Huhtikuun Hulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

odecca

Kommentoinnin ninja
Kesäkuunmammat 2014
Syysmammat 2016
Mä olen niin malttamaton et pakko laittaa jo aluilleen seuraavan kuun kasa :D
Intopiukeena adottelen et vaihtuis päivä mut ei malta odottaa joten tässäpä tämä :D

Aprillipäivän kunniaksi tänään 17+0 :cool05 (ihan ilman kuravettä :wink)

Oireet/vaivat ovat minimissään, lukuunottamatta puuskuttamista lenkillä, iltojen iloksi palanneita levottomia jalkoja ja yöt valvottavia puutuneita käsiä.:bored:

Ja ennen kaikkea: kevät :Heartpink

Huhh täällä karsee kärsimyksen yö takana. Alkuyöstä alko ihan kauhee närästys, joka ärtyi kauheeksi kivuksi rinnassa ja olin varma että nyt tulee kuolema. Mikään ei auttanut ja edelleen tuntuu pahalta. Hyihyihyi! Kerkesinkin kehua, että ei oo närästäny muutamaan päivään :D

Täällä myös huono yö takana. Illalla sorruin herkuttelemaan ensin tuoreella vehnähöttöpatongilla ja sen jälkeen vadelmarahkaa iso annos, eikä mitään kevytversiota. Näiden päälle iski hirveä väsymys ja palelu ja koko yön särki päätä. Olin niin poikki, että vasta aamulla tajusin ottaa päänsärkylääkkeen. Nyt alkaa helpottaa, saas nähdä miten työpäivä menee.

Järkyttävä yö.. Neiti heräs joskus 2 aikaan huutamaan eikä millään meinannut rauhottua. Makas vaan sängyssä ja huus. Näinköhän ois vihdoin poskihammas läpi.. Plussana miulla on nyt kurkku niin kipee et hyvä kun sylkeä pystyy nielee. Onneks ei tarvii tänään lähtee mihinkään ja saikkupäivän taidan pitää.. Sais vaan ees jotain syötyä :/

Meilläkin esikoinen poti juuri pari päivää kuumeista mahatautia. Tänään näyttäisi olevan kuumeeton päivä, joten jonnekin on lähdettävä vähän tuulettumaan. Ja mikäs sen parempi vaihtoehto kuin koko perhe lastentarvikekauppaan. :D Siellä on nimittäin pari päivää alet ja yhdet tuplarattaat aika houkuttelevalla hinnalla... ja munhan piti tehdä ostoksia vasta rakenneultran jälkeen... ;)

Me lähdetään tänään lasten kanssa yökylään :) Mies ja mun pikkuveli tulee meille viettää pikkuveikan varpajaisia ja synttäreitä niin lähdetään sitten veljen emännän ja lasten luo yökylään :) Tänään on myös mun isin synttärit :) Saas nähdä millaisen huolinan tuo serkuskatras saa aikaiseks :D

Telkkarissa etsittiin raskaana olevia Toisenlaiset äidit -sarjaan, jos jotakuta kiinnostaa!

Hei onko kellään ideaa mistä tää johtuu: toissailtana huomasin iltavuoron jälkeen käsiä pestessä että kämmenien iho on kosketusarka, eilen tämä ihon kosketusarkuus oli laajentunut jo kainaloihin asti ja nyt yön aikana sekä hartiat että rinnat ja rintakehän iho kosketusarka. Ihan kuin olisi auringon polttama mutta mitään ihottumaa tmv ei ihossa näy.? Tosi ikävää kun vaatteet sattuu ihoon :(

Minulla on kans tuota kosketusarkuutta ollu välillä! Aiemmin tällä viikolla kärvistelin kaks päivää sellasen tunteen kans, kun arkuutta oli alavatsan ja vyötärön alueella. Pikkasen tuntu housut ikäviltä jalassa siinä kohtaa! Ennen sitä kosketusarkuutta on ollu reisissä. Semmosta kummaa poltetta. Mulla on raskauden alusta asti ollu tuota kosketusarkuutta otsan alueella silloin, kun käyn lämpimässä suihkussa tai menen saunaan. Välillä joudun saunassakin istumaan kädet otsalla, koska tunne on melko inhottava. Mistä se sitten johtuu, sitä en tiedä.

Mullakin on tuota otsan alueen kosketusarkuutta nimenomaan lämmössä ja ollut koko raskauden ajan. Nyt ilmestyi tällanen laajempi ja pahempi kosketusarkuus. Täytyy toivoa että tää menee ohi, tai sit täytyy arvuuttaa lääkärillä/terkalla asiaa..

Nyt kun uskalsin vihdoin liittyä tänne foorumille rv16+2 niin alkaa tämä toinen raskaus jälleen vähän realisoitumaan, ihanaa :) Esikoinen 1v 1kk on viime yöt heräillyt hammassärkyihin - nyt jo 14 hammasta läpi! Onneksi vain nämä ihan viimeisimmät poskihampaat ovat valvottaneet, muut tulleet hyvinkin huomaamatta 8kk alkaen. Muutama pv sitten tunsin pientä liikettä vatsanpohjalla Kotidopplerilla en saanut eilen tuntumaan sykkeitä ja vielä sen verran pelottaa edellinen keskenmeno, että annoin itseni huolestua vaikka tiedän, ettei näin pieneltä vielä syke aina kotona löydy. No niin, tyttö heräsi, äiti tulee!

Onko muille iskenyt hirvittävä väsymys vai onko tää vieläkin yksi flunssan oireista? Voisin vaan nukkua koko ajan. Ite kun just ja just paranin niin nyt sitten poika sairastaa..

Mulla on väsymystä edelleen, töissä välil vaikeeta ku meinaa et nukahtaa pöydän ääreen, ja nukun kyl sen 8h yössä yleensä. Välil tulee nii semmosia voimattomuus hetkiä...mietin et voiskohan olla jo matalasta hemoglobiinista johtuvaa.

Täällä kotiudutaan juuri kätilöopistolta, ollut koko päivän kovia vatsakipuja ja supistellut. Ultrassa kaikki ok, kohtu kiinni eikä merkkejä avautumisesta. Kipujen syy jäi siis mysteeriksi. Virtsakokeen tulokset tulee huomenna. Huh, päivällä ehdin jo huolestua, että mitä ihmettä tapahtuu. Kätilö oli ihana kun "pahoittelin" ns.turhaa tutkimusta ja totesi vaan, että koskaan ei ole turhaa huolestua jos kipu on uutta ja hyvä että tulin näytille. Nyt rauhallisin mielin ruoan laittoon :)

Niin no joo tää voi hyvin olla myös alhaista hemoglobiinia mullakin. Se tippuu mulla helposti alhaiseksi muutenkin.

Jennyhannele, hyvä että selvisit säikähdyksellä! Ja ihana kätilö, voi kun sellaisen ymmärtäväisen saisi sinne synnytyssaliinkin :)

Hei jos ihan hurjasti väsyttää niin kannattaa käydä kilppariarvot tarkistuttaa! Mutta voi tosiaan johtua alhaisesta hempastakin. Itse just eilen neuvolalääkäriltä sain lähetteen kilpparikokeisiin. Täällä saa muuten myös suoraan neuvolatädiltä, et ihan pelkällä soitollakin onnistuu.

Jennyhannele, ihanaa et ollut hyvä kätilö ja pääsit tarkastukseen :) oisko sit ihan kohdun kasvukipuja ollut?

Kätilö veikkas kasvukipujen ja ummetuksesta johtuvan kivun yhdistelmää. Pelästyin kyllä ihan hirveesti, kun pari tuntii olin iha vuodepotilaana kun sattu niin hitosti! Onneks loppu hyvin, kaikki hyvin kuiteskin :)

Mä oon nyt päälle kuukauden syöny kilpparilääkettä. En tiedä, onko lääkkeellä jo tehoa vai onko väsy muuten vaan hellittäny, mut tunnen itteni paljon pirteemmäks nyt vihdoinkin! Mulleki pisti sillon neuvolantätsä suoraan lähetteen kilpparikokeisiin. Viimeks neuvolalääkäri sano, että synnytyksen jälkeen lääke lopetetaan ja sit arvoja kontrolloidaan jossain kohtaa. Toivon tosiaankin, ettei lääkitystä viedä multa kokonaan, koska oon sitä tasaseen tahtiin kinunnu teini-ikäsestä asti.

Takaisin