Huhtikuun mietteet

Heräsin taas yöllä samanlaisiin vatsakipuihin, kuin viikko sitten :sad001 Jälleen kahden aikaan yöllä ja kesti sen reilu puol tuntia. Hiestä märkänä, mitenkään päin ei pystynyt olla ja taju meinas lähteä siitä kivusta :sad001 Pelottaa.

Koko ajan tekisi mieli varata uusi varhaisultra, mutta mulla on enää reilu viikko neuvolan määräämään, niin tuntuisi rahan tuhlaamiselta. Kai sitä täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti, ainakin niin kauan kun ei tule vuotoja.
 
Heräsin taas yöllä samanlaisiin vatsakipuihin, kuin viikko sitten :sad001 Jälleen kahden aikaan yöllä ja kesti sen reilu puol tuntia. Hiestä märkänä, mitenkään päin ei pystynyt olla ja taju meinas lähteä siitä kivusta :sad001 Pelottaa.

Koko ajan tekisi mieli varata uusi varhaisultra, mutta mulla on enää reilu viikko neuvolan määräämään, niin tuntuisi rahan tuhlaamiselta. Kai sitä täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti, ainakin niin kauan kun ei tule vuotoja.

Huh kuulostaa hurjalta! Minkä tyyppistä se kipu on?
 
Huh kuulostaa hurjalta! Minkä tyyppistä se kipu on?

Vaikea kuvailla, jotenkin kokonaisvaltaisesti koskee, mutta kumminkin ihan alavatsaa. Vähän kuin menkkakivut, mut kuitenkin erilaista, ja jotenkin alempana vielä. Toisaalta myös tuntuu, että alavatsa olisi "tulessa" samalla, kun vaan koskee.
Todella selkeä kuvaus :grin
 
Vaikea kuvailla, jotenkin kokonaisvaltaisesti koskee, mutta kumminkin ihan alavatsaa. Vähän kuin menkkakivut, mut kuitenkin erilaista, ja jotenkin alempana vielä. Toisaalta myös tuntuu, että alavatsa olisi "tulessa" samalla, kun vaan koskee.
Todella selkeä kuvaus :grin

Sain kiinni kyllä. :grin Mitä sä saitkaan ohjeeksi viimeksi kun soitit johonkin noista? Anteeksi mulla menee vähän sekaisin kun täällä on useammallakin ollut kipuja ja vuotoja, ja terveydenhuollon suhtautuminen ja ohjeet on ollu kovin vaihtelevia. Onneksi sulla on se ultra pian vaikka aika varmaan tuntuu nyt pitkältä! Varmasti hyvä merkki ettei ole vuotoa.
 
Mä en ole itseasiassa soittanut tästä neuvolaan ollenkaan. Iso kynnys jotenkin, kun se mun eka neuvolakäynti oli niin turhauttava, eikä ole sellaista oloa, että sieltä saisi mitään "apua". Toisaalta myös ajattelen, että jos tää olisi menossa kesken (tai mennyt kesken) niin ei sille kukaan enää mitään voi. Viimeksi viikko sitten sen yön jälkeen mietin, että jos kivut tulee uudestaan, soitan neuvolaan, mutta nyt meni viikko ettei ollut mitään kipuja. Ja nyt mietin, että enää se reilu viikko niin on ultra, jossa sitten selviää enemmän.
Kyllähän mulla on pelko, että pikkuinen olisi kuollut tuonne, mutta yritän olla ajattelematta sitä.
 
Mä en ole itseasiassa soittanut tästä neuvolaan ollenkaan. Iso kynnys jotenkin, kun se mun eka neuvolakäynti oli niin turhauttava, eikä ole sellaista oloa, että sieltä saisi mitään "apua". Toisaalta myös ajattelen, että jos tää olisi menossa kesken (tai mennyt kesken) niin ei sille kukaan enää mitään voi. Viimeksi viikko sitten sen yön jälkeen mietin, että jos kivut tulee uudestaan, soitan neuvolaan, mutta nyt meni viikko ettei ollut mitään kipuja. Ja nyt mietin, että enää se reilu viikko niin on ultra, jossa sitten selviää enemmän.
Kyllähän mulla on pelko, että pikkuinen olisi kuollut tuonne, mutta yritän olla ajattelematta sitä.

Mä sain neuvolasta numeron myös synnärille. Varmaan soittaisin sinne jos tulisi kovat kivut, kun siellä ehkä vähän paremmin osataan ottaa kantaa. Ja toisaalta kaikenlaiset kivut kyllä kuuluu raskauteen, joten toivotaan että nääkin on jotain rajumpia kasvukipuja. :Heartred
 
Susan oot ollut siis jo ultrassa? Sori tulin vasta tänne niin en kaikkea tiedä. Että on todettu kuitenkin kohdun sisäinen raskaus?
 
Meilläkin on mökki ja väkisinkin myös käynyt mielessä ensi kevät. Meillä ei ole täällä vettä vaan kaikki vesi tuodaan mukana. Muetin vaan pesuhommia, vai täytyykö mökkeily unohtaa vähäksiaikaa kokonaan :sad001
 
Susan oot ollut siis jo ultrassa? Sori tulin vasta tänne niin en kaikkea tiedä. Että on todettu kuitenkin kohdun sisäinen raskaus?

Joo olin 14.3. Luulin silloin, että oli 7+1, mutta olikin viikko vähemmän. Oli oikeassa paikassa ja sydän löi. Sen jälkeen vaan noita outoja kipuja, ja lisäksi oon aika oireeton. Ainakin kun vertaan kahteen edelliseen raskauteen (kesken siis), joissa oksensin aamusta iltaan. Neuvola laskee vielä mun menkkojen mukaan (joita en edes tarkkaan muista) ja siksikin se nt-ultra on jo viikon päästä.
 
Toivottavasti Susan olisi kaikki kunnossa! Oon kuullut kyllä, että joskus kohdun kasvukivut voi olla tosi koviakin.
 
Voi hemmetti mut on kovaa tuo pahoinvointi. Mä oon paniikissa miettinyt, et kun työharjoittelu alkaa viikon päästä, niin miten ihmeessä selviää kun kotonakin on tosi hankalaa.
Miten muut työssäkäyvät joilla on kovaa pahoinvointia. Miten te selviitte?
 
Voi hemmetti mut on kovaa tuo pahoinvointi. Mä oon paniikissa miettinyt, et kun työharjoittelu alkaa viikon päästä, niin miten ihmeessä selviää kun kotonakin on tosi hankalaa.
Miten muut työssäkäyvät joilla on kovaa pahoinvointia. Miten te selviitte?

Sairasloman avulla. Väsymyskin oli niin totaalinen. En ois arvannut että alussakin jo joutuu saikkuilemaan, koska esikoisesta jaksoin hyvin vaikka pahoinvointia olikin jonkun verran.
 
Sairasloman avulla. Väsymyskin oli niin totaalinen. En ois arvannut että alussakin jo joutuu saikkuilemaan, koska esikoisesta jaksoin hyvin vaikka pahoinvointia olikin jonkun verran.
Joo kai se sit pakko on jos on. Harmittaa vaan kun se alkaa vasta ja millään haluis olla heti pois. Jospa mä tän viikon aikana saisin vähän helpotusta tähän tai jotain.
 
Joo kai se sit pakko on jos on. Harmittaa vaan kun se alkaa vasta ja millään haluis olla heti pois. Jospa mä tän viikon aikana saisin vähän helpotusta tähän tai jotain.

Toivotaan että pahin olisi ohi viikossa! Voi hyvin ollakin. :) Ekassa raskaudessa mulla riitti kun söin tarpeeksi säännöllisesti ja mulla oli onneksi sellainen työnkuva että pystyin evästaukoja pitämään aina kun tarvitsi. Tällä kertaa ei oo syöminenkään auttanut.
 
Mullaki on pahoinvointia syön tai en. Tänään heräsin jo siihen pahaanolon aamulla. Aiemmin oli noin tunnin päästä herättyä että ehti rauhassa syömään ja toimimaan. Mies toi mulle sänkyyn banaanin ennen töihin lähtöä ja ehkä millin auttoi kun söi ennen nousua. Parina yönä oon herännyt siihen kun jäätävä pahaolo jyllää. Sitten jää nukkumiset muutamaksi tunniksi.

Se mun harjoittelu on vaan onneksi 5 tuntia/päivä ja ruokis välissä. Stressaa vaan se, että kun pitäis tietty pystyy antaa hyvä vaikutelma ja olla aktiivinen ym.
 
Toi pahoinvointi on kyllä tosi inhottavaa. Ite pystyn sentään piiloutuun työhuoneeseeni ja voin syödä välipaloja usein ilman että kukaan huomaan. Mulla on pahoinvointi pysynyt aika hyvin kurissa sillä, että syön noin 2h välein. Aamut pahimpia kun en oo yön aikana syönyt ja aamuisin hampaita pestessä meinaan aina oksentaa. Töissä syön yleensä hedelmän aamukahvilla (kotona syönyt aamupalan), lounaan, iltapäiväkahvilla ja sit vielä noin puoli tuntia ennen kotiin lähtöä jotain pientä. Muuten en pysty pyöräileen kotiin. Työhuoneessa mulla on varalla suolakeksejä ja yleensä pari hedelmää. Tuntuu että ruokakulut on tuplaantunut kun ennen raskautta söin noin kaks kertaa päivässä :laughing002
 
Tänään vihdoin varhaisultra, jännittää!! Viikkoja 7+0, eli pitäisi jo näkyä syke. Menen ultraan lapsettomuuspolille, jonne on yli 2 tunnin ajomatka suuntaansa, ja sattui vielä tällainen luminen keli just tälle päivälle. Mutta en todellakaan aio siirtää aikaa :grin

Pahoinvointia on kellon ympäri nyt, syöminen auttaa vähän, mutta koko ajan etoo. Mietin jo niitä rannekkeita tai sitten kokeilla syödä b-vitamiinia lisää. Pitää varata tuohon automatkallekin paljon evästä mukaan, ettei kovin huono olo tule ajaessa. Mies ei pääse mukaan, kun kiire työpäivä tänään.
 
Minusta tuntuu ettei sitä pahoinvointia niin selvästi huomaa töissä, on niin paljon muuta ajateltavaa ja asioita mihin pitää keskittyä niin ei ehdi niin jotenkin ajatella sitä huonoa oloaan :shy: kotona olo on huomattavasti surkeampi. Toivotaan Kettutyttö että sinullekin harjoittelussa käy noin ettet ehdi olla niin pahoinvoiva :smug:
 
Pahoinvointia on kellon ympäri nyt, syöminen auttaa vähän, mutta koko ajan etoo. Mietin jo niitä rannekkeita tai sitten kokeilla syödä b-vitamiinia lisää. Pitää varata tuohon automatkallekin paljon evästä mukaan, ettei kovin huono olo tule ajaessa. Mies ei pääse mukaan, kun kiire työpäivä tänään.

Suosittelen kokeilemaan rannekkeita! Ostin itsellen eilen parillakympillä apteekista ja laitoin heti käteen. Eivät heti alkaneet auttamaan mutta tänään aamulla oli fiilis jo paljon parempi. Pystyy töissäkin miettimään muuta kuin oksennuksen pidättämistä. :p

Rannekkeiden lisäksi toin tänään töihin matkakupissa kuivia muroja naposteltavaksi, ja ne on kyllä toiminut tosi hyvin. Paremmin kuin pähkinät, jotka jostain syystä on alkaneet jo etomaan.
 
Mulla todettiin tänään lääkärillä käydessä poskiontelontulehdus. Määräsi nenäsuihketta ja jos ei auta niin sitten antibioottikuuri. Onko täällä joku joutunut syömään ab-kuuria raskauden aikana? En millään haluais, mutta jos ei tuolla nenäsuihkeella ala helpottaa niin pakko se varmaan on syödä. En halua koko raskausaikaa sairastaa kun tämäkin flunssa on nyt kestänyt jo pari kuukautta...
 
Takaisin
Top