Huhtikuun mietteet

tässä olisi 2. kuukausiketju :)

Itse kävin tänään ensimmäisessä varhaisultrassa, ja tunnelma on katossa. Nyt sitä voi vihdoin jo uskaltaa oikeasti suunnitella tulevaisuutta...

Hienoa! Varmasti iso helpotus. Itselläni olisi huomenna nyt toinen varhaisultra. Jännittää... viikot huomenna 8+0. Pitäs jo näkyä jos kaikki kunnossa.
 
Raskas työviikko vihdoin takana. Nyt saa muutaman päivän levätä. En oo vieläkään saanu varattua varhaisultraa. Jotenkin pelottaa varata ja mennä jos selviääkin ettei kaikki ole kunnossa.
 
daamos, eihän se varhaisultra mikään pakollinen ole. Itse oon sitä tyyppiä joka stressaa eniten tuntemattoman edessä, niin siksikin oli mukava saada edes jokin vastaus. Jos sinulla on nyt pari lepopäivää tiedossa niin anna ihmeessä itsellesi armoa ja tee päätös vasta kun olet saanut edes hetken hengähtää :sleep002
 
Ensi joulusta tulee ainakin esikoista odottaville muuten aika erilainen!
 
Kyllä mä siis tavallaan haluaisin käydä ettei tarvitse 12 viikkoa kuvitella olevansa raskaana jos ei olekaan.

Ensi joulu voikin olla aika mielenkiintoinen. Jos siis vietän perinteisen joulun ja menen äidilleni. Yksin kolmen lapsen, kahden kissan ja yhden koiran kanssa 450km
 
Mullakin on ajatukset käväisseet jo joulussa vaikka kevätaurinko paistaakin. :grin Tänä jouluna ei varmaan vieraita kutsuta, tai korkeintaan sellaisia joilta itsepalvelu sujuu. :wink Mulle joulu on aina myös tosi haikeaa ja vaikeaakin aikaa, joten on toisaalta helpottava ajatus että tällä kertaa ei hössötetä kun on hyvä syy keskittyä ottamaan mahdollisimman iisisti oman perheen kesken. Ollaan muutenkin päätetty lapsen saamisen jälkeen että me ei enää reissata pitkin maita ja mantuja, vaan sukulaiset saa tulla meille jos haluavat.
 
Mulla on ens viikolle toinen varhaisultra varattuna. Mitään viitteitä ei kyl oo siitä, et jokin olisi vialla. Kuitenkin mietin vielä kävisikö silti. :joyful: Olisihan se kiva nähdä miten kasvanut ja tarkistaa vielä sitä laskettua aikaa. Siitä on sitten nt-ultraan 3vk. Toisaalta rahantuhlausta...

Joulusta tuli mieleen, et mä tänään pohdiskelin ristiäisiä. Ei ehkä se ajankohtaisin aihe, mut kuitenkin. :hilarious: Mietin siis onkohan mahdollista pitää ristiäiset jo ennen joulua? Laskettu aika on 7.11. ja pappi varmaan tulee perhepiiristä. Onko sille jotain estettä, et olis jo 3-5vk syntymästä? Onko jtn mitä en osaa ottaa huomioon näin esikoista odottavana? Olisi vaan niin kiva, et vauvalla olisi jo jouluna virallisesti nimi. :happy:
 
Mustikkatäplä, voi kai ne ristiäiset pitää jo aiemmin tai niin aikaisin kun haluaa. Mun mielestä ei ole estettä aikaisin pitämiselle, sen sijaan takaraja on. Tehdäänhän vauvoille hätäkasteitakin. Eli en usko että on ongelma jos vaan jaksatte pitää ihan pienen kanssa! Esikoisen kanssa taisi meillä nimiäiset olla 6-7vkon iässä. Oon itekin miettinyt tuota nimeämisjuttua, meillä LA kyllä vasta 25.11., että aika hyvä todennäköisyys sille että syntyy vasta joulukuussa, esikoinen syntyi vasta 15pvä lasketun jälkeen. Aluksi mietin että jos sitä jouluna nimeäisi samalla kun on sukulaisia muualta paikalla, mutta pitää miettiä.

Olipa ihana nukkua melkein koko yö! Heräsin kyllä jossain vaiheessa, mutta sain kerrankin nopeasti uudestaan unta ja nukuin jopa puoli seitsemään ja siitä vielä puoli tuntia lisää. On se tuo uni vaan niin tärkeää. :Heartred
 
Varmaan se voisi olla este jos olisi jotain sellaista terveydellistä vauvalla, että pitäisi erityisesti varoa kaikkia infektioita. Muutoin ei kai väliä, jos vaan jaksaa pitää ajoissa. :) Mulla meni kyllä viimeksi se kolme viikkoa ihan omaan toipumiseen synnytyksestä, mutta sitähän ei etukäteen tiedä. Onneksi ristiäisiä ei tarvitse hurjasti etukäteen aikatauluttaakaan. :) Me pidetään varmaan kotona tällä kertaa kun asutaan nyt isommassa asunnossa (tosin sitten pitää jaksaa siivota...)
 
Itsehän olen mestari asioiden edelle menemisessä, olen jo pohtinut että mihin kouluun se lapsi menee, joten ristiäiset/nimiäiset ei todellakaan ole liian aikaista pohdittavaa minun puolesta :grin

Meillä ei liitetä mihinkään uskontokuntaan joten papin paikalle pääsystä ei tarvitse huolehtia, mutta enpä muuten ollut tullut ajatelleeksi että siinähän on tuo joulu ja pyhät ihan nurkan takana. Näköjään kahden kuukauden kuluessa syntymästä pitää ilmoittaa nimi maistraattiin.

Varmaan välillä aika huvittavaa tää keskustelu niille joilla on jo lapsia ja tavallaan vähän tutumpi aihe :angelic:
 
Mulle ainakin moni asia tuntuu uudelta vaikka onkin jo lapsi, neljässä vuodessa ehtii unohtua paljon. :grin Yhtä kivaa on höpötellä ja intoilla raskausjuttuja vaikka ei olekaan eka kerta.
 
Mulla on ens viikolle toinen varhaisultra varattuna. Mitään viitteitä ei kyl oo siitä, et jokin olisi vialla. Kuitenkin mietin vielä kävisikö silti. :joyful: Olisihan se kiva nähdä miten kasvanut ja tarkistaa vielä sitä laskettua aikaa. Siitä on sitten nt-ultraan 3vk. Toisaalta rahantuhlausta...

Joulusta tuli mieleen, et mä tänään pohdiskelin ristiäisiä. Ei ehkä se ajankohtaisin aihe, mut kuitenkin. :hilarious: Mietin siis onkohan mahdollista pitää ristiäiset jo ennen joulua? Laskettu aika on 7.11. ja pappi varmaan tulee perhepiiristä. Onko sille jotain estettä, et olis jo 3-5vk syntymästä? Onko jtn mitä en osaa ottaa huomioon näin esikoista odottavana? Olisi vaan niin kiva, et vauvalla olisi jo jouluna virallisesti nimi. :happy:

Meillä on kaikki kolme kastettu 3-4vkoa syntymästä. Eli ei oo estettä.
 
Liityn täällä pikku hiljaa keskusteluihin mukaan. Kävin jo tonne plussa-ketjuun vähän kertomassa, mutta en viä viitti marraskuisten listaan liittyä kun laskettu aika tulee todennäköisesti muuttumaan aika paljon.

Mekin mietittiin jo miehen kanssa ens joulua. Ollaan yleensä vietetty joulut omien lapsuudenperheitten kanssa, mutta ens joulusta taitaa tulla vähän erilainen :)

Tänään heräsin ekan kerran noin kolmeen viikkoon aamulla niin että en ollut käynyt yöllä pissalla. Nyt sit tietenkin pelkään, että raskaus mennyt kesken kun nälkäkään ei enää oo. Noh, mutta kai ne oireet vaihtelee ja eipä tässä muuta voi kun odotella ekaa ultraa. Päätettiin miehen kanssa, että nyt ei oo rahaa tuhlattavaksi varhaisultraan.

Niin joo ja mietittiin muuten kans nimiäisiä (ei siis kasteta) :D Meillä oli hirvee pohtiminen että jaksaako/ehtiikö pitää kaikkien joulukiireitten keskellä. Kaikkee sitä miettiikin jo tässä vaiheessa.
 
Sitä alkaa ajattelemaan kaikkea tulevaa mikä tulee muuttumaan. Tänään just pohdin että miten pienen vauvan voi viedä veneeseen yli puolivuotiashan tää tulee olemaan kun sen aika on... mut siis mietin pelastuliivejä vauvalle. :rolleyes:
Mietin myös ketä kaikkea kutsun ristiäisiin, voiko lapsen ristiä omana syntymäpäivänä vai onko kornia. Kaikkee tulee mietittyä. o_O
 
Sitä alkaa ajattelemaan kaikkea tulevaa mikä tulee muuttumaan. Tänään just pohdin että miten pienen vauvan voi viedä veneeseen yli puolivuotiashan tää tulee olemaan kun sen aika on... mut siis mietin pelastuliivejä vauvalle. :rolleyes:
Mietin myös ketä kaikkea kutsun ristiäisiin, voiko lapsen ristiä omana syntymäpäivänä vai onko kornia. Kaikkee tulee mietittyä. o_O

Meillä kanssa veneily- ja mökkeilykausi alkaa aina huhtikuussa ja olen itse miettinyt että vauvahan on onneksi silloin jo sen kokoinen ja itsekin varmaan sen verran jo tottunut hommaan että veneessä ja mökillä pärjää hyvin. Onneksi ihan pienillekin on pelastusliivejä, kotimainen Hokka taitaa olla testivoittaja, sitä ovat tutut kehuneet ja vauva aidosti pysyy siellä liiveissä jos joutuu veden varaan.

Meidän ystävät on viime vuosina kutsuneet nimiäisiin ja ristiäisiin aivan valtavat määrät porukkaa, siis suunnilleen samaa määrää kuin vaikka häihin. Olen tästä trendistä hieman hämmentynyt, olen itse tottunut siihen että mukana on perhepiiri, kummit ja ehkä muutama muu läheinen. Tämä mietityttää itseä, että kuinkas paljon jengiä sitten pitäisi kutsua.

Meillä yksi iso kysymys on kummit ja heidän valintansa. Kuinka monta, onko järkeä ottaa omia sisaruksia (jotka joka tapauksessa olisivat vauvalle läheisiä...), pitääkö ottaa kummisedäksi kummitädiksi kaavaillun ystävän mies jne jne. Onneksi tätä nyt ehtii vielä pohtia monet kerrat.
 
Me pidetään pienet ja kotoisat ristiäiset. Ei siinä vaiheessa todennäköisesti jaksa hössöttää mitään isoja juhlia. En ainakaan halua, että asiasta tulee stressin aihe jotta voi itsekin nauttia päivästä. Eri juttu tietysti jos saa apuja. Viimeksi anoppi oli enkeli ja auttoi leipomisissa ja juhlapaikan laitossa, muuten oltaisiin kyllä oltu pulassa. Viimeksi pidettiin seurakuntakodilla kun asuttiin pienessä asunnossa. Enimmäkseen ollaan omillaan kun tukiverkkoja ei samalla paikkakunnalla ole. Meillä ei kyllä isoa sukua olekaan, joten synttärit ja muut on meillä melko pieniä juhlia.
 
Mä ajattelin kanssa, että ristiäiset on muualla kuin kotona. Vaikka mullakin on pieni suku, niin kyllä niitä vieraita silti tulee. Meidän nykyiseen asuntoon ei mahdu montaa ihmistä samaan aikaan enkä jaksaisi stressata siivoamisista tai muista. Vähän olen hintoja jo katsellut, mutta mitään sen suurempaa ei vielä. Kummeista ollaan keskusteltu, ketä kumpikin haluaisi tai on ajatellut. Päädyttiin, että otetaan molempien puolelta.
 
Mekin keskusteltiin jo ”kummeista”, päädyttiin siihen ettei pyydetä meidän veljiä, kun ovat toivottavasti muutenkin tiiviisti elämässä mukana. Pyydetään ehkä yhtä meidän kaveripariskuntaa joka on ainoita tuttujamme joilla on lapsi. Minulla olisi parikin ystävää joita haluaisin pyytää, mutten tiedä viitsinkö rasittaa kun tiedän, että heillä on jo kummilapsia ja sisarusten lapsia useita :/
 
Takaisin
Top