Huhuu heinäkuu!

Ilmoittele Niiskuneiti85 sitten mitä ultrassa sanottiin! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä mäkin heilun ja viihdyn! Töihin paluu viime viikolla 1,5 vk:n loman jälkeen on vaan vienyt mehut sen verran tehokkaasti, et ei meinaa mitään jaksaa kirjoitella, vaikka lukemassa tulee käytyä monta kertaa päivässä. Pitänee ryhdistäytyä tältä osin...
 
Täällä mehut vie pahoinvointi :/

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä rupesi eilen illalla huolettamaan, että taisi mennä tämäkin raskaus kesken. :sad001 Toissa päivänä sain kotidopplerilla nopeasti sykkeet pikkuisesta kuulumaan, mutta toissa yönä sitten heräsin mahan kipuiluun, joka helpotti kyllä kun kävin rakon tyhjentämässä. Päivällä oli menkkakipuilua muutamaan otteeseen. Etovaa oloa on yhä edelleen, mutta en tiedä tekeekö mielikuvitus temppuiluja kun tuntuu, että mahan turvotuskin on hellittänyt. :sad001 Eilen illalla yritin taas dopplerilla kuunnella, mutta en saanut 10-15 minuutin aikana mitään kuuluviin ja sitten loppui laitteestakin akku.

Pelottaa, että taas pikkuinen menehtyi 9+ viikkoihin ja saan kantaa elotonta vaavia elokuun alkuun aina sinne np-ultraan asti. :sad001 Töihin mennessä pukkasin vielä siteenkin varmuuden vuoksi pöksyihin, jos rupeaa kesken kaiken vuotamaan. Täällä on niin sormet ristissä, että seuraavan kerran, kun dopplerin saan massun päälle, pääsisin kuuntelemaan sitä pientä veturia. :smiley-angelic001
 
Chipmunk, toivottavasti kaikki on kunnossa! Itselläkin ollut menkkakipumaisia kipuja ja vuotoa myös mutta kaikki lienee kunnossa. Koitat illalla uudestaa dopplerilla josko se syke löytys. Ja kannattaa varmaan soitella neuvolaan jos huoli jatkuu. Tiedän kuinka kamalaa tuo epävarma olo on. T. side pöksyssä ;-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin tykkään ainakin "riskiviikoilla" enemmän käydä täällä. (lumialla on kyllä tosi kökköä) Olen kahden vaiheilla että liitynkö mihinkään fb-ryhmiin... huomisen jälkeen mahdollisesti voi sitten livenäkin jo jutella kavereille fiiliksiä jos ultrassa kaikki hyvin. "Vähän" jännittää mutta olisipa jo.
 
ma oon taalla ja vain taalla, tata on helpompi selata, en tykkaa fb:n kayttoliittymasta on kokko jne.
Vahemman tulee vastailtua ketjuihin jotka on sellaisia yleisia ja sitten ne tarkemmin rajatut kuten pahoinvointi oireet yms tulee vastailtua useammin, tata siis luen usein.

Taalla pahoinvointi taisi talle eraa helpottaa, koputtaa puuta eli paata ja nyt luojalle kiitos voin suolan ja kolesterolin sijaan maistuu normaali ruoka :D

Tsemppia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville :Heartred

Chipmunk, ala loukkaannu mutta mina entisena stressierkkina tiedan etta nuo kotidopplerit saattaa aiheuttaa enemman huolta kun niista on hyotya, ammattilaisenkin voi olla vaikea saada sydanaania kuuluviin ja jotenkin en jaksa luottaa etta nuo kotivimpaimet ovat samaa laatua kuin terveydenhuollon kaytossa olevat, joten sinuna en huolestuisi siita ettei aania kuulu yms, kaikennakoiset kivutkin varmaan kuuluu asiaan ja monella on alkuraskaudessa vuotojakin ja silti raskaus jatkuu onnellisesti loppuun saakka, mita yritan sanoa on se etten vahattele huoltasi, jos ja kun sinua huolestuttaa niin kay ihmeessa laakarissa tai soita neuvolaan tmv mutta ala turhaan huolestu siita ettet saa aania kuuluviin, vika on mita suurimmalla todennakoisyydella laitteeessa :D
 
ai niin rohkaisuna unohtui viela mainita ultralaakarin terveiset, vaikka 12 viikkoa on se ns kriittinen aika niin jos viikon 8 tienoilla on loydetty alkio joka on kohdun sisalla, normaalin nakoinen ja sydan lyo, on keskenmenon riski jo paljon paljon pienempi. Mukavaa paivaa kaikille
 
Mä oon täällä taustalla seuraillut teidän kuulumisia varmaan viimeisen kuukauden ajan. Ei oo vaan tullu aikaisemmin kirjoiteltua, kun jotenkin on ehkä koko ajan "pelänny" puhua tästä raskaudesta ääneen jos käy taas samalla tavalla kuin tuossa loppuvuodesta kävi... Mä en oo vielä edes uskaltanu kertoa tästä kuin omille vanhemmilleni.
 
Mju82: en loukkaannu. :) Hyväähän sinä vain tarkoitat. :) Kyllähän sitä pitäisi tohtia luottaa, että kaikki on kunnossa kun kerta ei vuotoakaan näy. Ja ei aina se vuotokaan pahaa tarkoita, jos sitä sattuisi tulemaan. Ja jomottelut tässä vaiheessa on jo todennäköisiäkin kun kerta kohtu kasvaa jne. Onhan nuo kotilaitteet heikompia kuin neuvolassa ja huolta saattaa aiheuttaa jos ei heti löydykkään sykkeitä. Mutta on siitä nyt hieman turvaa, kun kerta neuvolaan tai ultraan ei pääse moneen viikkoon. Melkein vähemmän huolissani olisin ollut jos en sykkeitä olisi saanut kuulumaan laisinkaan. :grin Nyt kun ne kerran löytyi, niin automaattisesti olettaa, että kyllä ne uudestaankin löytää. :grin Ensimmäisessä raskaudessa kohdussa oli yksi 7+ alkio sydän sykkivänä, mutta niin vain oli sydän pysähtynyt 9+ viikolla. :sad001 Silloinkin varhaisultrassa lääkäri sanoi, että nyt ollaan jo paremmilla vesillä kun sydän jo sykkii. Jos tässä raskaudessa saan hyviä uutisia np-ultrassa, niin tällä kertaa voin kyllä tosissani huokaista helpotuksesta. :)
 
*tukutukutuku* :) Aika varmasti eilen taas kuulin pikku veturin, vaikka doppleri ei vielä suostunutkaan laskemaan sykkeitä (johtuen varmaankin aikaisista viikoista). :Heartred Kun kajarit oli täysillä niin ainakin itse sain pulssiksi 140-150. :)
 
Ihanaa chipmunk, hyvä että sait kuuluviin :Heartred
Mulla 10+2 eilen ja sain kuuluviin äänet ihan hetkeks ja sit luulen et meni johki piiloon pieni :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkin käyn lukemassa täällä päivittäin, mutta harvakseltaan kirjoitan. Odotan vain, että saisi varmuuden nt-ultrassa, ja sen jälkeen alan varmasti vasta tajuta ja panikoida :)

En edes ole facebookissa, joten fb-ryhmään en periaatteesta mene. Toivottavasti täälläkin jatkuu keskustelu vielä myöhemminkin!
 
Kyllä meitä täällä ainakin muutama on jos kaikilla hyvin käy :-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Jep, täällä ollaan :) enkä mäkään siellä fb:ssä enää kirjottele siinä "vaun" ryhmässä. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkään en oo liittyny vielä sinne fb ryhmään, odottelen nää kriittiset ajat ohi ja katsellaan sitten. Mua hieman jännittää kun meillä olis häihin neno 2.8 ja en saa mahaa piilotettua miteenkään, on kokoajan semmonen "vauvamaha", ja siellä on toinen puolisko miehen suvusta ja toinen puoli mun suvusta kun on kyse mun miehen serkun ja mun pikkuserkun häistä. Pakko kait se on vaan antaa näkyä, viimeviikon loppunakin miehen mummo yhtäkkiä kysy multa että "ootaks sie vauvaa ku maha on niin pyöreä", miten siinä pysty kieltämäänkään totuutta kun sen huomaa :D
 
Meillä oli kans juhlat eilen... olin valmistautunut sanomaan: miten niin, jos joku kysyy oonko raskaana? Ja sit vaan lisäämään, et turvottaa vaan nää herkut ja kuuma ilma. Kun eihän sen pitäis periaatteessa vielä näkyä. Hankalinta oli kyl ruokien kanssa kun kaikessa oli jotain tuorejuustoa. No päätin että kyllä ne on kaikki pastoroituja. Ja siel oli onneks muita raskaanaolevia, joten mun maha ei herättäny mitään epäilyksiä :)
 
Takaisin
Top