Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pahoinvointi näyttäis ainakin hetkeksi hellittäneen. Tilalla tosin on tämä ihanainen flunssa, mutta se ei taida liittyä raskauteen, vaan tarttui ihan työkaverilta. Ärsyttää kun ihmiset on niin vastuuttomia että tulee puolikuntoisena töihin sairastuttamaan muita!!! :angry5 Selkäkipua on munuaisten kohdalla ollut myös. Mulla oli pari viikkoa sitten päivän ajan virtsarakkotulehduksen oireita mutta menivät ohi niin en aloittanut sitten lääkekuuria siihen. Toivottavasti ei olis mennyt munuaisiin. :sad001 Kipu ei tunnu kyllä koko ajan eikä munuaisen seutu ole erityisen koputusarka. Ehkä sekoitan sen vaan flunssan lihassärkyyn. Onneksi keskiviikkona on eka neuvola niin voi jutella näistä vaivoista. Viikot nyt 7+6.

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt viikonlopun aikana huono olo vaan pahentunu :( Hirvittää jo ens viikko töissä! En haluais kertoa vielä työkavereille, monestakin syystä... :oops: Molempina päivinä nyt vkl sängystä ylösnouseminen on ollut lähes mahdoton tehtävä ja sit ku viimein saanu itsensä ylös ja väkisillä syötyä jotain aamupalaa, niin oon nukkunu sohvalla vielä 3-4 tuntia... vaikka takana 10 tunnin yöunet! Ei oo vaan pystyny olemaan ylhäällä, kun tekee niin pahaa ja huimaa ja kaikki lihakset on ihan voimattomat. Tänään piti eka kertaa oksentaa, oon pystyny välttämään sitä tähän asti, mutta nyt oli jo pakko yökätä. :puke

Syöminen auttaa ehkä just sen hetken kun syö, jos sitäkään. Nukkuessa ei yleensä oo huono olo, yhtenä yönä tosin heräsin järkyttävään kuvotukseen ja raahauduin syömään hedelmän ja juomaan vettä... Mitään makeaa ei pysty syömään, mehut ja limsat menee. Paljon mikään ruoka ei maistu hyvältä, ehkä just joku tosi suolanen maistuu.

Että voi tätä auvoa ja onnea :grin oon suoraan Manaaja-elokuvasta.

Ja viikolla 6+0

Täällä on ilmassa väsymystä, palelua, turvotusta, ilman kertymistä, ilmapallo fiilis alamahalla, repimiskipuja ja lievää hetkittäistä pahoinvointia. Viime raskaudessa pahoinvointi alkoi rv 6, joten sitä odotellessa...

Tsemppejä kaikille oireiden kanssa! <3

Nyt menee hermo. Tai tais jo mennä. Neljäs ripulipäivä aluillaan. Töihin en mennyt; heräsin yöllä 00.00-6.00 välillä neljä kertaa maha kipeänä vessaan. Pitäis mennä apteekista hakemaan jotakin lääkettä, mitä nyt sit taas lueskelin että mitään ei tietenkä saa syödä. Että onpas nautinnollista. Ei auta laktoosittomuus, ei piimät tai banaanit. Ihan kaikki tulee vetenä pihalle. Mur mur.

Tsemppiä Justiina89 ja Autumn! :smiley-angelic003 Täällä pahoinvointi pysyy nyt jotenkin kurissa, samoin närästys. Lääkettäkään ei tarvinut ottaa kun vähän 2 päivänä. Josko se tästä. Huimaustakin on vielä vähän ja olo on varsin vetelä, mutta jotenkin on nyt tunne, että se alkaa tästä ehkä pikku hiljaa helpottaa :smiley-bounce013 Viikkoja toisen laskurin mukaan rv 8+1 ja toisen rv 7+6.. mistähän näistä nyt tietäis mitä uskoa :grin

Relan maitohappobakteeria olen tässä syöny koko ajan, se mitään auta. Hain äsken Precosaa apteekista, sitä kun raskaana ollessa saa syödä. Oli ihan kätsy pyöräilykeikka, tuli jo kiire takas pöntölle kotimatkalla. :confused:

No niin soitin neuvolaan johon pääsen huomenna ja sitä myötä sitten varhaisultraan näiden kipuilujen vuoksi. Ja jäin 2 vk saikullekin ihanien oireiden vuoksi.. kun nyt ei saa stressata (aijaa....) :blob8

Vuononvaltiatar Joo meillä on yritystä takana 3,5 vuotta. Ja tuomio oli ettemme saa lapsia ilman luovutettua munasolua mutta toisin kävi. Joo mulla on yks lapsi ennestään mutta toista ei vain kuulunut. Taustan kun kerroin neuvolan tädille oli heti vastaus että pääsen varhaisultraan. :)

Täällä oireet nyt 6+0 edelleen maltillisia. Ehkä 3 kertaa olen koko aikana yökännyt, eli etova olo on harvinaista ja nopeasti ohi menevää. Turvottelua on hiukan, samoin nännit on kosketukselle arat (muttei niin että esim. liivit, suihku tms hirveämmin satuttais kuten te muut olette sanoneet). Ehkä myös unentarve on normaalia isompi ja myös mielialat ailahtelevat. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hyvin vähäoireista ja se hiukan aina huolettaa. -Mitä te jotka vietätte päivänne pytyn äärellä ette varmaan ymmärrä, mutta muut vähäoireiset kylläkin. :)

Nyt odotellaan kutsua ultraan. 'Viikkoja tädin mukaan on 6+3 ja LA 15.11 mutta sehän sehän sitten tarkentuu myöhemmin.

Stork; Minullahan ei ole ollut mielitekoja eikä edes kovin pahoja oloja, mutta tuli mieleen "niksi" mistä saattaisit tykätä jos raikasta himoitset. On kesäherkkuani. Eli pese ja lohko appelsiini kuorineen ja pakasta lohkot. Ihan parasta "mehujäätä"! Helppo syödäkin kun se kuori siinä ja voi imeskellä sen jäätyneen hedelmälihan siitä. Nam! :)

Mä kans himoitsen noita mehukkaita ja makeita appelsiineja! :) Muutenkin tuntuu koko ajan olevan nälkä... Mun oli pakko rajoittaa vähän tuota sitrushedelmien syömistä kun alkoi tulla vatsa kipeäksi.

Eilen illalla oli tosi huono olo, koko illan kiersi vatsassa ja lopulta piti käydä halimassa posliiniankkaa ekaa kertaa ihan kunnolla. :confused:

Mun pitäisi huomenna ja torstaina olla messuilla seisomassa monta tuntia, saa nähdä miten onnistuu! Huomenna aamulla ensimmäinen neuvolakäyntikin, jei! :grin Tänään rv. 8+1.

Tinja79, nyt lähtee appelssiineja pakkaseen välittömästi!! Ja varo Autumn jaffan appelssiineja, oli aika kirpsakoita :oops:.
..ihanaa kun neuvolat ja ultrat o lähteny jengil pyörii :D

Mulla ainut "ruoka", mikä ei aiheuta huonoa oloa, on appelsiinimehu. Itseasiassa taisin tältä sivustolta(?) tai jostain netin syövereistä sen bongata. Tänään ollut jo parempi olo :) ei vaan oikein uskalla syödä mitään... tai no, jäätelö ehkä menisi, mutta sitä ei voi oikein työevääksi ottaa :grin Ja meillä on työpaikkaruokailu, eli firman safkat, mutta ne ei nappaa nyt ollenkaan! Pitänee harkita omien eväiden ottamista. Noita appelsiineja voisin myös kokeilla... Ei uskaltaisi olla syömättäkään, kun mulla jo ennen raskautta tuli tosi herkästi huono olo jo pelkästä nälästäkin...

Takaisin