Iho ja hiukset

Ja apteekista pystyy myös tilaamaan tukisukkia. Siellä ottavat mitat yms. Mitä paremmat (eli oikeilla mitoilla olevat) haluaa, sitä enemmän niistä joutuu maksamaan. Yleensä pyörivät 60-120e hinnoissa käsittääkseni.
 
Mitä ootte mieltä riittäisikö raskausarpin ehkäisyyn ihan tavallinen kosteusvoide (olis kaapissa yks purkki dovea) vai pitäiskö käydä ostamassa sitä bebacarea? Ja ken on sitä jo ostanut osaatko sanoa haiseeko miten vahvasti? Esim normi aqualan L haisee mun mielestä niin tunkkaiselle etten sitä haluaisi käyttää.
 
Mun kokemukseni on ettei raskausarpia ehkäise oikeasti mitenkään. Toisille ihmisille (jostain kudostyypistä varmaan kiinni) tulee helpommin kuin toisille. Paras ehkäisy on se ettei kasva liian nopeasti :D Mahan kohdalla vaikea vaikuttaa mutta painonnousun suhteen pystyy vähän. Mutta tää on vaan mun kokemus. Mulla on kuiva ja herkkä iho ja kahden raskauden aikana kokeillut rasvat ja öljyt eivät ainakaan estäneet raskausarpien syntymistä ja raitojen määrästä päätellen eivät kauheasti vähentäneetkään.
 
Mulla toimi kosteusvoiteen ja vauvaöljyn yhdistelmä ehkäisemään arpia. Kuten jo kerroin, öljytyille osille(rintaan ja vatsaan) ei tullut ensimmäisessä raskaudessa arpia, mutta pakaroihin, joita en öljynnyt tuli. Toisessa raskaudessa öljyilin koko kehoa, ja arpia ei tullut. Nyt olen jo aloittanut tupla rasvailun, vaikka mennään vasta rv 7+5 :) Mutta tämä raskausarpien muodostuminen on tietysti hyvin yksilöllistä, niinpä kuten Aphrael tuossa sanoikin, joillekkin niitä arpia tulee, vaikka mitä tekisi.

Mulla oli edellisissä raskauksissa myöskin tukisukat käytössä jostain raskauden puolivälistä lähtien. Suonikohjuja ei tullut, mutta en tietenkään voi tietää oliko se tukisukkien ansiota, vai olisiko niitä tullut muutenkaan.
 
Mä oon kans samaa mieltä ku Aphrael, raskausarpia tulee niille kenelle tulee tekipä mitä tahansa. Mä kuulun siihen onnelliseen porukkaan kenelle niitä ei tule. Mä oon jokaisen raskauden aikana saanut painoa yli 20kg vaikka oon kuin kattonu mitä syön mut siltikään mulle ei oo arpia tullu vaikka oon levinnyt joka suuntaan ja paljon. Enkä ole rasvaillut ihoa. Myöskään suonikohjuja ei ole tullut.

Tukisukista, mä teetätin mittatilauksena tokaa odottaessani tukisukat ku jalat oli seisomatyöstä ja paljosta kävelystä aina kipeet. Ei siis sääret tai pohkeet vaan jalkapohjat. Maksoin itseni kipeeksi niistä mutta ei ne mitään auttaneet. Musta ne vaan pahensi kipuja, joten luovuin niistä. Ja varsinki ku niiden jalkaan laittaminenki oli niin vaikeeta, et hikikarpalot vaan valu ku oli vihdoin saanut ne ängettyä jalkoihin. Joten käyttämättömiksi taitavat myös tällä kertaa jäädä!
 
Onko kukaan vielä kyselly kampaajalta hiuksille sopivivista kampaamotuotteista näin raskauden aikana? Hiukset kun tuppaa rasvottumaan nopeasti, ja tämä näkyy päivällä hiusten lässähtämisenä päänmyötäseks. Eli mikkä olis "turvallisia" shampoita jne ja hiustenmuotoilutuotteita, jotka myös toimii? Miten te kohotatte hiukset näin raskaana ollessa?
 
Parin päivän sisään, kun on ollu suihkussa niin on hiukset rasvottunu jo muutaman tunnin jälkeen kuivaamisesta..
 
Mulla kanssa sama ongelma hiusten kanssa. Rasvottuu yhessä päivässä niin paljon että joka päivä on pestävä hiukset. Yleensä pesen iltasin kun herään aamulla niin aikaseen etten kehtaa käydä suihkussa kun hiljasuus on kuitenkin kuuteen saakka. Yön aikana hiukset kuitenkin rasvottuvat jo jonkin verran, joten kohta mun on alettava menemään aamusin suihkuun..

Mut oon yrittäny netissä lueskella noita hiustuotteita ja hiuslakkaahan ei kannata käyttää ollenkaan ja varsinkaan ei kannata hengitellä sitä. Muotovaahdot ja geelit on parempia. Mutta muokin kiinnostaisi onko jotain oikeasti turvalliseksi todettuja tuotteita joita voisi käyttää hyvällä omallatunnolla.
 
yksi sana: luonnonkosmetiikka! turvallisia tuotteita kun ainesosat ovat peräisin luonnosta. Mulla oli tässä välissä kokeilussa ekoshampoo mut piti vaihtaa takas luonnonkosmetiikkaan niin loppui hiuspohjan hilseilu ja kutina sekä rasvoittuminen.
 
Mulla myös alkanu hiukset rasvoittua ja näppyjä enemmän ku normaalisti. Iho on aina kuiva olinpa raskaana tai en mut nyt ei kesäkään näytä helpottavan :) ei oo auttanu rasvailut, esikoinen venytti kamalat raidat mahaan eikä oo lähteny mihkään. Lisää ei varmaan voi ees tulla kun niin pahasti repesin. Rinnoissa ollut arpia jo teini-iästä eikä ne juuri muuta kuin kasvoivat. Arvet ei enää juuri näy, eikä ne paljon häiritsekään. Minkäpä niille voi. Ja kun miestäkään ei haittaa niin antaa niiden olla :D
 
Aile mä kans luulen et ei näit arpia enempää voi tulla :grin Esikon aikana niitä tuli ihan älyttömästi, mut nuorempi ei tehny muuta ku kasvatti kolmea jo ennestää olevaa arpea muutamalla sentillä. Mä en oo niitä ikinä mitenkää rasvaillu, lähinnä siks ku inhoon sitä rasvasta oloa mikä siitä tulee. Ja en taas mitää lotioneita tykkää käyttää ku tuntuu et ne ei kosteuta sitte yhtään.
 
Olen jotenkin toiveikas sen suhteen, että niitä arpia ei nyt kuitenkaan ihan kamalasti tulisi. Niitä on nimittäin ennestään ihan kamalasti! Mutta kun nyt viime aikoina olen pudottanut painoa, niin mahaan on ihan selvästi jäänyt vähän löysää nahkaa, joka ei ole vielä ehtinyt vetäytyä. Elättelen toivoa, että tuo ylimääräinen nahka riittäisi vauvamahalle... Pitäkää peukkuja!
 
Mulla menee nää tulee ja menee nää finnit selkeesti sykleissä. Hetkeksi rauhottuu lähes kokonaan, ja joku aamu saattaa naamassa olla 5 uutta finniä.. :sad001 Lisäksi käsissä ja olkapäissä tosi kipeitä finnejä. Ja noita tulee ihan kummallisiin paikkoihin. Esim. pari viikkoa sitten tuli päänahkaan tosi kipee finni ja piti ihan mieheltä tarkistuttaa ettei vaan oo punkki! :hungover:

Muuten iho on tosi kuiva. Esim. jalat kutisee ihan hirveesti vaikka yritän niitä muistaa rasvailla. Yleensä ihon kuivuus on ollut ongelmana vain talvella ja kesäksi helpottuu, mutta nyt ei ole kyllä helpottanut. :sad001
 
Mullakin tulee tosi kipeitä ja isoja finnejä ja normisti en niistä kärsi.. Kaulalle, yläselkään ja olkapäihin päänahkaan takaraivolle, otsaan lähelle hiusrajaa... Esikoisesta tuli kans mut paljon myöhemmin :/
 
Finnejä on täälläkin ilmestynyt vähän joka puolelle kasvoja, eniten hiusrajaan ja leukaan. :arghh:

Hiukset taas rasvoittu ihan hirveetä vauhtia. Aamulla kun pesee niin illalla näyttää kuin ei olisi koskaan pesty. :sad001
 
Täälläkin finnejä on nyt tullu enempi, ja kestävät nykyään pidempään kuin ennen. Ennen hävisi parissa päivässä, nyt on jo yli viikon ollut kaks finniä keskellä naamaa :mad: ja täälläkin löytyy finnejä hiusrajasta..

Arvista en osaa kyllä sanoa yhtään auttaako rasvat sun muut.. Vähän epäilevä olo sen suhteen että auttaisi, ennemminkin olisi sattumaa että on rasvannut eikä ole tullut arpia.. Minullakin melkoiset raskausarvet esikoisen jäljiltä, mutta ovat kyllä nyt haalentuneetkin niin ettei niitä enään niin selvästi erota, joten ei haittaa vaikka nytkin tulisi lisää :)

Musta tuntuu että mun hiukset on nykyään liian kuivat, tai sitten liian rasvaiset.. Mitään hiustuotteita en muuten edes käytäkään kun en ole ikinä tykännyt siitä miten tahmeaksi ne sitten jää :D
 
Täällä myös finnejä tulee kokoajan lisää, välillä jo tuntui, että alkoi helpottamaan ja nyt taas yltyy, yön aikana niitä tuntuu tulevan vain lisää. Naamaa pestessä naama tuntuu ihan möykkyiseltä ja kutittaa. Varsinkin leuka ja otsa, hiurajat, myös leukaperien alle tullut pientä näppyä, ei varsinaisia finnejä. Sekä rintaan. Ja tukka on aivan hirveä, rasvoittuu hetkessä ja vielä kun en ole uskaltanut värjätä tätä, niin kun muuten on kirkkaan punainen ja oma väri on maantienruskea/harmaa niin tuo parin sentin tyvikasvu ei ainakaan auta asiaa. Täytyy varmaan värjätä, kun ensimmäinen kolmannes on ohi ja sitten antaa taas kasvaa ja sitten myöhemmin vielä kerran värjätä. En uskoisi, että noin harvakseltaan jos värjää, että siitä mitään tulisi. Vaikka muuten panikoinkin kaikesta. En edes tajunnut aluksi, ettei kynsilakkaakaan saisi käyttää ja hiuslakkakin on vältettävien listalla. Itselläni on suihkutettavaa deodoranttia, pitänee varmaan sekin vaihtaa. :wideyed:
 
Saattaa olla aikaista sanoa, mutta teepuuöljy näyttää rauhoittavan pahimpia näppyjä jonkin verran. Aiemmin oon käyttänyt kaiken maailman myrkkyvoiteita finnien tuhoamiseen, mutta nyt ei uskalla. Löysin kuitenkin kaapista Body shopin 15% teepuuöljyä, ja sitä uskallan kyllä käyttää. Toivotaan että teho jatkuu yhtä hyvänä kuin nyt parin päivän perusteella näyttää.
 
Kukkii ja pahasti. Yhdestä isosta ja kipeestä finnistä pääsee eroon, niin heti tulee uus tilalle. Otsa on sellasta pientä näppyä täynnä.
Alkaa ihan tosissaan jo itkettää ja veetuttaa tää iho.. Missään ei kehtaa liikkua ilman meikkivoidetta ja meikkivoidekkaan ei peitä noita pahimpia. :sad001 ja tää kipu..
 
Terkku: ai teepuuöljyä saa käyttää raskauden aikana? ko ainakin mun teepuuöljyn ohjeessa luki ettei saa käyttää raskaana ollessa eikä imettäessä edes ulkoisesti teepuuöljyä.
 
Takaisin
Top