Huhtikuun höpinät

Munkin tekis mieli päästä pyöräilemään mut en taida kuitenkaan uskaltaa jos vaikka kaadun tms. Ja täällä savossa ainakin teillä hirveesti hiekotushiekkoo ni varmaan puhkeis renkaatkin :D
 
Meidän pienelle tulee tänään ensimmäinen viikko täyteen. :Heartred Vointi on onneksi pysynyt tasaisena, maidon määrää on pystytty jo nostamaan pikkuhiljaa ja itsellä maito on noussut aika hyvin. On tämä toki aivan erilainen taival kuin täysiaikaisen vauvan kanssa ja vaatii paljon jaksaa pumpata maitoa, jota ei itse voi lapselleen antaa.
 
Meidän pienelle tulee tänään ensimmäinen viikko täyteen. :Heartred Vointi on onneksi pysynyt tasaisena, maidon määrää on pystytty jo nostamaan pikkuhiljaa ja itsellä maito on noussut aika hyvin. On tämä toki aivan erilainen taival kuin täysiaikaisen vauvan kanssa ja vaatii paljon jaksaa pumpata maitoa, jota ei itse voi lapselleen antaa.
:Heartredonnea synttärinä!! Kuinka paljon ja usein saat itse hoitaa vauvaa? Onko teidän vauvalla jo nimi?
 
Nyt ihan viime päivinä on pikkuhiljaa päästy enemmän mukaan mm pesuihin ja vaipanvaihtoon. Vielä on kovin totuttelua kaikki kun yrittää yhdistää elämää kotona esikoisen kanssa ja olla pienen luona sairaalassa. Hänellä on nimi, jolla siellä hoitajatkin häntä kutsuu, mutta aivan virallisesti ei nimeä ole vielä annettu. Varmaankin joudutaan tekemään niin että ilmoitetaan nimi maistraattiin ja pidetään ristiäiset sitten myöhemmin kesällä.
 
Nyt ihan viime päivinä on pikkuhiljaa päästy enemmän mukaan mm pesuihin ja vaipanvaihtoon. Vielä on kovin totuttelua kaikki kun yrittää yhdistää elämää kotona esikoisen kanssa ja olla pienen luona sairaalassa. Hänellä on nimi, jolla siellä hoitajatkin häntä kutsuu, mutta aivan virallisesti ei nimeä ole vielä annettu. Varmaankin joudutaan tekemään niin että ilmoitetaan nimi maistraattiin ja pidetään ristiäiset sitten myöhemmin kesällä.
Ihana kuulla! Luontevalta hyvältä kaikki silti kuulostaa, tietenkin tilanteen huomioon ottaen. ♡

Onko ollut lääkärien tai hoitajien kanssa vielä puhetta jonkinlaisista merkkipaaluista? Näin niinkun ihan tietämättömälle tulee ekana mieleen vain kotiin pääsy jne...
 
Meidän pienelle tulee tänään ensimmäinen viikko täyteen. :Heartred Vointi on onneksi pysynyt tasaisena, maidon määrää on pystytty jo nostamaan pikkuhiljaa ja itsellä maito on noussut aika hyvin. On tämä toki aivan erilainen taival kuin täysiaikaisen vauvan kanssa ja vaatii paljon jaksaa pumpata maitoa, jota ei itse voi lapselleen antaa.
Onnea viikon vanhalle! Itse pumppasin esikoisen kanssa ekat kolme-neljä viikkoa maitoa (esikoisella ei riittänyt voimat imeä). On toki raskasta, ja sulla varmaan kestää pumppailut vielä pitempään, mutta jos toiveena on imetys, kannattaa toi vaiva nähdä. Kyllä se sitten helpottuu kun pikkukaveri oppii vihdoin tissille (ja jaksaa siitä juoda itsensä täyteen). Onko teillä vielä minkäänlaisia tissittelyhetkiä (esim. ruokailun päätteeksi), vai milloin pientä aletaan opettaa rinnalle?

Ja hei jotain hyvää tuossa pumppaamisessa ja pullottelussakin (teillä varmaan tosin menee vielä nenämahaletkulla...). Eli meillä ainakin helpotti kovasti nukkumisjärjestelyjä kun vauva hyväksyi myös pullon. Tehtiin välillä niin, että minä hoidin yhden ruokinnan yöaikaan (pumppasin samalla rinnat tyhjiksi) ja mies hoiti loput minua herättämättä. Auttoi huomattavasti jaksamisessa! Ja kun vauva kerran oli pullon hyväksynyt, jatkettiin tuota nukkumisjärjestelyä aina viikonloppuisin ihan siihen asti että yöimetys loppui.
 
Oi ihania kuulumisia Vastavirrassa! :Heartpink

Pyöräily sujui tosi kivasti, esikoinen oli innoissaan kyydissä. Teiltä oli jo suurimmaksi osaksi hiekatkin lakaistu, oli kevyttä menoa. Saa nähdä, särkeekö illalla kovin:joyful:
 
Ei nukuta.. Mies kuorsaa vieressä ja hiiret juoksentelee tuvassa :D Tulis jo kesä niin pysyisivät ulkona. Ehkä pari peliä sanajahtia auttas nukahtamiseen.
 
Unettomuus vaivaa öisin kans ja sitte päivisin on väsyksis:shifty:
 
Pallokala ei oo ollut puhetta mistään tietyistä merkkipaaluista esim kotiinpääsyn ja tuon imetyksen kanssa. Imetyksen kanssa varmaan edetään pitkälle vauvan omien viestien perusteella eli kun alkaa kenguruhoidossa hamuaan rinnalle niin saa sen omaan tahtiinsa tehdä. Aivan, en ollut vielä edes ajatellut niin pitkälle että pulloakin varmasti tulee saamaan tuolla osastolla ennen kotiinpääsyä! :D Sehän se juuri on, että pumppailtava on ahkerasti jos haluaa päästä edes yrittämään imetystä.
 
Unettomuus vaivaa öisin kans ja sitte päivisin on väsyksis:shifty:

Sama. Jotenkin pitäisi jaksaa vielä 10vk, en ole tottunut tähän että pahimmillaan vedän viikonlopun vuodelevossa, kun pikkuinen potkii ba mahdotonta olla pitkään liikenteessä . Nytkin ois niin kaunis ja lämmin ilma, mutta kaipa sitä täytyy kerätä voimia että jaksaa töissä.
 
Mulla kans yöt tosi levottomia ja jos joutuu vessassa käymään ni sit ei kyl meinaa uni millään tulla seuraavaan pariin tuntiin. :/
 
Otettiin miehen kans vauvamahakuvia kotona järkkärillä ja näin itse sanottuna onnistuvat yllättävän hyvin vaikken juuri oo kuvailua harrastanu ja nytkin otettiin vaan itselaukaisimella sarjakuvana :D Oon tähän asti aatellu etten someen julkaise odotusajankuvia, mut nyt iski joku pakko julkaista yksi kuvista. Saavatpahan kaikki nyt kerralla tiedon missä mennään :P
 
5 viikkoa töitä ja 10 viikkoa laskettuun aikaan! Onneksi olo on hyvä ja kesää kohti mennään. Yöt myös täällä pätkäisiä tai heräilee jatkuvasti ja välillä ei meinaa millään saada unta uudestaan. Mahassa käy kyllä melkoinen myllerrys ja taitaa vielä ihan kivasti olla tilaakin. Saa nähdä koska kääntyy pää alaspäin vielä ei ole. Onko muilla jo kääntynyt? Onneksi huomenna neuvola niin saa taas varmuuden et kaikki kunnossa! :happy:
 
Mulla alkoi tänään loma. Ensin oon viikon verran saikulla runsaiden harjoitussupistusten takia ja sit alkaa ihan virallinen äitiysloma. Postista tuli myös ilmoitus et äitiyspakkaus on noudettavissa. Huomenna haen sen hypisteltäväksi :)
 
Mulla alkoi tänään loma. Ensin oon viikon verran saikulla runsaiden harjoitussupistusten takia ja sit alkaa ihan virallinen äitiysloma. Postista tuli myös ilmoitus et äitiyspakkaus on noudettavissa. Huomenna haen sen hypisteltäväksi :)

Koska sulla on se päätös tehty/pakkaus tilattu?
 
Tänään tuli Kelalta postia, että äitiyspakkaus on myönnetty: päätös oli päivätty 10.4. ja arvioitu saapumisaika 2 viikkoa :happy:
 
Takaisin
Top