Huhtikuun Hulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jennyhannele; tosi kiva, et sulle sattui noin ihana kätilö tarkistukseen ja että kaikki kuitenkin oli hyvin. :)

Ja sit vaihdan ihan aihetta... Onko teillä muilla alkanut jo pesänrakennusvietti? Mulla on ihan valtava, kaappien siivoamisesta lähtien tekis mieli saada kämppä ihan uuteen uskoon. Esikosta näitä oloja tuli vasta vähän myöhemmin, nyt viikkoja kuitenkin vasta 14+3.... No ainakin on aikaa suunnitella kaikkea ihanaa vauvaa varten:Heartred

Pelkään nimittäin ihan hirmuisesti, jos joudun jossain kohtaa vuodelepoon, sillä nyt jo supistelee vähän ja muutama sukkapuikkokin on tuntunut..... Ja tietty jalat huutaa töissä aina ihan hoosiannaa...:banghead: Yleinen vitsi onkin, et kesä-heinäkuussa joudun jo saikulle, kun kerran nyt jo käytän tukisukkia :cool: Mielummin silti saikku, kuin se vuodelepo.... Oikeasti töissä pitäisi jaksaa 12.8. saakka.....

Mä odotan vaan että olisi se rakenneultra ja saisimme jonkun veikkauksen sukupuolesta ja sitten voisin hankkiutua eroon kaikista ylimääräisistä tyttö/poikavaatteista. Samalla lähtee kiertoon muutakin roinaa. Kesällä luvassa kaiken näköistä maalaushommia, kalusteiden, makuuhuoneen seinien, terassin yms :)

Minä käytän myös jo tukisukkia, mutta käytän välttääkseni suonikohjuja. Teen istumatyötä ja työpäivän jälkeen jalat on selvästi turvonneet, jos ei ole tukisukkia.

Täälläkin on alkanut pesänrakennusvietti. Muutettiin viime kesänä ja sisustus on ollut ihan vaiheessa, mutta nyt on kauhea sisustuspuuska. Ja kaappeja tekisi mieli taas käydä läpi ja heittää lisää roinaa pois. Muutossa lähti kiitettävästi tavaraa, mutta rakastan väljyyttä ja haluan vielä raivata lisää. Olenkin ajatellut käydä vaatehuoneen ja kaikki kaapit äitiysloman aluksi läpi ja heittää pois tavarat, joita emme ole nyt ensimmäisen asumisvuoden aikana tarvinneet. Pesänrakennusvietti ei vielä uloto vauvajuttuihin asti, mutta ehkä rakenneultran jälkeen, jos kaikki on kunnossa, alkaa niitäkin jo suunnittelemaan.

Mä oon jo siivonnu kaappeja ja kuhan jään kotia niin alkaa maalaushommat :) tosin mulla tää on ihan joka keväistä että pakko siivota kaapit ja sisustaa ja ja ja ...:D

Tekis kans mieli heittää turhaa kamaa pois ja alkaa laittaa vauvalle kuntoon juttuja.. Mutta kun tod näk on se muutto edessä kesällä niin ei tosiaan kannata nyt mitään ylimäärästä tehdä. Tai voishan sitä tavaraa hävittää.. :rolleyes:

Mulla alkoi kans toi pesänrakennusvietti jo joskus rv 13 ja edelleen jatkuu. Millon mistäkin keksii uuden siivousaiheen ja kamaa lentänyt roskiin vaik kui monta säkillistä. Tällä hetkenä kohteena on parveke, joka meillä on todella iso lasitettu "maaterassi". Eilen myös kattelin että vaatehuone, joka on ollut säilytystilana ylimääräselle romppeelle on päässy kans aika sotkuseen kuntoon, se sitten varmaan seuraavaksi :D Kauheesti kans tekis mieli jo laitella vauvan juttuja, mut yritän nyt sinnitellä kesäkuuhun asti sen kanssa. :)

Sama täällä, ehkä tää kevätkin tekee tehtävänsä. Kaapit siistis kunnos. Ikkunat ja saunan pesin eileen ;)

Todellakin on pesänrakennus täysillä vauhdissa paha vaan kun ei oo enää mitään kuurattavaa :D oon hei pessy jopa kaikki meiän viemärit sisältä :D Tätä touhuumista kyl rajottaa supistukset ja liitoskivut... Seuraavaks siirryn laittamaan pihaa :D

Tuossa suunnittelin et alkaisin seuraavaks vaihtaa sisäkukkiin multaa mut siin on vaan semmonen juttu et vaihdoin syksyllä jo melkein kaikkiin niin ei siin oo hommaa ku pieneks hetkeks

Kateellisena luen teidän touhuiluista ja pesänrakennuksesta; täällä väsyttää! Työpäivän jälkeen eilenkin nukahdin istualteen PikkuKakkosen ääreen vuoden ikäisen esikoisen leikkiessä onneksi nätisti ja toisen kerran hänen pinniksensä ääreen.. Tytöllä joku vaihe ja on alkanut heräillä ja valvottaa tunti- kaksikin kesken yön. En muista, milloin mulla hb laski viime raskaudssa, voisiko olla jo sitäkin? Tänään ajoin työajoa 530km ja oli aamulla tiukkaa ettei vaan nukahda rattiin. Saikun tarpeessa en vielä mielestäni ole mutta kaipa sekin tulee harkittavaksi jos silmät ei tahdo pysyä auki.

Oi että mä kans ootan että pääsis tonne pihalle touhuaan mutta siel on vielä lunta ja märkää ja routaa ja ja ja :D toukokuussa sitte!

Mandin äiti, huh mitä matkoja. Ite en pysyis hereillä edes normaalitilanteessakaan, tsemppiä!

Mun pesänrakennusvietti kohdistuu siihen, että rempattais ja sisustettais asunto vihdoin kuntoon ja se taas vaatis rahaa, koska just ne kalliit ostokset on tekemättä ja sitä taas ei oo. Joten tuskailen sitten ilman uusia verhoja ja lamppuja :D joskus vielä... enkä jo v. 2018.

Minä aloitin pari viikkoa sitten lisäraudan ja on kyllä pirtämpi fiilis. Mutta eipä sekään auta, jos ei ole mahdollista nukkua tarpeeksi. :(

Mulla taitaa kanssa olla ikuinen pesänrakennusvietti, olinpa raskaana tai en. :D Tilasin juuri esikolle ja samalla tulevalle pikkuiselle uudet peitot ja tyynyt. No, arvata saattaa tarttuiko mukaan myös muutama sohvatyynynpäällinen taas vaihteeksi. Myös keittiöön kotiutui uusi matto. Verhot on saaneet olla paikallaan kaikissa huoneissa yllättävän kauan, mulla kun on tapana vaihdella verhoja huoneesta toiseen, ja kaapissakin pyörii muutamat ylimääräiset.

Mutta siis ihan oikea akuutti ongelma on meillä eteinen säilytystiloineen. Meillä on aika pieni tuulikaappi, jossa on kaapisto ja kenkäteline. Kenkätelineestä pitäisi kuitenkin hankkiutua eroon, sillä uuden tulokkaan myötä meille kotiutui tuplarattaat, jotka pitäisi mahtua rullaamaan eteisen läpi portaikon viereen aina säilytykseen. Huokaus. Eli järkeviä säilytysratkaisuja tässä pohditaan.

Mulla on kaappien järjestysvietti päällä. Kaapit vaan loppuu kesken ja en mitenkään kyllä saa uutta kamaa niihin mahtumaan. Ainut tyhjä tila tällä hetkellä on lipastosta alin laatikko ja keskimmäinenkin on jo täynnä vauvan vaatetta. Mihin ihmeeseen mä tungen kaiken, lakanat, kylppärikamat, vaipat yms... Huhhh. Hoitopöytääkään ei hankita, kun ei mahdu minnekkään. Tarkotuksena olis muuttaa isompaan vasta 2-3vuoden päästä, kun muuten on todella tilava kaksio ihanalla alueella ja parveketerassilla. Mikä parasta, edullinenkin vielä :)

Meillä kans Kaksio ja tilava ja hyvä meille kahdelle, mutta rehellisesti ei tänne kolmatta mahdu ainakaan kuin vuodeksi. Tässä nyt sitten on asunnonmyynti menossa ja yritetään aluksi jos miehen sukulainen ostaisi kun on juuri tällaista etsimässä juuri nyt. Kävi eilen ja miettii viikonlopun yli ja sitten jutellaan lisää. Jos hän ei osta niin pistetään yleiseen myyntiin välittäjän kautta. Ja sehän tarkoittaisi että muutto mun rakastamasta pääkaupunseudulta tulisi Vaasaan! Kaupunkiin jota mies rakastaa taas. Tosi ristiriitaiset fiilikset mutta realiteetti on että siellä saa paljon enemmän mitä täällä. Ei voi enää ajatella vaan itseään...

Meillä kans Kaksio ja tilava ja hyvä meille kahdelle, mutta rehellisesti ei tänne kolmatta mahdu ainakaan kuin vuodeksi. Tässä nyt sitten on asunnonmyynti menossa ja yritetään aluksi jos miehen sukulainen ostaisi kun on juuri tällaista etsimässä juuri nyt. Kävi eilen ja miettii viikonlopun yli ja sitten jutellaan lisää. Jos hän ei osta niin pistetään yleiseen myyntiin välittäjän kautta. Ja sehän tarkoittaisi että muutto mun rakastamasta pääkaupunseudulta tulisi Vaasaan! Kaupunkiin jota mies rakastaa taas. Tosi ristiriitaiset fiilikset mutta realiteetti on että siellä saa paljon enemmän mitä täällä. Ei voi enää ajatella vaan itseään...

Oi kun voiskin muuttaa Vaasaan<3 Mutta mulla onkin siellä tuttuja ja sukua. Ja täällä tuloillani tuntuu köyhältä, siellä sais elää herroiksi:)

Mitäs tuollaisen pesän rakennus vietin saisi? :grin Täällä kanssa pähkäillään muutetaanko uudempaan pois nykyiseltä paikkakunnalta vähän ristiriitaiset tunteet vaihtaa paikkakuntaa mutta kaikessa on puolensa :) jos muutetaan niin valmiiksi hirvittää Tämä myymis Rumba ja tätä tavaraa on enemmän kuin laki sallii:banghead:

Voi jos vaan olis töitä ni muutettais heti pois pk-seudulta. Meillä olis paljon parempaakin käyttöä niille 2000 eurolle, jotka tällä hetkellä menee asumiseen kuussa... vaikka jotkut muutkin kaupungit on Suomessa kalliita, ei ne oo mitään tähän verrattuna :o

olishan se ihanaa, jos asuminen haukkaisi pienemmän siivun tuloista. Meidän rivari kolmion hinnalla kaverit asuu Oulussa uudehkoissa omakotitaloissa. Itseä ei tosin omakotitalo kutsu eikä se Oulukaan.

Takaisin