Ihania kamalia nimiä

Mä lainasin alku viikosta pari nimikirjaa kirjastosta. Olen ne nyt selannu läpi ja keränny tytölle sopivia nimiä listaan. Listalla on vielä 6 etunimeä ja 2 toista nimeä. Mut eilen löysin viimeisestä kirjasta yhden uuden nimen mitä en ole aiemmin kuullut ja kolahti jotenkin. Samoin toinen nimi. Nyt pitää sit vaan vielä odotella et onko vauva ollenkaan nimensä näköinen vai pitääkö valita listasta jokin muu nimi. Mieskin hyväksyi jo kaikki listalla olevat nimet vaihtoehdoiksi ja myönsi et tää uus mun selvästi lemppariksi noussut nimi on aika hyvä.

Tuntuu aika ihanalta pyöritellä sitä nimeä kielenpäällä. Nyt en vaan tiedä viittinkö sitä täällä julkaista. Tosin mitäs väliä sillä on jos joku haluaa antaa lapselleen saman nimen. Ainahan on saman nimisiä lapsia jossain. Kuhan se ei tule liiaan läheiselle. Mut pitää vielä miettiä huomiseen tuota julkaisua. Ja onhan mulla listalla edelleen ne 5 muuta nimeä. Tämä on nyt tämän hetken suosikki.

Äitille kun kerroin nimen niin se ihastui siihen heti. Ei ole mikään yleinen nimi varmaankaan. Pitääpä käydä kattomas väestörekisteriliiton sivuilta kui yleinen on.

No ei ollu yleinen ei. 1900 luvun alusta kaikenkaikkiaan vain 536 kastettua. 1980-1999 oli 189 nimen saanutta ja 2000-2009 164 tämän nimen saanutta. 2010 nimiä oli annettu 8 kpl. Vaikka en mä välttämättä ole mitään harvinaista nimeä etsimässä edes. Ku suosikeista toiselle tilalle tällä hetkellä yltävä on 5 yleisimmän viime vuonna annetun nimen joukossa.

Huh! kylläpäs yhdellä nimellä voi paljon spekuloida[:D]

Mut mun suu nyt vaan tykkää siitä nimestä[:)][:D][:)].
 
Auttakaa vähän minua!
 
Meillä on päätetty et pojan nimeks tulee Aleksi, MUTTA on vaikea keksiä sille kaks toista nimeä, onko hyviä ehdotuksia?  
Kaikki otan kyllä vastaan ihan mielellään, ite ollaan jo päät puhki mietitty toisia nimiä mut ei satu mitään hyvää kohdalle.
Kiitti jo valmiiks.
 
Mä löysin parhaita toisia nimiä ja etunimiä kirjaston kirjasta "etunimet". Kirjoittaja Kustaa Vilkuna ja toimittanut Pirjo Mikkonen.

Siinä oli paljon sellasia mun mielestä ihania vanhoja aika pitkiä nimiä, joista oli kaikenlaisia lyhenteitä ym ym. Kantsii esikoinen käydä kirjastossa kattomas.

Tää kirja ei musta ensi näkemältä näyttäny miltään ja se jäi viimeiseksi, mutta osoittautui parhaimmaksi.
 
Hihihiii, oisin antanu tolle edelliselle nimeksi ville Sebastian jos ois ollu poika,
Valo on niiiin ihana[:)] uuh.
Samael -mietin yhen bändin mukaan.. [:D]

Ihana Hermanni [:D]
 
Jos tulee poika, hänen nimekseen tulee Santeri, jos tulee tyttö, nimeksi tulee Milla. Toista nimeä emme ole vielä miettineet [:)] Ja en aio edes kysyä ultrassa et kumpi tulee.
 
Tuli mieleen että onko Aleksille välttämätöntä keksiä toinen ja kolmas nimi? Itselläni esimerkiksi ei ole toista nimeä [8|]
 
Niih, oonhan mä aika speciaali siinä mielessä että mulla ei oo toista nimeä.[;)] [;)] [;)] Se on melkein erikoisempaa kuin se että on erikoiset nimet.. Itsekkin aion laittaa toisen nimen lapselle kun sellainen on keksity ja se kivasti sointuu, lähinnä ajattelin vaan että sekin on vaihtoehto ettei sitä toista ja kolmatta niemä anna, jos tuntuu ettei m ikää nimi natsaa [8|][:)]
 
Meille siis olis poika tulossa ja nimiä ollaan sit pähkäilty jo pitkään. [8D] Nämä kaks olis nyt sit vaihtoehtoina ainaki: Niko Pertti Juhani ja Eetu Reino Juhani. Toi Juhani tulee mun miehen mukaan ja noissa molemmissa nimissä toi toinen nimi sit mun edesmenneen isäni mukaan. Etunimi sit ihan vaan nuihin sointuvaksi ja meitä miellyttäviä nimiä. [:)]
 
Meidän tytön toiseksi nimeksi tulee Milla..[:)]
ALKUPERÄINEN: Grenie

Jos tulee poika, hänen nimekseen tulee Santeri, jos tulee tyttö, nimeksi tulee Milla. Toista nimeä emme ole vielä miettineet [:)] Ja en aio edes kysyä ultrassa et kumpi tulee.
 
Ja taalla ma taas saan vaantaa miehen kanssa, etta saanko antaa meidan pojalle myos toisen etunimen! Thaimaalaisilla on vaan yksi etunimi, ja voitte vaan kuvitella miten ne ihmettelee monttu auki jossain paperissa mun nimirimpsua ( kolme etunimea + pitka sukunimi). Se on niille jotenkin ihan outoa, etta on enemman kuin yksi etunimi.
Ja toinen spesiaalijuttu taalla on se, ettei sita virallista etunimea edes kayteta kutsumanimena, vaan lapsen vanhempien tai sukulaisten keksimaa lempinimea, joka siis on olemassa jo ennen syntymaa. Se on yleensa aina vain yksitavuinen.

Meilla on ollu seka tytolle etta pojalle suomalaiset etunimet valmiina (lahinna mun suosikkinimet jo vuosien takaa, jotka mies hyvaksyi), no nyt on siis poika tulossa, ja nimi ei mikaan harvinaisuus enaa valitettavasti (loytyy top10), mutta osaako sita enaa vaihtaa kun vuosi ollaan tasta nimesta puhuttu? Ja tyonimikin on lahes sama. Ja se niin sopii meitin thaimaalaiseen sukunimeenkin [:D] Kassotaan, kassotaan.

Olen kylla isse isseksein katellut muitakin nimia, esim. mun aidin isan nimi on Niilo Erik, joten ajattelin tuota toista nimea kahdella eella, eli Eerik, se sopii kans hyvin, kun sukunimi loppuu myos k-kirjaimeen, mutta thaimaalaiset ei oikein halua sanoa tuota r-kirjainta, ne sanoo sen aina L-kirjaimena, joten meidan pojan nimessa sitten ei sais olla r-kirjainta, hmph.
Sitten olen kans ihan tuulesta temmannut tammoisen kuin Max, mutta thaimaalaiset sanois, etta mak/mac, koska ne ei oikein osaa sanoa -ks.
Huoh.
toisen nimen haluaisin sitten thaimaalaisen, jos se mies sen keksis, kun itse nyt en tieda ollenkaan, kun taalla niita nimia ei kayteta puheessa.
 
pakko laittaa omat nimiehdotukset kans [:)]

tytölle on kaks vaihtoehtoa: Venla Maria tai Sofia Armida
Maria tulee mun isän puolelta ja sitä on myös miehen puolella ja Armida mun äidin puolelta.

Pojasta tulis sit Kasper Tuukka Tapani tai Kasper Tuomas Tapani
Kasper on mun edesmenneen ukin nimi, jota en ole koskaan tavannut, Tuomas on mun isän toinen nimi ja Tapani on miehen isän etunimi, Tuukka on tuulesta temmattu [:D]

Oon vaan miettiny et jos vaikka tämä sattuu olemaan poika ja sille annetaan kolmiosainen nimi ja mahdollinen seuraava olis tyttö niin sillä olis vaan kaksosainen nimi, et onko sillä sit jotain väliä? Toivottavasti joku ymmärti mitä ajoin takaa [:D]
 
Meillä on nyt pyörinyt nimet, Aura Emilia, Aura Juliana, tai Juliana etunimenä.. Pojista mies edelleen jankaa Patrik nimen perään.. En välitä. Itse haluaisin nimen Benjamin.. Mies ei välitä. Oliver ois molemmille ok, mutta ¨olli¨ ei. Kyllä on vaikiaa!!! [:D] Luotan siihen että vauveli näyttää sitten joltain nimeltä [:)][8|]
 
Riitu87
Ootko oikeesti miettinny tota nimeä Kasper Tuomas Tapani...
En mitenkään haluu romuttaa nimeä, mutta jos tuota jaksottaa vähän erilailla niin siitähän tulee Kasper Tuomasta pani... [:D]
Voi nimittäin myöhemmin saada kuulla asiasta...

Kasper ja Oliver on mun suosikkeja pojan nimeksi, mutta mitään päätöksiä ei olla vielä tehty...

Meiän iskän nimi on Keijo... Se ei oikein oo koskaan ymmärtänny että siinä ois jotain huvittavaa.. [:D] No se onkin vähän tosikko luonne...
 
Apua Wimppu mikä sun isän nimi oli? Mun isä kuoli kans viime syksynä ja sen nimi oli Reino Pertti Sakari ...... Meni vain noi sun nimet ihan yksiin[:-].


Nii se mun tän hetken lemppari nimi tytölle olis Siina Helmiina.........

Ginessa ja Grenie: Mulla ihan alkuraskaudessa oli kans toi Milla päällimmäisenä mut mies ei sitä hyväksyny. Ja nyt en sitä kaipaakkaan kun keksin ton uusimman.

Ja Riitu toi Venla mulla tällä hetkellä 2 listalla.
 
Miehellä on ollu aina tuo Milla nimi mielessä [:D] Et se oli oikeastaan hänen ideansa. Minun pikkusiskon nimi on Milla. Milla Susanna voisi olla ihan nätti nimi ja Santeri Johannes. Hmm. No tässä on vielä "paljon" aikaa miettiä. Miehen isälläkään ei ole toista nimeä ollenkaan. Vain yksi etunimi.
 
Ihana ja erikoinen nimi, Siina [:)]

Oisin halunnut toisaalta ehkä pehmeämmän nimen toiseksi nimeksi koska
ensimmäinenkin on pehmeä,mutta mies oli jo myöntynyt tähän mun ekaan
ehdotelmaan joten...mikäs sitten siinä ..
 
en ole essi tuolta kantilta asiaa ajatellut ollenkaan [:o] Kasperille on vaan niin vaikea keksiä yhteen sopivaa toista nimeä [&o] Ja kun miehellä on toinen nimi kutsuma nimenä, kuten hänen isälläänkin, ni hän ei halua että mahdollista poikaa kutsutaan siten...siis että Kasper olis toisena nimenä, mutta kuitenkin kutsuma nimenä...onko vähän sekavaa, mutta jospa joku ymmärsi pointin...täytyy varmaan käydä tuo eemin ehdottama nimikirja ehtimässä kirjastosta ja koittaa katella vielä niitä nimiä....
 
Takaisin
Top