Huolenaiheet ja turvallisuus

Mä olen jättänyt ihan suosiolla fetan, tuorejuuston, raejuuston yms. pois ruokavaliosta. En aio saada paniikkikohtausta, jos jossain kylässä on fetaa salaatin seassa, juustokakkua tarjolla tms. mut vältän parhaani mukaan.
 
Joo, kuulostaa tosiaan melko oudolta tai no just yllättävältä..
 
Minä söin ravintolassa nepalilaista, jossa oli itsetehtyä juustoa. Nyt on sitten huoli läsnä kuukausitolkulla.:sad001
Olen aika neuroottisesti kysellyt kaiken tarjotun perään ja välttänyt kiellettyjä ruokia, mutta nyt lipsahti.
 
Bobby, ruoka oli varmaan kuitenkin lämmintä eikö? Eli oli juusto mitä hyvänsä, niin kuumennus yli 70 asteeseen tappaa listeriabakteerin eli todennäköisesti saat olla aivan huoletta :-)
 
Zeni - lämmintä oli, mutta ei välttämättä riittävän lämmintä. Mutta jospa tästä ei huolta kummenpaa tulisi.
 
Tässä ketjussa näköjään edelliset huolenaiheet huhtikuulta :)

Pakko tulla heti kirjoittamaan, kun pelästyin niin saakelisti. Kävin äsken töissä vessassa. Noustuani ylös pöntöltä huomasin että pöntössä on paperi ihan täynnä kirkasta verta. Muutaman sydämenlyönti jäi välistä. Sen jälkeen pyyhin uudestaan ja totesin että paperiin ei tule tipan tippaa verta eikä edes yhtään väriä. Tämän jälkeen huomasin että paperimyttyjä oli pöntössä kaksi, eli edellisellä kävijällä oli ilmeisesti kuukautiset ja oli unohtanut vetää vessan. Huh huh. Vieläkin toki vähän olen huolissani, vaikka järki sanoo että ei kyllä voinut olla minusta lähtöisin...
 
Mäkin olen pari kertaa säikähtänyt kun olen niistänyt verta vessapaperiin, heittänyt pönttöön ja sitten vain unohtanut koko asian kunnes olen käynyt pissalla ja luullut, että nyt vuotaa. :p
 
Esikoisen tarhassa on liikkeellä enterorokkoa. Mitähän tästä pitäisi ajatella. Netissä on ihan ristiriitaista tietoa, onko se vaarallinen raskauden aikana vai ei.. Viime syksynä esikoinen ja mies sairastivat sen (tosi inha tauti muutenkin). Muhun ei silloin tarttunut. Vastuskykyä tuohon ei ilmeisesti saa, eli yhtä hyvin voi tarttua tarhasta tänäkin vuonna.
 
Takaisin
Top