Huhtikuun hulinat

Meil on viel ton rotiskon kaa semmonen "pikkujuttu" et siin menee koko tuulilasin pituudelt naarmu, kun Kehä1:sel ajaes siihen lens kivi.. Saapi siis nähä et pääseekö katsastuksesta. Se on kyl semmoses paikas ettei haittaa näkyvyyttä.

Niiiin. Siinä voi olla melekosta jännäämistä, et päästääks läpi vai ei. Täällä eivät päästäis. Mut onko huhu puheet totta, et etelässä päästäisivät helpommin läpi autot katastuksesta?

Mä oon edelleen katsastusneitsyt eli ei oo mitään havaintoa ees hinnasta :)

Jessus noita ihmisiä, mistä puhuitte miten käyttäytyvät bussissa. Miten ees kehtaa sanoa, et paikka on varattu jos se ei oo. Mä varmaan tällasena maalaisena alkaisn kysellä, että se sun mielikuvituskaveriko siinä istuu? No jos mä otan sen syliin ni käviskö sitten...

Mä oon ite Hämeestä, enkä oo kyllä meillä tuota reetä kuullu, tosin Häme nyt on aika laaja alue. Enkä mielestäni oo kyllä ihan hitaimmasta päästäkään. Sen oon huomannu, että harkitsen sanomisiani kyllä tarkemmin ku esim. miehen sukulaiset jotka sanoo mitä sylki suuhun tuo. Mut sit ku alan puhumaan ni kyllä sitä tekstiä tulee, se on vaan jo prosessoitu julkasukelposeksi :rolleyes:

Ainakin toi mis ollaan katsastettu niin sielt pääsee MELKEEN kaikki läpi. Olisit kuullut millasta ääntä toi auto päästi viime vuonna katsastuksessa. Naurettiin miehen kaa et kuullostaa ku joku ajais traktoria ja läpi meni. Sit taas naapurikonttoris miehen isän autoa ei päästetty läpi katsastuksest ku sen nastarenkais oli 2 nastaa liian vähän.

Nastoja lasketaan? Wot? Eiks se uran syvyys oo se tärkeempi ko joku kahen nastan puute. On varmaa joku vittupää ollut katsastamassa.

Täällä ovat tarkkoja kyllä. Käyvät pellitkin, ehkä liian hyvin läpi. Yks mulkku tökkäs entiseen autooni reiän alahelmaan, et oho se oli heikko. Kai siihe reikä tulee jos hitto jakoavaimella hakataan, mut se meni muistaakseni läpi kyl, mut korjauskehotus kyl tuli eräpäivän kera, yllätys.

Mut on jääny siitäkin kiinni miul ex-auto, et ei oo katsastus ukko osannu laittaa tuuletinta päälle ja sen takia hylännyt, ku ei tuuletin toimi. Hyvää päivää..

Tais tosiaan olla joku vittupää laskemassa nastoja niistä renkaista. Tääl se on tosi paikka kohtasta, kuinka tarkasti ne syynää auton läpi. Meil tais olla viel kaiken lisäks viime vuon katsastukses autos pakoputkikin jollain taval rikki ja silti päästivät läpi. :)

No jopas! :D Oon kuullu kyl, et jotku käyttää etelässä just sen takia autoa katastuksessa, et eivät oo niin tarkkoja vaikka maksaa sit enempi, kuin täälläpäi.

Noilla konttoreilla mis oon käyny ni on ihan inssistä kii et miten tarkkaa on. Mä mun edellisellä koslalla (melkein 500 tkm tuli siin mittariin) osuin ensin sellaselle hövelille tyypille monet kerrat ja yleensä se mistään mitään sanonu ja isommistakin vioista se sit melkein anteeks pyydellen laitto merkinnän. Saman aseman toinen sälli sit kerran anto hylsyn jostain akselin painaumasta, mikä oli ollut siellä aina. Ja kerran se kenki jarruputken irti niin että jarrunesteet valui aseman pihaan. Kaupanpäälle sain ajokieltolapun kouraan. Se ketutti pikkusen soitella hinuria hakemaan auto suoraan pajalle kun oli tarkoitus pikasesti, lounastunnilla, poiketa näytillä.

Mulla ei ole täälläpin ollu mitään ongelmia katsastuksessa. Tosin oon kyllä ikäni ollu mukana autohommissa ja käyny välillä viikottain konttorilla. Et mulla on ihan erilainen näkemys asiasta kun Mannaryynillä.

Ei ne niitä nastoja laske että puuttuuko sieltä muutama vai ei, ja yleensä haljenneet lasitkin menee vielä läpi jos ei ole pahasti näkökentässä se halkeama. Tietty onhan sekin paikkakuntakohtaista, ja vielä asemakohtaista et miten helposti hylätään. Ite oon tainnu yhen lasin joutua uusimaan koko aikana mitä näitä nyt on tullu pyöritettyä, reilu 10 vuotta? :)

Enkä oo kyllä kuullu et kukaan lähtis etelään katsastamaan?? :grin

Mä en ny pysty lukee näitä teidän katsastusjuttuja, kun luin just ton teidän eilis illan silakkakeskustelun ällöstä!

Mun on pakko mennä syömään ja rauhottua... En voi ottaa teidän katsastusta tosissani! Voi apua mä kuolen tähän nauruun! :laughing025

Ei ne miulla oo laskenut nastoja. Eikä miulla oo ollut mitään ongelmia täällä päin. Että vaan se tuulettimen kanssa "osaava" ihminen ja sit yks puolituttu joka hakkas sen reiän helmaan.

Että oon muuten ollut tyytyväinen, et on vakio paikkakin mis käyn katastuttamassa, kun siel on tään paikan parhaimmin osaavat tyypit. Vaikka onkin kallein konttori, mut kyllä hyvästä työstä voikin maksaa enempi!

Ei täältä oo miunkaa korviin lähtenyt etelään katsastamaan. Ois liia pitkä matka, mut miehen kotikaupungista kun on lyhkäsempi matka hesaan niin sieltä käyvät muutama. :)

Nyt vasta luin edellisen sivun jutun ketju- ja hihnakoneisista :grin
Nyt on mannaryyni vejelly jotain sieniä aamupalaks??

Ei varmasti vaikuta katsastushintaan onko jakopää ketjulla vai hihnalla! Nyt alat sanoa millä asemalla muka näin ois ollu täällä??? :grin

Vaikuttaa. Isällä on muuten sama auto, mut hihnakoneella ja itellä ketju niin hinnassa on kympin ero. :)

Koska ei se hinnan ero voi muulla selittyä, kun muuten sama auto paitsi toinen on ketjulla ja toisen hihnalla. Iha samankokonen konekki, 1.6 :D Ja kaks vuotta nuorempi auto ni ei sekään voi olla syynä! :D

Ei se ole siitä kiinni, usko pois :grin
Jos oikein muistelen, niin isäs oli autoalan ihmisiä, hän saa todennäkösesti sen takia alennukset katsastuksesta jos käyttää esim. firman kautta, tai on muuten ns. tunnettu konttorilla.

Toinen asia, millä hintaero voi selittyä, on se, että toinen autoista on diesel? :wink

Hahaha, ei se sano et on ammatti se, niin sais alennusta jostai. Ja minkä firman kautta? Kotona ähöttänyt onnettomuuden jälkeen. :grin Ja jos se sais alennusta ni kyl se miulleki tinkis, kun yhdessä käytetään autot katsastuksessa :P

Tai katsastusmies on ihastunut Mannikseen ja antaa alennusta? Kumpi siis maksoi enemmän?

Takaisin