Huhtikuun höpinät

Nonni, nyt oon täälläkin päästy ensimmäisen kerran kurkkaamaan pikkuista! Kaikki tarpeellinen löytyi ja sydän jumpsutti! harmi vaan kun ei päästy kuulemaan ääniä Mitat kaikkinensa ok, niskaturvotuksenkin mittasi kun en kerenny sanoa ettei haluta... mutta sekin oli 0,9mm eli hyvä sitten senkin puolesta, veriseuloihin ei sitten mennäkään! Eli tuo tänään nähty ja kuultu riittä meille, ja stressin taakka putosi harteilta! Ehkä tästä voipi alkaa jo nauttiakin, ja lakata pelkäämästä edes hetkeksi!

Nukkuminen Oikeaa asentoa ei löydy ei sitten millään! kaikissa asennoissa on paha olla...

Muuten olot Väsymys painaa ja huimaus on aivan mahdotonta. Eilen kävin labrassa antamassa näytteet ja viemässä pissaputkilot, niin verikokeen tuloksena jouduin vuoteen omanksi loppu päiväksi! Mitään ei oikein saa tehtyä, puuskututtaa, ahdistaa ja huippaa! Alaselkä on vihoitellut lauantaita saakka, ja vasen lonkka alkoi eilen lonksumaan, joko ne nyt alkaa paikat löystymään!?! Pahaa oloa ei ole onneksi enää ollut!! Paino on tippunut oman puntarimme mukaan 4kg alkupainosta, mutta jännä nähä kuinka se neuvolan vaaka näyttää perjantaina!?

Ai niin, tänäisten mittojen ja omien laskujeni mukaan (kierron oltua 26.pvä) LA olisi tuo 23.10! mutta sillon ekassa neuvolassa terkka sai sillä kiekolla LA 25.10. Eikä sitä nyt lähdetty muuttamaan.... mutta jotenkin itse haluan uskoa tuohon 23.10 eli pidetään se!

Miina Ja todistetusti olemassa oleva Möntti 11+3
 
böö naiset :)
Täällä aletaan pikku hiljaa palailemaan elävien kirjoihin! Tuun mökki höperöksi vaan täällä kotosalla yksikseen päivät pitkät... yli viikon jo ollu no mutta kuhan parannun niin hyvä.
Tänne ei muuten mitään ihmeempää, hirmusti odottelen ensi viikon tiistaita kun sillon on rakenneultra! sitte jos sais tietää kumpi tulossa emoticon
Viikonloppuna olis tarkotus lähteä kirppareita vähäsen kiertelee, tuolla äitin työpaikalla on MLL:n kirppis la niin siellä ainakin! teen varmasti hirmusti löytöjä... apua! :D

Tsemppia ja haleja nennag sinne! ja onneksi sulla on huomenna se ultra niin loppuu epätietoisuuden piina!

Outolintu: IHANAA KEHTO  emoticon  voi että,mä haluan myös. Meille kyllä luultavimminkin löytää tiensä ihan perus pinnasänky :p

miina: oi oi oi onnittelut upeista ultra uutisista :)) se on niin sanoinkuvaamatonta päästä näkemään oma pikkunen. Mekään ei päästy kuulemaan ekassa ultrassa sydänääniä, tuli niin paljon asiaa siinä etten edes älynny mitään siitä sanoa. Viime viikolla kun olin siellä kättärillä päivystyksessä ja ultrattii niin silloin kuulin muutaman sekunnin sydänääniä <33 mutta sitte tuli kätilöllä pika lähtö synnytykseen niin ei kerinny enempää kuunnella.
Jospa sitte ensi viikon rakenneultrassa!

Tota paino asiaa mä ressailen... oon saanu nyt syötyä niin huonosti että paino on lähteny laskuun.. en tiiä kuinka paljon on tippunu kun ei kotona vaakaa. Tuntuu että väkisin on pitäny päivässä yrittää edes jotain syödä.. nyt oon melko terve jo mutta silti ei ruoka millään maistu.

en muista onko ollu puhetta niin kyselen ehkäpä uudestaan..
Meinaatteko kysyä rakenneultrassa kumpi on tulossa vai pitää jännitystä loppuun saakka? :)
 
On kyllä vaikee päättää kysyykö sukupuolen etukätee, vai ei... Ollaan kyllä vähän puhuttu, että ei, mut.... Toisaalta se olis kiva tietää, mutta toisaalta olis kiva jännittää sitä synnytyksen asti! emoticon
 
Hip ja Hei 12+0 tänään ja tätä ON odotettu!

Eilen kävin ekassa lääkärineuvolassa, lääkäri sanoi kohdun olevan pyöristynyt jo melkosesti ja huomaahan sen kyllä itsekin emoticon Saatiin sydänäänetkin kuulumaan pienen etsiskelyn jälkeen :) "Toivo" ei kauaa antanut itseään kuunnella kun jo lähti karkuun, mutta sen verran kuitenkin että syke saatiin ja se oli n. 170.

Me ei aiota ottaa sukupuolta selville etukäteen, koska mun ja miehen mielestä jännitys saa säilyä loppuun asti. Henk.koht. oon sitä mieltä että siinä menee koko raskauden idea jos selvittää sukupuolen etukäteen, mutta tämä siis vain mun mielipide. Jokainen toimii tavallaan emoticon

Oikein ihania odotuspäiviä kaikille!
 
mä oon kokoajan aatellu et haluuan saaha selville mut voi olla et jätän kuitenki kysymättä :)
esikoisesta kysyin ni nyt vois jännittää loppuun asti!
 
ajettiin kolari 2.4.. itse säikähdin että nytkö meni kesken mut kävin lääkärissä tarkistuttamassa asian niin masuasukilla oli kaikki hyvin.. onneks.. 
 
Hui, onneksi kaikki oli hyvin, hemuli85!
Meillä oli tänään np ultra ja vaavilla kaikki hyvin!!!emoticon Onneksi!
5,1cm pitkä, niskaturvotusta oli 0,9 eli hyvä, sydän löi ja pikkuinen oli kasvanut niinkuin pitääkin ja heilutteli käsiä ja liikkui. Laskettu aika on 21.10. saman sai gynekologi siinä aiemmassa ultrassa. Voi että oli ihanaa ja helpottavaa nähdä että vaavilla on kaikki hyvin minun huolista ja vuodoista huolimatta!
Niille vuodoille kätilö ei osannut sanoa syytä, arveli istukka tai hormoni syitä. Eikä osannut sanoa onko istukka erityisen alhaalla, sanoi että EHKÄ voi olla?!
Nyt pitäis vaan yrittää vain iloita taas tästä raskaudesta eikä huolehtia koko ajan, vaan helpommin sanottu kuin tehty...
Me kysytään sukupuolta sitten rakenneultrassa, on kivempi hankkia tavaroita ja vaatteita kun tietää minkä värisiä jne.
Nimiä ollaan huvikseen välillä mietitty, mies on englantilainen niin pitäisi vähän sopia molempiin kieliin...
Tänään tuntuu kyllä paremmalta, sateesta huolimatta!emoticon
 
Hieno juttu, nennaq, että kaikki oli hyvin! Helppo uskoa, että tuntuu hankalalta rentoutua nauttimaan vaan, kun välissä kerkesi jo pelätä pahinta. Tsemppiä!

Ja hui hemulia, onneksi selvisitte säikähdyksellä!

Meillä ei ole vielä varsinaisesti päätetty, halutaanko tietää sukupuolta vai ei. Luulisin siinä käyvän niin, että jos sukupuoli on hyvin "näkyvissä", halutaan kyllä tietää, mutta tuskin paljastetaan muille. Etteivät rupea tärisemään mitään värejä ja tyttö-/poikakrääsää valmiiksi. Ehtiihän sitä sitten vauvan tultuakin.

Nimiä on vähän mietitty, tai mies lähinnä miettii ja itse yritän sivuuttaa koko aiheen vielä. Mitään erityistä ei ole vielä tullut mieleen.

Tuntuu, että nämä vähäisetkin raskausoireet on hellittäneet. Okei, rinnat on enemmän tai vähemmän kipeät ja väsymystäkin on edelleen ilmassa, mutta ei läheskään niin lamaannuttvaa väsytystä kuin koko maaliskuun ajan oli. Lievät kuvotukset pysyvät kurissa säännöllisellä syömisellä, varsinaista pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa. Mutta painoa on tullut! Tuntuu kyllä hurjalta nämä kolmisen kiloa ylimääräistä!
 
Oi miten hyvä kuulla nennaq !!!!!

huh,itsellä huomenna ultra...pikkisen jännittää täälläkin ;)
 
Mä laitoinkin jo tuonne ultraketjuun meidän ultrakäynnistä, mutta pistän nyt vielä tähänkin että vauva tuntui voivan hyvin mutta ei saatu niskapoimua mitattua joten mennään tänään jo uudestaan :)
Me halutaan ehdottomasti tietää kumpaa sukupuolta meidän "Hugo-peikko" on. Maltti ei ole koskaan kuulunut mun hyveisiin :D. Mä haluaisin jo heti nyt tietää kumpi se on :). Täytyy nimittäin alkaa suunnitella jo kasvatusta sukupuolen mukaan :D.. tietää mistä pitää puhua kun tulee tiettyyn ikään jne.. vaikka siihen onkin ikuisuus.. mutta mä oon kova valmistautumaan :)
 
Heissan!

On vähän pitänyt osaltani hiljaiseloa, kun pahoinvointi vähensi sen verran paljon kotikoneen käyttöä... Ihmeesti olen töissä pystynyt käymään, mutta kotona olo on sitten melkoisen voimaton eikä tämä oksentelu meinaa loppua. 12 viikkoa tulee ylihuomenna täyteen, ja toivoisin NIIN, että saisin palata elävien kirjoihin! Mulla ei ole ollut juuri mitään sosiaalista elämää, kun en vain jaksa viikonloppuisin pinnistää kavereita tapaamaan, kun viikolla saa ihan tarpeeksi pidätellä oksennusta ja jännätä, miten ehtii vessaan. Tippaan asti en sentään ole joutunut, mutta koittaispa vielä päivä, että pystyn esim käymään jääkaapilla juoksematta oksentamaan.

Meillä on tuo nt-ultra ihmeen myöhään, vasta 13+0, eli 19.4. ja sitä saa odottaa. Ollaan ajateltu, että vasta sitten kerrotaan lopuille sukulaisille ja kavereille, kun tällä hetkellä vain lähimmät tietää. Meillä on myös varmistunut, että mies lähtee kesällä 2kk ajaksi ulkomaille töihin, ja se vähän surettaa :( Tiedättekö, milloin siihen rakenneultraan voi aikaisemmillaan mennä? Mietin, että jos ajan sais 19+-viikolle, niin mies vasta sen jälkeen lähtisi - tiedättekö, voisko sitä ultraa pyytää jo sille viikolle?

On myös kuulunut joitain ikäviä uutisia noista nt-ultrista ja kun olen tässä raskausasiassa muutenkin vähän hermoilija, niin mietityttää kyllä, että miten se mahtaa mennä... Sydänäänet kuulin torstaina lääkärineuvolassa, ja se oli ihanaa :)

Hyvinvointia, onnea ultrauksiin ja mukavaa alkavaa viikkoa!
 

Saikkuilen täällä nyt vaan edelleen, huimaa niin kovin ettei töihin uskalla lähteä sekä päänsäryt ovan kaameat! Ruoka ei oikein maistu, tai jos onnistun jotain syödä niin puolessa välissä annosta alan yökkimään! Vesikin on alkanut maistumaan pahalta, eikä oikein mikään muukaan juoma maistu... huoh, eikö tässä vaiheessa jo pitänyt helpottaa!?

Mies oli eilen vapaalla, kävi viemässä pojan aamulla eskariin ja nukuttiin molemmat yli kymmeneen vielä sen jälkeen. Herättyämme lämmitimme sunnuntaina tehtyä pizzaa aamupalaksi ja toisen palan kohdalla jouduin ryntäämään vessaan yökkimään. Siitä alkoikin koko päivän kestänyt todella kaamea olo... yritin syödä suolatikkuja ja imeskellä salmiakkipastilleja, mutta koko ajan vaan yökötti! Sohvalla vällyjen välissä vaan makasin koko päivän ja huutelin miehelle ohjeita makaroonilaatikon tekoon, hienosti valmisti elämänsä ensimmäisen makaronilaatikon Ruokaa syödessä hetkeksi helpotti, mutta kohta taas olin yökkimässä!

Paree kai yrittää ajatella positiivisesti ja ilolla kaikkea tätä...

Miina Ja Möntti 12+2
 
Böö !

Ihana nennaq että kaikki oli hyvin  <3 !! nyt koetat vaan nauttia raskaudesta, pikkusesta joka sun sisällä asustelee :)

hemuli: HUI. Onneksi olette kaikki kunnossa vaikka olitte kolarissa. hui.. ei sitä koskaan tiiä mitä käy.. MUTTA te ootte kunnossa, hyvä ! :)

Blixen: Voimia sinne pahoinvoinnin kestämiseen! toivottavasti helpottaisi pian. Hurjaa kuinka voimakkaita pahoinvointeja voi vieläkin olla... :/ tsemppiä!
tuosta rakenneultrasta, mun ymmärtääkseni niitä aletaan tehä rv 18. Meillä oli se tänään ja mulla on nyt viikkoja 19+4.

Miina: kyllä sua nyt koetellaan tuolla pahoinvoinnilla  :/ sinne myös paljon tsemppausta ja haleja jotta jaksat!

Meillä oli tänään tosiaan rakenneultra ja jännäilin ihan hirmusti...!  Meille näyttäis tulevan pikku prinsessa emoticon  !!!!! oioi... hih.. mä oon koko ajan ollu sitä mieltä että pikku neiti mun sisällä on  emoticon  tietenki pitää aina jättää pieni varaus mutta.. kyllä mä 99% tuohon luotan.
Taas meiä vauveli oli siellä ihan yli aktiivinen.. heiluku mikäkin zumbailija koko ajan.. heitteli kuperkeikkoja joita kätilö laski  : D  tasasesti on pikkunen kuulemma kasvanu mutta vastas tänään viikkoja 19+1 vaikka LA:n mukaan olis 19+4. Kätilön mielestä sillä ei merkitystä ole koska on kasvanu tosiaan tasaisesti ja meillä oli tosiaan hankaluuksia np-ultrassa määrittää tarkkaa LA:ta. No muutama päivä sinne tänne ei mittää. Istukka mulla on kuulemma etuseinämässä.. en ymmärrä mitä se tarkottaa :/ Saatiin muuten seittemän isoo kuvaa vauvasta kun kätilö sai napsittua niitä mitä ihmeellisemmissä asennoissa!

no muttas tämä taas tältä erää :)  nyt kokkaamaan salaattia!
hyviä vointeja kaikille :)
 
Iltaa!

Oi, Jennu, ihania uutisia! :) Vai että prinsessa emoticon  Mulla vähän väliä vaihtelee nää tuntemukset, aluksi olin että ehottomasti tää on tyttö. Sitte se vaihtu (liekkö mies aivopesi) että se onki poika. Ja nyt tuntuu taas, että kyllä se tyttö on. ;) Heh. Noo, pieni toivonkipinä on, että jos huomenna ultrataan äitiyspolilla, nii joko ne kertois (jos näkyy) että kumpaa sukupuolta tää tuleva mötikkä sitte edustaa... =)

Huomenna tosiaan on sisätautilääkärille aika äitiyspolille. :/ Mulla on ollu helmikuusta lähtien tulehdusarvot koholla, eikä oo löytyny syytä (yks pissa/munuaistulehdus hoidettiin jo, eikä silti laskenu). Ja pissaaminen käy kipeetä alamahaan. :( Ei kirvele tai mitään, mutta alamaha tuntuu "kramppaavan" pissatessa ja käy kipeetä + pissa tulee usein toooosi hitaasti, saa oikein änkätä sen tulemaan, argh... Kellään muulla mitään tällaista???

Lisäksi kävin tänään sokerirasitustestissä, hyi että oli kamalaa!! Ekanaki se 12 tunnin paasto oli melko kamalaa (normaalisti saatan käydä yölläkin syömässä ja juomassa varsinkin). Aamulla oli pää tosi kipeä ja huono olo jo valmiiksi, kun menin testiin. Siellä juotettiin ihan yskänlääkkeelle maistuvaa sokerilitkua, joka meinasi heti tulla ulos. Sain kuitenki petipaikan, jossa vietinkin sitten seuraavat 2 tuntia. Ylös kun nousin ja olin kävelemässä autolle, nii sittepä ne litkut tuli ulos parkkipaikalla, hyihyihyi!! Huomenna saa sitte kuulla tulokset, että oliko niissä verensokereissa nyt sitte jotain vikaa vai ei... Että tämmöstä tällä kertaa. Vauvelilla kuitenkin onneksi kaikki hyvin, viimeksi eilen kuunneltiin neuvolassa sydänääniä. <3 emoticon

Hauskaa ja ennekaikkea rentouttavaa pääsiäistä kaikille!! emoticon
 
Mulla on pienoinen ongelma, osaisikohan kukaan auttaa...?
Mä olen heinäkuun lopussa kaasona mun miehen veljen häissä. Oon yrittäny ettiä jotain hienoa mekkoa sinne häihin. En vaan meinaa löytää mitään juhlamekkoja raskaana oleville.
Olisiko jollain kokemusta kyseisestä tilanteesta? Mistä löytäisin juhlavan mekon?
Mahan kuitenkin luulisi olevan jo aika kookas tossa heinäkuun vikana viikonloppuna. Ei taida mennä enään mikään ihan tavallinen juhla mekko vaikka olis vähän isonpikin.
 
Just tänään koitin ettiä netistä raskausajan juhlavaatteita itelleni, laittaa hakusanaksi "äitiysmekko" niin löytyy jonkun verran. :) en sitten tiedä mistä niitä vois käydä livenä katselemassa, mutta netistähän voi sitäkin koittaa selvittää.
Elloksella oli aika kivannäköinen yks mamma-mekko, mustana ja vaalean lilana (?), sellainen mikää sopii juhliin mutta myös vähän arkisempaan tilaisuuteen. Tässä ois linkki...

http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Mekot-tunikat-Mekot/Vertbaudet/_/N-ftsZ1z13zxaZ1z141xe?Nr=321739&sta=gykZ1z13m0zZ1z141xe|||0

Nuissa netissä tilatuista on vaan just se miinus ettei sit tiedä istuuko päälle ja saa sitten palautella jos ei ole hyvä :O

Mut muita linkkejä pari...
http://www.bumbeez.com/Funmum-aeitiysmekko
http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=4-211-4
http://www.nettikauppaa.fi/%C3%A4itiysmekot.aspx
http://www.mamamia.fi/category/59-aitiysmekot-aitiyshameet.aspx
http://www.bumbeez.com/Funmum-sininen-aeitiysmekko-ja-imetysmekko
http://www.pepino.fi/odottajan-juhlava-mekko-dajca-p-217.html
http://www.bebelane.com/category/7/hameet-mekot-ja-tunikat
http://nelly.com/fi/%C3%A4itiysvaatteita/vaatteet/mekot/
http://verkkokauppa.malaika.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/06102008-103217/Categories/%22%C3%84itiys%22/Juhlaan

Kaks viimestä ainakin oli aika hyviä sivuja äkkisältään katsottuna. :)
 
Meilläkin on kavereiden häät heinäkuun vikana viikonloppuna, enkä oo edes ajatusta suonut niille vielä... Mutta totta tosian nyt ei löydykään juhlakolttua ihan vaan tämän kylän ainokaisesat liikkeesta! Tarviikin varmaan alkaa vähän kartottaa, vaikkakin varmaan ostaminen jää sinne mahd. lähelle, että sitten varmasti istuisi!

Huhhuh, pelästyksellä selvittiin! Ollaan tämä viikko eletty pelko persiissä... Maanantai aamuna heräsin vessaan ja silloin pyyhkiessä tuli ihan reilusti verta :( siinä pyyhi jokusen kerran lisää ja enää ei tarttunut mitään sen jälkeen. Nyt ollaan jännitetty koko viikko ja ravattu puolen tunnin välein vessassa tarkistamassa, mutta enää sen jälkeen ei ole tullut pisaraakaan! Olisiko ollut sitten vaan joku verisuoni tms. mikä siellä vuoteli?! Toivottavasti!!! Järjellä koittaa miettiä, mutta kyllä tuo marraskuun keskenmeno vielä kummittelee sen verran että piruja maalailee seinille :(

Tämä viikko kuitenkin olojen suhteen ollut samanmoinen kuin edellisetkin! Väsyttää ajväsyttää! Vatsaa repii ja sen jo huomaa ihan selvästi, jos vaan tajuaa katsoa! Tai sitten ihmiset vaan luulee miehen syöttäneen mut ihan tärviölle ;) Joiden kin  päivien jälkeen tuntuu iltaisin, ihan kuin vähän supistelisi, mutta kun heittää pitkälleen niin heti helpottaa. Olenkin sopinut, että teen toistaiseksi vain 5-6 tunnin työpäiviä, josko se vähän helpottaisi oloa!? Pahaolo on jo helpottanut, mutte edelleenkään ei ole mitää toivoa lämmittää edellisen päivän ruokia uudestaa seuraavana päivänä... vaan joka päivä on tehtävä uusi ruok, jotta pystyns en syömään!

Mutta eipä tässä muuta kuin voikaa hyvin ja hyvät Pääsiäiset!
Miina Ja Möntti 13+4
 
Täällä viikko 16 aluillaan. Vatsaan kovasti repii ja menkkamaisia kipuja, nyt muutaman päivän ok kun ollu pitkät vapaat mut saa nähä kuin käy kun taas menee töihin, viime viikon lopulla kummeksuin outoja tuntemuksia masussa ja itsekseni asiaa selvitellessäni tajusin niiden olevan kai supistuksia .. hoitoalalla ja rankka putki takana, pitääpi olla neuvolaan yhteyksissä jos nyt jatkuvat. meilläkin se km takana syksyltä niin jotenkin ootan, et millon tässä nyt ihan sitten voi alkaa luottamaan et kaikki ok !? rakenneultra toukokuun lopulla et kaipa sitte ..

kiitos noista vaatelinkeistä, musta tuntuu et pyörin samoilla sivuilla ja tuskailen kun ei mitään kivaa missään. meillä ei kyllä juhlia tiedossa kun yhet rippijuhlat kesällä, mulla kova himo päästä juhliin syöpöttelemään ja pukemaan nättejä mekkoja masun päälle :))

viime viikolla tuli ostettua amme, niiiin siisti, rokkibeibistä loppuu niiden tilaaminen niin piti ostaa viiminen pois.. muutamia viikkoja vielä kun pääsis hypisteleen äitiyspakkausta, jeii.

joko muilla massuntaputtelijoita ollut, riesana tai ilona ? ;)
mulla töissä, riesana, aion ostaa masutuubin miss lukee hands off, hah .. masu on vaan mulle ja ukolle :)
 
Kyllä muuten on masuntaputtelijoita. :O etenkin jotkut sukulaiset, murrr...!! Lupaa kysymättä lähmivät aina kun nähdään enkä tykkää että sillä tavalla ilman lupaa käyvät lääsimään, EI OLE NIIDEN MAHA EIKÄ VAUVA!!!!emoticon
 
Kiitos Alissa22 noista linkeistä. Jospa päästäisiin morsiammen kanssa yhteisymmärrykseen meikäläisen mekosta =)
 
Takaisin
Top