Huhtikuun vauva-arki

Mutta mikä avuksi kun poitsu alkaa vaan itkemään ja kitisemään kun ei pääse lelun luokse. Kyllä kovasti vispaa ja mutkittelee ja vetelee jalkoja kippuraan mutta ei hermot kestä :) antaako vaan kitistä???
 
VilliVadelma, auttaako jos menet siihen "viihdyttämään"? En usko, että tuota vaihetta kestää kovin kauan, eiköhän tyyppi ihan pian hoksaa miten pääsee liikkeelle.

Me ollaan päivisin tosi paljon sylikkäin, pojan hermot ovat hyvin lyhyet lattialla ollessa. Nyt kylläkin viihtyy koko ajan paremmin kun pääsee pyörien vaihtamaan välillä kuvakulmaa :D

Meillä lattialla oloa haittaa jatkuva puklailu. Toistuvat antibioottikuurit palauttivat refluksioireet, joten varsinkin mahallaan ollessaan poika aika tehokkaasti tyhjentää koko vatsansisältönsä. Joskus se saa itkemään, mutta onneksi pukluttelu on pääasiassa kivutonta.
 
Onpa inhottavaa Triina, että pulauttelu on tehnyt tuollaisen paluun. Toivotaan, että pian taas vähenee ja pikkumies pääsee oleilemaan lattialla niin halutessaan. Meillä onneksi lattialla viihdytään pitkäänkin, 20min helposti. Etenkin jos saa melko vapaasti nuoleskella kaikkea mikä eteen sattuu :) pyörii menemään, nousee välillä konttausasentoon hetkeksi huojumaan ja semmosta.

Meillä oli villivadelma vähän samaa ennen kuin oppi vähän edes paremmin hinaamaan itsensä minne haluaa. Mutta ennen annoin jonkin aikaa itse yrittää ja sitten siirsin ehkä lelua vähän lähemmäs, jotta pienellä ponnistelulla poika sai sen kahmaistua :)
 
Ei vaunuissakaan nuku kuin ulkona ja ulkovaatteet päällä. :D Nyt on uus ongelma, että nenä on tukossa ja se häirittee unia. :D
 
Kyllä mua yllättää nää pikkuvaivat, jotka ovatkin aikamoisia arjen terrorisoijia. Ensin refluksi ja hiljalleen kehittyvä korvakierre, jonka ansiosta refluksi taas. Tässä kun pojan mentyä unille siivoan yrjön hajuisena yrjöjä niin tajuan, että ei kai se parane kun oksentaa koko ajan antibiootitkin ulos.

Ens viikolla on korvalääkärille aika onneksi. Eihän tää tälleen voi jatkua. Siis maailman eniten kiitän, ettei mitään vakavaa sairautta ole, mutta välillä kyllä meinaa turhauttaa. Päivät on melkoista säätämistä. Ja tää sama rumbako vedetään lokakuusta alkaen uudelleen?

Siis painotan, että kyseessä VAIN korvatulehdukset ja refluksi. Voisihan sitä olla niiiiiiin paljon huonomminkin.
 
Juu kyllä tuo refluksi kuulostaa ankealta. Meillä puklataan ja oksennetaan aivan älyttömästi, mutta oon kiitollinen siitä ettei oo refluksia.

Joku sano, että tuo pulauttelu vois meillä johtua siitä että on syntyny hieman etuajassa niin ei olis tarpeeksi kehittyny se vatsanportti vai mikä se nyt on. Tiiä sitten. :) Sotkusta arkea ainaki on.
 
Huhtikuun saldo on tähän mennessä noin sadat megakakat, joita mikään vaippa ei olisi pidellyt (paljonko tuollaiseen pikkuihmiseen voi tavaraa itseään mahtua??), ja kahdet megapuklut. Eka puklu suoraan meikäläisen kaula-aukosta sisään. Kivasti jäi puklut lillumaan tuonne farkkuihin tungetun topin helmaan. Yöööökk!! Olisi tehnyt mieli karjua ällötyksestä. Puklu kakkoset tuli suoraan lattialle ruokapöydän viereen. Kuka olisi uskonut, että siitä jää niin liukas jälki lattiaan? Hyvin menee, mutta menköön... :wink
 
Libra mäkin oon saanut puklut kaula-aukosta sisään, niin ihanaa! :) Meillä ei kyllä oo megakakkaa näkynyt piiitkään aikaan! :eek: Pari kertaa päivässä tulee ja ihan perus 'ihmiskakkaa'. :wink
 
Yyyyh, tästä on jo aikaa kun kerran poitsua yöllä syötin... Siinä sitten ruuan jälkeen makoili mun sylissä ja kun olin nousemassa niin tuli puklut kaaressa MUN NAAMALLE JA SUUHUN! :wtf: Ihana korvikkeen maku suussa sitten siivoomaan... Onneks näin ei oo käyny ku kerran! :grin
 
Olet Triina varmasti kokeillut jo yhtä ja toista mutta tuli mieleen, pysyisikö antibiootti paremmin sisällä, jos sen antaisi kiinteiden yhteydessä? Vai oksentaako silloinkin?
 
Voi mikä hurmuri Hemppuliinalla!! Sydän sulaa.....

Minä lähden tänään hemmottelureissulle kylpylään ja poijjaat jäävät kotiin. Ensimmäinen yö erossa pienestä miehestä. Vähän tuntuu kummalta, mutta ei ole epäillystäkään etteikö isi lapsensa kanssa pärjäisi! :Heartred
 
Ainiin piti kysyä, että onko teidän vauvoilla edelleen usein hikka? Meillä poika alkoi uudelleen hikkaamaan päivittäin. Tässä oli pitkä aika ilman hikkaa.
 
Triina meillä poika hikkas yks päivä 4 kertaa tunnin pätkissä :D :D nauti kylpyläreissusta! Oot ansainnut sen! :) ❤
 
Meillä hikotellaan melkeinkin päivittäin, annan aina tilkan vettä jos ei mee itestään pois. Yleensä toi hikka iskee, jos poika on just syönyt alkaa samantien heilumaan :)

Hyvää kylpyläreissua Triinalle :)

Meille saatiin viimein syöttötuoli ja ollaan nyt muutamat ateriat koetettu syödä siinä. Aika haastavaa ja sotkuista sanon minä... eli syödään muutama lusikallinen ja sit sitteriin, jossa ruokailu on siistiä ja onnistuu. On ilmeisesti vielä aika rankkaa tuo istuminen ja tuolissa ei keskity ruokailuun yhtään. Harjoitus tässäkin asiassa varmaan tekee mestarin.. Syödäänkö muilla syöttötuolissa ihan asiallisesti?
 
Joo meillä on nyt pari kolme päivää ollut pakko syöttää syöttötuolissa. Sitterissä ei enää syö vaan keskittyy pyörimiseen ja hyörimiseen. Ja lopulta palaa käpy sekä pojalla että äidillä.

Istuu tuolissa hirmu hyvin, mutta kyllähän siinä sotkua tulee kun pitää samalla hakata pöytää ja kiljahdella, nauraa ja heiluttaa päätä aivan vimmatusti.
 
Mietin täällä ihan samaa, että koska olisi hyvä siirtää typy tuohon tuoliin ruokailemaan! Typy ei istu kuin tuettuna ja tuo syöttötuoli on vähän vielä iso, joten olen pitänyt siihen kuuluvassa "sitterissä". Vai pitäisikö ostaa siihen se pienennysosa... Hmmm...
 
Takaisin
Top