Huhtikuun höpinät

Kiitos Alissa22 noista linkeistä. Jospa päästäisiin morsiammen kanssa yhteisymmärrykseen meikäläisen mekosta =)
 
Tämä mamma nappasi kuin lennosta itselleen flunssan. emoticon (tai mahollisesti mieheltä sen sain, syyllistä ei tarvine kauaa hakea mutta tuli niin yhtäkkiä yllättäen!) Eilen oli tuskainen ja kummallinen olo koko päivän, mahassa myllersi ja sanoin jo että oon varmaan saanu sen kammottavan mahataudin. Sänkyyn mentyäni illalla jouduin pian syöksymään vessaan oksentamaan. Aamulla sitten yllätyksekseni heräsin kurkku kovin kipeänä!!
Täytyy koittaa ottaa iisisti ja juoda paljon kuumaa, mihinkään lääkkeisiin en oo sortunu vaikka tämä kurkku on todella kipeä ja meinasin jo käyä apteekista kysymässä jotain finrexinin tyylistä mutta joka sopis mahollisesti odottavalle äidille. (Se finrexin on mulla meinaan aina auttanu flunssaan!! Oiskin joku raskaanaoleville sopiva versio olemassa...) Mutta kokeillaan nyt ensin luomu-parantumista, se on pikkuisen parhaaksi..<3
 
Alissa22, itsekin vannon normaalisti Finrexinin nimeen, se tuntuu tepsivän melkeinpä aina. Ja sille on vaihtoehto! Nimittäin Panadol Hot. Sellaisen apteekintäti tuuppasi mulle kouraan, kun alkuraskauden flunssassa ääneen valittelin, ettei Finrexin tässä tilassa enää käy. Vieraile siis ihmeessä apteekissa kysymässä!
 
Joo Finnrexin on oikeesti tosi hyvä!! Muistelin jostain lukeneeni tosta Panadol hotista että sitä vois käyttää mutten ollu varman. MAINIOTA!! emoticon Katselen huomenna mikä on olo aamulla ja samalla kun meen neuvolaan hakemaan saikkua, käyn sit apteekissa jos siltä tuntuu.
Onneksi sain vapaata töistä..!emoticon Meinasin jo etten kehtaa ees kysyä kun niiden on vaikea järjestää mulle tuuraajaa, mutta ukkeli se sitten takoi mulle järkeä päähän. :) Onhan se niin että tämän pikkuisen hyvinvointi on paljon tärkeämpää kuin työ!!!!<3<3
 
Tervehdys pitkästä aikaa!



Onneksi ite oon välttynyt kaikilta kevät flunssilta ja mahataudeilta.. Tuntuu että kaikki muut lähipiirissä on sairastanu jompaa kumpaa viime aikoina.!



Alkuraskauden oireet jäi yhtäkkiä jonnekin pari viikkoa sitten?! emoticon

Nyt on ollu välillä sellanen olo että pitäskö tonne mahaan huudella; "Hei haloo, onko siellä ketään..?" Vielä kun ei tunne liikkeitä ja tosiaan noita oireitakaan ei enää oo.. On ihan sellanen normaali olo :)



Toissa yönä kyllä heräsin kahen maissa pikku paniikkiin. Alavatsan oikealla puolen tuntu olevan joku "kramppi".. Tuntu että olis puukko ollu poikkittain tuolla ja ei pystyny liikahtamaankaan.. Enpä viittiny miestä herätellä sen kummemmin, vaan kömmin hitaasti, mutta varmasti sängystä ylös ja käväsin kävelemässä vähän taloa ympäri.. Niin se tuntu hieman helpottavan ja eiku takasin nukkumaan emoticon

 
Täällä on alettu ihmetellä kummallisia oireita joita on ollut jo jonkun aikaa mutta niille taisi selvitä syykin..
Oon ollut edelleen aika väsynyt, hengästyn tosi helposti, päätä on särkenyt usein. Toissapäivänä meinasin pyörtyä töissä. Ihmettelin oireita facebookissa ja tosi moni on sanonut että mulla on raudanpuute. Ja kun olen aiheesta lukenut niin sitähän se todennäköisesti on. En oo kolmeen kuukauteen ollut neuvolassa, jossa olisi voitu tilannetta seurata eli puutos on ollut varmaan jo jonkin aikaa. Ekalla kerralla neuvolassa sanottiin ettei rautaa saa ottaa ilman että suositellaan.. ens keskiviikkona on neuvola ja aion kysyä onko vika siinä ja saano jo syödä rautaa :D

Muuten on mennyt kohtalaisesti.. pieni flunssa oli mullakin, mutta meni pian ohi. Liikkeitä ei tunnu, enkä usko että niitä vielä pariin viikkoon tuntuukaan kun en oo kauhean herkkä tuntemaan mitään :)
 
moikkeliskoikkelis kaikille=)

Täällä oli alkuraskauden aikaan flunssaa, mut sen jälkeen ei oo ollu mitään... raskausoireet on mulla hävinny jo jotain viis viikkoa sitte ja aluks se oli pelottavaa, ku koko ajan mietti, et onks siellä nyt sitte ketääxD

tossa toiselle palstalle kirjottelin tosta vaavin liikkeistä. eli oon tuntenu niitä jo jonkun aikaa, mutta hyvin epäsäännöllisesti. tossa viime lauantaina telmi mahassa oikein kunnolla, mut se jälkeen oli toooosi hiljasta ja ehin huolestua kuoliaaks, mut tänää pikkanen ilmotteli itestään kun olin töissä<3 se säikäyttelee mammaa kuitenki ihan tahallaan ja sit ei kerro itestään vähään aikaan:))))

vielä vähän painoasioista. minuu "harmittaa", ku ei oo painoa tullu yhtään lisää, vaikka oon hoikka BMI 18,5, pikku maha on aamusin ja sit se illaks suurenee kuitenkin ihanaks vaavimahaks:) vauva kuitenki on kasvanu kaikkien ultrien mukaan keskiarvoa nopeammin... tiedä sitte... pitää kysellä maanantaina neuvolasta sitte näistä asioista.

Mutta ihan älytömän hauskaa vappua kaikille<3
 
Mie olen ollu pedissä täällä eilisen ja tämän päivän. Eilen oksensin kaiken mitä koitin syödä tai juoda, MIKÄÄN ei pysyny sisällä ja olo oli AIVAN JÄRKYTTÄVÄ!! Päätä jomotti, koko ajan sai olla niistämässä tukkoista nenää (no tämä jatkuu edelleen..) jne. Tunnit meni niin hitaasti pimeässä huoneessa maaten ja tuskaillen oloa... emoticon Ja illalla alkoi kivuttomat supistukset joiden seurauksena alaselkä tuli kipeäksi. Yöllä en saanu nukuttua juur mitään alaselkäkivuilta ja yöllä alkaneelta hartiakivulta..
No nyt on olo hieman koheampi, pahin räkäpää-vaihe on ohi mutta silti on menny päivä suurimmaksi osaksi köllötellen. Onneksi tänään on jo pysyny kaikki ruoka ja juoma sisällä. Tosin supistelut jatkuu edelleen, välillä tuntuu jopa pientä kipua (< EI hyvä!! Tietää pitkää lepoa...!) ja heijastuu sit tonne selkään. Saa nähä mitä ens yö on...emoticon Kauratyyny onneksi helpotti hartiakipuja, samoin se Panadol hot on helpottanu oloa (joskin se on kyllä niin pahaa etten suostu juomaan kuin yhen kupillisen päivässä..Siinä on liikaa mentolia mun makuun) Ja viime yönä oli kuumetta, se tais tappaa bakteereja kun on tänään ollu parempi olo eikä ole oksettanut. :) Eli sellaista flunssa/mahatauti touhua täällä...
PYSYTELKÄÄ TE MUUT TERVEINÄ!!! emoticon
 
moikka!

tänään kyl pääsin säikähtämään oikeen olan takaa. omistetaan koira rölli, joka on sakemannin ja malinoisin sekotus (ADHD=) leikin sen kaa päivällä. nii se juoksi ihan täyttä minuu päin ja lensin sitte kunnioitettavasti selälleni. sen jälkee alko vatsaa koskemaan. soitin sitte itkupäissäni synnärille ja siellä oltiin todella TÖYKEITÄ! tokasivat vaan, et oon niin aikasessa vaiheessa, nii asialle ei voi tehä mitään.... 

mun oli kuitenkin pakko saaha varmuus ja kävin tk-päivystyksessä... siellä oltiin paljon mukavampia ja ymmärsivät huoleni, joten lääkäri kuunteli sydänäänet ja onneks ne löyty... joten loppu hyvin kaikki hyvin... mutta olipahan päivä, huh...
 
Takaisin
Top