Ihania kamalia nimiä

Itse olen Milla Emilia, Emilia on kutsumanimeni, mutta huvittaa näin jälkikäteen kun luin jostain nimikirjasta että Milla- nimi on variaatio nimestä Emilia... eli sinänsä minulla on kaksi samaa nimeä. [:D] Mutta aina olen pitänyt nimestäni, tosin tainnut tuo Emilia nimi olla muotia vuonna 87 kun niin monta samannimistä ikätoveria. [:)]

Niin ja olen jo useampana yönä nähnyt unta että saan poikavauvan jonka nimi on Veeti. En tunne ketään Veeti nimistä, että en sit tiedä mistä tuo nimi on päähäni jäänyt pyörimään... Pidän nimestä nykyään todella paljon mutta ainut asia joka painaa mieltäni on että tuleeko nimestä vaan mieleen Veet vahaliuskat? kun eräs tuttu kysyi että mitä nimeä ollaan ajateltu pojalle, ja yhdisti sen nimen niihin vahaliuskoihin tyyliin "ai niinku ne vahaliuskat?"... ja nyt vaan pyörii ne prkln karvanpoistolaitteet mielessä...[:@]

Mun mielestä joku nimi joka kuulostaa vanhalta saa tavallaan uuden merkityksen, ku jollain lapsella on sellanen nimi. Lasten kanssa ku työskentelen niin on tullu eteen vaikka mitä nimiä ja jotenki kun tutustuu lapseen niin ei sitä osaa enää ajatella vanhan ihmisen nimenä. Aluks joo tosiaan tuntuu siltä. Kerrain tutustuin ihmiseen nimeltä Tuula, kuvittelin hänen olevan keski-ikäinen, mutta olikin reilu 20 ja nykyään kun tunnen ihmisen niin ei se tunnu yhtään oudolta.
Nykyään noita vanhoja nimiä on aika paljon liikenteessä. Tosin, odottelen vielä kiinnostuneena, koska tulevat muotiin Pirkko, Leena, Sirkka...

Meidän pojusta on nyt todennäköisesti tulossa se alkuperäinen suunnitelma eli Julius Mandela,
mutta haluaisin myös mun edesmenneen vaarin nimen mukaan että saadaan ripaus minunkin sukua tähän pojuun [:D] mutta en nyt tiedä mihin väliin sen laittaisin...

julius paavo mandela.... julius mandela paavo... missokia on sukunimi... jotenkin ehkä tuo eka versio kuulostaa paremmalta mutta kun sitten taas julius mandela on ollut meillä mielessä jo parin vuoden ajan niin sitä en ehkä haluaisi "rikkoa"... mielipiteitä????

[:D] no tää on tätä. Mä en pidä Leenaa, Tuulaa ja Pirkkoa lainkaan vanhojen ihmisten niminä. Mun lapsuudes niitä on ollu, joten nuorten ihmisten nimiksi ne on jääny. 

Miu, hah, muapa on sanottu pienena Taneliksi [:D]

Sartza, eras tuttu on antanut juuri pojalleen nimeksi Martti, menee melkein samaan sarjaan noiden sirkkojen ja liisojen kanssa :)

asali, mista pain sun mies on, kun on niin erilainen nimi? [:)]

Kiitti Eemi neuvosta, taidan käydä kirjastosta lainaamassa tuon kirjan. Jos siitä olis apua. Ja eihän sille lapselle oo pakko tosiaan toista nimee antaa mut jotenki se tuntuu luontevalta.

Aamu81, itä-afrikka eli tansania.. tosin nimen perusteella mua on laittettu vaikka kuinka moneen maailman kolkkaan (kreikka ja japani nyt viimesimpinä :P)
Eli "puoliverinen" vauveli meillekin tulossa... Pitää vähän sekottaa tätä perussuomalaista geeniperimää...[:D]

minun 9v pikkuveli on leikillään nimennyt tämän minun papusen Pentti Jormaks... [:D] en kyllä osaa kuvitella antavani lapselle tuollaista nimeä. [&:]
Mutta ihastuin kun kuulin että erään n.4-vuotiaan pojan olevan Ukko nimeltään. ihana <3

Eemi mun isän koko nimi oli Pertti Reino Kalevi ja hän on kuollut jo reilu pari vuotta sitten. Kauheen vaikee saada sointuun mitään nuista nimistä oikein mihinkään etunimeen mikä itseä miellyttäs sit loppujen lopuks. [&:] Kuiten ihan ehoton et joku nuista nimistä tulee oleen sen toinen nimi ja samoten se mun miehen toinen nimi eli Juhani. Etunimi on niin vaikee päättää. Ollaan jo Siitä Eetu nimestä luovuttu. Mun mies on aika nirso nuitten mun nimi ehotusten kans.[:@] [&:]

No kaksi samaa nimeä Wimppu löytyy meidän isien nimistä. Iskän kutsumanimi oli Pertti vaikka ritirämpsyssä Reino on ekana nimenä.

Vähä mä ensin mietin noita mun tyttösen nimien yhteen sopivuutta. Ku molemmissa on "iina" loppu. Mut ku mä tosiaan olen nyt ihastunut molenpiin niin kovasti et jos mies vaan tämän hyväksyy ja tyttö näyttää nimeltään niin eiköhän Siina Helmiina sitten kasteta. Ja miehen nimi alkaa H:lla ja sen nimen vauva saa. Ne sopii ihan hyvin sit yhteen koko ritirämpsy.

Mulla on nyt noussut jostain ihmeestä suosikkinimiin tytölle Armi[:)] Tosin se taitaa tulla toiseksi nimeksi, jos tyttö tulee. Meillä on vielä vähän mietinnässä, että 2 vai 3 nimeä. Mies ei haluais kun 2. Kai se on liian "hienoa" jos on kolme. En kuitenkaan anna periksi tässä asiassa[:D]

Meilla tulee kylla ihan yksiniminen lapsi. Miehella on vaan yksi etunimi ja esikoisella. Taalla Norjassa meinaan yrittavat aina kayttaa molempia etunimia. Multa aina kysytaan, etta mikset kayta koko nimea.

Meilla on nyt loytynyt yksi suosikki tyton nimi ja kaksi pojan - eli nailla toivottavasti selvitaan.

Jos musta olis tullut poika, mun nimi olis Simo - onneksi jai vanhempien haaveeksi. Tais muuten olla joku korkeempi voima, joka ei halunnut lisaa Simoja, koska meita on kolme tyttoa, joiden kaikkien tyonimi oli Simo Juhani..

ALKUPERÄINEN: asali

Aamu81, itä-afrikka eli tansania.. tosin nimen perusteella mua on laittettu vaikka kuinka moneen maailman kolkkaan (kreikka ja japani nyt viimesimpinä :P)
Eli "puoliverinen" vauveli meillekin tulossa... Pitää vähän sekottaa tätä perussuomalaista geeniperimää...[:D]

Kylla! Mun eras fysioterapeuttikaveri sanoikin, etta suomalaiset on kaikki yhdesta geenista kaikkine sairauksineen, etta hyva mixi meista tulee! [:D][:D]

minä olenkin siis saanut kaikki nämä sairaudet äitini puolelta. [:D] ite olen kans "puoliverinen" suomalainen, isäni on hollantilainen. turhan vahva vaan tuo suomalaisgeeni, äitin puolelta kaikki allergiat ja kilpirauhasongelmat ja selkäkivut perinyt, isällä ei taas olis ollu mitään vaivoja... [:)]

Meille tulee kolme nimeä. Jos ja kun tulokas on tyttö, on toisena nimenä mun toinen nimi: on myös äitini kolmas nimi. Ja kolmanneksi nimeksi tulee viikko sitten haudatun mummini toinen nimi: oli myös mieheni edesmenneen mummon toinen nimi.. perinteitä siis mukaan, sillä etunimi tulee "ihan muualta". [:D]

Me ollaan mun miehen kans taisteltu tän tiitiäisen nimestä jo kauan...

Mies olisi halunnut että pojan nimi alkaa D:llä, koska hänen ja veljiensä nimet alkavat D:llä. Alku keväästä mieheni kävi kotimaassaan ja hänen isänsä sanoi, että meille tulee poika (ei tiedetty silloin vielä) siitä asti sanoin miehelleni, että hänen isänsä nimi olisi paras meiän pojalle mies ei oikeen lämmenny ajatukselle.

Mieheni isä oli vakavasti sairas ja sanoin miehelleni pari yötä sitten, että vaikka hän kuinka kieltäytyisi siitä, että pojalle tulee sama nimi kuin hänen isällänsä oli niin silti se tulee olemaan näin. Mieheni suostui lopulta tähän päätökseen ja seuraavana aamuna heräsimme puhelinsoittoon mieheni kotimaasta josta ilmoitettiin, että mieheni isä oli kuollut. Elikkä meidän pojan nimeksi tulee Ram Prasad Rimal... Ja nyt mieheni on erittäin tyytyväinen poikamme nimeen...

Tällä hetkellä kompromissi nimi pojalle olisi
Oliver Patrik Juhani (ja myönnyin Patrikkiin ilman c:tä [:(] )

Tytön nimestä ei olla päästy vieläkään samaan mielipiteeseen..[&o]
Eilen ehdottilin uudestaan tota Mea nimeä, ja ei mies sitä ainakaan hylännyt, sanoi vain erikoiseksi Joten toivossa on hyvä elää.. Toinen nimi on tiedossa Juliana, joka tulee miehen suvusta. Itselleni se kelpaii etunimeksikin mutta mies ei halua..

Hankalaa [:D]

Takaisin