Pikkuviikuna
Satasella mukana keskusteluissa
Ja meillä meni lähetteen hyväksynnästä käyntiajan saantiin tänä syksynä reilu 2kk. Käyntiaika sitten siitä vielä 1,5 kk eteenpäin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
On kyllä ollut epäreilun paljon vaikeuksia teidän vuodessa!Riippuu varmaan tapauksesta. Jos löytyy jotain, on helpompi kohdistaa hoitokeinoja. On toisaalta myös ihan hyvä vaan poissulkea asioita. Ja meilläkin, vaikka mitään ei ole löytynyt, niin tarkoituksena oli mennä OI+inssi. Nyt selviää tämän kuun käynnillä mitä suunnittelevat seuraavaksi, kun ei päästy edellisellä lääkityksellä inssiin asti.Mietin onko parempi että tutkimuksissa löytyy jotain vai ei? Tosin siihenhän ei voi tietenkään itse vaikuttaa mitä niistä löytyy tai ei löydy. Kun ajattelen jos tutkimuksissa ei löydy mitään niin se kuulostaa melkeinpä huonolta vaihtoehdolta? Kun mietin mitä sitten? Voivatko he edes tehdä mitään kun raskautuminen onnistuu kumminkin? Ja vaikuttaako se mihinkään että 5 kertaa raskaana viimeisen vuoden aikana joista 2 keskenmenoa ja 3 kemiallista negatiivisesti että pääsee hitaammin tutkimuksiin kun kumminkin raskautuu helpolla?
Ja anteeksi taas jos väärä keskustelu, en löytänyt muutakaan keskustelua tälle äkkiä katsomalla.![]()
On siis jo kilpirauhasarvot + perusverenkuvat ja muutamia muita verikokeita kuten ferritiini kesällä tarkastettu kun sain käytyä yksityisellä kolmannen keskenmenneen jälkeen. Mulla jo aiemmin siis kilpirauhasenvajaatoimintaa, joka todettu teini-iässä. Kesällä tsh oli huonolla mallilla joten annostusta nostettiin ja seuraavassa verikokeessa pari kuukautta myöhemmin arvot hyvät. Ferritiini oli myös alhainen 26 muistaakseni, sitäkin yritetty korjata kun aloin rautalisää syömään. Olen nyt puoli vuotta aluksi joka päivä pari kuukautta ja sitten nyt 4 kuukautta joka toinen päivä rautalisää syönyt. Ultrakin tehtiin sillä samalla käynnillä jolla määrättiin verikokeet ja siinä ei mitään poikkeavaa löytynyt.@Kali kyllä sitä varmasti kannattaa asia hoitaa jotta voidaan tehdä lisää tutkimuksia. Parhaimmassa tapauksessa kyseessä on esim. kilpirauhasen sairaus tai matalat progestroniarvot, jotka saadaan lääkkeillä kuntoon ja näin keskenmenot kuriin. Toki jotakin vaikeampaakin voi löytyä, mutta hyvähän se olisi hieman selvitellä, että mistä johtuu, ettei raskaudet jatku pidemmälle. Jos on yhtään ylimääräistä sukanvarressa, niin suosittelen yksityisellä lapsettomuuslääkärillä piipahtamista - jo ultra + muutamat verikokeet voi kertoa paljon.
Onko sun miestä tutkittu? Ymmärtääkseni keskenmenot voi myös johtua siittiöiden laadusta. Vaikka naisen kehossa tapahtuu se keskenmeno ei välttämättä johdu siitä, että naisessa on "syy"!On siis jo kilpirauhasarvot + perusverenkuvat ja muutamia muita verikokeita kuten ferritiini kesällä tarkastettu kun sain käytyä yksityisellä kolmannen keskenmenneen jälkeen. Mulla jo aiemmin siis kilpirauhasenvajaatoimintaa, joka todettu teini-iässä. Kesällä tsh oli huonolla mallilla joten annostusta nostettiin ja seuraavassa verikokeessa pari kuukautta myöhemmin arvot hyvät. Ferritiini oli myös alhainen 26 muistaakseni, sitäkin yritetty korjata kun aloin rautalisää syömään. Olen nyt puoli vuotta aluksi joka päivä pari kuukautta ja sitten nyt 4 kuukautta joka toinen päivä rautalisää syönyt. Ultrakin tehtiin sillä samalla käynnillä jolla määrättiin verikokeet ja siinä ei mitään poikkeavaa löytynyt.
Joten pelkään että jos jotain löytyy se todella vakavaa vaikeasti havaittavissa. Ja täysin mahdotonta hoitaa millään...Se on mun suurin pelko nyt uuden keskenmenon lisäksi.
Ei oo miestä tutkittu, hänen on pitänyt jo puoli vuotta mennä kyllä siemenneste analyysin.Onko sun miestä tutkittu? Ymmärtääkseni keskenmenot voi myös johtua siittiöiden laadusta. Vaikka naisen kehossa tapahtuu se keskenmeno ei välttämättä johdu siitä, että naisessa on "syy"!
Mun yhdellä tutulla toistuvien myöhäisten keskenmenojen syyksi paljastui joku geenivirhe, jota mies kantaa. Se ongelma ratkaistiin IVF-hoidoilla ja heille on nyt toinen lapsi jo tulossa. Tää on vielä ääripään esimerkki ja harvalla kyse on mistään noin vakavasta. Yritän vain luoda toivoa
Lapsettomuushoidoilla 80 % niihin lähteneistä saa lapsen!
Ymmärrän, että on varmasti vielä vaikea olla toiveikas, kun keskenmenosta on niin vähän aikaa. Kuten joku tuolla kommentoi jo aiemmin, niin syynä voi olla vaan huono progesteroniarvo, joka korjataan vaan progesteronilisällä.Ei oo miestä tutkittu, hänen on pitänyt jo puoli vuotta mennä kyllä siemenneste analyysin.
Ja hyvähän tuo 80% luku on mutta meidän tilanteessa jossa näiden monen keskenmenojen todennäköisyys alle prosentin luokkaa vaikea luottaa että oltaisiin tuonkaan todennäköisyyksien paremmalla puolella.![]()