Ihanimmat käsityöohjeet

Aivan ihana tuo pöllö-aihe ja kokonaisuus - olisipa täälläkin aikaa.
Et haluais lisätienestiä ja askarrella useampia tuollaisia Annnika?
 
Aivan ihana tuo pöllö-aihe ja kokonaisuus - olisipa täälläkin aikaa.
Et haluais lisätienestiä ja askarrella useampia tuollaisia Annnika?
En vielä ainakaan lupaa, kun on tossa aika näpertely ja vielä tarkoitus muutama juttu tälle omalle tulokkaalle tehdä ☺️
 
Mie ku en osaa oikein noita ohjeita tulkita... ois ihana tehä tollanen pöllöjuttu mut tartteisin blondiohjeet...
 
Mäkin koitan laittaa joitakin kuvia askarteluistani ja käsitöistäni. Katsotaanpa, onnistuuko. Tässä eilen valmistunut unipesä ja tänään tekemäni röyhelöpöksyt.

standalone


standalone
 
Tämän viikon aikaansaannokset: pitsimekko, sukat ja turbaani.

standalone

Pitsimekon mukailin käsityölehden mallista (siinä helmaan tuli yli 300 silmukkaa pienimmässäkin vauvakoossa, omassani on alle puolet siitä). Sukat improvisoin kokonaan istuessani sokerirasitustestissä.

standalone

Turbaanimyssy syntyi vapaalla kädellä lauantai-iltana.
 
Vinkkeja! Miten te ootte saaneet noilla turvalonkeroilla ne lonkerot kiertymaan kauniisti? Annikan profiilikuvassakin ovat ihan taydelliset. Mina voisin laittaa kuvan tanne omista lonkeroistani, jotka tein siis omalle vauvalleni kun aattelin etta tykkaisi, vaikkei keskonen toivottavasti tule olemaankaan. Minun lonkeroni kiertyva ihan pikkiriikkisen alusta, ja sitten ovat aika suorat vaan. Hoh. Pitaako mun kihartaa ne jollain piipparaudalla?? :grin

Mita lankaa muuten kaytatte virkkauksessa?
 
Kokeilisin pienempää koukkua, niin voi kihartua paremmin. Lonkeroihin olen käyttänyt puuvillaa- tai bambua, ainakin pääasiassa niihin, jotka olen tehnyt lahjoituksena. Välillä myös jotain tekokuitua, jos on löytynyt sopivaa.
 
Onko jotain lankamerkkeja suositella virkkaukseen? Joissain langoissa on puikkojen koon vieressa virkkuukoukun kuva, eli ne varmaan ainakin sopivat, mutta entapa bambulanka jossa ei ole virkkuukoukun kuvaa - sellaista mina ostin, ja suurimmaksi osaksi meni ok, mutta pari kertaa lanka vahan rumasti rispaantui...
 
Kyllähän kaikkia lankoja voi käyttää virkkaukseen, riippuu tietysti mitä tekee ☺️. Valitsee sopivan langan sen mukaan.
 
Tiheäkierteinen on helpompi virkata. Löysästä langasta koukku voi helposti pujahtaa läpi. Vauvan lelut yms. jotka saattaa mennä suuhun tekisin langoista, jotka ei nukkaa/ nyppyynny.
 
Takaisin
Top