Huhtikuun hulabaloot

Hyvinkäällä loppui ilmeisesti tähän viikkoon tutustumiset :sad001 olin siellä siis tarkastuksessa ja kätilöt kertoi, että silloin siellä oli vika kerta. Jatkossa tutustuminen netissä :/
 
Ihania touhu juttuja teiltä tulee! Itsellä kans hinku tonne pihalle ja vauvan huoneeseen. Monta asiaa olisi tehtävä yhtäaikaa.

Mesiangervo : kuulostaa todella ikävälle! Miksi kaverisi kaikkosivat... :sad001 voimia. Tiskit odottavat ja ne roskat lattialla vaikkei ne kivoja oo. Onneksi pikku apulaisia on sulla. Etkö saisi 4h:ltä tiskaus /siivous /koiran ulkoikutus apua. Ps. Luinkin että neuvolasta hoitavat...

Hattaraa: :) kyllä sitä touhua on. Aina ei vaan jaksa touhuta...
 
Voi Mesiangervo, tuli paha mieli sun puolesta :sad001

Mulla on ehkä viis aitoo ystävää. Raskauden aikana oon lähentynyt joidenkin kanssa ihan hirveesti, ja on tullut myös uusia ihmisiä elämään. Kaikki äitejä, joilla tosin jo vanhempia lapsia. Mut joo, viis on sellasta, joilta voisin pyytää apua. Sit yks tosi hyvä ystävä on ottanut muhun selkeästi etäisyyttä :sad001 Hänellä itellään lapsettomuustaustaa, niin johtuu siitä. Ja ollaan asiasta puhuttu suoraan. Silti sattuu, ettei hän halua seurata mun raskautta :sad001
 
Merivesiväri.

Yhdellä ystävälläni on ollut lapsettomuutta myös. Olen tukenut häntä sen mitä olen osannut, parhaani mukaan. Alkuun oli kova paikka hänelle, että saan (kolmannen) lapsen. Asiasta puhuttiin avoimesti ja sanoin ymmärtäväni mikäli hän haluaa ottaa etäisyyttä tai ei halua nyt ollenkaan olla tekemisissä. Kuitenkin alkushokin ja sulattelun jälkeen hän sanoi, ettei ole häneltä pois jos minä saan lapsen. Hän tuntui jopa olevan iloinen ja sanoi hakuavansa hoitaa lastani. Jossain vaiheessa hän tarjoutui jopa tulemaan tueksi synnytykseenkin tai olemaan lasteni kanssa sen aikaa. Hän on ollut raskausuutisen jälkeen meillä jo kahdesti yökyläilemässä ja ollaan vietetty rentouttavaa aikaa yhdessä. Ollaan myös puhuttu todella paljon hänen elämänsä haasteista, samoin minun. Heidän tilanteensa ei onneksi ole millään muotoa lohduton, asiat nyt ottavat vaan enemmän aikaa. Niin, ystävän piti olla tulossa nytkin, oltiin sovittu jo siitä. Mutta kun soitin vaikeasta tilanteestani ja sanoin tarvitsevani apua (oikeastaan pyysinkin sitä), hän perui tulonsa. Yritän ymmärtää, mutta en löydä äkkiseltään logiikkaa tästä. Tottakai sanoin hänelle, että asia on ok.

Muita ystäviäni ja kavereitani en tajua ollenkaan. Toki kaikilla on oma elämä elettävänä. Joillakin on töitä, jollakin on lapsia jne... Mutta SILTI! Kyllä sapettaa. Yhden ystävän piti tulla käymään, oltiin päivämäärästäkin puhuttu jo aiemmin. Hänellekin kerroin tilanteeni niin tuntui kyllä oikeasti siltä, että joko hän ei tajua tai sitten ei välitä. Soitteli tuossa kyllä omista ongelmistaan. Eikä enää sanallakaan mitään puhetta siitä, että tulisi käymään. Ja oikeasti sanoi mulle tyyliin "koita nyt jaksaa". Jep jep... Olen kyllä niin pettynyt.

Vatustuskyky tässä romahti selän mukana ja flunssakin vielä iski päälle. Onneksi lasten isä kuskasi minua eilen apteekkiin niin sain vitamiinitäydennystä. Ja nyt vaan makoilen sängyssä, selaan nettiä ja katselen leffoja. En tiedä ottaako tämä tilanne enemmän lujille henkisesti vai fyysisesti. Onneksi tästä kuitenkin selviää... Auttaa tosi paljon kun ajattelen mun ihania lapsia ja tulevaa vauvaa.
 
Asiasta kuudenteen, jumppailetteko lantionpohjan lihaksia jotenkin säännöllisesti? Itsellä muistuu harvoin mieleen, tekeeköhän sitä kauheesti hallaa itselleen synnytystä ja siitä palautumista ajatellen...:confused:
 
Jos oikein synnytyksestä muistan, niin se hoituu enimmäkseen samoilla lihaksilla kun hoidat vessassa isommat asiat (en ole ihan varma, olin silloin epiduraalista sen verran puuduksissa, että puskin menemään ihan kaikilla lihaksilla alakerrassa kykenemättä kovin erittelemään niitä). Eli treeniä saa lähes päivittäin. Uskoisin et tiukasta lantionpohjasta on enemmän haittaa kun hyötyä just sillä hetkellä (iloa on toki myöhemmin kun palautuu, ja pitäis osata pidättää pissaa ja nauttia seksistä). Toki sitten on hyvä osata jännittää ylävatsan lihakset (hoitunee samalla kun pidättää hengitystä), jos epäilee että muksu meinaa luisua supistusten välissä takaisin.
 
Ja kohtu, joka on tahdosta riippumaton lihas tekee suurimman työn! Sinänsä synnytystä varten ei voi treenata lihaksia. Nainen voi synnyttää vauvan vaikka tajuttomana. Kohdun lihakset työntävät vauvan ulos.
 
Mä kävin raskausajan fysioterapia kerralla ja siellä kyllä sanottiin, että, mitä paremmin treenatut lantionpohjalihakset on, sitä helpompi on osata ponnistaa ns. oikeaan suuntaan ja sitä vähemmän tulee repeämiä ( terve ja treenattu lihas joustaa paremmin, koska siinä on enemmän lihassäikeitä). Treenattu lihas myös tervehtyy nopeammin. Lihaksi olisi hyvä treeenata vähintään kolme kertaa viikossa viikosta 15 eteenpäin. Niitä on tosi helppo tehdä vaikka autossa tai bussipysäkillä. Joten nyt vaan siskot treenaamaan!
 
Mutta älkää treenatko jos on sama tilanne kun mulla :D Lantiopohjalihakset siis krampissa ja nyt mun tehtävä on opetella rentouttamaan niitä... Fyssari sanoi, että on ihme jos tästä värkistä vauva tulee jos tilanne ei helpotu :/ On meinaan paljon hankalampaa oppia toi rentoutus kun pienen ikänsä vaan opetellut vahvistamaan ko lihaksia.
 
Emppaa, mie sinuna soittelisin neuvolaan. Voi olla normaalia, mutta voisi olla hyvä varmistaa jos paineentunne on kova ettei synnytys siitä ala edetä. :)
 
Emppaa, mie sinuna soittelisin neuvolaan. Voi olla normaalia, mutta voisi olla hyvä varmistaa jos paineentunne on kova ettei synnytys siitä ala edetä. :)
Niin taian tehä tänään ja soittaa varulta. Sit siihen välillä liittyy semmosta vihlontaa alapäähän..
 
Miullakin oli paineentunnetta ja semmoinen tunne, että kättä tai jalkaa työnnetään pihalle, mutta johtui vaan siitä, että vauvan pää oli niin alhaalla. Toivottavasti siullakin Emppaa on kaikki hyvin ja tuntemukset normaaleja! :) :Heartred
 
Minulla kävi ihana hieroja eilen kotona. Hän teki rentouttavan hoidon raskaana olevalle. Hän käsitteli lempeästi selkää, niskan- ja hartiat, pään, teki lämpöpakkaukset jalkoihin ja hieroi myös käsivarret ja sääret. Kyllä niin teki hyvää! :happy: Nyt jos koskaan kannattaa panostaa omaan hyvinvointiin, hemmotteluun ja rentoutumiseen. Nukahdin kymmenen aikoihin ja nukuin niin syvää, voimaannuttavaa unta. Aamulla olo on kivuttomampi kuin viikkoihin! Mielikin on rauhallinen ja selkeä. Ihanaa! :Heartpink

Tänään saan soitella eilisten labrakokeiden tuloksia ja vihdoin saan lähetteen jatkotutkimuksiin!
 
Asiasta toiseen..miten muilla on ton isyydentunnustamisen kans homma menny? Ku nyt sen vois tehä jotenki etukäteen neuvolan kautta mut yllättäen mä e taas hiffaa mitää! :)
 
Meillä oli puhetta neuvolatädin kanssa et tehdään ens käynnillä, passit kuulemma vaan mukaan :)
 
Eikse puhunu mitää et netissä
pitäis täyttää se kaavake ekana? Ku mulle sanottii nii mut vähänkö toi olis kätevä tollai :)
 
Meillä on ens kerralla isyydentunnustus neuvolassa. Sovittiin viimeksi asiasta ja vähän pidempi aika piti varata tota varten. Mun mielestä sen voi tehdä kun 30+0 täynnä. Eli kannattaa neuvolaan soittaa jos se haluaa sitä kautta tehdä.
 
Takaisin
Top