Ihmeelliset, hurjat unet

Kunusiini

Puuhakas puhuja
Heinämammat 2016
Raskaus tuntuu vaikuttavan uniinkin. Millaisia te muut olette kokeneet?

Näen kaikenlaisia unia, mutta parhaiten mieleeni ovat jääneet seuraavat kaksi unityyppiä:

1.) Runsaasti vuotelusta ja aiemmasta keskenmenosta johtuen näen paljon unia keskenmenosta. Osa on todella kamalia, osa jopa naurattaa. Esim. tässä pari viikkoa sitten mieheni kokosi ja maalasi pikku-ukkoja jotain peliä varten. Minä näin unta, että minusta tuli ulos valikoima pikkuruisia, punaisia, muovisia päitä. Kaikki erilaisia ja erikokoisia, niillä oli eri ilmeet. Siinä sitten mietin, että hyi sentään, en olisi halunnut kyllä nähdä näitä, mutta mikähän näistä nyt on meidän lapsen...

2.)  Vuodon vuoksi seksi on ollut kielletty nyt 7 viikkoa. Pelikiellon jatkuessa ja jatkuessa seksiunistani on tullut yhä surrealistisempia. Ikään kuin olisin kokonaan kadottamassa koko seksin käsitteen. Yhdessä unessa mieheni oli pelkkä kellotaulu, ja penis oli ihan tavallinen viisari. Seksi oli symbolista toistoa ja ajan etenemistä. Viisarin pyörimisen katsominen oli tosi nautinnollista unessa, mutta herätessä olin suorastaan vihainen: surkein seksiuni ikinä!!! Viime yökään ei ollut huomattava parannus: olin vapaaehtoinen mallikappale Enbuske & Linnanahde crew'n jaksossa, jossa esiteltiin naisen sukupuolielimen ihmeellisyyttä. Tuomas Enbuske... ihan oikeesti?! :DD

Enbuske on kohtuu tuore isä :) Ei se väärin oo XD
Tota noin, näkisinkin seksiunia, mut mä näen painajaisia :( Joku uhkaa niissä mun perhettä.

Toi sun kello uni oli muuten silleen mielenkiintoinen että siinä se ajan kuluminen kiihotti, ja todellisuudessahan se menee niin että mitä enemmän aikaa kuluu sitä lähempänä seksi odottaa :)

Ennen raskautta en pahemmin nähnyt unia tai en ainakaan usein muistanut niitä.

Heti plussauksen jälkeen aloin näkemaan lähes joka yö unia ja mitä kummallisempia sellaisia. Muistin unet myös tosi hyvin aamuisin. Mielenkiintoisinta on, että näin yhden unen joka on toteutunut, tosin ei yhtä voimakkaana kuin unessa, mutta sinnepäin...

Minulla on normaalistikin aika hurjat ja sekavat unet, niin ei raskaus oo ainakaan vielä niitä pahentanut (mikäli pahentuminen on mahdollistakaan :D )

Rakenneultra jännitti kauheasti ja minulla oli liitoskipuja, joten en nukkunut edeltävänä yönä kunnolla. Näin unta, että olimme ultrassa. Aluksi näytti, että vauvalla on Downin syndrooma ja huolestuimme, mutta kun katsottiin tarkasti, huomasimmekin, että vauvalla olikin mieheni siskon kasvot. Ja sitten me olimme kauhean pettyneitä :D!!! Ultra oli ihan tarkkaa värikuvaa, ja vauvalla oli melkein aikuisen ihmisen kasvojen kokoiset kasvot, mieheni siskon siis, mutta muuten se oli kalju. En taida kertoa unesta miehen siskolle, ei ehkä arvostaisi unen loppureaktiota..

Itse olen nähnyt aaaivan hirmusesti seksiunia raskauden aikana. Ja melkein kaikki "uniaktit" päättyy siihen että joku yllättää meidät kesken kaiken. Viime yönä harrastettiin suuseksiä työpaikallani ja parisataahenkinen yleisö tuli keskeyttämään puuhamme... XD Oisko tää joku sisäinen valmistautuminen siihen että syyskuun lopusta alkaen meitä saattaakin tuijottaa yksi silmäpari? :)

Wow: voihan se olla jotain taka-ajatusta tuosta, että kohta joku saattaakin tuijotella. Mitenkähän sitä sitten onnistuu puuhailemaan, kun joku ihminen (eli vauva) saattaa katsella. Nykyisellään meillä saattaa koira tai kissa olla samaan aikaan samassa tilassa, mutta se ei ole haitannut..

Hyi minä näin toissayönä ihan ällön unen. Siinä nänniini oli kasvanut ISO finni ja sitten puristin sitä ja sieltä turskahti ihan hirveän paljon samanlaista löllöä, kuin näkee noissa rasvaimuissa sen rasvan!

Näin viime yönä unta että mulla oli ihan mielettömän treenatut vatsalihakset joita peilin edessä öljysin ja tadaa, aamulla tilalla olikin jotain aivan muuta :DD Mut en kadu, kyllä tämä (nyt ainakin tässä vaiheessa) vielä vatsalihakset voittaa ;)

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Menna: Miestä häiritsee jo meidän koiran läsnäolo niin saa tosiaan nähdä että mitä tapahtuu meidän jo muutenkin hiljaiselle seksielämälle kun pieni ihminen tuijottaa... :D

Ihana, ällö nänniuni, mitähän se kertoo... ;)

Eikös se vauva nuku aika sikeästi ja paljon... voihan sitä sillä välin puuhastella. Jos se on hereillä niin se varmaan vaatiikin oman huomionsa.

Yönä ennen rakenneultraa näin unta, että minun isä kuoli. Ei se nyt ollut ihan kamalaa, mutta herätessä oli kuitenkin sellainen "ai se olikin vaan unta"-olo, ja vähän hämärä tunnelma. Mietin sitten että jännitinkö mä sittenkin sitä rakenneultraa, vaikkei sitä hereillä ollessa ollut tullut paljon mietittyä. Sen jälkeen näin tietysti asiaankuuluvia rakenneultrauniakin: oltiin odotusaulassa, mutta sitten mies ei kuulemma jostain syystä voinut tullakaan mukaan tutkimushuoneeseen, vaan meinasi odottaa käytävässä....

Muutenkin on kyllä ollut erikoisempia unia verrattuna aikaan ennen raskautta. Onneks vain yksi paha uni, ja sekin muuttui ahistavaksi vasta ihan lopussa, jolloin heräsin. Nukun myös paremmin kuin ennen raskautta :) Nukahtamisessa ei oo mitään ongelmia, ja nukun pidempiä pätkiä kerrallaan. Tosin nyt on ruvennut aamut olemaan vähän levottomia.

elenna: Näin varmasti onkin. Eikä varmasti seksi muutenkaan ole ihan ekana mielessä synnäriltä kotiin palaamisen jälkeen... ;) Nää on varmaan vaan tällaisia esikoista odottavan mielikuvia siitä mitä se vauva-aika on ja nää mielikuvat/odotukset/jännitykset sitten purkautuu unina... :D

Mä nään kanssa sellasia unia aika usein että on vessassa ja paperiin tuleekin verta ja tuli keskenmeno, siinä vaiheessa yleensä herään itkuuni ja huh, se olikin unta (:

Ja en tie onko poikkeavaa mutta oon hirveen usein nyt nähny sellasia unia missä minä tapan paljon ihmisiä tai muuten on paljon kuolleita ihmisiä ):

Minä oon muutamana yönä jo synnyttänyt. Kamalinta aina ollut se ettei mies ehdi/halua tulla mukaan :D

Mä oon kerran unissani saanut kaksoset, mut jotenkin kätevästi skippasin koko synnytyksen. Eka lähettiin synnärille ja sitte oliki yhtäkkiä muksut sylis.. :D

Unessani olin vesipuistossa puiston suurimmassa luotisuorassa kamikaze-nimisessa vesilikumaessa ja minulla oli jo suuri maha. Olin valmistautumassa syoksyyn, makasin selallani, kadet rinnan paalla niin kuin oli opastettu. Koko ajan kuitenkin vilkuilin takamukseni alle ja tarkkailin veden varia, pelkasin sen muuttuvan punaiseksi ja mietin miten noloa(!) olisi saada keskenmeno juuri nyt kaikkien ihmisten tuijottaessa ja odottaessa omaa vuoroaan. Kumma kylla en ollut lainkaan huolissaan tulevasta kamikaze-laskusta ja sen vaikutuksesta masu-asukkiin.

Toisessa unessani mieheni oli saattanut raskaaksi toisenkin naisen, joka oli siis yhtaikaa raskaana kanssani. Riitelin tuon naisen kanssa puhelimessa tilanteesta, oikein huusin ja remusin, kunnes herasin tuskan hikeeni.

Itse en ole aiemmin nähnyt seksiunia mutta nyt raskauden aikana todella paljon, ja ne on niin pelottavan toden tuntuusia jotta huhhu!! Naisen kanssa jossakin unessa olen seksiä harrastanut, vaikka mitään kiinnostusta siinä mielessä ei naisia kohtaan herätä.. :D ja todella hyvin muistaa unet nyt, muistelisin etten aiemmin näin hyvin muistanut/nähnyt unia! :)

Voi että näitä onkin hauska lukea!!! :D Hento: Sulla on siis sama vika kuin mulla näitten seksisävytteisten unien kanssa... Itsekin olen ihmetellyt miten älyttömän todentuntuisia niistä on tullut! Viime yönä sitten harrastin seksiä hyvän ystävämiehen kanssa, hänen tyttöystävänsä katsellessa... :oops: Voivoi... Mies aamulla kysyi että missäs me puuhailtiin viime yönä (olen kertonut kaikki unet aina ensimmäisenä aamulla), en kehdannut kertoa tätä unta!

Täällä vielä odotellaan noita unia. Ensimmäisten 12 viikon aikana näin tosi usein synnytysunia - milloin tuli tyttöä, millin poikaa, mutta joka kerta itse synnyttäminen oli ihan helppoa. Nyt en ole unia sitten nähnytkään moneen viikkoon, tai ainakaan ne ei jää mieleen. =)

Voi apua, tää on kyllä taas pakko jakaa... Jäi varmaan alitajuntaan meidän eilinen keskustelu tuolla masukuvat-osiossa noista läähättäjistä. Näin nimittäin sellaista unta että olin ottamassa peilin edessä jokaviikkoista mahakuvaa kun huomasin peilin kautta jonkun limaisen runkkarin tuijottavan ikkunasta. Hain sitten miehen olohuoneeseen ja alettiin oikeen showmaisesti puuhailemaan siinä ikkunan edessä. Ikkunan taakse tuli koko ajan lisää porukkaa. Huoh... Voi voi, pitää vähän tarkemmin miettiä mistä sitä puhuu ennen nukkumaanmenoa näköjään. :D

Wow: Itse olen nähnyt myös aivan tajuttoman paljon seksiunia rakauden aikana, lähes joka yö. Aamusin välillä mietin, et mitä jos mies on ollu yöl hereillä ja kattellu, ku olen unissani harrastanut ties mienkälaisia sessioita yksikseni (mul on siis taipumusta puhua, touhuta, liikkua unissani) :D Saattaa olla, et melkee jokaöiset seksiunet juurtaa jotenki meidän tän hetkisestä aika olemattomasta seksielämästä ;)

elenna: näin itse myös unen jossa läheiseni kuoli, minun unessani se oli isäni äiti. En muista mitä unessa tapahtui ja kerrottiinko minulle vain mummoni kuolemasta, mutta muistan kun yritin unessa itkeä ja sisälläni melkein paloi surusta, mutten saanut kyyneliä tulemaan vaikka kuinka halusin...oli vähän kummallinen olo koko seuraavan päivän :/

Meillä ollaan mieheni kanssa kummatkin "kärsitty" jonkinmoisista kummallisista unista raskauden aikana. Eräänä yönä mieheni oli nähnyt unta, että oli synnyttänyt meidän eteiseen jos sitä nyt voi synnytykseks kutsua, ku vauva oli vaan "plupsahtanu" lattialle ja oli ollut vielä komeet 73cm ja reilu 5kg :D

Takaisin