Ihanat/kamalat raskausoireet

Eilen alko särkemään päätä ja edelleen jyskyttää :sad001 toivottavasti tää menee nopeasti ohi. Aiemmissa raskauksissa särkeny päätä myös, mut toisessa raskaudessa se oli ihan järkyttävää :sad001 tänää otin särkylääkkeen, jos menis sillä ohi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä on myös päänsärkyä, lähestulkoon melkein päivittäistä.. Ollut jo parin viikon ajan. Esikoisestakin oli, mutta vasta joskus puolenvälin tienoilla muistaakseni. On kyllä niin rasittava vaiva! Vetää ihan toimintakyvyttömäks.. Särkylääkkeitä yritän vältellä, mutta pari kertaa on pakko ollut ottaa ku meni ihan mahottomaks. Toivottavasti pian helpottaa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mäkin yritän välttää särkylääkkeitä, mut aattelin nyt koittaa et jos ottais ajoissa ni jos se katkasis "kierteen" ennenku on alkanutkaan. Kuopuksen odotuksessa mulla särki päätä kuukauden putkeen, lopuks vaan oksensin ja makasin pakastevihannespussi pään päällä pimees huoneessa :sad001 sillon otin lääkärin määräyksestä 2xburanaa+panadol, sillä sit lakkas. Pelotti tota buranaa ottaa, mut terve poika syntyi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minnuu ruppee kiristämmään päätä, kun meen saunnaan. Aivan samointein, kun istun lauteille tulee päänympärille kiristävä vanne. Miulla on ollu joka raskauvessa sama juttu. Verenpaineet miulla on tosi hyvät. En sit tiiä, mistä johttuu.

Miulla ei oo ollu päänsärkkyy ollenkkaan, mutta just viime viikolla neuvolassa terkka sano, että alkuraskaus on erittäin otollista päänsärylle ja migreenille.
 
Täällä kanssa päänsärky tullut uutena tuttavuutena. En muista koska olisin joutunut ottamaan särkylääkettä päänsärkyyn, nyt oon jo useamman kerran turvautunu panadoliin (ei mtn hurjia määriä, max. 5 kertaa).
Pahoinvointi jatkuu. Joku jossain sanoikin, että hampaidenharjaus oksetti, täällä sama reaktio tänä aamuna. :confused:
Onneks se aamuoksentelu on kuitenkin melko vähäistä ja kun ei syö liian aikasin, niin ei tuu niin kiinteetä uloskaan :fart005
Aivastelut ja yskimiset tuottaa nipistelyä alamahaan, mutta se lienee normaalia?
On tää jännä, oireet on ihan selvät ja housut kiristää, mutta silti on hirveen epävarma olo. Ens pe eka ultra, toivon mukaan kaikki hyvin ja tyyppi mukana täysillä :Heartred

Ja ne henkiset oireet. Hirmu itkuherkkyys tullut nyt viikon mittaan, lisäks mielialat heittelee hurjana...täytyy vaan yrittää kotonakin kertoa, että nyt on taas tällanen mieli, en tarkota mitään pahalla :oops::rolleyes:
 
Mullakin nyt viikon verran ollu päänsärkyä päivittäin... Panadol ei auta, joten oon ilman lääkkeitä sit.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täälläkin.. ihme ja kumma :D mukavasti tää päivä jyskyttä. Nappasin sit panadolin.. alkaa helpottuu.. ehkä..

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Noniin. Edellises raskaudes oli jäätävät liitoskivut ja iskias pukkas päälle.. ja nyt oon vaihteeks huuli pyöreen ku eilisest asti jomottanu vasenta nivusta ja vasenta alaselkääkin juilii.. et mitäs hittoo?

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla noita selkäkipuja on jo ennen raskautta ollu vuosia (käyn tällä hetkellä fysioterapiassakin), joten pelottaa kovasti, miten jaksan loppuraskauden/oonko ihan vuodepotilas... :eek: Lonkat myös vaivaa välillä, niissä oli tulehdus syksyllä ja varmaan on taas, mutta en oikein tiedä mitä tehdä asialle, kun viimeksi sain voimakasta tulehduskipulääkettä, joka tosin auttoi, mutten usko, että sitä saa ottaa raskaana ollessa. Eli ei kai auta kuin kärsiä.

Onko muilla ollut vielä mahatuntemuksia/kipuja?:anyone Mä tykkään nukkua mahallaan, siis en meinaa muuten saada unta. Muutamina öinä on tuntunu, että kohtuun sattuu mahallaan nukkuminen, niin on ollu pakko kääntyä. Päivittäin vihloo alamahaa, ei menkkakipumaisesti vaan sille erillä lailla :laughing002

Tsemppiä kaikille päänsärystä kärsiville! Se ei oo kivaa.. mulla myös sitä ollu muutamana päivänä. Pahaa oloa on vieläkin, nyt pitäs olla viikot12+3 menossa, mutta kait sitä vielä on toivoa pahan olon poismenolle?

Mutta jotenkin parempi olo muuten, join jopa kahvia tänä vkl, mitä en oo tehny plussaamisen jälkeen ku ei oo maistunu :)
 
Rv 10+4 ja väsyttää aivan raivona! Nukkuahan ei saa, kun nuo lapset pitää siitä huolen. Issiakipuja on alkanut tulla (täällä kans yks välilevyvammanen) ja kauhulla ootan mitä nää sit lopussa onkaan... Syödä pitää 3h välein tai tulee yrjö ja juoda ihan jatkuvasti. Naamakin kukkii... Eli perussettii siis. Muistuttaa esikoisen (tyttö) odotusaikaa, tuota poikaa odottaessani olin nimittäin erittäin hyvinvoiva. :wink
 
Mä kanssa elättelin jo toiveita, että pahoinvointi olis helpottanu. Mutta eih, koko aamun ollu pala kurkussa ja väkisin yrittäny jotain pientä syödä. :confused:
Mulla selkeesti vaikuttaa nukkuminenkin tähän pahoinvointiin, jos joutuu aamulla aamulla herään herätyskelloon (niinkun nyt normisti sen 5 kertaa viikossa joutuu o_O), niin silloin paha olo pukkaa päälle heti, eikä pysty hampaita peseen kakomatta. Mut jos saa nukkua rauhas ja heräillä omia aikoja, niin sit on ihan ok... Eli mulle ei sovi arkipäivät :p
Päänsärkyä ei *kopkop* oo nyt ollut ja vaan pieniä vihlasuja alamahassa. Toki tää 24/7 väsy/haukottelu jatkuu, mut siihenkin jotenkin on tottunut :sleep002
 
Justiina89: Miulla oli esikoisesta pahoinvointia rv16 asti ja sit loppuraskauden olo oli tosi hyvä. Tokaa oottaessa oksensin viimeisiä kertoja rv20, mut muuten pahoinvointi oli lievemppää. Ja jälleen loppuraskaus oli ihan huippu.
Nyt en oo monttaa kerttaa varsinaisesti oksentanu, mut pahoinvointi on ollu voimakasta ja voimat vievvää.

Mut oiskohan miun olo vähän kohentunu, kun lauanttaina jaksoin käyvä metässä kuleksimassa koiran kanssa ja eilen pesin ikkunat ulkoapäin (homma, jota normmaalisti pitkitän ja pitkitän niin pitkkään et lopulta miun äiti ne pessee, kun ei jaksa katella likasia ikkunoita :-D)
 
Mä oon kyllä päässyt "helpolla" tämän alkuraskauden (vko 14+1)...mitä nyt ihan tautista väsymystä on havaittavissa. Jokapäiväisistä päikkäreistä on tullut jo ihan tapa, lauantaina tuli vedettyä 2* 1,5 tuntia normaaliyöunien lisäksi. :D. Verenpaineet ja hemoglobiini mulla on ihan huippulukemissa, joten niistä tuo väsymys ei johdu.

Pahoinvoinnista ei tietoakaan, vielä. Ja sais pysyäkkin pois. Itseasiassa mä vaan syön ja syön tai siis voisin koko ajan syödä, mutta täytyy nyt vähän hillitä tuota hommaa, ettei ihan muodottomaksi paisu. :D. Onneks vielä pystyy juoksemaan niin saa kalorit kulutettua vaikkakin kuten ihan luonnollista onkin niin sykkeet on vähän korkeammalla kuin normaalisti.

Ainoa inhottava vaiva, joka on palannut elämään on migreeni. Monta vuotta olen sitä pystynyt karttamaan, mutta nyt se sitten palasi vahvuuteen. Eikä edes samanlaisena kuin ennen vaan nyt vedellään ensin aurallinen migreenikohtaus ja sitten auraton. Nyt toisaalta pitänee vähän hurrata, koska viimeiseen 1,5 vkoon tätä kaveria ei ole seurana näkynyt, aikaisemmin se oli viikottaista tai jopa useamman kerran viikossa. Josko sen aika olisi hetkeksi ohi.

Mielenkiinnoll odottelen mitä "vaivoja" sitä seurakseen vielä mahdollisesti saa. :)
 
Mulla oli kyllä nii hirvee pahoinvointi että tuntu että kuolen, sen mitä suuhun pistin niin tuli melkein heti kaikki ulos ja loppu vaiheessa pääsin vasta nesteytykseen ja kuukauen oli tuota :D tai sitte en ite tajunnu pyytää sitä aikasemmin. Onneksi ei enään okseta, kun ehkä illalla tulee korkeintaan huono-olo. :)
Sitte ihanaa väsymystä ja pää kipua :D
Onneks neki on ruennu pikku hiljaa helpottaa :)
Mietin vaa, kun nytten on ollu selkä kippeenä, että voikoha raskaus tehä sen? Ei oo samanlaista kipua mitä ennen raskautta on ollu o.O tullee sillon ku kävelee tai seisoo pitkään ja alaselkään se kipu tullee.. johtusko siitä ku kohtu kasvaa? Vai siitä ku rupiaa leviämää joka puolelta :eek:

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Pääsinpä sanomasta ääneen että "On niin helppoa ettei uskois aina olevansa edes raskaana"!!!!!!
Nyt sit koko alakroppa ihme muljutuksessa, väsyy kaikesta ja töissä vielä pitkä päivä. Sellasta epämukavaa tunnetta muttei kuitenkaan kivuksi voi sanoa. Ihan kuin maitohapoilla olisi :grin:eek:
Tontin raivaus vissii menossa! Enkä ihmettele yhtään että viime yönä nukuin paremmin kuin pitkään aikaan :oops:

Lounastauko jos se vähän helpottais!
 
Mulla on nyt parin viikon ajan ollut häntäluu aivan älyttömän kipeä. Pahenee istuessa ja pahinta on ylös noustessa, helpottuu kävellessä. Teen istumatyötä, mikä vaikuttaa varmaan pahentavasti. Toivottavasti tämä ei jää päälle ja olisi joku ohimenevä "venymisjuttu". Onko muilla vastaavaa?
 
Hansunen, täällä on kärsitty alaselän kivuista pari viikkoa, kipu säteilee vasempaan kankkuun. Istumatyötä teen ja tänään eka päivää kipu on selkeesti häntäluussa, ei mukava vaiva tämä!

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Kankkukipua täälläkin, ja juurikin vasemmalla puolella :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mua väsyttää niin paljon, et ei tuu mistään mitään. Noin 3h jaksanu olla hereillä yöunien jälkee tällä viikolla ja sit iskeny armoton väsymys. Tänään vapaapäivä, ni nukahdin ihan huomaamattani tunniksi. Nyt ollu pari tuntia hereillä ja tuntuu, että jos en mee päikkäreille taas, ni simahdan koneen ääreen... Oon ku pieni lapsi, syön ja nukun vaan. Ja nyt mulle on tullu joku ihmeen juttu, että mut pitää nukuttaa :laughing002
En saa kunnolla unta illalla, jos ei mies silitä selästä?? Siis musta on tullu joku vauva. Onneks päikkäreille ei tartte nukuttaa. Sit kanssa kiukuttelen nykyään paljon ja huomaan siinä kiukuttelussakin kyllä niin lapsenomasia piirteitä, että nyt vaan mietin, että onko täällä kaks vauvaa ja mies sitten marraskuussa? o_O
 
Takaisin
Top