Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aloitinpa tämmötteellä nimellä ku ei muut viel ollu ehtiny :P

Eevi-
mulla on myös istukka kohdunsuun päällä täysin.
Esikoisesta oli myöskin,rakenneultrassa se vasta silloin huomattiin ja sain sit (muistaakseni) kuukauden päähän uuden ultran jossa tarkastettiin tilannetta ja oli sit siirtynyt pois edestä kohdun kasvun mukana :) eli toivoa on vielä monta viikkoa siirtymiseen!
Nyt kans sit saa jännäillä et mahtaako tälläkin kertaa siirtyä vai jääkö jäyhästi paikalleen :/
sehän on sit ainakin sektio edessä jos ei siirry. Ihan kaikkee en siitä tiedä,muuta ku et sektio ja sit siinä on riski istukan irtoomiseen.. :/

Eevi, höpsis. Kyllä se istukka sieltä vielä nousee. Nythän se kohtu vasta alkaa kasvaa.. Ei se istukka ole oikein muualle aiemmin mahtunutkaan. Kun kohtu alkaa venyä ylöspäin niin istukallekkin tulee lisää tilaa ja nousee pois kohdunsuunpäältä. Minulla oli sekä edellisessä että nyt tässä raskaudessa sama juttu, eikä mitään ongelmia ole ollut.

Sitä on taas tullut oltua reissussa niin, että ei ole mitään ehtinyt tehdä. Ja eilinen meni nukkuessa kun olin niin väsynyt reissailusta.
Jee, hullujepäivien-katalogi tuli tänään! Ensi viikolla pääsee shoppaamaan vauvanvaatteita!

Ihana kun pikkuinen on jo alkanut liikkumaan vahvemmin niin ei tarvitse olla huolissaan. Aika hentosia ovat silti vieläkin nuo potkut, mutta eiköhän nuo tuosta vahvistu pikkuhiljaa.
Olo on parantunut huomattavasti, nyt ei aina muistakkaan olevansa raskaana kun on ihan normaali olo. Vain pieni tuikkiminen muistuttaa kyytiläisestä.
Kohtahan sitä jo rakenneultra koputtelee ovelle! Vahvistuu sukupuolikin toivottavasti. Voin jatkaa vaaleansinisen ostamista ;)

Jo 18viikko menossa! Ja hurjaa!!! Jouluun la:tkin on jo jaossa! Ollaanko me tosiaan jo näin pitkällä?!?!?!

Heippa vaan!

Uudet työt alkoi ja onhan taas orientoituminen. Mutta kuluupahan aika nopeemmin, edelleen odottelen, että maha alkaisi kasvaa ja liikkeitä tuntua. Sykettä sentään saa dopplerilla kuunneltua...

Eevi: Yhdyn edellisiin vastauksiin, tässä vaiheessa raskautta ei ole vieläkään suurta merkitystä sillä, että istukka on kohdunsuun päällä. Isoin kohdunkasvu on vasta edessä ja silloin se aina yleensä nousee ylös eikä aiheuta ongelmia. Joskus harvoin istukka jää etiseksi ja silloin raskauden aikana herkemmin voi vuodella verta. Lisäksi alatiesynnytys ei silloin onnistu vaan tehdään sektio. Nykyään tilannetta on niin helppo ultralla seurata ja hoitoa on saatavissa, joten ei mitään hätää. Sillä perätilalla ei tässä vaiheessa ole mitään väliä, toukka mahtuu siellä hyrrää pyörimään vielä moneen kertaan ja yleensä sitten vasta lähempänä synnytystä (kun tilakin loppuu) jäädään lopulliseen asentoon, joka toki yleensä on raivotarjonta.

.. emoticon
..tää nyt kuuluis ehkä maaliskuuhun, mut nyt vasta pääsin sairaalasta pois..

..me ollaan menetetty meidän käärö.. emoticon ..

Mullahan oli niitä todella kovia vatsakipuja.. niitä oli sitte ollu jo viikko lauantaina 26.3, kun olin käyny valittamassa TK:ssa ja ambulanssillakin sinne kerran menny. Sieltä kuitattiin tilanne sanomalla, että kipukynnykseni on vaan todella pieni, kun se kohtu siellä kasvaa viikoilla 15 todella paljon..
Noh, siis lauantaina menin Mehiläiseen mistä sain lähetteeln TYKSiin.. Kaikki oli vauvalla hyvin, siellä se hyppis ja vilkutti ultrassa, mutta mun kivut oli uskomattomat, järkyttävät!
Siellä naistenpolilla mulla sitte lähti melkein taju ja aloin oksentamaan, siitä mut kiidätettiin kirurgian päivystykseen.. Siellä pyörryin kaks kertaa ja oksentelin..
Pyörtymisten jälkeen mentiin taas ultraan ja laitettiin katetria ja otettiin testejä ymsyms., siellä oksensin sit verta ja sit lähdettiinki leikkaussaliin..

Olin vuotanut verta 5 litraa vatsaonteloon ja kohtuni vierestä löytyi ns. kohdunjäänne jossa vaavi oli sitte kasvanut.. Eli ns. tuplakohtu.. Taijotain.. Multa poistettiin se "ylimääräinen" kohtu ja toinen munasarja.. Hengenlähtö oli kuulemma lähellä, kun verenvuoto oli niin massiivinen.. Vaavi kuoli, kun se kohdunjäänne repes.. Ja ei hän muutenkaan olis selvinny, kohdun ulkopuolinen se muutenkin oli..

Tällaista..

Ihanaa odotusta teille muille syysmammoille! emoticon
..toivottavasti voin taas kirjotella tänne raskaustuntemuksista..
Nyt otetaan päivä kerrallaan ja toivutaan fyysisesti sekä henkisesti..

Voikaa hyvin!

(((((((Emby)))))) Mikä trauma kokemus. Suosittelen keskustelu apua kunhan olet siihen valmis. Olen niin pahoillani puolestanne. Vaaville enkeileitä matkalle takaisin sielunperheensä luokse ja teille vanhemmille suuren suuri lohtuhali! Olette ajatuksissani.

(((((((Emby)))))) Mikä trauma kokemus. Suosittelen keskustelu apua kunhan olet siihen valmis. Olen niin pahoillani puolestanne. Vaaville enkeileitä matkalle takaisin sielunperheensä luokse ja teille vanhemmille suuren suuri lohtuhali! Olette ajatuksissani.

emoticon Kiitos.. :'( : / : )
Sekavia tunteita herättää.. meen, juu puhumaan öö.. oisko ollu pääsiäisviikolla..
*iso huokaus* Hissukseen..

Kylmät väreet vaan virtas koko kropan läpi kun luin Emby^ sun kirjoituksesi.... Ihan sanattomaksi vetää.. Mä olen niin pahoillani. Kyynel on ainakin täällä vuodatettu teidän pienen enkelivauvan puolesta. Sen on nyt hyvä olla. Teille vanhemmille esitän osanottoni ja toivotan paljon voimia suuren surun keskelle <3

Kauheeta Emby^, voimia teille, aivan kauhee juttu :(

Kiitos Xiina85, Rainbow Ja Nika. Mulla vaan iski huolestuminen ku neuvolatäti sano et tää on tosi huono juttu, Mutta VOI siirtyä. Ja ihana kuulla teiltä omia kokemuksia ku mä olen viel niin kokematon ja tietämätön.

Emby^ voi mitä kauheuksia joutunu kokemaan.. :'/ täällä tuli myös itku kirjotusta lukiessa.. :( ei varmaan mitkään lohdutukset auta, mutta silti ihan hirveästi jaksamisia sinne! <3

Hei mitä olisitte mieltä sellasesta, että kun toi meidän syyskuulaisten lista on niin jumalattoman pitkä niin tekisin pienen tutkimuksen, et ketkä on oikeesti mukana ja ketkä vois karsia pois listasta?? Oon ainakin huomannu et siellä on tosi monia, jotka on ilmoittautunut listaan, mutta sen jälkeen ei oo mitään kuulunut..

Voi Emby, oon tosi pahoillani teidän puolesta. Onneksi olet kuitenkin päässyt kotiin, eikä käynyt vielä pahemmin. Jaksamista teille!

Eevi Ei, ei tietenkään!! :D Kattois vaikka, että kuka ei oo tammikuun jälkeen ollenkaan kirjotellu ja ainahan tonne sit saa helposti lisättyä jos joku sitten pitkän tauon jälkeen aktivoituukin :) Pysyis vähän selkeempänä toi lista ja hahmottas vähän miten meidän mukana olevien lasketut ajat ja synnytyssairaalat jne jakaantuu :)

Tänään on ollu ihan ihme päivä kun on tullu tosi paljon supistuksia. Nyt tässä sohvalla istuessani oon huomannu ainakin neljä. Nyt parin päivän sisällä on mukaan kuvioihin astunu myös sellaset kivut tuolla kohdunsuulla ihan ku joku sukkapuikolla sinne tuikkis. Muistelisin, et tällästä on ollu Jeminasta vasta ihan loppuraskaudessa. Täytyy puhua ylihuomenna neuvolassa.

Mä oon jo monen monituista kertaa luullut, että mun pahoinvoinnit on historiaa, mutta ei niin ei. Tänäänkin oon kärsiny oksetuksesta vaikka kuinka monesti. Yhtäkkiä vaan tulee sellanen tunne, et nyt tulee yrjö, mut sit ei kuitenkaan tuu. Koskahan tää suvaitsee loppua?

Vauva onneks ilmoittelee olemassaolostaan möyrimällä ja potkimalla yhä voimakkaammin ja se saa kaiken pahan olon keskellä kaiken tuntumaan enemmän kuin sen arvoiselta. <3

Nyt täytyy kai painua sänkyyn kun huomen aamulla on ohjelmassa vauvauinti!

En tiedä kuvittelenko vain, mutta ihan kun tuntisin jo pikkuisen liikkeitä. viikkoja on vasta 15+3 ja ensimmäinen, niin en oikein usko, että voisin mitään vielä tuntea muutamaan viikkoon. Mutta eilen kun makoilin sohvalla ja katselin telkkaa niin tuolla alavatsassa, kohdun kohdalla muutaman kerran tuntui siltä, ihan kuin pieniä ilmakuplia nousis pintaan ja poksahtelis. jotkut äidit kuvailee niitä liikkeitä sellaisiksi, niin heti kiinnitin huomiota, että meidän masuasukkiko siellä ilmoittelee olemassaolostaan :)
jännittävää, odotan vain, että pystyisin varmasti sanomaan milloin tulee potkuja..

Takaisin