Huhtikuun hulabaloot

En mäkään ole mistään kaavakkeesta kuullut.. Saatiin vaan tollanen infolappu luettavaksi ja käskettiin ottaa henkkarit mukaan.
 
Nii ja siis Helsingissä näin..täälä varmaa kaikki tehää aina vähä vaikeimman kautta :)
 
Meillä on ens viikolla isyydentunnustus neuvola-ajan yhteydessä.
Sillon on viikkoja 28+0 ja ei mitään lappuja etukäteen tarvitse täytellä...ainut mitä piti muistaa, niin ota mies mukaan ja kummallekin henkkarit :)
 
Miullakin oli paineentunnetta ja semmoinen tunne, että kättä tai jalkaa työnnetään pihalle, mutta johtui vaan siitä, että vauvan pää oli niin alhaalla. Toivottavasti siullakin Emppaa on kaikki hyvin ja tuntemukset normaaleja! :) :Heartred
Kävin neuvolassa ja ei osannu sanoa mistä johtuu. Meinas että ei ainakaan oo viel kääntynyt pää alaspäin et se painais. Pissa oli puhdas mut haluaa viel et vien labraan näytteen. Synnytys sairaalaan vaan soitto sit jos on kipeenä..
 
Onko normaalia semmonen kova paineen tunne alavatsassa?

Täällä ollut useemman päivän samanlaista tunnetta. Lisäks tuntuu et "maha tippuu" ja tekee mieli kannatella sitä :D ja kokoajan olevinaan ku kauhee pissahädän tunne vaikka ei oo.
Kait tää ihan normia on, en oo mihinkään soitellut..
 
Isyydentunnustuksesta: meillekin sanottiin että lomakkeet pitää itse tulostaa ja täyttää etukäteen, ja ne sitten vain allekirjoitetaan neuvolatädin läsnäollessa. Helsingissä olen siis neuvolassa.
 
Ei meidänkään pitänyt mitään itse tulostella. Henkkarit vaan mukaan :)
Neuvolatäti tulosti kaikki kolmena kappaleena ja ne allekirjoitettiin.
Samalla tehtiin paperit yhteishuoltajuudesta.
 
Meillä oli isyyden tunnustaminen jo viime neuvolakäynnillä ja viikkoja oli sillon noin 26, eli ei ainakaan täällä tarvinnut olla 30 viikkoa.
Eikä tarvinnut mitään tulostaa sitä ennen. Ainoastaan oltiin saatu jo valmiiksi joku lappu parisuhteesta koskevista kysymyksistä joka sit oltiin täytetty. Lappu itsessään oli aika turha, siinä oli siis monivalintakysymyksiä ja ainakin me koettiin ne aika itsestäänselviksi kaikki. :D
Kysymyksiä oli siis omasta lapsuudesta ja kotitöiden tekemisestä yms.
Ja tehtiin myös samalla yhteishuoltajuussopimus. Voi tietty vaihdella eri paikkakuntien välillä, mutta aika vaivatonta ja helppoa ne nykyään on :)
 
Meille toi monivalintakuponki tuli jo ekalla neuvolakäynnillä täyteltäväksi et tokkopa liittyy tuohon isyys-hommeliin vaan on ajallisesti sattunut samoihin. Olemme siis naimisissa.
 
Niin tuo monivalintaplanketti on se voimavarakysely minkä avulla voi keskustella esim. Kasvatukseen liittyvistä eroista ja yhtäläisyyksistä.

Ei liity tuohon isyyyden tunnustamiseen millään tavoin :)
 
Joo, en sitä meinannutkaan että siihen tunnistamiseen liittyy sinänsä :) Tarkoitin siis sitä, että se on ainoa paperi mikä on neuvolasta saatu tai mitä on itse tarvinnut tähän mennessä täyttää. Ei ehkä maailman selviten kirjoitettu aamuaivoilla :hilarious:
 
Mulla oli tänään toinen ns.ylimääräinen ultra jossa katottiin kohdunsuun tilannetta, taas oli hieman kohdunkaula lyhentynyt (3,5cm). Niin vähän arvelinkin kyllä, mutta kun lääkäri sanoi että ei oteta ihan vielä sisään eikä tarvitse vielä vuodelepoa, niin olin vähän että iiik :S täytya vaan yrittää olla tekemättä mitään ylimääräistä, mutta vähän hankalaa se on tuon taaperon kanssa. Mieskin on nyt pitkällä työreissulla... Mutta se hyväpuoli oli, että vauva oli siro ja niin saisi pysyäkin, toista yli 4,5 kiloista en enää tönää ulos :D

Miten muiden supistelevien tilanne on?
 
Saikulla ja ens viikosta alkaa kesäloma! Supistukset hellittäneet, lieneekö sillä merkitystä ettei enää tartte stressata töistä tai mistään muustakaan? Seuranta ultraa ym. mulla ei ole, et jos supistukset pahenee niin oon neuvolaan yhteydessä.
 
Mullakin supistelu vähentynyt huomattavasti! Uskon, että stressittömyys on tohon jeesannut. Vieläkään en voi autossa pitkään istua ja lonkka on ihan paska. Saikulla 11.5. asti jollon seuraava kontrolli..
 
Mulla just tuntuu et lisääntynyt mutta ei ole enää kipeitä,epämiellyttäviä kuitenkin. Liekö siitä et tällä viikolla ollut niin paljon hommaa. Ti kävin äitipolilla ja paikat kuiten kii ja kohdunkaulaa 3,5cm ni ei kontrollia vaa jos alkaa pahenee ni sit yhteyksissä
 
Mulla supistelee aika paljon muttaei ne oo kipeitä.
Maanantaina aika lääkärille neuvolaan niin se tarkistaa paikat.
 
Miul kans kivuttomia harjotussupistuksia edelleen, vapaiden aikana erityisen tiheästi, etenkin eilen. Tuntu et koko ajan oli maha kova. Tänään kuitenki taas töissä olin, ei ois enää ku 15 työvuoroo. Kolmen viikon päästä oon jo lomalla. Lääkäri sano että ei tarvi tulla näytille jos ei muutu kipeeks supistukset. Ja viimeks ku yritin saada saikkuu äitipolin gyneltä ni sanoi vaan että mee töihin janliiku vaan enemmän, ei nyo oo mitäö aiheuttanu ni tuskin aiheuttaa jatkossakaan. Ja lasku siitä halkojwn levityksestä 41,70... ei huvittais tuota summaa maksella joka viikko ku neuvolan lääkärille ei pääse ku tiistaisin ja äitipolille pääsee muillon jos on aikoja. Jos ei oo ni pitää ajaa 10å km synnärille näytille.. Että ei auta muu ku edelleen vaan luottaa että nää kivuttomat ei aiheuta mitään.
 
Takaisin
Top