Ihania kamalia nimiä

Emma on kansainvälisestikin tosi suosittu, monessa maassa oli suosituin tytönnimi viime vuonna, kirjoitusasu toimii melkein kielessä kuin kielessä.
 
Mä pohdin niitä nimiä kans nyt juuri koko ajan. Oikein mitään hyviä ja varmoja hedokkaista ei ole. Mutta uskon siihen, että siinä vaiheessa kun nyytti on sylissä saa paremmin kiinni siitä minkälainen nimi juuri hänelle sopii.
 
Mun veli ja hänen vaimonsa pähkäilivät joakise kolmen lapsensa nimiä ihna hirveän pitkään. hyvä kun ristiäispäivään mennessä olivat päättäneet[:D]. Jotenkin siitä olen tullut ajateleeksi sitä, että antaa sille lapselle sitten minkä nimen tahansa niin kyllä se lapsi tulee ihan nimensä näköiseksi joka tapauksessa. ja hyvin pian. ja nyt niistä lapsista ajattelee et ei ne voisikaan olla minkään muun nimisiä[:D].
 
Minulla oli tytölle periaatteessa jo nimi valmiina. Tai no en kerennyt sitä avokille ehdottamaan kun päivisin näemme nyt harvoin. Mutta nyt sitten pojalle onkin vähä vaikeampi. Taidan vain olla liian vaativa [:D] Kun etunimessä ei saa olla R-kirjainta ja haluan sen olevan suomalainen nimi mutta vähän erikoisempi.
 
Mä olen kiintynyt nimiin jotka ovat tavallisia, ei mitään väkisin väännettyjä (Taikakukka, Kastehelmi [:'(]) tai iso-iso mummon aikasia. Mutta nimiin mitä ei ole joka toisella. Vaikka esimerkiksi Tanja. Tanjoja on kastettu vuosina 00-09 247 kpl, tänävuonna  ei yhtään. Tinjoja taas (Tinja menee mulla kategoriaan väännellään nimeä että siitä tulis erikoinen) on kastettu 00-09 399kpl ja tänä vuonna 4kpl. Eli itseasiassa se "erikoinen" nimi on huomattavasti yleisempi.

Odotan mielenkiinnolla kuinka monta Minniliini Tiutau Peppilstuunaa kekaran luokalla on :)
 
On jotenkin vaikea vielä miettiä nimiä, jotenkin varmana sitten luotan siihen, että vaavi sitten "näyttää" eniten joltakin ennalta mietityistä vaihtoehdoista :) Tytöille tuntuu olevan jotenkin helpompi keksiä nimi. Ollaan kyllä kumpikin sellaisia jahkailijoita, että varmaan pappia odotellessa vielä mietitään paria vaihtoehtoa! Kummipojalleni oli vielä hetki ennen ristiäisiä kaksi eri vaihtoehtoa vanhemmilla mielessä, päätyivät sitten siihen, kumpi sillä hetkellä tuntui paremmalta [:D] Näin käy varmaan meillekin [8|]
 
ALKUPERÄINEN: Haniliini

ALKUPERÄINEN: Pähkylä
Odotan mielenkiinnolla kuinka monta Minniliini Tiutau Peppilstuunaa kekaran luokalla on :)


Toi on aivan ihana nimi, harmi ettei meille tullutkaan tyttöä [;)] No vitsi vitsi!


[:D] ei sillä että joku noista nimistä ois mitenkään ruma, ite en vaan tosiaan tahtos antaa lapselle nimeks jotain mikä kuulostaa siltä kun halinalle ois sen oksentanu. [:D]
 
Itselläni on tuiki tavallinen nimi Suvi, mutta eipä luokalleni koskaan eksynyt saman nimistä [:D]  Miehelläni taas erikoisempi nimi, ja usein ihmiset luulevat hänen etunimeään lempinimeksi, kysyen mikä mahtaa olla oikea nimesi.
 
Esikoiseni nimikään ei ole harvinaisuus mutta usein vanhemmat ihmiset vääntävät Joonasta Joonaksen [&:]
Benjamin on myös meillä toisena nimenä käytetty.
Tyttöjen nimet rimmaavat hyvin pojan nimen kanssa ja kaikkien nimet päättyvätkin samoihin kirjaimiin (na)
Haasteena onkin keksiä vielä se yksi katraaseen rimmaava nimi[:D]
Muutamia vaihtoehtoja onkin, lähinnä tytölle. Mutta pojalle onkin ollut vaikea keksiä nimeä. Mieheni ehdotti Veetiä, ja mietin siihen toiseksi nimeksi Wiljamia. Tuo ei kuitenkaan rimmaisi yhtään muiden nimiin ja vähän Veeti nimeä joudun vielä maistella. Se kun ei ihan uppoa nimi ajatuksiini.
Todenäköisesti se nimi jääkin käyttämättä.
Saana, Aava ja Riina, Linea, Helmi, ja Olivia ovat mieleisiäni tytön nimiä.
Suvussamme perinnenimiä ovat Sikri, Signe ja Saga joita voisin harkita tytölle toiseksi nimeksi.
Poikien nimistä Aksel, Luukas, Onni ja Antton ovat kivoja nimiä.
Onni nimeä löytyykin suvun historiasta, kuten myös Akselia.
Onhan tässä vielä aikaa ja vaihtoehtoja ehtii kertyä lisääkin[:)][:D][;)]
 
 
Me ollaan päästy oikein kahdesta nimestä yhteisymmärrykseen..[8|] eli siis ainoat nimet mitä mies hyväksyi [;)]
Tytölle nimeksi Aura, pojalle Oliver.. toisista nimistä ei tietoa... Mua ärsyttää kun mun suosikki Emma tai uusin suosikki Mea ei käy sitten millään.. tai pojalle Benjamin... Enkä usko että saan tahtoani tässä läpi.
Noh, enköhän ehdi näihinkin kyllästyä jo ennen kesää.. [;)]
 
jihuu täällä on jo melkein yhdestä nimestä päästy yhteisymmärrykseen[:D]
Ultran mukaan kun saatiin vahvistusta tyttö tuntemuksiin niin nimiralli alkoi[;)]
Listasin hurjan määrän kaikenmoisia vaihtoehtoja paperille ja luettelin miehelle niitä.
Tulokkaan toisesta nimestä näyttää tulevan vähän vääntöä.
Mutta ei kannata hätäillä, mieli voi muuttua moneen kertaan[:D]
 
Meilläkin on tytölle etunimi oikeastaan valmiina. Se on vaan sellainen nimi, josta puhuin jo seurustelun alussa ja mieskin on alkanut siitä pitää[:)]
Pojan nimessä tulee ongelmaa eli toivottavasti tyttö tulossa[;)]

Kamalista nimistä puheen ollen kutsun leikkisästi meidän vauvaa Pörrö Bambinaksi, koska se nyt olisi kamalimpia nimiä mitä voisi antaa. Sori jos se oli jonkun suosikki[8D]
 
Noniin, nyt on nimi päätetty pojalle. Eilen illalla saunan lauteilla mies tuumaili, että kyllä se Onni olisi hyvä nimi ihan ristimänimeksikin [:D] Toinen ja kolmas nimikin on valmiina. Tulevat molempien suvuissa kulkeneista nimistä. Näiden kahden järjestystä ei vielä tuumittu loppuun, molemminpäin kuulostaa hyvältä eli tuskin tulee riitaa [:)] Tuskinpa muutamme mieltämme nimien suhteen enää kun niitä niin pitkään ollaan pyöritelty ja masuasukkia kutsuttu Onniksi.

Kummallista kyllä, kauniin tytön nimen kuullessani tai nähdessäni ajattelen heti miten se sopisi sukunimeen kunnes muistan että hei, meidän vauvahan on poika [:D]
 
Emilia, aivan mielettömän ihana nimi valinta[:)]
Mie olisin kans halunnut tehdä Onnin jos tulokas olis poika [;)]
Mutta mun siskolla sattuu olemaan jo poikansa toinen nimi Onni, meillä myös tuota nimeä kulkee suvussa.
 
No ne Onni ja Helmi oli munkin vaihtoehdot nimiksi vielä pari vuotta sitten. Mut sitten mun poikani kun sai serkkuja: ensin tuli poika, joka kastettiin Onniksi sitten tyttö, joka Kastettiin Helmiksi. [&:]. En ollutkertonu omia nimimietintöjäni et ihan olivat vain itse päätyneet näihin nimiin.

Nyt sit keksittävä uudet. Olen tehnyt listaa pojille ja tytöille. Ukko pyyhkinyt nimiä sitä mukaa yli kun olen niitä lisännyt[;)]. Siellä on nyt kaksi hyväksyttyä tytön nimi vaihtoehtoa ja yksi pojan. Sain neuvolasta sairaalan esitietolomakkeen. Joka pitää palauttaa RV 30 mennessä ja siihen pitää laittaa mahdolliset hätäkastenimet. Ei ny tee kuitenkaan mielei kirjottaa siihen ihan mitä vaan nimiä. Aikaa vielä on ja joka tapaukses pitää odottaa tuota sokerirasitusta ennen sen paperin lähettämistä.
 
Myrsky, juu minun mummin isän nimi oli kans Onni [:)] Sekin vaikutti valintaan. Omalla nimelläni ei ole mitään erikoisempaa tarkoitusta, joten haluan muksuni tietävän ettei hänen nimensä ole ihan hatusta vetäisty. Tuleepahan vaalittua perinteitä ja kerrottua lapselle menneistä ajoista ja ihmisistä <3 Myös toinen ja kolmas tulevat ukkien ja isoisoisoisien nimistä [:)]

Eemi, kävipä kurja tuuri :( Onneksi omaan lähipiiriin ei ole tulossa lapsukaisia ihan heti. Ehdin "varata" tuon nimen [:D]
 
Meillä on jokin aika sitten päätetty nimistä. Eiköhän ne uskalla tänne laittaa. Tokikaan niitä ei oo mitenkään 100% varmistettu että nämä tulisivat, mutta nämä on meidän suussa muotoutunu.
Eli pojan nimeksi tulisi Oliver Erik ja tyttösen Ebba Linea. [:)]

Mies on ruotsinkielinen ja ite Etelä-Pohojanmaalta kotoisin, mutta olen aina tykännyt ton tyylisistä nimistä. Lapsesta joka tapauksessa tulee kaksikielinen.Epäilen että enemmän ruotsinkielinen,kun asutaankin sellaisella alueella missä enemmistö on ruotsinkielisiä[:D] Joskus tenavana katoin jotain ruotsinkielistä sarjaa missä oli Ebba niminen tyttö ja siitä se on jäänyt mieleeni. Hassua, nyt kun se näkee tuohon kirjoitettuna niin se tuntuukin vieraalta. No nämä on nyt tämän hetkiset päälimmäiset nimet. SEn näkee sitten kun tuo pikkuinen syntyy, kumpiko tulee nimeksi, vai vaihtuuko etunimi sitten vielä ennen ristiäisiä.[:D]
 
Meillä on tällä hetkellä voitolla

Benjamin Charles

ja

Elsa June

Tytön nimi on aika sata varmasti tuo jos vauva on typy. Mieleinen nimi molempien suvusta yhdistyy tossa ja toimivat ok molemmilla kielillä. Mä tosin haluaisin vielä että June olisi kutsumanimi.


Pojan nimestä meillä on kauhea kädenvääntö [;)] Mä pidän nimistä William, Sebastian, Tobias ja Daniel, miehestä Patrick olisi ihan ykkösnimi.
 
jeap...oiskohan täällä jo tytön nimi kolahtanut kohilleen..[;)]
pakko paljastaa täällä, kun ei lähipiirille kerrota..mutta todennäköisin nimivalinta meitin masuhelmelle on Saga Linea <3
Ollaan ihan yksimielisiä jopa tästä nimestä ja huomaan puhuvani masukille tuota nimeä käyttäen[:D][:)]
 
 
Mä oon aatellu että nimestä en puhu ennen kuin nimiäisissä.
Onneksi kellään ei oo ollu samaa nimeä täällä[;)]

Myrsky,kaunis nimi Saga Linea !!![:)]
Kaverini lapsen nimi on myös Saga [;)]
Eipä muualla oo tullu eteen!!!
 
Meil toi nimien miettiminen jää varmaan viimetippaan ku alkaa täs just toi rakeenus projektikin. Mies ei ole olikein innokas miettimään nimiä ku on niin paljon muuta mietittävää et ssa kaiken alkuun. Onneksi aikaa on.
 
Takaisin
Top