HUHTIKUUN hulinat

Halleluja! Kämppä pakattu ja kaikki asiat hoidettu. Nyt voi pitää piknikkiä kertisten kanssa ja odotella perjantain muuttoa. Tänään neuvolassa sanoi täti että saan syödä mitä haluan loppuraskauden kun tullut niin vähän painoa. Sama täti jonka voitte aiemmin muistaa ihmeellisistä painokommenteista. Sipsiä siis naamaan ja marvelit pyörimään! Vauva on myös jo laskeutunut, jonka eilen päättelinkin itse, sillä hikka tuntui perseessä :D kuulemma siro ja helposti synnytettävä lapsi tulossa :Heartred oon pelännyt viisikiloista vauvaa kun molemmat miehen kanssakin oltiin 4.5 kg.. pianhan sen sitten näkee miten tämän neuvolatädin ajatukset käy toteen.
 
Me päästään näillä näkymin huomenna kotiin. Pidetään sormia ristissä, että saataisiin viettää vappu kotona. Mies lupasi käydä kaupassa vielä tänään valmiiksi. Tilasin huomisillaksi parsaa ja PIHVIN!!! Raaka liha - I have missed you so much!
 
Mulla on ollut tehokas "äitiyslomapäivä": aamulla kävin tentissä ja palauttamassa tehtäviä, eli tienaamassa 8 opintopistettä, ja iltapäivällä keskustelemassa palautetuista esseistä ja kirjastossa haalimassa kirjoja vielä yhtä esseetä varten. Kovin optimistista toimintaa näin reilu kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, kun vauva tuntuisi jo laskeutuneen ja napakoita harkkasupistuksia satelee säännöllisesti..

Eilen onnistuin iltapaniikissani (iltaisin aina laskee mieliala nykyään ja stressaan ja ahdistun ihan hölmöistä asioista!) jopa luokittelemaan itseni huonoksi äidiksi, kun koti ei ole valmis vauvaa varten ja säädän vaan koulu- ja työjuttuja enkä silittele kotona vatsaa. Itkinkin jopa tästä! Kunnes sitten tulin järkiini ja pidin itselleni puhuttelun aiheesta. Se että olen oma itseni, ei tee minusta huonoa äitiä! Ei musta sellaista kutoja-leipoja-vauvanvaatehyplääjää saa muutenkaan :)
 
Juu elä suvitus stressaa :) Meillä on 12 päivää laskettuun ja nyt vasta onpi vauvalle kalusteet kasassa ja asiat hommattuna... huone on vielä hieman keskeneräinen, mutta siitä nyt en stressaa, kun vauva kuitenkin nukkuu meidän makkarissa eka! Ei sitä onneksi tartte kaikkien olla semmoisia pullantuoksuisia mammoja :p Ihania semmoisetkin on, mutta ollaan me muunkinlaiset ihan ihania :joyful:
 
Hyvää huomenta ja vappua kaikille! :)

Äiti odottaa vauvaa ja huokaa. Liisa kysyy, mikä äitiä vaivaa.
- Vauva potkii mahassani.
- Sillä on varmaan ikävää. Etkö voisi nielaista jonkun lelun sille? kysyy Liisa.
 
Huomenta naiset. Sain eilen illalla luotua oikeen paniikkiin ja ahdistukseen itseni kun olin varma ettei vauva liiku tarpeeksi (no joo, laskin sit n.30minuuttiin 18 liikettä suunnilleen et kyl se sit liikkuikin) ja söin iltapalaa ja sitten alkoi kauheet mylläykset. Mun päivän sokeritankkauksella ei ollu mitään merkitystä vauvan liikkeisiin, mut kun vedin rahkaa ja pilttiä ja join oikein kylmää vettä ni johan tuli tyyppiin eloa :D Nyt oon taas hyvillä mielin kun tiiän et kaikki on kunnossa. Aloin jo nimittäin miettimään et soitanko tyksiin ja parun ettei oo liikkeitä, mut tulihan ne sieltä. Onneksi.

Yöllä heräsin taas pariin napakanmpaan selkäjomotukseen, mut eipä sen kummempaa edelleenkään.

Tänään luvassa keittiön kaappien hinkkaamista ja puhdasta vaatetta olis tolkuton määrä kaappiin viikattavana. Pyykkiä on yllättävän vähän pestävänä, oon vissiin ollu tehokas :D
 
Eilinen päivä oli ihan kamala. Koko päivän kolotti paikat, tuntui jatkuvaa supistelua (reisissä asti) ja kunnon vihlontaa oli vielä kaupanpäälle. Olin ihan loppu, vaikka koko päivän lähes kulutin sohvalla.. Halusin illalla citymarkettiin ostoksille ja siellä vasta lystiä oli. Kaikki oli loppu hyllystä ja sain kunnon angstit päälle plus kassajono oli 15min. Ei kannattanut lähteä koko kauppaan. :mad:
Yöllä jatkui supistelut.. Oikein kipeitä myös sain aikaiseksi :eek: Tunnin välein piti vaihtaa asentoa tai käydä vessassa. Seitsemän jälkeen ei enää uni maistunut. Tiistaina olin vielä ihan onnellinen raskaanaolosta. Nyt olen jo valmis lopettamaan ja saamaan vauvan tähän vierelle. Tänään 39+0... Huh.
 
Violet täälläki oli et eilen ihan kökkö päivä :sad001 Mullaki myös on välillä tollasia päiviä ku toivon et tulis ulos mut sit taas sellasia et ei se kuitenkaa tuu viä pitkään aikaan :D mut sehän sieltä oikeesti voi ulkoistaa itsensä 3 vkon sisään ihan koska vaan :D
 
Huomenta ja vappua minunkin puolestani! :)

Meillä on talvi taas, lunta on vaikka muille jakaa, mutta onneksi ei ihan luvattua 20 cm:iä satanut. On se Suomen kesä kovin lyhyt ja vähäluminen... En varmana aio pistää nenääni kotiovesta ulos koko päivänä. :nailbiting: Sattumalta löysin eilen vanhoja kivoja kankaita vaatehuoneen perukoilta, eli ei kun ompelukone esiin ja ompelupuuhiin, niin päivä kuluu kuin siivillä!
 
Meillä on täällä ihana auringonpaiste ja oikein nautiskelin kun vein likan äsken päiväkotiin. Keräsin samalla hyvä-äitipisteitä, kun ei taas oltu kerrottu et on tänää lelupäivä ja lapsi oli onneton niin hain hänelle sitten hänen toivomansa lelun kotoota ja kävelin takas päiväkodille. Kyllä kelpaskin tuossa linnunlaulussa ja auringonpaisteessa. Ilmassa oli myös aavistus kesäntuoksua jo! Tiedättekö sitä tuoksua kun koko yön on satanut ja aamulla paistaa aurinko ja tuoksuu semmoiselle.. raikkaalle ja puhtaalle ja ihanalle aamulle :D

Nurjaa tässä aamussa on se että heräsin tolkuttoman räkäsenä ja on ärsyttävä yskä joka on siis vaivannut miestä ja esikoista jo parin viikon ajan, luulin et selviäisin pelkällä niiskutuksella mut ei nyt näytä yhtään siltä.prkl. Kunhan ei tarttis lähtee synnyttään jäätävässä kuumeflunssassa niin oon ihan tyytyväinen.
 
Tänään oletettavasti parempi päivä kuin eilen. Täytyy tosin jaksaa käydä paikassa sun toisessa. Huomenna ei onneksi muuta ohjelmaa kuin vappubrunssi. Tai no, varmaan kootaan tuo vauvanvaatelipasto ja täytellään sitä... Lauantaina mun vauvakutsut :Heartred Ihanaa nähdä ystäviä!
 
Mikäköhän siine oikeesti on, että sen puhtaan pyykin kaappiin saaminen on niin pirun vaikeeta? Se peseminen, kuivumaan ripustaminen ja viikkaaminen menee, mut se kaappiin vienti...plaah. Meilläkin on aina ihan jäätävät kasat puhtaita pyykkejä viikattuna pinossa odottamassa. Eilen sain omat ja miehen vaatteet vietyä kaappiin. Onneksi noi isommat lapset hoitavat jo omansa.

Eilen alkoi ekaa kertaa tuntumaan hiukan siltä, että vauva painaa alas. Siitä vauhtia saaneena pistin sairaalakassin alulle. En sinne saanut kuin vauvan kotiutumisvaatteet ja itselleni imetystopin ja alusvaatteet sekä sidepaketin. Täytynee tässä pikkuhiljaa heitellä sinne loputkin varmuuden vuoksi. Iski myös lievä paniikki, kun kämppä on aina vain ihan kaameassa kunnossa (siis ihan oikeasti), ettei tänne vois päästää ketään lapsenvahtia, jos lähtö tulisi. Nyt sitten vapun päällimmäinen tavoite on saada nurkat siihen malliin, ettei tarvii omaa kotia hävetä.
 
Meillä on vappuohjelmaa vasta huomenna, kun on tommonen puolueaktiivi mies taloudessa. Menevät jonnekin haudalle laskemaan jotain seppeleitä ym (ei aateltu tyttären kanssa osallistua) ja sitten torilla on jotain vappupuhetta ja simaa ja munkkeja ja jotain semmosta ja jonkun sortin vappumarssi. Meidän tyttö on ihan innoissaan kun pääsee taas marssimaan :D Viime syksynä hän oli ihan messissä kun oltiin Turku Pride tapahtumassa :D Hyvin tuo silloin 4,5v huuteli niitä protestihuutoja, oikein nauratti itseä välillä :D Sukulaiset (lähinnä siis nuo hiukan kaukaisemmat äärikonservatiiviset sukulaiseni) olivat pöyrityneitä siitä että veimme tyttäremme tuollaiseen tapahtumaan :D Myöhemmin kommenttia sai sateenkaariraitaiset villasukat jotka neuloin tytölle hänen omasta toiveestaan johtuen :D Mun sukulaiset on ihan pölöjä :D

Oon istunut nyt tunnin verran suunnilleen koneella tekemässä en yhtään mitään. PItäisköhän mun aloittaa mun tän päivän kotityöurakkani, että saan edes jotain tänään aikaiseksi? Miehen kanssa vaihdettiin aamusta jo keittiön ikkunaan kesäverho, että ei sentään enää tässä vaiheessa ole talitinttejä ja punatulkkuja :D
 
Meil on ollu kesäverhot olohuoneessa jo varmaan pari kuukautta, nyt vast sain keittiön ikkunaan laitettuu aamulla :D Ja kuka kateellinen tilas meille pilviä?! Nyt tunnustakaa :wink mä niin nautin tosta ihanasta auringonpaisteesta mikä täällä oli ja nyt tääl on taivas pilvessä, ei oo kivaa!

Oon hinkannu melkein kaikki keittiön alakaapit puhtaaks. Päätin oikeen jynssätä ne :D Enää kaks kaappia ja laatikosto ni homma on valmis. Sit olis viel noi yläkaappien ovet :D
 
Mistä ihmeestä teillä riittää virtaa?? Mä en muuta tekis, ku nukkuis.. Loppuviikko on taas niin täynnä ohjelmaa, ett hirvittää. Tänään mennään ystävän luo vappua viettämään, huomenna pitäis körötellä Porvooseen (arvatkaa kuka joutuu ajamaan, ku miehellä on kortti hyllyllä) kummisedän eläköitymisjuhliin, lauantaiks mies varas meille vuosipäivän kunniaksi ajan raskausvalokuvaukseen (jos nyt pysyn yhdessä kasassa sinne asti) ja sunnuntaina tulee kummipoika äiteineen kylään ja appi ja anoppi myöskin. Noh, niille ei hirvittäviä tarvi höösätä, appiukko tulee auttamaan kylppärin minirempan kanssa. Mies sitt NYT keksi, ettei meidä lavuaarissa mitään peppuja pestä eli lavuaari vaihtoon (alunperin piti vaan hankkia bidee kylppäriin)..
 
Jep, minäkin tässä möllötän ja yritän käynnistää itseäni... nukuin päikkärit juuri ja nyt pitäis lähteä kauppaan. Sen jälkeen pitää huristella Matinkylään asti, kun veljeni myy mulle älypuhelinpaketin (päätin vaihtaa puhelinta juurikin nyt, vielä jokin aika sitten en mitään hienoa puhelinta edes halunnut), ja sieltä sitten vielä osteopaatille Vallilaan. Lääh. Osteopaatti on kyllä ihan kiva juttu :)
 
Takaisin
Top