Ihanimmat käsityöohjeet

-pallokala-

Asioista perillä oleva
Kesämammat 2018
Ajattelinpa luoda tällaisen ketjun...löytyykö käsityöihmisiä? Itse olen viimeksi aktiivisesti virkannut ja kutonut n. 10 vuotta sitten, mutta nyt taas mun sisäinen käsityökerttu nosti päätään :). Löysin netistä aivan ihanan ohjeen vauvan virkatuille converse-tossuille (saako täällä muuten laittaa linkin keskustelupalstalle??) ja oli taas pakko tarttua virkkuukoukkuun. Niin paljon aikaa viime kerrasta, että piti ensin ohjeista kerrata mikä oli pylväs ja miten se silmukka oikeaoppisesti tehtiinkään :). Mitä ihania ohjeita olette itse löytäneet?
 
Mie alotin meijän pienelle tekemään ankka-sukkia. Laitan linkin tähän, koska ohje on netissä ihan kaikkien nähtävillä ☺️
http://www.ullaneule.net/0315/ohjeet_ankkasukat.html
Ja nyt oon taas tehny Turvalonkeroita vastasyntyneiden teho-osastolle.
Tässä kuva viimisimmistä, nrot 103-110
ImageUploadedByVau Foorumi1457255310.844334.jpg
Oon ollu aina ahkera tekemään käsitöitä, hyvä tää ketju!
 
Mun äiti on paljon tehnyt noita "conuja"! :) Viimeisimmät ok meidän isoille pojille koot 35,38 ja 41!! :)
Itse en tee käsitöitä, mut äitini on innokas ja häneltä saa mitä vaan viitsii pyytää.... :)
 
Mie alotin meijän pienelle tekemään ankka-sukkia. Laitan linkin tähän, koska ohje on netissä ihan kaikkien nähtävillä ☺️
http://www.ullaneule.net/0315/ohjeet_ankkasukat.html
Ja nyt oon taas tehny Turvalonkeroita vastasyntyneiden teho-osastolle.
Tässä kuva viimisimmistä, nrot 103-110
View attachment 31831
Oon ollu aina ahkera tekemään käsitöitä, hyvä tää ketju!

Hitsi miten hienot ankkasukat! Meillä pienokainen tulee varmasti saamaan molemmilta mummeilta ja isomummilta neulelahjoja, joten ite en aatellu mitään tehdä.. Paitsi nyt, teen kyllä ankkasukat meidän vauvalle. Kiitos vinkeästä ohjeesta Annnika!
 
Onko noihin lonkeroihin jotain ohjetta? Ja mitä tossa pään sisällä on?
On ohje, löytyy Facebookista lonkero-ryhmästä "Käsityöryhmä - Turvalonkeroita keskosille".
Pään sisällä on askarteluvanua.
 
On ohje, löytyy Facebookista lonkero-ryhmästä "Käsityöryhmä - Turvalonkeroita keskosille".
Pään sisällä on askarteluvanua.
Saisitko sen kopioitua tänne jotenkin kun en ole facessa? Haluaisin meidän keskoselle tehdä tollasen kun ei ollu kumminkaan teholla niin ei osastolta tollasta saanut
 
Mä oon ommellut bodyja, housuja yms. vaatetta, virkannut muutamat lelut, neulonut sukat ja lapaset tarpeen mukaan. Pikkusisarukselle tuolla on leikattuna valmiiksi muutamat vaatteet ja aloitettuna on vauvapeiton virkkaaminen. Muutama projekti on tuossa vielä aloittamattomienkin pinossa.
 
Mäkin oon pääasiassa ommellut bodeja, housuja, babynest puolessa välissä. Aiemmin neuloin, mutta nyt ei kädet oo kestäneet vaan puutuvat hetkessä. Oon siis intohimoisesti käsityöihminen.
 
Babynestiä minäkin oon miettinyt ja teenkin sen varmaan, jos keksin sille tai matskuille jotain jatkokäyttöä.
 
Babynestiä minäkin oon miettinyt ja teenkin sen varmaan, jos keksin sille tai matskuille jotain jatkokäyttöä.
Ainakin nukkeleikkeihin käy sellaisenaan, kissalle nukkumapaikaksi. Jos purkaa niin kankaita voi käyttää uudelleen mihin vaan ja täytteitä tyynyksi, pehmoleluksi. Tämmöistä tulee äkkiä mieleen.
 
Virkkausharjoituksia osa 1. Tässä mun muutaman päivän aikaansaannokset conut vol1 ja vol2. Ykköset tein suoraan ohjeiden mukaan (tosin hieman liian isolla koukulla). Lopputuloksena epämääräinen lässähtänyt läjä lankaa :). Kasvuvaraa on reilusti, menee jalkaan ehkä vielä kolmevuotiaallekin :). Tokaa versiota varten muuntelin hiukan ohjetta ja pienensin koukkua. Lisämausteen tohon toi paksumpi lanka, jonka vuoksi ohjetta piti modifioida melko reilusti. Lopputulos kuitenkin melko tyydyttävä, eli taidampa tehdä sille parin :). Hauskaa hommaa!

image.jpg
 
Aloin eilen virkkaan pajuneliöistä peittoa vauvalle, jostain syystä en saa nyt kuvaa ladattua.
 
Takaisin
Top