Huhtikuun hulinat

Dangel

Näppärä viestien naputtelija
Helmikuunmammat 2014
Taas uusi kuukausi, vauvat kasvaa ja aurinko hellii meitä :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Tällainen hymypoika heräsi ulkoa :Heartred tai hymypoika oli heti kun oli tissitelty :) meillä alkaa elämä taas oleen voitolla flunssien jälkeen. Ihana kun ulkona paistaa aurinko, itsekin jaksa paljon paremmin. Meillä alkaa juholta jo rytmiä hieman löytyä, mikä helpottaa elämää kummasti.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1396349910.736549.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1396349910.736549.jpg
    70.2 KB · Katsottu: 24
Meidän Murulla on hyvin säännöllinen rytmi, öisin. :D Tosin nyt vähän kesäaikaan siirtyminen heilautti... yhdeksältä tissille sängyssä nukahdetaan. syödään yhdeltätoista, kahdelta ja viiden kuuden välillä ja kahdeksan aikaan noustaa, kun ollaan tarpeeksi syöty taas ja oltu söpöjä. :D

Välillä tosin on niitä refluksi-öitä, kuten viimeyö. Onneksi ei ollut kauheeta itkua, mutta kitinää tunnin välein ja piti sitten rauhoitella tissillä...

Tänään piti olla neuvola, mutta se siirtyi huomiselle. Oma jälkitarkastussiirtyi ensivikolle, kun en halunnut mennä sille lääkärille, joka tytön tarkastaa huomenna, vaan sille tutulle omalle. Toivottavasti tää lääkäri nyt on asiallinen ja kuuntelee... Vähän jännittää miten käy, kun ei ole oma tuttu lääkäri eikä oma terkkakaan. Ja tääkin aikojen saaminen ja sählääminen taas kiristi pinnaa neuvolan suhteen.... en tiiä kuinka pitkään katon tota neuvolaa, jos nyt taas alkaa tämmöinen ihmeellinen säätö ja pelleily!
 
Tuo 2015 on enemmän kuin mahdollinen ReginaVeritas :)

Mulle kyseinen vuosi = töihinpaluuvuosi... Kävin vähän aikaa sitten piipahtamassa töissä pikkuisen kanssa ja oli kyllä tosi mukavaa. Luulen, että olen kyllä ihan valmis työelämään syksyllä 2015 kolmen kotona vietetyn vuoden jälkeen. Mutta en mieti sitä nyt, vaan nautin kotona olemisesta. Tiedän, ettei tällaista kotonaolomahdollisuutta tule seuraavan kerran kuin vasta vanhana kurppana :D Vuorotteluvapaallekaan ei ole asiaa moniin moniin vuosiin.

Minä niin kanssa nautin keväästä! Ihana päästä pihahommiin ja ulkoilla kunnolla. Vähälumisen talven jälkeen kevät tuli tosi nopeasti. Vaunulenkkejä kaipailisin, mutta en kovin pitkiä lenkkejä ole päässyt kulkemaan. Vajaa parivuotias ei viihdy kauan rattaissa ja pikkuneidin kanssa en kaksistaan oikein ole ehtinyt, kun mies on ollut niin pitkiä päivä töissä. Mutta ehkäpä sitten kesällä... Tuplat on kyllä ollut meille enemmän kuin tarpeen. Niillä liikumme pikkuisten kanssa päivittäin puistoon, kauppaan, kirjastoon jne.

Pääsiäinenkin on parin viikon päästä. Meillä on jo otettu varaslähtö mämmin ja suklaamunien syönnissä :)
 
Voi tuota pikkuvintiötä, aikasin aamulla heräillään kitisemään niin ettei mikään oikein auta nukahtamaan uudestaan. Sitten kun äiti päättää, että ei sitten nukuta enää ja alkaa pukea vaatteita päälle, niin sitten leväytetään niin mahdoton hymy naamalle, että sainpas tahtoni läpi. :p :love2
 
Saa nähdä miten käy 2015 lasketun ajan kanssa. :) Ei paineita vielä, tulee jos tulee, mutta kivempi olis jos tulis.:D :wink

Meillä on aloitettu pihan putsaus... Ei tosin viitsitä ihan koko tonttia haravoida, tuo oleskelukäytössä oleva osuus vain. Odotan taas, että josko saadaan hevosia tohon pellolle kesäksi. Niitä on kiva katella. :)

Onko muiden vauvoilla miten ääntelyssä 'merkityksiä'? Meidän murulla on ihan selvästi (mun mielestä ainakin :wink ) jo ihan oma nälästä ilmoittava ääni, ihan tietynlainen 'äh-äh'. :)
 
Mua on vähän harmittanut, kun en vieläkään ota selvää noista kaikista itkuista mitä ne tarkoittaa. Selkeän kimeän kipuitkun tunnistaa, mutta aina (tai no, monesti) ei erota nälkäitkua ja kevyempää vaiva-itkua.. o_O
 
Meillä nälkäitkun tunnistaa siitä, että se tehdään nyrkki suussa. :P

Itse olen nyt jotenkin ihan sekaisin, kun tyttö on niin rauhoittunut! Siis tänään tyttö nukahti ensimmäistä kertaa kuukauteen muualle, kun syliin! :O Ylipäätään on alkanut rauhoittua paremmin ja nopeammin, tänään en ole vielä kertaakaan nukuttanut tissille (sitten siis aamuyön) tai jumppapallolla pomppien! Enkä ole koko päivänä käyttänyt kantoliinaakaan! Tyttö oikein tyytyväinen sitterissä! Olen ihan sekaisin ilosta ja hämmästyksestä! :Heartred:happy093
 
mullekaan ei ole usein oikein selvää että missä mättää, mutta miltei aina joka vaivaan auttaa tissi. eilen oli ensimmäinen kerta ikinä kun ei huolinu tissiä itkuunsa vaan huuto jatkui ja jatkui. mikään muu asento ei ollu hyvä kuin pystyssä sylissä ja samalla piti kävellä. sieltä sitten arvosteleva ilme päällä tutkaili äidin sisustusta. mies tuli kriittisellä hetkellä kotiin, kädet jo vapisi rasituksesta. välillä mua niin suututtaa kun mies viettää ne harvat vapaapäivänsäkin harrastusten parissa

tänään menossa 6. päivä kakkaamatta ja rupsut dunkkaa jo ihan selvästi piimälle eli kohta helpottaamahaan sattuu-itkun tunnistaa rupsuista ja mull on kuuma-itkun että itelläki hiki valuu =D
 
lähti kesken viesti ^

mutta tosiaan toisina päivinä kuten tänään ei suututa niin paljon, pikemminki tuntee olonsa etuoikeutetuksi kun saa olla lapsen kanssa kahden. meillä nuo itkut on aika samanlaisia mutta sitte muista seikoista voi päätellä. yks sellanen ääni on mitä poika pitää närkästyneenä, tutti suussa ääntelee topakasti ja kuulostaa tosi erikoiselta! :D mun isä sanoi heti että kuin riekko, löysin yhden pätkän

www.youtube.com/watch?v=sb1etJIeF9s
 
Voi sanonko mikä! Meillä molemmilla koiraneideillä juoksut ja olivat äsken karkuteilla kaksi tuntia! Saa nähdä tuleeko meille nyt karvaisia vauvoja ja jos tulee, niin minkälaisia...! Ja niin noloakin, kun on tullut naapurille paasattua niiden koirasta ja sitten omat karkaa pihasta...

Kovasti symppaan blaueblummea tuon eilisen kävelytysurakan kanssa. Mulla oli semmoista jatkuvasti ennen tuon gavisconin aloitusta... :sad001 Pysyi ainakin kämppä siistinä, kun tuli siivottua, että oli tekemistä kun pysyi liikkeessä. :wink

En ole vieläkään saanut aikaiseksi mennä sinne perhekahvilaan... :/ Perjantaina taas olis, jos taas yritän? Torstaille varasin liput Flamingoon vauvakinoon, leffa ainakain vaikutti hyvältä, joten jospa sinne edes saisin itseni raahattua! Tulee kyllä puuhailtua kaikenlaista, neulon jne, mutta kun sen tekee vaan kotona... :S En tiiä kaipaisinko loppujen lopuksi itse seuraa, mutta tulee huono omatunto, kun neiti on vaan kahdestaan mun kanssa. Tosin eihän hän vielä seuran päälle ymmärrä. Olis vaan kivempi jos itse tottuisin käymään jossain jo valmiiksi, ennen kun neiti alkaa kaivata muiden lasten seuraa, ettei tule niin vaikeaa mulle siitä sitten...

Löysin kivan ohjeen vauvan neulemekkoon. Laittelen ohjeen linkin ja kuvan mun tekeleestä jossain vaiheessa tuonne käsityöketjuun. :)
 
päätin tänään että luovutaan päivällä tutin käytöstä. aluksi olin sitä mieltä ettei pieni saa lainkaan tuttia. sitten luinkin että öisin tutti suojaa kätkytkuolemilta ja aattelin että okei, öisin sitten tuttia.

lähipiiriin sattui paljon tuttimyönteisiä ihmisiä ja esim. anoppi halus sen vuoksi tutin päiväkäyttöön ettei poika olis niin riippuvainen minusta ja hänkin voisi sylitellä, vaunutella yms enemmän. oon ollu jotenki niin väsyny etten oo jaksanu alkaa taisteleen tämänkin periaatteen puolesta. ja ihan oikeassahan monet on ollu sen suhteen että minunki täytyy päästä välillä suihkuun ja yksin ollessa syömään tai vessaan. pojalla on niin älyttömän vahva imemisrefleksi ja sen suu nappaa ihan koko ajan. huomaamatta meni siihen että vauvalla olikin tutti miltei koko ajan suussa kun ei ollut tissillä.

no tänään käytiin siellä neuvolassa ja mua alko hieman epäilyttää että tutti häiritsee pojan nälkäviestejä. tämä on yksi suuri syy miksi en alunperin ois niin välittäny tuttihommista. nyt sitten aion olla jyrkkä tämän tuttihomman kanssa vaikka se jotakuta harmittaisikin
 
Regina meilläkin tuli koiralle ekan kerran juoksu ja pelkäsin että karkaa ja ollaan ihan pulassa pentujen kanssa! toivottavasti teidän neidit ei löytäneet treffiseuraa..:P täällä tuo täystuho kimpaantui niin pahasti kun ei päässyt pihalle että alkoi taas tuhoamaan tavaroita. just kun se ehti jo unohtaa pentuajan jäynät. oih ja voih kun oli jäänyt hoitolaukku kauppareissun ajaksi auki. nyt mies kahlaa lumipenkoissa aina kun koira kakkaa, että varmasti rintakumin palaset tulee ulos. mua kyllä naurattaa se vähän =D
 
Meillä on poika tainnut oppia ettei siitä tutista tule maitoa, kun ei enää kelpaa kuin harvoin. :grin Mutta onneksi on nuo vaivatkin pikkasen alkaneet helpottamaan, ainakin siltä tuntuu. Päivisin tosin on vielä aika paljon itkuisuutta ja tiheästi haluaa rinnalle, mutta rauhoittuu silti ihan hyvin. Ja yöt on nyt nukkunut aivan mahdottoman hyvin! Rauhoittuu ja nukahtaa helposti sänkyynsä kun mennään nukkumaan, ja viime yönä meni jopa 6h yhteen putkeen nukkumista! Alkaa pääkin tuntua taas terävältä, kun on pidempiä unijaksoja saanut nukkua.. :)
 
Päivät hurahtaa tosi nopsaan ja tuntuu, ettei tänne juuri ehdi käydä kirjoittelemassa kuulumisia. Tosin viimeinen viikko ollaan sairastettu kaikki oikein urakalla. Pikku neiti on ainoa, joka on vielä toistaiseksi pysynyt terveenä. Ison perheen sairastaminen kestää kyllä kauan ja taudeilta säästyminen on toooosi vaikeaa. Meillä oli kunnon kevätflunssa. Kova kuume kolme päivää ja hirveä kuiva yskä kaupan päälle. Nuorinta poikaa jouduin käyttämään päivystyksessä, kun hän kuume nousi yli 40 asteeseen. Onneksi laski kuitenkin suhteellisen pian, eikä mitään tulehduksia löytynyt.

Mutta kyllä jälleen sisäpäivät meinasivat ruveta ahdistamaan ja tänään olikin ihana päästä jälleen puistoilemaan. Olen kyllä niin henkeen ja vereen puistoilija, vaikka omassakin pihassa riittää touhua. Aamupäivisin mennäänkin yleensä puistoon ja iltapäivisin käydään kävelyllä ja ollaan omassa pihassa. Muutaman sadepäivän jälkeen ilmassa on jo ihana kevään tuoksu! Lakaisukone kävi putsaamassa hiekat kaduilta, niin nyt ei enää pölisekään ärsyttävästi.

Meillä tulee tällä viikolla neidille ikää jo 3 kk. Mini-ihmisestä on kyllä kehkeytynyt melkoinen seurustelija, jutustelija ja hymyhuuli :) Valloittavaa!

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille :)
 
Uah! Voi pyhä kakka, että olen onnellinen, nyt kun tämä päivä on melkein ohi! Tai siis ohi on nimiäisjuhlat.

Oon ollut aivan superstressaantunut! Mutsi ja faija on sekaantunut niin urakalla, että meinasi mennä maku koko hommaan. Noh... kaikki meni loppujen lopuksi oikein hyvin, vaikka yö meni mahavaivoja kitistessä, yleensä kun neiti nukkuu ihan mahdottoman hyvin. Nukuin ehkä viisi tuntia. Neitihän nukkui oikein makeasti aamulla ja koko juhlat läpi. Ja nätisti ilmoitti vieraille milloin lähteä kotiin, vetämällä niin isot kakat, ettei mahtunut vaippaan vaan tulos oli klassinen niskakakka. :D

Stressiä lukuunottamatta on ollut ihanaa, neiti hymyilee paljon ja kovasti olisi asiaa. :) Ilmat on ollut ihania ja on tullut ulkoiltua, tosin lähinnä vaan ihan omalla pihalla, kun nuo koirat on ihan sekaisin juoksujensa kanssa. Vieläkään en oo kyllä uskaltautunut minnekään perhekahvilaan tai muualle. :S

Täällä on nyt ollut tehoimupäiviä viime ja tälläviikolla ja niiden seurauksena ollaan melkein täydellisesti tissimaidolla! Kahdessa viikossa mennyt hurjat 80milliä korviketta, jaettuna kahdelle päivälle! Joudun tosin pumppailemaan tosi usein, kun tissit saattaa hetkessä täyttyä kipeiksi ja varsinkin aamulla on herkästi jopa tukossa ja pitää ottaa kuuma suihku, että saa auki. Yhtenä aamuna oli vasen tissi niin kipeä, että pelkäsin tulehdusta! :O Noh, nyt on mennyt paremmin, kun oon osannut alkaa ennakoida ja osaan pumpata päivällä ennen kun ehtii kipeytyä, öisin en jaksa pumpata joten aamut on vaikeita... Ehkä joudun pian pumppaamaan öisinkin, kun neiti nukkuu välillä tosi pitkiä pätkiä öisin. :S Noh, oon vaan iloinen, että maitoa tulee. :) ja toki sekin on hyvä, että tyttö nukkuu pitkiä pätkiä! Miellyttävää äitillekin. :D

Olis kauheasti kuvia tuonne käsityö-ketjuunkin. Neidille tehty mekko ja värjättyjä vaatteita. :)

Mites muilla?
 
Hei

Pitkästä aikaa jälleen. Miellä oli tänään ristiäiset pikkuinen sai nimenm Emilia Lilja Inkeri. Hyvin kasvataan , vaikka neuvolassa aina valitetaan että ei tuu tarpeeksi painoa. Mielestäni pääasia et syö ja nukkuu hyvin. Nyt on parina yönä nukkunut jopa 21-4, kun yleensä herää jo yhden kahden aikoihin syömään. Mutta kyl sen on huomannut tisseissä sitten. Ristiäisissä oli yks 12 päivän ikäinen pienokainen. Oli se niin pieni meidän nettiin verrattuna, kun ikää tuli eilen 2 kuukautta.

Isoveli haluaisi kovasti auttaa pikkusiskon hoidossa, mutta otteet on rajuja ja arvaamattomia. Silti yritän ottaa jätkän mukaan mahdollisimman paljon.
 
Takaisin
Top