Huolestuttaa/ahdistaa/pelottaa

Voimia -M- :Heartbigred

Onko nää keskenmenot tosiaan näin yleisiä vai miten musta tuntuu että tosi paljon nyt näitä suru-uutisia elokuisissa?
 
Muistelen että mulle sanottiin mun kaksosten kuoltua että joka toinen raskaus päättyy keskenmenoon tai ennen aikaiseen synnytykseen. Oon tosi peloissani nyt tämän uuden raskauden kanssa kun kaksoset syntyi rv 22+1 eikä vauvoja edes yritetty pelastaa vaikka elävänä syntyivätkin. Nyt koko ajan mietin onko masuasukilla kaikki kunnossa. Ekassa ultrassa rv 10+2 kaikki oli kyllä ok. Nyt jännitetään äitiyspolin ultraa viikon päästä.
 
Täytyy noista keskenmenoista sanoa,että niiden määrähän tippuu rajusti ensimmäisten viikkojen aikana. Eli jos puhutaan ,että joka toinen raskaus keskeytyy,niin niistä varmasti suurin osa on sellaisia,joita ei ole edes huomattu ja tulevat esim.runsaina tai myöhästyneinä kuukautisina ulos. On olemassa myös taulukkoja näille keskenmenoille,mistä näkyy tuo ekojen viikkojen kriittisyys viikoille 9-12 asti.
 
Totta. Niin minäkin oon sit jälkeen päin lukenut että ne on just niitä keskenmenoja ettei ole tiennyt olevansa raskaana. Pelottaa vaan kun kahdella kaverilla mennyt kesken rv16+. Mutta minua ainakin helpottaa tietää kun nyt on riskiraskaus niin ne seuraa tarkemmin meidän vointia :) ja täällä pohjois-savossa "maalla" on aivan ihana ollut tuo neuvola! Saan kuulema käydä niin usein kun itsestä sille tuntuu. Voi olla, että alan panikoida siellä raskauden puolivälin tienoilla..
 
Huominen ultra jännittää ihan pirusti. Voi ku se pikku katkarapu ois kasvanu. :Heartred onneks on jo klo 9 nii ei tartte pitkään aamulla jännitellä.
 
Joo kesken oli menny jo viikoilla 4-5.. Eli nyt reippaasti yli kuukauden ollu jo kuolleena eikä mitään merkkiäkään että ulos olis tulossa.. Alkiokaiku saatiin eilen illalla gynepolilla...

Nyt on vaan hankaloittanu sitte toi sairaala tuota menoa. Eivät meinaa ottaa mua sinne sisään ollenkaan. Eilen illalla tosiaan kävin siellä ja lupasivat soitella aamulla naistenpolille ja varata minulle huomiseksi hysteroskopiaan ajan. Nooh mutta ei aamulla soittoa kuulunut ja lampsin simme kysymään missä maksaa. Iltavuorolainen joka kirjotti lapulle toiveeni jne ei ollut toimittanut lappua eteenpäin eikä näin ollen saaneet tietoo että mulle piti aika varata ja soittaa. Olivat sitten kuitenki ajan varanneet mutta vasta keskiviikolle ja sekin vain lääkärin tarkastukseen. Sovittiin nimenomaan iltahoitajan kanssa että perjantaina, koska en pääse muulloin plus mies oli pyytänyt sen perusteella töistä vapaata että pääsee tueks. Sitä paitsi parempi perjantaiksi, että voi viikonlopun rauhassa toipua ja pääsisi maanantaina normaalisti töihin.. Olisin saanu odottaa soittoa hiton pitkään jos en olis ite sinne menny kyselee.. Eikä ole eka kerta kun näin kohdellaan, kylmiä katseita ja tiuskintaa vaan oli vastassa. Olisi tehnyt mieli huutaa hoitajalle että kuinka kohtelee ihmisiä..

Sain kuin sainkin kuitenkin pienen tappelun jälkeen huomiseksi ajan, mutta vain lääkäriajan. Olen täysin tietoinen minkä operaation haluan ja aion sitä myls vaatia. Jos en saa asianmukaista palvelua niin hoituupa toi kätevämmin yksityisellä kun hiukan lompakon nyörejä löysyttää..

Käsittämätöntä toimintaa kuopion kyssiltä. Koskaan en mene sinne enää jos ei ole täysin pakko. Täällä harkitaan todella vakavasti siitymistä kokonaan yksityiselle.

Ainiin ja vuosi sitten he hoitivat minun kohtutulehdusta hiivatulehduksena ja lopullisen diagnoosin hain siilinjärven puolelta.
Mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kyssistä. Ekan keskenmenon yhteydessä jättivät kohtuun raskausmateriaaliakin josta kehittyi istukkapolyyppeja kolme kpl. Nämä polyypit aiheuttivat minun toisen keskenmenon. Eikä mulle sanottu mitään mistään polyypeista vaikka kohtua ultrattiin useampaan otteeseen ennen toista raskautta.. Jos olisin tiennyt kyseisitä polyypeista, olisi hoitanut ne pois ensin ennen seuraavaa raskautta.

Anteeksi avautuminen, hiukan vaan ketuttaa tällä hetkellä toi kohtelu.
 
Anna tulla vaan.. aika töykeetä toimintaa :/ ja voimia :Heartred
 
Kiitos. Katotaan mitä ne huomenna tekee. Täytyy varmaan ite vaatia toimenpiteitä.

Inhottaa taistella sairaalan kanssa ku muutenki on kurja olo.
 
Voe Wildside. Halaisin jos voisin!

Oon päivystysasioissa tullut siihen tulokseen, että jos omin jaloin menee niin yleensä on liian terve mihinkään. Ihan perseestä.
 
Voimia Wildside! :Heartred itsekin petyin kovin kysin toimintaan silloin kun meiän kaksoset syntyi ennen aikaisesti! Kammottaa ihan käydä siellä varsinkin ku tiiän, että joudun ravaamaan siellä useasti edellisen raskauden takia.. paniikkikohtaus iskee jo yleensä aulassa...
 
Kiitos. Joo pitää varmaan aina ambulanssi tilata et uskotaan kipuihin.. Voi ei anina, mulla ei vaan ole sanoja. En voi kuvitellakaan miten pahalta susta on tuntunu tuollon. Uskon että kammottaa ja ihan syystäkin. Kysin toiminta on vaan jotain aivan hirveetä. Aina saa pettyä siellä.. Itseänikin todellakin kammottaa aamulla taas astua sinne kun tietää joutuvansa tappelee siellä et saa hoitoa.. Voimia anina sulle tulevaan ja toivon että teidän pikkuinenki voi hyvin. :Heartred Mua niin suututtaa sun puolesta..
 
Takaisin
Top