Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkoi jo suolakurkkuhimot pyörimään :D Valehtelematta oon suolakurkkuja syönyt viimeksi viime raskaudessa, sen jälkeen ei ole maistunut, mutta kappas vaan nyt maistuis vaikka kuinka. Ja muutenkin suolasta tekee mieli.. :grin Ja jos ruokaväli venyy liikaa, tulee tosi huono olo ja musta tulee kamala noita-akka ja kaikki puuta pienemmät on vaarassa.... Voi ukko raukka.

Mulla alkoi pahoinvointi lievänä eilen ja tänään kunnolla. 5+6 on viikkoja. Jääkaapin haju on kuvottava enkä pysty sitä avaamaan ja tänään koko päivän ällöttäny. Vain appelsiinimehu menee hyvillä mielin alas! Piti jäädä viltin alle työpäivän jälkeen ja jättää menot välistä. Oksentaa ei oo vielä tarvinnu ja sitä kammoankin kunnolla. Vatsa on myös turvonnu ilmapalloksi, rinnat arat ja väsymys on suunnaton.

Mutta tämä on kyllä niin ihanaa vaan silti! :smiley-bounce012 Vielä ku joskus pääsis ultraan näkemään masuasukin. Mulla siis ensimmäinen raskaus menossa.

Haluan kanssa liittyä keskusteluun :) Tein perjantaina testin, ja sain vahvan plussan. Menkkojen mukaan tänään olisi 6+0 ja LA 18.11., mutta epäilen että ollaan hiukan jäljessä..

Mua "vaivaa" myös oireettomampi alkuraskaus. Esim. rinnoissa ei sitten mitään muutoksia vaikka kuinka kuvittelisin, eikä pahoinvointikaan ole kummoinen. Ehkä vähän sellaista huimausta/etovaa oloa iltaisin, ja vatsaa saattaa hiukan turvottaa. Ja mielitekoja on välillä (siis ruokaa kohtaan, seksi ei voisi vähempää kiinnostaa :happy090)! Ehkä myös palelua, jos oikein mietin. Mutta kaikki on sellaisia oireita, että mietin kuvittelenko vain :rolleyes:

Kyseessä on ensimmäinen raskaus. Tarkoitus oli aloittaa yrittäminen vasta huhti-toukokuussa, mutta onnellisesti kävikin näin. Ajattelin koko ajan, että yrittäminen on varmaan piinaavaa, mutta nyt kun selvittiin ilman varsinaista yrittämistä, niin olenkin ihan yhtä kärsimätön odottamaan ekaa ultraa ja sitä, että onko kaikki nyt varmasti hyvin! Varasin tänään jo varhaisultran yksityiseltä, kun en enää malttanut odottaa :smiley-ashamed008:grin Siihenkin tulee olemaan vielä ikuisuus (pe 4.4.)!

Miten voi olla että vaaveli pyörii koko ajan mielessä! Yritä sitten keskittyä koulujuttuihin laughing7 VOI KUNPA KAIKKI OLISI HYVIN!!!!! :Heartpink

Tutulle kuulostaa Äidiksi2014. Toivottavasti pää pytyssä alkuraskautensa viettävät ymmärtävät että tämä oireettomuus/vähäoireisuuskin voi olla tosi hermostuttavaa ja tuskastuttavaa kun edes ne oireet ei kerro että "jotain on tapahtumassa". Ja juu, tiedän ettei oireetkaan takaa onnistunutta odotusta ja että pitäisi olla tyytyväinen vähäoireisuuteensa mutku.... :D

Voihan ripuli. Ei oo tasottunu vieläkään, mutta precosa on sentään hiukan hillinny tota toimintaa vähemmälle. Ja rautatabletithan värjää viel tuotokset oikein herkun värisiksi... :D Oon ollu nyt pari päivää pois töistä, mut huomenna ajattelin sinne mennä kuitenkin. Pääseehän sielläkin sit vessaan...

Lilliputtis täällä on ollut vähän samaa tunnelmaa ilmassa. Aina välillä vatsa ärtyy jostain syödystä, ja alkaa kamala möyryntä ja vessan on syytä olla lähellä :oops: Mullakin ollu jo reilun viikon verran sama meno.. Melkoisen inhottavaa kyllä, mutta toivotaan että helpottais pian!

Mistä te ostatte niitä herkullisia appelsiineja? Tyyliin, k-kaupoista tai s-? Ku musta tuntuu, et aina ku vaivaudun ostamaan ni ne on vaan kauheen kirpeitä ja pahoja :( onko se vaan mun huonoa tuuria? Kiwitkin on mitä parhaimpia, mut kivikovia ainakin meidän lähikaupassa... Onneks on kesä tulos, ni ehkä ne hedelmätkin paranee :)

(.) oireita ei täälläkään sen kummemmin vielä ole.. Kuvotusta tulee ja menee ja satunnaisia vihaisuja alavatsassa. Valkovuoto on myös hyvin paksua ja tulee paljon.. Onko tämäkin oire? Niin ja ne edellisestä synnytyksestä saadut peräpukamat ;< ne tulivat jo nyt takaisin kiusaamaan :( onko jollain tietoa mikä olisi hyvä lääke?

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Viikkoja rv 8+3 ja voi tätä nykästelyn määrää :scared007:pukealkaa olla vaikea selittää, miksi mulla on niin paha olo ja olen silti ihmisten ilmoilla :grin joukkuekaverit ihmettelee, miksi yksi kantaa roskista perässään treenitilaan :grin kuten joku täällä oli kirjottanutkin, niin oksennusrefleksin "laukaiseminen" tuntuu helpottavan oloa ja sillä sitä ei enää kauheasti viitsi edes pidätellä. Kieltämättä alkaa olla vähän kateellinen teille, joille oireita ei juurikaan ole ilmaantunut. Varmasti sitä olis kyllä huolissaan sitten siitäkin.. toivotaan, et muillekin ilmaantuu oireita.. mut jos vaikka jotain muuta kun tätä jäätävää pahoinvointia :wink Ootteko onnistuneet käymään vaivatta ruokakaupassa? Täällä se tuntuu olevan nyt ylivoimainen tehtävä. Sama koskee ruoanlaittoa. Normaalisti kokkaan joka päivä meille ruokaa, mutta nyt on isäntä joutunut hellan viereen.. ei vaan pysty :oops:

Rajoittuuko teillä muuten oireet johonkin tiettyyn aikaan päivästä vai vaivaako koko päivän? :)

Täällä nyt muutaman päivän ollu aika kovaakin päänsärkyä (onko sitte lihasjumia hartioissa vai mikä?) mut ohimoilla puristaa panta ja sekös vasta ällöttää. Eilen piti ottaa ihan Panadoliaki ku ei hellittäny.. illalla vielä mittasin lämpöäki ja huiteli 36,96 ja tänään äsken oli 36,99 . Johtuneeko sitte raskaudesta vai onko jotain tulevaa flunssaa..
:confused013

Täällä on myös päänsärkyä, mutta johtunee runsaasta näytepäätyöskentelystä. Töissä käytän paljon tietokoneita ja kotonakin jonkun verran. Lisäksi verensokerin laskiessa itselle tulee herkästi päänsärkyä.

Mä oon huomannu, että väsymys pahentaa pahoinvointia! Aina kun saa otettua pienet päikkärit, oksetusolo vähenee hetkellisesti. Siksi viime raskaudessa oli pakko pääsääntöisesti yrittää nukkua eka kolmannes ohi. Pahimmilla viikoilla silti piti käydä sairaalassa tipassa.

Vaikka alkuun luulin selviäväni helpommilla oireilla, niin aika samalle tasolle tässä on voinnit vajoomassa! Toisaalta, jos palkintona tulee yhtä helppo vauva kun esikoinen, niin kärsin tän ajan minimaalisilla valituksilla!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Olen teille melkein kateellinen kun on oireita, itselläni kun ei ole oikein mitään. Rinnat arat, mutta sekin saattaa olla lähinnä omaa kuvitelmaa. Muutaman päivän väsytti mutta nyt ei juuri enää sitäkään. Etovaa oloa ei ole ollut kertaakaan. Vaikeaa olla nauttimatta tästä kun ei tunnu edes että olisi raskaana. 4 positiivista testiä kumminkin olen tehnyt ja menkat myöhässä. 5+1 siis täällä. Ehkä niitä vielä ilmaantuu =)

Voi apua miä päivä ollut tänään. Väsymys on ihan omissa sfääreissään ja olokin on muutenkin ollut heikko. Ulkona raikkaassa ilmassa helpottaa mutta sisällä olo muuttuu heti. Miten teillä muilla vaikuttaa tuo väsymys päiviin? Levähtäminen on päivän aikana ihan ehoton juttu ja usein joutuu torkkumaan että jaksaa päivän läpi.

Mulla jotenkin painottuu pahaolo iltaan ja loppuviikolle? Kuulostaa oudolle, mutta aina on oksennus tulossa pe-la. Olen oksentanu kerran ja vihaan sutä hommaa niin paljon että yritän vaan pitää kaiken sisällä. Alan olla aika kyllästynyt tähän oksennustauti oloon :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Väsymystä on iltaisin, oon valmis menemään nukkumaan jo klo 20 aikoihin. Välillä on kuvotusta, mutta en ole vielä oksentanut. Rinnat on välillä kipeät. Ja mahaa turvottaa :D Nyt iski vaan jonkun flunssan, kurkku kipeä ja ääni lähtenyt :/ Niin ja paleltaa ihan sikana, useimmiten iltaisin. Siinä mun oireet ollut nyt :P

Taisi ensimmäinen aamukuvotus olla äsken!! Jee ! :D Koiralle annoin ruokaa niin oli haisevinaan niin pahalle että meinasi ykä lentää. Aiemmin ei tosiaan ole ollut vaivaksi koiranruoka. Ehkä näitä alkaa ilmaantumaan =)

Voi apua mitä oloja. Mulla tää pahoinvointi painottuu ihan täysin aamulle/päivälle, illat on suht helppoja. Eilen ja tänään joutu ekan kerran oksentamaan ja se helpottaa sitten vähäks aikaa oloa. Ei ole vielä löytynyt sitä aamupalaa, minkä jälkeen ei tulis huonoa oloa :/ Eilen teki ihan hirmusti mieli jotain suolasta ruokaa, kunnon hamppariateria pelasti koko illan ja pysy jopa sisällä :D Sen voimalla ollaankin sitten menty tässä yli puoli vuorokautta... Töistä jouduin ottaan sairaslomaa, en pystynyt siellä olemaan. Helpointa on olla puolimakuulla ja tietäen, että vessaan ei oo pitkä matka XP

Ärsyttää kun ulkona on mitä mahtavimmat kevätilmat, mutta sinne ei jaksa mennä :( Toivon todella, että tää helpottaa ja PIAN.

Ihana lukea näitä "Taisi ensimmäinen aamukuvotus olla äsken!! Jee ! :D", mutta uskotteko jos sanon että mulla ei oo sama fiilis? ;) Aika pitkälti kuitenkin vielä pystyy huumorilla ottamaan, mutta jos tää jatkuu viikkokaupalla, niin en varmasti oo hyvää seuraa :P

Tsemppiä muiden oireisiin!!

Väsymys on ehkä pahin, siihen vielä palelu. Nukuin muutaman yön fleece housut ja aamutakki päällä o_O
Lievää kuvotusta on ollut, sekä rinnat aristaa ja ärsyttävä menkkamainen alamahakipu. Esikoista odottaessa kamalat mahakivut kesti 3kk. Tässä raskaudessa mahakivut ei ihan niin voimakkaat ole, mutta kuitenkin.

Oireillaan yhdessä toverit :smiley-bounce016

Mulla on edelleen noita vatsatuntemuksia tosi vähän, ei juuri ollenkaan. Enää ei tunnu niin turvonneeltakaan olo yhtään, mutta alavatsan kohdalle on jäänyt pysyvästi sellainen "kumpu". Aika hurjaa jos raskausmaha alkaa näkymään jo näin aikaisilla viikoilla, nyt siis menossa rv 8+3. Minkäköhänlainen pallomaha mulla on sitten lokakuussa...:grin

Muoks. tarkoitan siis vatsatuntemuksilla alavatsajomottelua, pistoja, nipistyksiä, painontunnetta ym. Vatsan toiminnallisia oireita kyllä on vaikka kuinka!

Muokattu viimeksi:
Takaisin