Huhtikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Idapa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mahtavaa! Kyllä ne vaavit osaa käyttäytyä isien kanssa ;) Välillä meilläkin jopa paremmin :)

Hei olen Hugo, olen jo 5,5kk. Syön kiinteitä jotka aloitin jo 2,5kk ikäisenä. Olen suurimmaksi osaksi hyväntuulinen ja nauravainen, hymyillessä minulle tulee hymykuoppa oikealle puolelle. Käännyn selältä mahalle ja hermostun kun en pääse eteen päin. Minulla on ihana iso veli (4v5kk) joka huolehtii minusta ja tulee luokseni jos itken, nauran aina hänelle. Kävin pari kertaa fysioterapiassa kun en ole ollut kovin innokas oikean puolen käyttäjä, mutta ei tarvi nyt mennä enää :). Äiti puhui että jos liikkumaan opin niin sitten uudelleen miettii fysioterapiaa, enhän minä ymmärrä miksi :). Nukun päiväunia vain 30min kun pitäähän maailmaa saada tuijotella ja opetella uusia asioita. Puhun paljon kaikille leluilleni joita pidän kädessäni, isille ja äidillekin tulee kerrottua juttuja. Oikein ihanan vaihtelevaa kevättä! Kertokaa kuulumisianne <3

Liitteet

• 1429436112092.jpg
    1429436112092.jpg
    88.3 KB · Katsottu: 29
Kylläpäs hän töröttää! Sulonen kaveri! :)

Ja nyt kamalaa valitusta, pelon sekaisia tunteita ja itkuisuutta. ;
Mun sukulaistyttö 18v on hankkiutunut raskaaksi, no näin tämä kuulostaa ihanalle asialle. Mutta kun asia ei oikein ole niin...
Hänellä on päässä vikaa, sairaallollisen mustasukkainen poikaystävästään ja toisekseen, hän ei ole kasvanut aikuiseksi (ryyppääminen on se ykkös juttu). Hänen poikaystävällään on entisestä suhteesta lapsi, ja tyttö haukkuu sitä pojan eksää huoraksi sen lapsen takia?! On kieltäny poikaa käydä katsomassa lastansa koska se "huora" on siellä. Hän halusi pojan kanssa kihloihin vain sen takia, että on jotain mitä näyttää, että se poika on hänen. Ei anna ikinä pojan juoda koska hän haluaa, jos ne juo yhessä helvetti on irti ja hän liehittelee muita miehiä pojan silmien eessä. Heh, on laiska siivoamaan, aina ollut. Lienekkö laittaa pojan senkin tekemään? Tätä on vaikea selittää, mutta kun tunnen hänet niin mua pelottaa ja ahistaa ajatella koko asiaa. Hän kertoi kyllä perheellensä, mutta nekin oli niin järkyttyneitä, etteivät osanneet sanoa mitään..
Mää en pysty luottamaan siihen, ettei hän sitä olutta ota, kun se pieni on massussa, varsinkaa näi alussa kun maha ei vielä näy, ja ajattelen koko ajan että se sen lapsenki halusi vain sen takia, että se saisi pidettyä sen pojan itellään (+se pojan eka lapsen takia, kun hän ei hyväksy sitä) ja ikävä kyllä, hänen sisaruksensaki ajattelee samallalailla. Entäs sitten kun hän tajuaa sen asian, ettei se voi enään lähteä humputtelemaan keskellä arkea, vaan siinä on pieni vauva joka tarvitsee äitiänsä.
Mä toivon niin kovasti että hän kasvaisi tämän raskauden aikana, mutta pahinta pelkään :'(

Niin ja pojan kanssa olleet 4kk yhessä, poika 300km päästä kotosin. Ja tyttö kun oli alaikäinen, anto täysikäsille sitä ittiään, että he hakivat olutta hänelle jnejne..

Idapa ymmärrän sua täysin! Mulla kans yks tuttava joka puhunut hankkivansa lapsen. On 30-vuotias, mutta elämässä aivan hukassa. On alkoholisti ja käyttää huumeita, myös mies käyttää. Sairastaa kaksisuuntaistamielialahäiriötä. Ei kykene käymään töissä. On paljon sairaslomilla. On kokenut elämässään suuria menetyksiä (perheenjäsen kuolema) mistä johtuen varmasti ongelmat johtuvatkin. Kauhistuttaa ihan haaveilut vauvasta sellaiseen elämäntilanteeseen :eek:
Olisiko sulla Idapa mahdollisuus jutella sukulaistyttösi kanssa vai onko edes sellaiset keskusteluvälit? Voisit jotenkin oman kokemuksen pohjalta tuoda esille kuinka paljon sitoutumista vauva vaatii, Niin raskausaikana kuin varsinkin sen jälkeen !

Muokattu viimeksi:
No huhhuh, tuo on kyllä kamala! :o pelottaa iha ajatella >.<
Joo siis ollaan hyvissä väleissä ja pystyn sanoo suorat sanat sille.
Kuulin kun hän sanoi että ne yrittää vauvaa, niin menin heti hänen luokseen ja kerroin miten se vauva sitoo sut siihen jo raskaus aikana ja kerroin just miten pojan kanssa huomasin miten paljon se vaatii huomiota ja sitä että ettei pysty lähtee kapakkii örveltään enään vaikka miten haluais. Ja vähä liiottelinkin kun kysyin siltä haluaako se elää vapaudessa vaiko vankilassa. Niin hän sanoi "no vittu vapauvessa!!" Meni viikko niin laitoin viestin että tuliko yhtään järkiisä, että se vauva on siinä sun koko loppuelämän ja se kerkiää vaikka 30vnä hommata ja saapaha kattoo onko se poika oikia hänelle. Niin sano että on tullu järkiisä. Siitä taas viikko niin kuulin että nyt se on paksuna ja rv6-7 on menossa... voi olla että on valehellu mulle, koska sen se osaa ja on kiero ku mikä.... hän ei oo kertonut mulle, ja uskon ettei kehtaakkaa.. Että ku mua ahistaa nii paljon, ei siinä mitää jos ois hoijattanu päänsä ekana ees kuntoon niin ei olis niin kamala shokki ollu... kylläpä se jossai vaiheessa iskee päi naamaa se todellisuus hänelle...
Ja eikä hänellä ole nii vahvaa tukiverkkoo jonne sais lykätä vauvan jos sille tuntuu....

No just tässä mietein pitäskö mun puhua tästä 6kk neuvolassa kun voi olla että sama neuvolan tätskä on meillä...

Noniin. Ensimmäinen mustelma pojalla bongattu otsassa. Tästä se alkaa :o Epäilen et kopauttanut pinniksen reunaan. Pitää kyllä sen päivästä rymyämistä sängyssään... :o Kääntyilee, menee poikittain ja koittaa puskea päädystä läpi :D tarvii varmaan hankkia ne korkeemmat reunan suojukset :P

Mun oli pakko tehdä tänään raskaustesti, sen verran ollut "erikoinen" olo jo pari viikkoa! Oikeastaan jo pari kk... Maha on turvonnut ja tuntuu pinkeältä kohdun kohdalta, mahakipua, jatkuva nälkä ja mikä omituisinta, tuntuu niin kuin kohdussa liikkuisi joku! :eek:

Mutta nega tuli. Täytyy myöntää, että vaikka ajatus toisesta raskaudesta näin pian hirvittikin, niin silti olin vähän pettynyt.Onko muilla ollut tuollaisia ns. haamupotkuja tai muita raskauden oireita? Taidan olla valeraskaana :grin

Justiina mulla oli jossain vaiheessa vähän vastaavia tuntemuksia. Oli kyllä hullua, varsinkin kun olin aikalailla 100% varma että mahdollisuuksia uuteen raskauteen ei ole. Kaikki oudointa oli ne liiketuntemukset :s

Ja nyt tuli huono olikin :D ei mullakaan suurta mahdollisuutta ole raskauteen, kortsut käytössä ja menkat tullu jo neljä kertaa synnytyksen jälkeen... Mutta outoja tuntemuksia tosiaan...

Idapa: Suosittelen syvästi että juttelet asiasta neuvolan tädille! Terkka pystyy tsekkaamaan sukulaistyttösi tilanteen ja tarvittaessa ottaa yhteyttä tarvittaviin viranomaisiin, jotta sukulaistyttösi saisi tukea ja apua.

Nii mun on tehtävä, kyllähä tyttö ossaa huijata kaikkia päi naamaa että kaikki ok vaikkei oliskaa.. :( empä ois arvannu että se näi koville ottaa :o

Aijai! Täällä käyty äskön hierojalla! Kyllä tuli tarpeeseen kun paikat on niin jumissa ! Vauva oli kummilapseni vanhemmille hoidossa.
Eilen olin tosi väsynyt ja ihana ystäväni tarjoutui viemään Aleksin lenkille että pääsen ottamaan päikkärit. Nooooh, 20min päästä ystävä soitti että laps huutaa pää punaisena ja ei rauhotu millään. Oli sitten pakko lähteä autolla hakemaan kun kaveri pelkäsi et vauva tukehtuu :S Huuto loppu kun seinään kun päästiin kotiin. Sylittelin sitten pikkuista siinä ja makoiltiin sängyllä. Johan alkoi kauhea selitys ja naureskelu... Mietin että olisikohan Aleksi säikähtänyt ettei ollutkaan mamma työntelemässä kun eka oli alkanut kitinä ja sitten kauhea huuto kun kaverini oli ottanut aurinkolasit pois päästään :o Kaveri sano että oli kyllä tuskan hikeä otsalle pukannut kun mikään ei ollut tilanteessa auttanut :/ Niin ja kysymys... Tuleeko muiden vauvoille "ihottumaa" kun oikein kovasti itkee ? Nytkin oli sitten naama ihan pienillä punaisilla pisteillä ja läiskillä itkemisestä. Eka säikähdin että on saanut jonkun allergisen kohtauksen, mutta ne tosiaan lähti sitten pois kun vauva rauhottui... :)

Ne punaset pisteet tullee ku itkee mahottomasti. Mulla tuli silmien ympärille pienenä aina ne punset pisteet kun raivosin ja itkin, lienekko pieniä verenpurkaumia ku paineella huutaa :D mutta ne häviää kyllä ilman mitää taikatemppuja :)

Ja saakeli! Pitihän se tämäki taas tulla! Si-nivel reistailee taas. On nii kipiänä persposki ja mitenkä se sätteilee jalakaan >:( 20e tilillä rahaa nii sillä ei kyllä jäsenkorjaajalle mennä. Äitihän tuo kyllä sano että jos tulisin sinne pojan kanssa ja kaustiselle pääsisin niin se vois lainata rahhaa. Noh, kassotaan sitä sitten, pakkohan tuo selkä on saaja kuntoo. :o

Idapa, samaa mieltä tuosta itkuhommasta ja mulla kans selkä ja si -nivel niin perhanan kipeät, plus lonkka, että tekee mieli märyä vääntää. Pakko varmaan jonnekin hierojalle tms kohta varata aikaa. :(

Takaisin