Huhtikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Papuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Offtopic kysyisin hyviä ehdotuksia tulevalle kummitytölle kummilahjaksi? Ollaan siis hänelle vain "pakanakummeina", eli ei mitään uskonnollista :grin Mitä kivaa, ehkä perinteisestä poikkeavaa olette saaneet tai mitä haluaisitte?

Ens kuulla on ristiäiset, joten ehtisin jotain tilatakin varmaan. En asu isossa kaupungissa, joten mitää erikoisliikkeen erikoisliikkeitä täällä ei ole.

Meillä kuunneltiin sydänäänet vasta toisessa neuvolassa olisko ollut 13+jotain.Mutta ultra tosiaan on niin se sitten ekalla käynnillä. Muistan kyllä kuopusta odottaessa kun kuunneltiin sydänääniä silloin toisella käynnillä, nt-ultra oli jo takana. Terkka etsi ja etsi vaikka kuinka kauan eikä ääniä löytynyt, mikä helpotus kun sitten ultralla katsottiin ja vauva heilui siellä ja sydän löi :Heartred Eli tosiaan ei kannata pelästyä heti jos ei löydy.
Köhnö miten olis joku koru?

Mitä ootte mieltä, voikohan/onko järkevää käydä hierojalla tässä alkuraskaudesta? Minulla olis toukokuun loppuun mennessä 2 hierojakäyntiä. Kannattaako mennä, vai peruako?
Sen verran googlailin, että kuona-aineiden erittyminen ei vissiin ole kauheen hyvä juttu ja toisaalta myöskään alaselkää ei kannata edes näillä rv hieroa..
Kokemuksia?
Hartiat ihan kauheen jumissa, joten tekis mieli käydä, mutta mutta.. Onko enemmän haittaa kuin hyötyä?!

Mitä ootte mieltä, voikohan/onko järkevää käydä hierojalla tässä alkuraskaudesta? Minulla olis toukokuun loppuun mennessä 2 hierojakäyntiä. Kannattaako mennä, vai peruako?
Sen verran googlailin, että kuona-aineiden erittyminen ei vissiin ole kauheen hyvä juttu ja toisaalta myöskään alaselkää ei kannata edes näillä rv hieroa..
Kokemuksia?
Hartiat ihan kauheen jumissa, joten tekis mieli käydä, mutta mutta.. Onko enemmän haittaa kuin hyötyä?!

Mä oon käynyt vuoden alusta noin joka toinen viikko hieronnassa kun niskahartiakivut on olleet tosi pahat. Nyt en oo muutamaan viikkoon ehtinyt ja sen kyllä huomaa... joka tapauksessa, kyselin jo tammikuun alussa hieronnasta raskauden aikana. Käyn siis hierojakoululla, jossa koulutetaan myös hieromaan raskaanaolevia. Mulle sanottiin, että hieronta on hyvä juttu, eikä siitä ole haittaa raskaudelle. Hierojalle on toki hyvä kertoa raskaudesta, jotta hän osaa ottaa raskauden huomioon hoeroessaan. Myöhemmässä raskaudessa, kun vatsallaan ei voi olla, voidaan hieroa muissa asennoissa. Kouluttaja kertoi, että monesti raskaana oleville hieronnasta on hyötyä myös raskauoireisiin. Kuona-aineista kuvittelisin, että kun muistaa juoda paljon hieronnan jälkeen (kuten ohjeistetaankin), niin kuona-aineet poistuvat elimistöstä, kuten normaalistikin.

Niin ja voithan sä vielä varmistaa näitä asioita sun hierojalta. :)

Papuska, kiitos! Mietin vaan, kun en haluis vielä paljastaa hierojalle raskaudesta, koska kyseessä ns. työpaikkahieroja.. Toki, kai hierojillakin jonkinsortin vaitiolovelvollisuus on, että ei kai ne voi mennä kertomaan, esim. tässä minun tapauksessa esimiehelleni..

Papuska, kiitos! Mietin vaan, kun en haluis vielä paljastaa hierojalle raskaudesta, koska kyseessä ns. työpaikkahieroja.. Toki, kai hierojillakin jonkinsortin vaitiolovelvollisuus on, että ei kai ne voi mennä kertomaan, esim. tässä minun tapauksessa esimiehelleni..

Kyllä se salassapitovelvollisuus koskee hierojaa. Tällaisen löysin:

”Salassapitovelvollisuus
Terveydenhuollon ammattihenkilö ei saa sivulliselle luvatta ilmaista yksityisen tai perheen salaisuutta, josta hän asemansa tai tehtävänsä perusteella on saanut tiedon. Salassapitovelvollisuus säilyy ammatinharjoittamisen päättymisen jälkeen.”

http://www.khl.fi/archives/690

Täällä iski kauheen yskän ja kuumeen päälle. Kurkku ihan hajalla jatkuvasta rykimisestä ja oon vaan viltin alla köllötelly esikoisen mentyä nukkumaan. On kyllä ihan järkky kipee olo.

Meillä esikoinen aloitti tänään oksentamisen, ja kuumeen nostatti myös. Nyt miehen kanssa jännätään saadaanko mekin vatsatauti vai säästytäänkö

Voi ei! Ei ole mukavaa kun tauti iskee päälle. Meillä on ollut kurkunpää tulehdus riesana esikoisella. Onneksi vain kerran ollaan jouduttu menemään päivystykseen sen takia ja nyt tiedetään jo kaiken maailman kikka kolmoset sen hoitoon. Nyt ollaan kaikki oltu aikas terveinä (mies vaan valittelee kipeää oloaan ja mittaa kuumetta vaikka mitään ei ole). Esikoinen nukkumut nyt viikon omassa sängyssä joten mitään tautia ei tänne kaivata! Sen tietää että unikoulu pitää aloittaa alusta taas jos niin käy :sorry:

Voi ei! Ei ole mukavaa kun tauti iskee päälle. Meillä on ollut kurkunpää tulehdus riesana esikoisella. Onneksi vain kerran ollaan jouduttu menemään päivystykseen sen takia ja nyt tiedetään jo kaiken maailman kikka kolmoset sen hoitoon. Nyt ollaan kaikki oltu aikas terveinä (mies vaan valittelee kipeää oloaan ja mittaa kuumetta vaikka mitään ei ole). Esikoinen nukkumut nyt viikon omassa sängyssä joten mitään tautia ei tänne kaivata! Sen tietää että unikoulu pitää aloittaa alusta taas jos niin käy :sorry:

Jep, meilläkin käytiin unikoulu ja nyt kipeenä olon jälkeen saa taas käydä uudelleen. Miten onkin että aina Unikoulun jälkeen tulee joku tauti ja saa taas sen jälkeen uudelleen unikouluttaa...

Voi olla joo.. sama toistunut jo useamman kerran. Ja välissä pitkään terveenä mut heti ku jaksaa unikouluttaa uudelleen niin iskee joku flunssa tms päälle

Miten tää alkuraskaus voi olla näin tulisilla hiilillä istumista? :nailbiting:

Jotenkin mä vissiin sen ekan raskauden aikaan olin niin pihalla, etten alussa juuri ollut kuin typertynyt koko ajatuksesta. Ja vaikka raskaus toivottu olikin, silloin vauva sai alkunsa vähän niin kuin vahingossa. Nyt ollaan ihan yrittämällä yritetty ja vaikka luulis et sitä ois vanha kujakettu, niin ehei...

Koko ajan jännittää, sitten on iloinen, väliin taas vähän pelottaa, sitten ei uskalla edes kunnolla ajatella koko asiaa ja seuraavaksi haluaisi kertoa kaikille vastaantulijoille. :wacky: Oonko mä ainoa jakomielitautinen, vai onko meitä muitakin? :wink

Edit: tämän vuoksi mä varmaan niin hirveesti ootan, että saataisiin ryhmään lisää joulukuisia mukaan ja vertaistukea ettei tarttis täällä kotona yksin sekoilla. :hilarious:

Täällä on täysin samat fiilikset. Pelottaa niin pirusti, haluun kertoo kaikille ja oon ihan zen, 5min sisällä kaikki tää:D

Tänään kriiseilin sitä et testi ei oo yhtään vahvistunu maanantailta (dpo12), kunnes tulin kotiin ja katsoin uudelleen. Olihan se vähän vahvistunut, tänään siis dpo14. Kävin jo labrassakin kusemassa purkkiin varmuuden vuoksi :D

On tää alkuvaiheen paniikki kyllä inhottavaa...miksi ei voi vaan nauttia vielä kun ei oo pahoinvointia tai muuta...

Kuinka moni muu on käyny labrassa hakemassa mielenrauhaa nyt tai joskus aiemmin? Alko itteäki kiinnostaa, kun ultrat on vielä niiin kaukana! Miten helpolla ne antaa lähetteen puhelimessa vai pitääkö olla tyyliin keskenmenotaustaa tai yms perusteita? Täällä ainakaan mihinkään ei pääse ilman lähetettä ja perinteisesti saa jonottaa ikuisuuden ennenku saa yhteyden.. Erityisesti verikoe kiinnostais ja nähdä sieltä se hcg(?) arvo..

Onkohan siinä mitään logiikkaa että mulla testiviivat on aina iltapäivällä vahvempia kun aamulla, siis edellisen iltapäivän on vahvempi kun seuraavan aamun. Alotin testailun viime tiistaina ja testaan vieläkin 2-3 kertaa päivässä kun pelkään että viivat alkaa himmetä. Ihan hullua touhua. Joka aamu säikähdän kun on haaleempi ja sit iltapäivällä onkin tummunut. En juo illalla tai yöllä erityisemmin mitään ja nukun 6-8h. Iltapäivän testiä varten pidätän 4-5h ja sinä aikana syön ja juon vaikka mitä.

Mulla on kans ollu ip tummemmat kun aamusin vaikka olisin pidättänyt vaan pari tuntia :) tai siis just tollain samanlailla menee ku sulla eppis.

Kuinka moni muu on käyny labrassa hakemassa mielenrauhaa nyt tai joskus aiemmin? Alko itteäki kiinnostaa, kun ultrat on vielä niiin kaukana! Miten helpolla ne antaa lähetteen puhelimessa vai pitääkö olla tyyliin keskenmenotaustaa tai yms perusteita? Täällä ainakaan mihinkään ei pääse ilman lähetettä ja perinteisesti saa jonottaa ikuisuuden ennenku saa yhteyden.. Erityisesti verikoe kiinnostais ja nähdä sieltä se hcg(?) arvo..

Kröh mä oon käynyt jo kahesti ultrassa, hups :grin kunnon hermoheikko... ensin olin ihan varma kohdunulkoisesta kivuista päätellen 5+0 että olin valmis maksamaan mitä tahansa - Mehiläisen gynen ultraus tekikin kyllä ihan hyvänkokoisen loven lompakkoon... ja tänään 7+0 vähän edullisempi kätilön tekemä ultra joka varattiin plussan jälkeen heti. Miksei sitä mittaisi raskauden edistystä, toki lompakko rajoittaa ainakin täällä, mutta olosuhteiden asettamissa rajoissa :)

Takaisin