmän huomiota nyt ja yritän olla kolhimatta itseäni.

Mulla on ihan kamala ongelma finnien kanssa. Leuka ihan täynnä finnejä. Ja finnejä on myös mitä ihmeellimisssä paikoissa. Päänahassakin. Piti mieheltä käydä kysymässä ettei vaan ole punkki siellä.. Hyi! Mutta samalla mulla on osa kasvoista tosi kuiva mm. otsan alue. Ja käsissä rystyset on ihan korppua. Ja iho reagoi ihan hirmusesti ihokaravojen ajeluun.

Lisäksi hiukset rasvottuu ihan hirveän nopeasti. Kävin eilen aamupäivästä suikusta ja tänään oli pakko käydä aamulla taas suihkussa kun hiukset näytti niin rasvaselta.
 
Ai niin tukisukat pitäiskin käydä ostamassa. Siis sellaisen mittojen mukaan ostettavat ihan kunnolliset. On pitänyt tehdä se jo pitkään kun työ on jalkojen päällä olemista, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt olis kyllä pakko jos meinaa jaksaa seistä kun painoakin kuitenkin tulee jonkin verran ihan varmasti lisää ja turvotuksiakin ihan varmasti loppuvaiheessa ainakin. Tosin kahden aiemman raskauden perusteella mun työpäivät on aika vähissä ennen äitiyslomaa.. Mutta ehkä kolmas kerta toden sanoo ja pystyn elämään kuten normaalit ihmiset myös raskaana :wink
 
Mistähän hyviä tukisukkia löytäisi, tollaisia mittojen mukaan ostettavia? Itse katselin netistä joitakin sukkiksia, mutta niitäkin oli niin laidasta laitaan ja hinnatkin oli reilusta parista kympistä sataseen :woot:

Itselläkin naama kyllä varsinkin leuasta täynnä paukamaa, samoin olen huomannut molempien kulmakarvojen yläpuolella hiusrajan lähettyvillä, myös poskessakin on. Ja tukka kyllä juu tuntuu todella rasvoittuvan nopeasti, taas juuri katsoin peilistä, että tänään se vaan on pestävä.

Edelleen pohdin tuota hiusten värjäämistä, mietin jo jos suoravärillä värjäisin tyveä, kun siinä ei ole hapetetta, mutta en tiedä kuinka se sitten tarttuisi. Värjäättekö te muut hiuksia vai annatteko oman kasvaa? Raidat oli toinen mitä meinasin, mutta sitten saisi olla tätä tukkaa värjäämässä kokoajan. Ja minulla on siis punaiseksi värjätyt hiukset, oma tukka maantien värinen.:meh:

Ja yksi todella tyhmä juttu, olen huomannut, että mahani on todella karvainen ja ihoni on vaalea, karvani tummat, niin vatsa näyttää järkyttävältä ja pelottaa miltä tuo myöhemmin vielä tulee näyttämään kun kasvaa :eek: Minulla on epilaattori, mutta voikohan siitä olla mitään haittaa, jos kiskon karvani irti vatsan kohdalta, eihän se millään lailla voi vaikuttaa raskauteen? Todella todella tyhmä kysymys, mutta sitä tulee mietittyä kaikkea hölmöä varsinkin näin ensikertalaisena ja kun ei halua minkäänlaisia riskejä ottaa :shy:
 
Pikkanen, Tukisukkia mittojen mukaan voi ostaa ainakin Instrumentariumista ja monista muista paikoista jotka myyvät "apuvälineitä". Näissä on siis kauunkikohtaisia eroja paljonkin. Mä olen hiusten värjäämisestä sitä mieltä, että pari kertaa raskauden aikana ei varmasti aiheuta mitään sen suurempia haittoja kun ulkona ilmassa leijuvat saasteet ym, mutta jatkuvaa värjäilyä en itse ainakaan halua tehdä. Kerran olen jo tähän raskauteen värjännyt kun värjäsin juuri ennen plussaamista :wink Toinen kerta tulee todennäköisesti joskus syksyllä jos aurinko ei auta mua tän värin kanssa josta siis tuli aivan liian tumma siihen mun tarkoitukseen värjätä ns oman väriseksi ettei tarvisi taas värjäillä vaan voisi vaan antaa olla.. Ja mitä tulee karvojen poistamiseen tavalla tai toisella mahan alueelta niin raskauteen se ei vaikuta mitenkään. Raskaus sen sijaan voi saada karvat kasvamaan entistä nopeammin/hitaammin/tummempina/vaaleampina.
 
Takaisin
Top