Huolenaiheet ja turvallisuus

Ja hemi, olis pitänyt olla itsekin noin fiksu et olis hoksannut jo ennen raskautta värjätä oma väri takaisin... Ei vaan jotenkin tullu mieleen :-(
 
Mulla kasvo hiukset järkyttävästi raskausaikana ja se juurikasvu oli hirveä :hilarious:
 
Itse olen O- ja en ole ottanut yhdessäkään raskaudessa aiheesta stressiä. Hyvin on neuvolat ja synnytyssairaalat hoitaneet asiansa ja molemmat lapset on mulla positiivisia. Suoraan sanottuna en ole edes tajunnut ottaa stressiä koskaan tästä veriryhmä asiasta, kun on kuitenkin sellainen asia, jolle en voi yhtään mitään ja oon luottanut, että ammattilaiset hoitaa. :happy119
 
Ihanaa nähä et en oo ainut näiden kemikaalikammojen kanssa. Kosteusvoide mulla on myös apteekista mutta pitää kattoa jos siihen löytyis joku parempi vaihtoehto. Mulla on kans hiusten kanssa hankala tilanne ku mulla on shokkiväri pinkit hiukset ja oon joutunu pohjan vaalentaa niin hirvee tumma juurikasvu ja sitten se pinkki vielä haalistunut aika pahasti. Mä meinasin mennä värjäyttään ainaki osan pituudesta omalle värille mut en ehtiny ku tuli plussa niin nopeesti.
 
Zeni mä luulen, että tää hiustenvärjäämisen muistaminen oli mulla ihan vahinko :grin
Satuin leikkaamaan hiukset ihan lyhyiksi, niin samalla tajusin, että nythän se väri on helppo samalla laittaa omaksi, niin ei tarvi värjätä koko ajan ja kun vauvanteosta oli miehen kanssa ollu jo puhetta, niin tajusin saavani kaks kärpästä yhdellä iskulla.
Pitkillä hiuksillahan en olisi ikinä laittanut omaa väriäni takaisin :angel4
 
Mä en oo vuosiin enää käyttäny deodoranttia. Ostan luontaistuotekaupasta sitä mitä lie kivi-dödöä.
 
Musta elokuun shampoot ja hoitoaineet on tosi hyviä! Oon nyt käyttäny useampaa merkkiä et pääsen eroon vanhoista jämistä ja aina kun oon käyttäny elokuuta niin hiukset on tuntunut ja näyttänyt tosi hyviltä. Niitä aion ostaa sit kun taas tarvii lisää.
 
Se maissitärkkelys levitetään käsin hiuksiin ja sitten harjataan hiukset normaalisti, että ylimääräiset karisee pois. Ei pitäisi jäädä valkoista hiuksiin :)

Mä en meikkaa enkä värjää. Mun käyttämä kosmetiikka rajottuu shampooseen, pesuaineeseen ja satunnaiseen kosteusvoiteeseen. Monesti rasvana käytän kookosöljyä tai oliiviöljyä:) Voi kuullostaa ällöttävältä, mutta en juuri yhtään hikoile kainaloista enkä siis käytä dödöä :p Jos kainalot alkaa haista joskus harvoin, niin pesen kainalot ja kuivaan huolellisesti eikä enää haise :) Ja en siis itse vain luule ettei mun kainalot haise vaan ihan olen eksien, nyksän ja läheisten ystävien kanssa aiheesta keskustellut ja ollaan mun kainaloita yhdessä haisteltu, että ei tosiaan haise :grin
 
Zeni, jos ei ole hennavärille allerginen, niin sillä on turvallista värjätä raskausaikana. Sieltä löytyy kuparin väristä myös. Mutta hennassa on se puoli että sen päälle ei sitten tartu kuin henna. Sitten on sitä mustaa hennaa johon on lisätty synteettistä väriä, sitä ei kannata käyttää. Se on tosi allergisoivaa. Merkeistä esim. Khadi, Sante ovat turvallisia. Työläämpiä ne toki ovat värjätä.
 
Cara, mulla on sellanen sirotin mihin laitoin maissitärkkelystä ja siitä supsuttelen päähän :) kannattaa varoa tosiaan ettei laita liikaa :D
 
Maki hurrasin itselleni ku viime syksyna maksoin pitkan pennin tukan varjayksesta kampaajalla, mutta eipa nay juurikasvu, niin hyvin sekotteli varit. Vai olikohan se jo sita edeltava syksy, ei oo ollu kampaajalle menoa viime kuina :D
 
Täällä sitä sit maataa jo toista päivää sängynpohjalla, mikään ei kestä sisällä.. Onneks sen tietää et vauva pärjää, ite joutuu vaa heikommalle..
 
Henna on käsittääkseni normivärejä turvallisempaa, mutta toki sitäkin imeytyy ihoon ja päätyy verenkiertoon. Tahnaan sekoitetaan usein myös eteerisiä öljyjä, näistä laventeli on yleensä turvallisinta raskaana oleville ja lapsille :-) Ja ilmankin öljyjä pärjää, vaikka tulos voi olla heikompi.

Harrastan itse vartalotaidetta hennalla, mutta päätin jättää piirtelemättä itseeni nyt täksi ajaksi. Se on varmaan ylivarovaista, netti on täynnä kuvia upeista koristelluista vauvamasuista yms. Minua kuitenkin kiusaa se, etten tiedä paljonko aihetta on oikeasti tutkittu... En haluaisi luottaa siihen että "pakko olla OK kun niin moni käyttää".
 
Voihan kettu, söin eilen leikkeleitä ja en pahemmin miettinyt asiaa. Myöhemmin tajusin että kyseessä on kylmäsavustettua härkää eli raakaa lihaa?
Tympeää kun en tajunnut heti syödessä, että kyseessä on kielletty ruoka :banghead:
 
Onko fetajuusto kiellettyjen listalla? Neuvolassa sanottiin ettei kannata syödä esim kaupan salaattibaareista juustoja, koska kylmäketju voi olla katkennut ja juustot olleet liian kauan lämpimässä.. mutta entä jos kaupasta ostaa fetaa? :confused:
 
Noista pastroroiduista pehmeistä juustoista on ollut paljon juttua, että niitäkään ei saisi syödä. Kysyin asiaa myös itse neuvolassa ja siellä sanottiin että Valion edustaja oli sanonut että heidän tuotteita voi syödä. Eviran virallinen suositus on kuitenkin että pehmeitä juustoja (pastoroitujakaan) ei syötäisi ollenkaan raskauden aikana. Paikkakunnan neuvolasta sain tosin sen käsityksen että heidän mielestä Valion tuotteet ovat ok, mutta tämä on taas näitä että kaikki toimii sen mukaan kuin itse parhaaksi näkee, tärkeintä että tietää nuo suositukset ja pystyy sitten tekemään niiden perusteella informoidun päätöksen.

Aiheesta jokatapauksessa paljon juttua ravinto ja ruoka-ketjussa.
 
Juu oman harkinnan mukaan täytyy syödä. Sinänsä jännä että pehmeät juustot on nyt kieltolistalla kun loppu peleissä sama riski on maidossa ja jukurtissa. Eli linjastosta voi tulla. Ja jos oikein tarkaks menee ei mitään leikkelitäkään voi syödä. Mitään nakkeja/lihapullia kylminä. Tai ylipäätään mitään einestä kylmänä. Sanoisin että tärkein nyrkkisääntö raskaana ollessa on että syö kotimaista. Suomessa kuitenkin hygienia taso tosi korkeella.
 
https://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/valion-juustot-raskausaikana/
Tossa vielä toi linkki tuonne Valion sivuille, jossa käydään läpi nuo heidän juustot ja perään todetaan että viranomainen suosittelee käyttämään pehmeät juustot kuumennettuna.
Mutta siis oman harkinnan mukaan tosiaan, itse en halua ottaa sitä pientäkään riskiä.. Ja jotenkin koen melko häiritseväksi tuon neuvolan Valio infon, koska neuvolassa pitäis mennä virallisten suositusten mukaan eikä kuuluis myöskään mainostaa yhtään mitään...
 
Takaisin
Top