..
..tää nyt kuuluis ehkä maaliskuuhun, mut nyt vasta pääsin sairaalasta pois..
..me ollaan menetetty meidän käärö..
..
Mullahan oli niitä todella kovia vatsakipuja.. niitä oli sitte ollu jo viikko lauantaina 26.3, kun olin käyny valittamassa TK:ssa ja ambulanssillakin sinne kerran menny. Sieltä kuitattiin tilanne sanomalla, että kipukynnykseni on vaan todella pieni, kun se kohtu siellä kasvaa viikoilla 15 todella paljon..
Noh, siis lauantaina menin Mehiläiseen mistä sain lähetteeln TYKSiin.. Kaikki oli vauvalla hyvin, siellä se hyppis ja vilkutti ultrassa, mutta mun kivut oli
uskomattomat, järkyttävät!
Siellä naistenpolilla mulla sitte lähti melkein taju ja aloin oksentamaan, siitä mut kiidätettiin kirurgian päivystykseen.. Siellä pyörryin kaks kertaa ja oksentelin..
Pyörtymisten jälkeen mentiin taas ultraan ja laitettiin katetria ja otettiin testejä ymsyms., siellä oksensin sit verta ja sit lähdettiinki leikkaussaliin..
Olin vuotanut verta 5 litraa vatsaonteloon ja kohtuni vierestä löytyi ns. kohdunjäänne jossa vaavi oli sitte kasvanut.. Eli ns. tuplakohtu.. Taijotain.. Multa poistettiin se "ylimääräinen" kohtu ja toinen munasarja.. Hengenlähtö oli kuulemma lähellä, kun verenvuoto oli niin massiivinen.. Vaavi kuoli, kun se kohdunjäänne repes.. Ja ei hän muutenkaan olis selvinny, kohdun ulkopuolinen se muutenkin oli..
Tällaista..
Ihanaa odotusta teille muille syysmammoille!
..toivottavasti voin taas kirjotella tänne raskaustuntemuksista..
Nyt otetaan päivä kerrallaan ja toivutaan fyysisesti sekä henkisesti..
Voikaa hyvin!