Huhtikuun höpinät

Ninni86

Satasella mukana keskusteluissa
Hei, tänää on jo 1.4! Aivan mielettömän nopeaa menee aika! :) Ens kuussahan jo häämöttää raskauden puoliväli, hui! emoticon

Miten teillä menee mammat? Mulla itellä ei oo kovin häävisti menny tässä, sairaslomalla edelleen. Tänää viimeksi kävin neuvolalääkärillä, kun tulehdusarvot seikkailee ties missä, kuumetta noussut ja olo tosi heikko. :/ Pissatulehdukseen (oireettomaan sellaiseen) sain kuurin alku viikosta, mutta sekään ei ole alkanut tehoamaan. Epäilevät, että tulehdus kerennyt munuaisiin saakka ja tänään ultrattiinkin sitten koko maha. Munuaisten kohdalta maha aristaa KOVASTI ja ensi viikolla sitten tarkempiin tutkimuksiin. Ultralla vilkaisivat myös kohtua ja siellä se ihanainen pikkupallero vaan potki menemään! emoticon  Ihana tietää, että pikkuisella on ainakin kaikki hyvin, vaikka itellä olo ei todellakaan ole hyvä. emoticon

Hauskaa huhtikuuta ja alkavaa viikonloppua kaikille!
 
Mä täällä kummastelen mahakumpua joka tuntuu nykyään olevan aamusta asti hieman näkyvillä. Aikaisemmin tuli aina hirveä iltaturvotus ja aamulla maha oli taas normaali, nyt mulla näkyy pieni pyöreys jo herätessä.
Musta taas tuntuu että aika matelee tosi hitaasti. Tykkään tosi paljon keväästi ja tuntuu että se tänä vuonna tulee tosi hitaasti. Ja nyt aikaa hidastaa vielä ihan hirveästi se, kun ensi keskiviikkona on se ultra.

Onko teillä ollut levottomampia öitä raskaana? Mä oon viime viikkoina nähnyt paljon paljon unia ja myöskin heräillyt yöllä katsomaan kelloa. Viime yönäkin näin taas vaikka mitä kaikkea ja heräsin sitten ihan väsyneenä.

Eilisaamu oli hirveä, olin tosi äkäinen ja kaikki tuntui menevän pieleen. Tänä aamuna taas olin tosi iloinen kun kaikki tuntui sujuvan.. hassuja tälläiset mielialanvaihtelut..
 
Joku täällä jo kyselikin perään... :) Olen vaan niin pirun saamaton vetelys ollut nyt pari viikkoa, ettei mistään oikein saa otetta! Ihan melkein alkaa kohta ahdistaa tämä saamattomuus!!

Oletteko jo Vaunuja osteleet/katselleet! Meillä olisi tarkoitus ostaa vasta lähempänä ajankohtaa... Huuto.netistä olemme vähän katselleet hintoja, ja varmasti sieltä yritämme löytää vaunut! Ettei niihin menisi omaisuutta ja kun niiden nyt ei tarvii kestääkään kuin yhdellä lapsella. Esikoisen vanhat on vielä tallessa, mutta bussikuski jätti meidät kerran niillä oven väliin, niin ovat vähän vinksallaan. Tarkoitus olisi laittaa ne parvekkeelle ja hommata samantapaiset, pehmeällä kopalla, että voi sitten vaan siinä kopassa partsille tarvittaessa kiikuttaa tai toisinpäin. Jostain syytä on saanu päähäni, että kolmipyöräiset olis kivat, mutta järki yrittää ainakin toisinaan sanoa väliin, että ovatkohan ne hyvät lumella ja sohjossa?!? Anoppi jo tuossa kyseli ja tenttasi mitä hankintoja tarvitaan, olivat kuulemma appiukon kanssa jo keskustelleet niistä... Mitähän tuokin nyt mahtaa sitten sanoa taas Viimeksi halusivat osallistua kaikkiin hankinotoihin...

Muista hankinnoista Legginseillä ja tunikoilla mennään täällä. Lisäksi sain kaverilta tosiaan kolmet mammahousut. Kesäksi sitten varmaan jonkun reilumman hellemekon hankin ja mammashortsin kiinnostais.... Ehkä sitten syksyllä hommaan muutaman paidan mihin sitten se isompikin maha mahtuu mukaan. Koska olen jo aikasemmin syksyllä raskaana, huonoin tuloksin, kerkesin hommaamaan sellaisen talvitakinkin mihin isokin maha mahtuu kylmyyttä piiloon.

Vaunujen lisäksi isoja hankintoja tarvii tehä pelkästään pinnasänky. Kaukalo saadaa kavereilta, tai oikeastaan meillä on kyllä vanhakin jäljellä mutta on sen verran kulahtanut. Hoitopöytää ei tällä kertaa hommata, niin vähälle käytölle jäi viimeksi. Vaatteille on jo paikka valmiina lastenhuoneen toisessa vaatekaapissa ja vaatteita oma sekä kaverin varasto täynnä. Amme löytyy, samoin matkarattaat ja petivaatteita.
Hankintalistalla onkin vaan, patjansuojukset, harsot, vaipat, putelit ja purnukat sekä kantoliina.
Aika vähällä näin toisen kanssa pärjää, varsinkin kun nyt tietää jo että mitkä tuotteet on itselle toimivia ja tarpeellisia!

Oletteko Kastamista tai kummeja miettineet? Meillä varmasti tämäkin kastetaan. Kumpikaan emme itse usko, mutta kuulumme kirkkoon, sikäli mikäli joskus haluankin joka tytön unelman eli kirkkohäät! Mutta näillä näkymin, parin vuoden päähän suunnitelluissa häissä ei ole kirkko osuutta. Jotenkin silti haluamme lapsemme kastaa ja siunata. Varsinkin kun miehen mummo 95v. on todella uskovainen, emmekä halua kontollemme mummon sydäriä, jos ilmoitamme ettei lastamme kasteta!
Esikoisella on neljä kummia, varmaan tälle seuraavallekin neljä pyydetään. Naispuoleiset on jo päätetty, mutta miehistä emme vielä ole varmoja!

Omat olot ja fiilikset Pahoinvointi on ollut tämän viikon lähes kokonaan pois. Mieskin sanoi, että en näytä enää niin kaamealta ja pahoinvoivalta väsymys painaa edelleen sekä närästys! Nenä on tukossa ja aivastuttaa. Vatsaa nippailee tasaisin välein, meilkein on jo tottunut siihen. Toissa iltana tein kotona illalla vielä töitä ja nostin koneen syliin sohvalla, yöllä poltteli eri tavalla mahaa kuin aiemmin? Paniikissa tietenkin herätin miehen ja itkin, että nyt mä tapoin tietokoneen säteilyllä meiän vauvan!! Muutenkin, nyt kun ei enää ihan niin paljon stressaa joka vessa käynnillä, että tuleeko verta... Niin nyt olen saanut päähäni, ettei ens keskiviikon ultrassa näykään ketään! kylläpä tuo marraskuun keskenmeno vieläkin jaksaa vaikuttaa mieleen
Poika menee pitkästä aikaa tänään mummille ja papalle yökylään ja me päästään miehen kanssa leffatreffeille! Onpas kiva fiilis Mies kyllä eilen kehtas kiusata, että kehtaako viedä mua mihinkään leffaan, kun röyhtäilen niin paljon ja koko ajan ravaan pissalla. Niin kiva sitten niille muille kun röyhin siellä ja ravaan vessassa! sain itkunaurukohtauksen kyseisestä ihanasta lausunnosta
Niin ja kyllä, täälläkin on todella levottomat yöt riesana, eikä illalla meinää tulla uni kun ei löydä kunnon asentoa! Joko tämä ihanuus tässä vaiheessa alkaa olla riesana...

Eipä tässä muuta kuin, voikaa hyvin ja mukavat viikonloput:
Miina Ja Möntti 10+5
 
heippa!
tänää oliki ultra ja laskettuaika siirty kahella viikol taaksepäin niinku neuvolassa jo ennustivat.eli lisää oottamista!!.kaikki oli pikkusella hyvin :)
täällä on painoa tullu n.kilo lisää mut vois olla kyl enempiki ku syön hulluna ja kokoajan ü
pahoivointi alkaa olla loppumaaan päin jeee..

 
Voi että, se on jo HUHTIKUU!!! :D

Tänään oli uusinta-yleisultra ja kaikki hyvin. emoticon Päivittelen tarkemmin ultra-pinkassa. :)

Öistä puheen ollen, olen myös jokseenkin levottomammin nukkunu koko raskausajan. :O Ja monta kertaa yössä herään vaistomaisesti "kuuntelemaan itteäni" että joko on pissahätä.. ja sitten tietty lykkään sitä vessaan menoa mahollisimman pitkälle jos ei huutava hätä ole..emoticon

Vaunuja olen omassa päässä vähän miettinyt, mutta ei vielä sen enempää. Taitaa jäädä loppukesään se vaunujen hankinta. :)

Ja me ei kasteta lasta, koska ei kuuluta kirkkoon. Nimetään vain vauveli ja sillä hyvä. emoticon Oletteko jo miettiny nimiä valmiiksi? Mulla on ollu valmiit nimet mielessä jo ennen tätä raskautta, ne vähän ennen raskautta vähän niinkuin "juolahti" mieleen pitkällisen, vuosien prosessoinnin jälkeen.. :D mutta saas nyt nähä sitten että kumpi tulee ja käykö se ennakkonimi edes, täytyyhän se kattoa naamakerrointakin vähän että passaako nimi siihen. emoticon
 
Pitää kans ottaa osaa tähän yö-keskusteluun. Aivan todella raivostuttavaa heräillä yöllä, kun ei saa sitten nukuttua enää. Helposti menee parikin tuntia ku houkuttelee nukkumattia takasi. Ärsyttää! Ei onneks ihan joka öinen piina, mut kumminkin useamman kerran viikossa. On kyllä suorastaan ihme etten oo mitenkää erityisen väsyny pävisin...Ehkä mun pitäiski mennä vähä myöhemmin ja kuolemanväsyneenä nukkumaan?
 
Mäkin oon heräilly öisin tosi usein, enkä ainoastaan pissahädän takia. Ja ikinä enne en oo unia nähny, mutta nyt nyt on kyllä nähty jos jonkinmoisia unia! Mä silti saan onneks aika helposti nukahdettua uudestaa.. emoticon
 
Mäkin oon heräilly öisin tosi usein, enkä ainoastaan pissahädän takia. Ja ikinä enne en oo unia nähny, mutta nyt nyt on kyllä nähty jos jonkinmoisia unia! Mä silti saan onneks aika helposti nukahdettua uudestaa.. emoticon
 
Mulle on jo sinäänsä tosi outoo herätä yöllä pissalle. Sitä en oo tehny koskaan aikasemmin. Sekin ärsyttää jo aika suuresti, välillä joudun herää kaksikin kertaa pissalle. Plus sit ne "miljoona" kertaa mitkä herään ihan muuten vaan. Ottaa päähän ihan kauheesti. No toisaalta nukahdan saman tien uudestaan.
Ehkä sitä jo elimistö harjottelee sitä yö heräämistä varten nyt jo. Pientähän tämä vielä nyt on. Toisaalta sit ku vauva on syntyny on ainakin joku oikee syy miksikä herätä emoticon . Ihanaa maanantaina on se kauan odotettu ultra..
 
Me hankitaan vaunut varmaan joskus kesällä. Nyt on rahatilanne niin tiukka että yritän vaan saada sen kuntoon ja mietin sitten hankintoja.
Meillä ei ole vielä mitään muuta kuin muutamia 56 koon vaatteita, poikamaisia. Saatiin pikkuveljeltä ja sen vaimolta joiden poika on nyt 8kk:tta.

Meillä tulee kaksi kummia ja olen jo omasta puolesta päättänyt toisen ja mies saa sitten päättää toisen. Mä en vaan malttais odottaa vaan haluaisin jo kysyä suostuvatko kummeiksi :D

Nimi-ideat pohdittiin jo heti kun saatiin tietää että oon raskaana. Mietin nimiä jo ennen kuin edes ajattelin koskaan tekeväni lapsia. Sanoin aina että en mä niistä lapsista niin välitä mutta nimi olis kiva antaa :D. Mulla on paljon suosikkinimiä, mutta mies on nirsompi. Nyt on sekä pojalle että tytölle mielessä nimi, mutta saa nähdä muuttuuko sen kun näkee pikkuisen.

Näin kyllä viimeyönä sellaista raskausunta että ihan huvitti aamulla. Mä olin mun lapsuudenkodin pienessä kylpyhuoneessa ja pesin jääkarhua koirashampoolla. Jääkarhu oli kovin tyytymätön siihen ja juuri kun huuhtelin viimeiset shampoot sen turkista pois, se mielenosoitukseksi väänsi kunnon läjät kylpyhuoneen lattialle ja astui sen päälle :emoticon
 
Minä en ole vielä kauheasti ajatellut vaunujen tai muiden tarvikkeiden ostoa. Tällä viikolla näin yhden naisen työntävän aivan ihania vaunuja, tyttömäisiä kyllä. Sen verran kuitenkin tiedän, että haluan kauniit ja sirot vaunut. En pidä niistä sporttimallisista/kuosisista. Käytännölliset pitää toki kuitenkin olla. Siellä Irlannissahan olis sitten aika erilaiset olosuhteet ja vaatimukset kärryille. Talvisin kun ei ole lunta, mutta sataa ja tuulee senkin edestä. 

Nimiä ollaan välillä mietitty, osin ihan leikillämme. Mikään ehdotus ei ole vielä oikeasti kolahtanut. Tosiaan koska meillä on ehkä ulkomaille muutto edessä, joten nimeä pitää miettiä myös sen kannalta, että osaavat ihmiset sitten siellä ulkomaailmassakin lausua sen. Suomalainen nimi halutaan kuitenkin antaa lapselle. emoticon

Mulla on nykyään alavatsa usein aika kipeä. Menkkamaista kipua siis ja ihan siedettävää, mutta aika kovaa silti. Usein nään yöllä unta keskenmenosta ja herään sitten mahakipuun. Yh.

Kyllä nauroin RiikkaTe tolle sun unelle ! emoticon
 
Böö ja viikonloppuja kaikille ! :)
Täällä aletaan pienen pienin askelin palailemaan pikku hiljaa jonkinlaiseen kuntoon.. liikkumis kielto yms kaikki vielä voimassa ja ei kyllä voimiakaan ole tehdä yhtään mitään muuta kun nukkua,syödä ja nukkua.. taitaa tulla pitkä saikkuloinen tästä.. no mutta pääasia että joskus tuun kuntoon :)
Rampannu tuossa lähi sairaalan päivystyksessä tällä viikolla 6 kertaa+verikoe kerrat joka päivä 2 kertaa niin.. ja yhden kerran kättärillä käytiin tarkistamassa pikkusen kunto. Kättärillä käynti anto ittelleni hirmusti voimia kun näin että pieni on masussa turvassa ja täysin kunnossa <3 <3 iso huoli ollu koko ajan, mutta siellä se 200grammanen himoliikku kirjaimellisesti pomppi vaikka mun vointi mikä ja niin niukalla ruokavaliolla tää viikko menty.No muttas se tästä sairastelusta tällä erää.. alan olemaan NIIN täynnä tätä koko keuhkokuumeilua että voi HOHHOIJAA.

mirr: Hui sä oot kanssa sairastanu inhottavan taudin ! :( onneksi ei sun tarttenu osastolle jäädä! hirveitä tuommoset ja rajuina vielä :( ei enempää sellasia meille kiitos! :p
hyvä että helpottanu siellä jo  <3

Juttelitte tuosta painonnoususta niin ennen tätä pöpöä oli tullu 3 kiloa mutta pöpö vei kyllä kaiken "ylimääräsen" mukanaan..

ostoksista ja hankinnoista: Ite en oo vielä mammavaatteita ostanu mutta hirmu kova hinku päästä niitä ettimään! heti kun pääsen neljän seinän vankeudesta niin kyllä lähen ostoksille. Noita masutuubeja haluaisin.Niitä oon tutkiskellu netistä, samoin jotkut housut tarttisin niin ja paitoja niin ja yms yms yms KAIKKEA :D
varokaa vaan ihmiset kaupoissa kun tää mamma pääsee irti !! ;D

Nuista levottomista öistä niin mulla on ollu niitä ihan koko raskauden ajan. Joinain yönä heräilee tosi monta kertaa ramppaamaan vessassa tai muuten on vaan jotenkin outo olo. Oon aina nähny unia mutta nyt ne on menny ihan uusiin mittoihin. Näen niin hullunkurisia unia missä yleensä ite oon pääosassa ja teen kaikenmaailman hulluuksia. Viime yönä olin moikkaamassa linnanmäellä vanhoja työkavereita ja menin sitten vuoristorataan ajelulle ja sekoilin siellä erään inhoamani jarrumiehen kanssa niin että koko junan matkustajat todistivat tätä hommaa.. meinasin kuolla nauruun ku heräsin yöllä kesken kaiken :DD

Vauvanvaate yms tavara hankinnoista: Me tarvitaan kaikki.. sänky,vaunut, vaatteet yms yms mutta en ote niistä vielä mitään paniikkia kesällä sitten alan niitä pikku hiljaa kasailemaan kokoon :)
Muttas tämä tältä erää nyt pitää mennä untenmaille hetkeksi kun ei ole voimia enään keskittyä mihkään..

mukavaa viikonloppua ihanaisille mammoille :)
 
Täällä ollaan vähän ikävämmissä merkeissä vietetty tämä päivä :( yöllä heräsin n.klo3 pissalle ja kaikki hyvin päänsärkyä lukuunottamatta. Aamulla sitten heräsin ihan järkyttävään migreeniin ja kun menin vessaan niin vuosin verta oikein kunnolla, hyytymiä jne. Itku pahensi päänsärkyä niin että oksensin :( 
Aamupäivän kesti se vuoto ja mulla oli niin karmea olo etten voinut edes lähteä päivystykseen mutta soitin sinne myöhemmin. Siinä vaiheessa se oli jo vähentynyt ja loppumassa. Sanoivat että tule käymään jos pahenee, mutta siellä joutuu odottamaan monta tuntia. Nyt ei ole aavistustakaan mikä on tilanne, mullahan oli vuotoa jo viikko sitten perjantaina mutta silloin kaikki oli hyvin. Silloin aamulla menin nukkumaan kun sattui niin ettei voinut edes istua ja nukuin muutaman tunnin. Sen jälkeen kivut oli poissa ja vuoto alkoi loppua. Vieläkin päätä särkee. Saa nähä miten tässä käy. Ensi torstaina olis ultra.
 
Ikävä kuulla nennaqemoticon
Nyt KAIKKI peukut ja varpaat pystyyn että pikkuisella on kaikki hyvin ja pysyy kyytissä loppuun saakka!!!!! <3 Jaksuhaleja!!!
 
tänään viikko 13. ihanaa.
mulla koko alkuraskauden taas aivan päinvastaset yöt ! heräsin monen monta kertaa kyllä vessaan mutten ikinä aamulla sitä muistanut, ihan taju pois .. illalla 9 nukkumaan ja aamulla samoihin aikoihin ylös ja kahet päikkärit päivän aikana, ihanaa ! .. minulle joka on aina valvonut ja pyörinyt sängyssä kun ei uni tule vaikka väsy tolkuton. mutt nyt taitaa alkaa olee se ihanuus takanapäin, tuntuu kuin ois jostain saanu energiaa lisää, päivisin ei enää niin kovin väsytä ja öisin saatan hetkisen valvoskella ... oksetus on jo hetkisen myös ollut pois, eilen ensimmäinen ilta kun sain pestyä hampaat yökkäämättä kertaakaan ;)

hankinnat on suunnilleen katottuna, pakko vähän mainostaa paikkakunnan siisteintä kauppaa http://www.rokkibeibi.com/ ! kivan erilaisia ja mielestäni hinta ihan kohdillaan. tuolta vaunut, amme jne .. kaupassa ovat vielä mut tarkkaan valittuna kyllä. ja koska oon muutenkin nirso ja nyt etenkin vähä hassuna niin oon kyllä ilmottannu että mitään käytettyä en osta, sanokoot muut mitä sanoo. ostan kerralla kunnolliset ja just semmoset kun itte haluan, makso mitä makso.. monet on sanoneet ettei mitään järkeä moisessa mutta minähän en järkipuhetta kuuntele ;) sama pätee vaatteisiin, anopilla ja mun äitillä on kiellot ostaa mitää vaatteita joita hetkeekä epäröi pitäisinkö pienellä, ne on jumiutunnu sinne mun ja ukon lapsuuteen 80-luvulle vauvan vaatteiden suhteen ja ne mitä ne tähän mennessä kaupoissa hypistelleet ei oo ihan semmosia mitä pukisin päälle pienelle :D

ens keskiviikkona vai torstaina seuraava neuvola, perjantaina pitäs viiä pissinäyte labraan, oikeen kestolähetys meillä siellä, wipiii ............
viikonloppuna heräsin ja huomasin että massu tullu sen verran esiin että selällään makualleen tuntuu, piti herättää ukko että jee kato.

nii ja osaisko joku kertoo vähän jotain raskauden aikana hieronnasta, mitä saa ja mitä ei saa hieroa ja tuleeko nikamien niksautus kysymykseenkään.
tiedusteleepi hoitsu-selkä-jo-nyt-niin-kipeänä-et-alta-pois.
 
jäipi muuten edellisestä pois, että millä viikoilla nennaq menossa ? onko tilanteessa muutoksia ?
peukkuja <3
 
Mulla menee aamuyöt monesti valvoessa :( Ekaks herää vessahätään ja kun pääsee takas sänkyyn, ei uni tulekkaan enää ja saattaa mennä parikin tuntia ennen nukahtamista. Oon nyt suosiolla ottanu kirjan valmiiks yöpöydälle, luen sitä jonkun aikaa enkä vaa pyöri tuskastuneena sängyssä, tulee sit unikin paremmin ku on hetken lukenu. Ja onneks miestä ei häiritse vaikka räppäänkin valon päälle :)

Ja unet! Voi pojat sentäs! Ne on ihan mahdottomia nykyään emoticon Aina oon ollu kova näkemään unia, mutta ennen niissä on ollu sentäs jotain tolkkua!

Meillä on nimiä mietitty vähän, ei vielä mitenkään tosissaan. Rakas pienokaisemme kastetaan kotona vielä tämän vuoden puolella <3

Vaunut tulee varmaan ostettua joskus kesällä, ei olla vielä edes katseltu niitä. Veljeltäni saadaan turvakaukalo ja hoitopöytää emme edes hanki, kodinhoitohuoneessa on riittävästi pöytätilaa :) Pinnasänky on retromallia, eli miehen vanha, jonka maalaan ja puunaan kesällä uuteen uskoon. Sitteri löytyykin jo valmiiks, sen olen säästänyt vaikka edellinen vauva täyttää kesällä jo 9v. :)
Tulevat isovanhemmat luultavasti kantavat meille jos jonkinlaista vauvanvaatetta ja tavaraa, joten niistä en sen enempiä murehdi. Amme on sellainen joka tulee hankintalistalle.

Ja kuten mirr, myös mäkin aion kannattaa meiän paikallista Rokkibeibi-firmaa emoticon

Ja peukkuja täältäkin nennaqille!


 
Kiitoksia peukuistaemoticon ! Nyt on menossa vk11+3 eli sillon lauantaina tais tulla 11vk täyteen. Vieläkin tulee "vanhaa" verta hiukan, mutta kirkkaan punaista ei lauantain jälkeen ole tullut, onneksi. Silti tää on kyllä todella hermoja raastavaa kun en vielä tiedä mistä johtuu ja mikä on vauvan tilanne?! Mulla on ylihuomenna torstaina aika ultraan niin siellä selvinnee... mä en malttais millään enää odottaa sitä, tuntuu ettei uskalla ollenkaan iloita nyt tästä raskaudesta jos kaikki ei olekaan kunnossa...
Nyt kun mä olen kertonut tästä tilanteesta muutamille tutuille niin oon kuullut että tosi monilla on ollut jotain vuotoja raskausaikana ja silti on mennyt lopulta hyvin. nyt ei auta kuin toivoa parasta. Naistenklinikalta sanottiin että yksi vaihtoehto on että istukka sijaitsee niin alhaalla että se sieltä vuotelee herkästi (siis puhelimitse, näkemättä tilannetta).
Mä kerron sitten viimeistään torstaina mikä on tilanne.
Hyviä vointeja kaikille! emoticon
 
Nennaq, on kyllä varmasti raastava tilanne kun ei tiedä mitä siellä tapahtuu...emoticon
Mutta toivotaan parasta!!!emoticon
Mun tutulla kävi molempien onnistuneiden raskauksien aikana niin että sillä vuoti verta TODELLA REILUSTI, niin että housut oli suorastaan märät verestä, mutta niin vaan syntyi terveet lapset. :) Eli ei se (isokaan) verenvuoto aina enteile pahaa, ja onneksi sulla on se jo hiipumaan päin. :)
Tsemppiä vielä, toivottavasti sulla menee tää päivä nopeasti kun huomenna pääset sitten sinne ultraan!emoticon
 
Nennaq, Peukkuja huomiselle!

Noista nukkumis"ongelmista".. Kyllä on sen verran ihmeellisiä ja utopisia unia täälläkin nähty viimeset pari viikkoo että huh huh!! Toissa yönä heräsin täydestä unesta ku itkin ihan kunnolla, unta vaan en enää herättyä muistanu mikä se oli ja sen jälkee rupeski se pyöriminen.. Ei tullu uni heti perään ku jäin miettimään että mitä ihmettä ja kaiken muun lisäksi ukko narskutteli hampaita sellasella voimalla et tuntu hampaat irtoovan! emoticon

Muuten kyllä illalla "sammun" samantien ku laitan pään tyynyyn ja yöllä kerran käyn veskissä ja kerran herään kattomaan kelloa.. Virtaa kyllä tuntuu olevan enemmän entä pari viikkoa aikasemmin. Enää ei tarvi tulla töistä ja köllähtää suoraan sohvalle nukkumaan emoticon

Hankintoja ei aiota vielä tehdä mitään.. Siskolta saatuja tyttöjen vaatteita ja laatikollinen vauvaleluja on oottanu kaapissa ja pari vuotta. Taidetaan mennä aika pitkälle lainatavaroilla koko vauvaikä.. Omalla siskolla yks lapsi jolta on jääny esim. yhdistelmävaunut jne.. Miehen siskolla 3lasta joille kans aina jokaiselle hommattu uudet vaunut, joten turhaan tarvii itellä hommata, kun käyttää vain vaikka pesulassa vaunut.. (jos ei ite uskalla ruveta pesemään).

Miehelle sanoin että kesälomalla saa nikkaroida kehdon, se on ainut mitä ei suvusta löydy ja ehdottomasti haluan sellaisen.. Ystävällä ollut kummallakin lapsella käytössä suvussa kulkenut vanha kuvioitu kehto, se oli niin ihana emoticon

Toissapäivänä sain tietoon että eräs toinen meidän työpaikalta saapi myös pikkusen.. La on vaan pari kuukautta aikasemmin.. En tiiä mitähän tuo pomo tuumailee kunhan ite kerron että oon jäämässä myöskin pois. Toisaalta ihan sama, on sen verran inhottava työpaikka että sinne en takaisin enää äitiysloman jälkeen mene.. Viime viikon pidin talvilomaa ku tuntuu että pää ei kestä enään sitä ainaista valitusta ja maahan lyöntiä, vaikka kuinka myy tuotteita ja yrittää parhaansa. Ei se taida olla tuolle pikkusellekaan hyväksi että äidin hermot on kokoajan tiukilla/ tuntee ittensä ihan mitättömäksi. Nyt yritän kumminki vielä viimeset kuukaudet siinä puljussa antaa kaikkeni, ja pistää taas tylyt kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta suoraan ulos emoticon

Tsemppiä kaikille ja kirjottelempa taas lisää kunhan huomenna oon käyny neuvolalääkärillä.. hui, kauankohan siellä noin yleensä mahtaa mennä??
Aamulla 9:00 on aika ja varasin kampaajalle ajan jo 10.15.. Eikai siellä yleensä tuntia kauempaa mene??
 
Takaisin
Top