Huhtikuun höpinät

Kiva kuulla Stork :) ystävät piristää!

Meillä oli kans mukava pääsiäinen :) pojan kummit yökylässä, syötiin hyvin ja ulkoiltiin, ihanaa kun pojalla oli paljon sylittelijöitä :)

Huomenna ois 5 kk neuvola, jännittää taas miten on kasvanut... Mulle ei oo vieläkään soitettu verikokeiden tuloksista vaikka niiden ois pitäny viime viikolla soittaa!
 
Justiina jos ei rupee soittoa kuulumaan, niin soita sä sinne päin!! Mä oon joutunu pari kertaa soittamaan, kun "on unohdettu kattoa labratulokset..." Hämmentävää!! Oliko vatsan uässä mitään poikkeavaa?
 
Ei ollut mitään ongelmia uä:ssä. Kysyn neuvolassa onko tullu tuloksia, kohta aika... Hyi kauhia oon neuvolan aulassa ja joku nainen kirkuu sellaisella äänellä että liekö synnytys käynnissä :O
 
Maksa-arvot oli normalisoituneet :) eli ei enää sairaalareissua! Hemoglobiini oli hieman alhainen, mutta sitä voidaan onneksi seurata neuvolassa :) Meidän pikkumies 5 kk oli 61,9 cm ja 5,940 kg :Heartblue

Nyt taitaa olla eka flunssa pojulla, lämpöä ja räkä valuu... ja minä loukkasin selkäni eilen, yö meni hirveissä tuskissa selän kanssa, huh huh mikä päivä taas luvassa! Ja kun imettää niin kivunlievityskeinot ei oo häävit... ja särkylääkkeetki loppumassa.. ja vali vali :inpain:
 
Kuu on kulunut täällä pienellä ummetuksesta kärsien ja sitä ollaan koitettu eri keinoin hoitaa. Näkyy vaivaavan tosissaan. Välillä huomio kiinnittyy muualle ja "unohtaa" että on epämukavaa mutta sitten voi nauru muuttua valitukseksi ihan silmänräpäyksessä. Neuvolassa sanoivat että seuraillaan.

Pikkuneiti on alkanut vähän vierastaa :O Voi sitä itkua kun joutui ihmisen syliin jota ei ole ikinä ennen tavannut.

Kauheasti juttelee nykyisin ja nauraa hekottaa niin että talo raikaa. :Heartred
 
Paska äiti ilmottautuu! Oltiin kaverilla käymässä kahvilla ja eikös käynyt "perinteiset" eli kuumat kahvit kaatu vauvan päälle :sad001 Olin siirtänyt kupin kauemmas ettei vauva siihen yletä, mutta vaavihan päätti ottaa oikein vauhtia ja syöksyi pöydän päälle että just ja just ylettyi sen verran että kuppi kaatui ! :eek: Kauhee paniikkihan siinä itelleen iski. Vauva ei ollut moksiskaan, ei edes itkenyt :eek: Punainen kohta tuli masuun, mutta onneks oli jo hävinnyt kun äskön katsoin. Ens kerralla saa taas olla varovaisempi. Opinpa tästäkin jotain. Huoh! :/
 
Ronja89 varmasti säikäyttää. Mutta uskallan veikata jokaiselle vanhemmalle käy varmasti jotain vastaavaa ja niinku sanoit siitä sit oppii. Vaikka mieluitenhan sitä jättäis sen opetus kerran väliin :)

Meillä täys tohina päällä. Viikko mennyt siivoten ja remontoiden uutta asuntoa. Huomenna olisi muutto ja tuntuu ettei homma edisty yhtää. Huomenna olisi ennen muuttoa vielä vauvauinti.
 
Meidän neiti jäi tänään isin kanssa kahdestaan tunniksi, kun kävin noutamassa neidille matkarattaat. Typy oli ollut pitkän aikaa isin kanssa tyytyväinen kunnes oli alkanut väsyttämään ja oli kaivannut tissiä.
Isi ei ollut älynnyt tehdä neidille korviketta, mutta olivat tutilla, sylittelyllä ja lastenlauluilla pärjänneet ilman itkuja siihen asti kun mamma palasi kotiin. Sitten vasta kun näki mut, tuli ihan lohduton itku, kyyneleet ja kaikki, tyyliin: nythän mä vasta tajusin ettei äiti oo ollut kotona ihan älyttömän pitkään aikaan (lue: tuntiin).
Ihme kyllä ei tullut silti paska äiti-fiilis, vaikka pienen kyynel-itku on aina ihan sydäntä särkevää. Sitä yrittää aina ajatella järjellä. Kyllähän mä tiedän, ettei se lasta vahingoita mitenkään jos äiti on tunnin poissa. Jos olisi ollut aamupäivä niin neiti ei olisi noteerannut äidin poissaoloa moneen tuntiin.
Sain tosta hieman luottamusta siihen, ettei mun aina tartte olla vauvassa kiinni, vaan voin käydä asioilla ton tunninkin verran, ilman, että maa kaatuu ja isille tulee paniikki vaavin kanssa. Hyvää harkkaa syksyä varten kun mamman on palattava töihin.
 
Eka flunssa täällä. Pientä lämpöä ja nenä täynnä räkää... muuten ollut virkku, mutta viime yönä hirveä itkukohtaus, josta ei meinannut tulla loppua, oli niin räkäinen raukka :sad001 loppuyö meni hyvin! Hassusti työntelee kieltä ulos, liekö limaa kurkussa vai kurkku kipeä...mutta vielä ollaan melko vähällä päästy..
 
Pläääh meillä on ollut eilen ja tänään kiukku päivät... ei lohduta sekään et isäntä päästelee menemään moottoripyörällä ympäri pitäjää kun kelit suosivat... toivottavasti känkkäränkkä muuttaa huomiseksi pois.. ei ole kipeä enkä huomaa suussakaan mitään uutta :/ uusia soseitakaan ei olla nyt maisteltu et ei varmaan ole masukaan kipeä.. Hui kamala kun mä oon jo kahden (oikeastaan 1,5) päivän jälkeen jo väsynyt tästä, mitäs sit ku iskee uhma :D tosin sitten tietää mistä johtuu.
 
Täällä on kans kiukkua ilmassa ollut pitkin päivää :/ tosin kaksi alahammasta taitaa tehdä tuloaan, on ikenet aivan pulleena.. pieni raukka :Heartred
 
Uhhuh! Oi kamala tätä kiirettä koko aika! Siskon kanssa ollaan tehty meleko urakalla sitä kanalaa. Pari koolilevyä pitäs saada vielä paikoilleen niin pääsis kaikkiin seiniin laittaa paneelit. Pirhana ku ei taho vaa käsissä voima riittää pirata betoniin reikää :s noh, joutaa siskon mies auttaa meitä ;D mutta on kyllä ollu mukavaa!
Poika ollu isänsä kanssa, ja niillähä on hyvin menny. On onni että mies voi ja haluaa olla pojan kanssa nuin paljon!

Nojoo, jahkapa me vapuks kanasetmuruset saajaan :)
 
Mepä käytiin tänään ekaa kertaa KÄRRYTTELEMÄSSÄ, laitoin siis vaunut "ratasasentoon", tosin hieman kallelleen vielä. Pojulle toppapuku päälle kun ei voinut toppapussia laittaa, valjaat tukevasti kiinni ja sit mentiin :) ja kylläpä poika puhua pälpätti ja katteli ihmeissään :D Noin 5 minuuttia kärryteltiin, sen verran että koira pääsi pissille. Kylläpä elämä helpottuu, kun ei tarvi aina odotella, että poika nukahtaa, että päästään ulkoilemaan. Toki näin aluksi ihan pikkuhetkiä vaan kerrallaan. Koin ajankohdan sopivaksi, kun poika punkee istumaan jo autonkopassakin.
 
Meillä kanssa aivan mahdotonta istumaan punkeamista ! :D tarvii hakea pian se syöttötuoli kun sitterissä syönnistä ei meinaa tulla mitään kun kokoajan yritetään istumaan :eek: Poika oli viikonloppuna yökylässä kummitädillänsä ja mamma viihteellä. Illalla laitto kummitäti viestiä että mitä hän oikein tekee kun poika on huutanut pää punaisena tunnin ja ei suostu syömään eikä rauhoittumaan sylissä.... Sanoin vaan että pistää pojan sänkyyn ja antaa sit ruuan kun on melkein unessa. Ei meinannut kaveri uskoa että sillätavalla rauhoittuisi, kun ei syliin rauhotu :D hetken päästä laittoikin viestiä että oli nukahtanut melkein samantien kun oli sänkyyn laskenut. Oli tosiaan kummissaan ja sanoi ettei ikinä olisi omia lapsiansa uskaltanut laittaa sänkyyn että olisivat huutaneet itsensä hengiltä :D muuten oli kyllä mennyt kyläily mukavasti ja mäkin pääsin pitkästä aikaa hengähtämään :)
 
Ihme kiukuttelu päivä ollut täällä tänään... Jatkuvaa kitinää ja itkemistä :sad001 olisikohan syynä viikko sitten saadut rokotteet? Tai hampaat ? Mistä näistä tietää. Ehkä vaan huono päivä muuten. Josko lähtis vähän vaunuilemaan, ehkä poitsukin rauhoittuisi :)
 
Poju ainaki oli kärtyne ja kitunen seuraavan päivän kun rokotukset sai, mutta siihen se sitten jäi :-)

"Alkaa p:llä loppuu a:lla hianoo olla pohojanmaalla!" Ah, kotipaikalla käymässä ja huomenna veljen eukon kanssa käyttämään elukat eläinlääkälillä tarkastuksessa :) sen jälkeen kärkkäiselle listoja ostelemaan ja kirppiksellä käymään :-) oeh, kyllä koti on aina koti :Heartred
 
Tänään on sellainen olo että voisimpa vain jäädä sängyn pohjalle. Tuntuu etten osaa mitään. Ressaan kauheasti lauantaita kun olen äitini kanssa menossa katsomaan Sami Hedbergiä ja typy jää isän kanssa kotiin. Kiinteitä menee jo jonkin verran, mutta maito ei edelleenkään mene pullosta ja tuo perinteinen nokkamuki... noh neiti on siitä innoissaan, mutta se on kuin lelu hänelle. Enemmän maitoa suun ulkopuolella kuin suussa.
Tuntuu etten vain osaa mitään ja pahalta tuntuu kun toivoisin saavani edes sen 2h etäisyyttä neitiin ilman että tarvitsee miettiä miten menee ja syökö hän.
 
Kokeilin eilen poikaa pari minsaa syöttötuoliin, olihan tuo innoissaan, hyvä ettei lentoon lähtenyt. :D Mä oon vissiin vähän malttamaton näissä uusissa asioissa, kun poika on vasta sen 5,5 kk... toki ei oo tarkoitus istuttamalla istuttaa, kunhan kokeilin, mutta odotan kyllä innolla, että poikaa alkaa istumaan kunnolla syöttötuolissa/rattaissa.
 
Tsemppiä tttiuhti! Itsekin välillä koen huonoa omaatuntoa poissaoloista, mutta kyllä joka äiti tarvitsee omaa aikaa. Meillä oli vähän sama tilanne kun jouduttiin maitoaltistukseen eikä apteekin jauheet oikein uponneet. Pari juttua kuitenkin sinä aikana hoitelin ja vaavi joutui litkua juomaan. Hyvin oli uponnut kun nälkä oli. Toki stressasi saako vaavi syötyä mutta hyvin oli mennyt kun olin poissa. Keikalle vaan :) Sami oliskin mahtavaa nähdä! Varmasti hyvä show!
 
Kiitos Mar-Mil! Onneksi lähdin, oli todella hyvä show ja kotona ilta oli mennyt todella hyvin. Iltapuuro oli maittanut isin kanssa paremmin kun äipän kanssa koskaan :)
 
Takaisin
Top