Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No minä ainakin ilmoittaudun välittömästi, koko alkuraskaus mennyt murehtiessa! Sain keskenmenon huhtikuussa, ja niin kamalat traumat jäi etten ole muuta vielä plussauksen jälkeen ehtinyt miettiä kuin mahdollista raskauden keskeytymistä. :( Varhaisultraan aiomme mennä, toivottavasti sen jälkeen huoli helpottaa. Onneksi yksi onnistunut raskaus takana, joka tuo toivoa että on mahdollista että kaikki menisikin hyvin. Silti jostain syystä pelko on ottanut tosi suuren vallan, ja sitä on ihan vakuuttunut ettei koskaan enää onnistu! Kohtalotovereita? :(

No minä ainakin ilmoittaudun välittömästi, koko alkuraskaus mennyt murehtiessa! Sain keskenmenon huhtikuussa, ja niin kamalat traumat jäi etten ole muuta vielä plussauksen jälkeen ehtinyt miettiä kuin mahdollista raskauden keskeytymistä. :( Varhaisultraan aiomme mennä, toivottavasti sen jälkeen huoli helpottaa. Onneksi yksi onnistunut raskaus takana, joka tuo toivoa että on mahdollista että kaikki menisikin hyvin. Silti jostain syystä pelko on ottanut tosi suuren vallan, ja sitä on ihan vakuuttunut ettei koskaan enää onnistu! Kohtalotovereita? :(

Täysin sama kokemus!
Huhtikuussa todettiin keskeytynyt keskenmeno ja nyt oon aivan paniikissa joka kerta kun käyn vessassa ( tuleeko verta..) ja aina kun mahaan vähänkin koskee...
Kohta kolme vuotias poika on ennestään, sisarusta yritetty on/off melkein 2 vuotta.

Niia! Voi ei, olen niin pahoillani että sinulla sama tilanne! Meillä sama juttu, eli keskeytynyt keskenmeno, jonka takia oikestaan sekään ei lohduta että vuotoja ei ole ollut :( Silti kyllä samaan tapaan paniikissa käyn vessassa ja joka kerta pelottaa niin vietävästi. Tosi raskasta.

Ajattelitko käydä varhaisultrassa tarkistelemassa? Meillä tänään 6+3, viimeksi kehitys päättyi 6+4.

Mulla on nyt 7+1 menossa. Viimeksi kehitys oli päättynyt 6+1. Kyllä ajattelin mennä ar-ultraan. Mulla on neuvola ensiviikon tiistaina, yritän päästä neuvolantädille nyyhkyttämällä kunnalliseen ultraan mutta jos ei suostu niin sit varaan heti yksityiselle ajan.

Toivottavasti sulla on pikkunen jaksanut tällä kertaa matkassa ja jaksaa loppuun asti! :Heartred
Meinaatko itse mennä ultraan?

Mun edellinen päättyi just samalla lailla, tosin vielä rv 8 oli hengissä kun ultrattiin. Rv 12+0 tuli pois. Koko alkuraskauden ajan vuoti vähän väliä pienesti ja selkä oli tuskasen kipeä. Itse tapahtuma ei ollut menkkasärkyä pahempi, mut vuoto oli sitäkin suurempi.

Nyt oon onnellinen täysin vuodottomasta alusta ja ihan levollinen olo. Jos tulee pois niin uutta matoa koukkuun :). (Tosin tästä keskenmenosta on jo monta vuotta aikaa, ehkä siksi näin rauhallinen fiilis)

Huh... menkkajomottelua ollut koko illan voimakkaampana kuin aiemmin, ja nyt vielä alaselkääkin jomottaa... viikot vasta 4+4. Onkohan tää nyt sitä normaalia vai joko kohta vuotaakin? Mitään ei oo vielä näkynyt. Voiko kova stressi aiheuttaa keskenmenon? Noh, kai mä siitä selviäisin. Mutta kurja juttu olisi. Mut ei kai nyt sentään. Yritän luottaa tähän raskauteen...

Kultamarja, mulla oli todella voimakkaat menkkajomot, säteili inhottavasti selkäänki. Oisko viikkoja ollut juuri tuon verran? Vuotoja ei kuitenkaan ole ollut ja enää viikkoon ei mitään jomotuksia/selkäkipuja. Tänää 6+4.

Kultamarja mulla oli myös noilla päivillä samanlaisia tuntemuksia :).

Nyt mietityttää lähinnä kun olo tuntuukin yhtäkkiä ihan normaalilta. Oliskohan nyt sit mennyt kesken. Taas maistui normaali aamupala, repäisykivut on poissa ja mä jopa nukuin viime yönä. No jos tää nyt oli tässä ni toisiks eniten jää harmittamaan tää porukka! Tääl on ollu kiva kirjotella :).

Ei tullut vuotoja ja jomottelut rauhoittunut :) Tais mulla olla noita viime raskaudessakin, mutta pistäähän se katsomaan vessapaperia....

Oireita on joinakin päivinä vähemmän, kai se kuuluu asiaan.

Mullakin on niitä vielä aika vähän. Yllätyn melkein joka päivä miten hyvä olo kumminkin vielä on...

Täällä ei mitään oireita, 4+2 vasta. Ei pelota,koska ei ole sattunut vielä ikinä mitään, ei osaa pelätä. Ja sen takia ei osaa oireitakaan tarkkailla,mistä pitäis huolestua ja mistä ei..

Täällä yksi keskenmenomurehtija lisää. Marraskuussa todettiin kkm rv 9+0 ja raskauduin välittömästi uudestaan, muttei sitäkään onnea kestänyt kuin viikon kunnes spontaani km alkoi..

Kkm ei oireillut, paitsi yhden päivän ajan tuli verta hieman pyyhittäessä ja lieviä menkkakipuja, josta viikon päästä sydän oli pysähtynyt. Kotona tyhjenettiin cytoteceillä, mikä oli hirvein kokemus ikinä. Spontaani km taas onneksi alkoi ja tyhjeni itestään.

Nyt selkään ja ylävatsaan on sattunut kovaa jo monta viikkoa, jonka vuoksi vti tutkittiin ja poissuljettiin, eli ei auta kun murehtia ja toivoa parasta, vuotoa ei ole onneksi ollut ja sydän sykki tänään ultrassa.

Tää ny ei raskauteen liity mut pakko.pikku kisu taitaa vedellä viimesiään:( kaato tossa vahingossa ton pienen kiipelytelineen osan ja jäi sen alle(pääs kuitenki pois) ja sit koht kakkas ja oksenti lattialle..meni iha veltoks ja välillä jo näytti et oli kuollu...nyt kuitenki äske vähä käveli ja makaa vaan :( voi hitto ku taida ees olla päivystävää eläinlääkäriä tääl ja en kyl pääsis viemään :( pakko nyt aamuuun kattoo jos jaksas olla...heikolta näyttää kyl... :( huh eipä oo tälläseltä tuntunu iha äske.minkä myös masu huomas heti... :( huhhuh...

Taitaa olla aivotärähdys raukalla:( pitänee nyt seurailla yö sitä..onneks oli naapuri melkeen eläinlääkäri nii osas sanoo... Tulee siis kissan valvomisyö...

Juu pakko se yrittää nukkua jossai vaiheessa..miehen kans valvotaan puoliks..muttei kyl nyt väsytä yhtään ku nii säikäytti :( no huomenna tiedossa torkkupv.com vuorotellen jos tässä nyt ei kumpikaan unta saa... :( ihmeellisesti otti näköjää miehenki tunteisiin tuo kissa ku tollanen on nyt...no sehä se halus/päätti et otetaanko toi :)

Hieman huolettaa, kun nyt oli kolmena päivänä peräkkäin migreeni ja jouduin sitä varten syömään päivittäin 1g parasetamolia. Että voiko tuolla olla vaikutuksia tuohon masumatkustajaan, eritoten kun nyt on sekin vielä niin kehitysasteella. Voi kun kuulis sydänäänet jo, niin vois olla tyynempi.. Niitäkin oon kyllä jo yrittänyt kuunnella, vaikka epätoivoinen yrityshän se näillä viikoilla on (7+6).

Mun tietääkseni panadolia voi ottaa kyllä rauhassa jos on tarve. Itellä myös oli päänsärkyä viime raskaudessa ja otin niitä, tosin se alkoi vähän myöhemmin, muistaakseni 9+jotain.

Takaisin