Huhtikuun höpötykset

kristar: En tiedä kuinka paljoon sitä tulee, joku on joskus sanonut että se on n. kanamunan kokoinen klöntti..? joka voi siis tulla osissa tai kerrallaan.. Mulla tuli viikonloppuna osaksi sitä ja joka päivä tulee ainakin jotain tatinaa, mutta vedet vieläkin sisällä. Edellisyönä sain valvoa 5 tuntia kovien suppareiden takia ja eilisen päivän poltti selkää muttei säännöllisesti ja yllättäen enään ei satu mihinkään :D No tunnin päästä neuvola ja ajattelin jos lääkäri hieman tutkisi paikkoja rankemmin :P rv39+2 Siis aijon pyytää jos lääkäri voisi tulla käymään. Esikoisesta lääkäri tuli ja tutki meni vajaa kaksi päivää kun poika ulkona :) Liput on ainakin korkealla...
 
Täälä on nyt viime yönä valvottu reippaasti normaalia myöhempään noiden hirveiden selkäpolttojen takia. Nyt aamulla sitten heräsin viemään miestä töihin tuli kaksi aika napakkaa supistusta mutta rauhottui sitte kun tulin kotiin takaisin ja menin jatkamaan unia hetkeksi. Nyt kun neuvolasta tulin kotiin ja aloin tekemään vähä jotai sapuskaa itelleni, alkoi taas armoton poltto koko lantioseudulla.. Kunhan nämä nyt pysyisi eikä loppuisi niin saisi vihdoinkin sintin ulos..

Limatulppaahan vissiin voi tulla pienissäki erissä, että kaikki ei tuu kerralla pihalle vaan tiputtelee muutaman päivän ajan. Ainaki jostain muistan lukeneeni jotai tommosta että jollaki oli käyny noin. On tullut niiiiin paljon googlea selattua että menee ihan itsekin sekaisin jo mikä olis mitäki kipua :) Tätä odottajan arkea kun tarkkaillaan kaikkia erikoisuuksia mitä kropassa tapahtuu :D
 
Älkää ottako kettuiluna tätä, mutta pakko hehkuttaa tännekin!!! Nukuin varmaan parhaiten viime yönä kuin kertaakaan about seitsemään kuukauteen! En herännyt kertaakaan yön aikana ja nukuin siis putkeen jonkun 8 h!! Varmaan viimeinen tällainen yö sitten seuraavaan pariin vuoteen...

Oon tänään tutustunut kestovaippoihin ja oon vähän hukassa niitten kanssa, mutta ajattelin ainakin kokeilla sitten joskus kun jaksaa :) Kauhean hintaisia niin kertis- kuin kestovaipatkin...

Maanantaina tulee ensimmäinen mammalomaraha! Jännää...

Onko muilla ollut häntäluu kipee? Musta tuntuu ihan siltä, kuin se olis murtunut. Tai en tiedä, miltä se tuntuu, mutta ei siis mukavalta ainakaan... Sattuu aivan törkeästi sohvalla istuminen...
 
Ärsyttävää sinänsä kun kätilö kehoitti puhelimessa valmistautumaan henkisesti synnytykseen että ensisynnyttäjillä synnytys yleensä käynnistyy vuorokauden- 2 vuorokauden kuluessa limatulpan irtoamisesta.... höpöhöpö tai sitten mä oon poikkeus.

Ainiin, mulle sanottiin noista menkkamaisista kivuista alavatsalla, kivuista nivusissa ja häpyluun "sähköiskuista" että mitä enemmän niitä tulee, sitä enemmän kohdunkaula kypsyy ja valmistautuu ja siten itse synnytys olisi nopeampi ja kivuttomampi.
 
pombomushu: mulla oli viime yönä sama tilanne, plus että aamulla klo 10.30 kun heräsin en olis millään jaksanu nousta sängystä ylös..! Uskomatonta, kun tasan joka ikinen aamu heränny aivan virkkuna viimeistään klo 6! :D

Mä oon ostanu tosi halvalla huutonetistä käyttämättömiä kestovaippapaketteja, aika moni myy noita äitiyspakkauksen vaippoja siellä.. Tietäiskö joku miten se harso tulee sinne väliin? Siis käsitin että sitä äitiyspakkauksessa tullutta harsoliinaa voi laittaa siihen vauvan pyllyn ja kestovaipan väliin, että iho pysyy kuivana, vai..?
 
Huhhuh :D Sainpa pienen säpsähdyksen kun telkkaria töllöttäessä tuli todella märkä olo. Kävi jo lapsivesi mielessä. Kipitin vessaa ja käsipeilin avulla oli pakko tsekata mistä on hana auki. Tämmöstä hitusen äklöä infoa meikäläisen jalkovälistä.. osittain kirkasta ja välil ihan maidon väristä nestettä tihkuu alakerrasta. Supistuksia ollu mut ne on täysin kivuttomia eli harkkareita. Välillä valuu ihan norona. Onko muita mammoja jolla moista vuotoa? Tässä viime viikon aikana valkkari ollu epämäärästä vihreetä mömmöä mut nyt tulee maitoa :D
 
Kristar: Äitiyspakkauksessa oli kahdenmallisia kestovaippoja Kushies ultra (kuviollinen vaippa) ja Bambino mio (valkoinen vaippa) johon tuli sisävaippa mukaan. Perustaitos oli kun sisävaipan liina taitetaan pituussuunnassa kolmeen osaan.

Mimmulimammuli: Itselläni ei ole käynyt noin mutta kun olen lukenut tässä paljon kirjoja. Lapsivesihän sinulla on voinut mennä, sanotaan että sen voi "tarkistaa" niin että kun laittaa siteen ja jos se taas kastuu se on lapsivettä (pitäisi käydä tarkistamassa äitiyspolilla). Eli siellä on vain johonkin tullut reikä josta tihkuu ei siis välttämättä tule lammikkoa lattialle =). Kiirehän ei ole mutta kai ne supistuksetkin sieltä kohta tulee. Niin siis arvailuahan tämä on!

RonjaM & "NaPPula" rv 36+1
 
Mulla tulee just ihan tolkuttomasti maitomaista vuotoa. Mut mulla on valkkaria kyllä muutenkin runsaasti. Nyt tuntuu olevan vaan aikkast reippaasti... 
 
Pombomushu, KADE. Viime yönäkin heräsin varmaan viis kertaa. Mut niin kauan  kun ei väsytä niin ihan sama. :)
Valkovuoto voi käsittääkseni muuttua hyvinkin juoksevaksi tässä viime viikkoina. Mut parempi kai tsekkaa että ei ole lapsivettä, että sidettä vaan konttien väliin ja polille kun kerkiää. :)
Jos synnytystä edeltävät kivut ennakoivat sitä, että synnytys on nopeampi, niin meikäläistähän odottaa sitten superpitkä ja kivulias synnytys, koska mulla ei satu juuri mihinkään. Nyt on kyllä toi häpyliitos ollut arka ja viiltelee, ja selässäkin ja lonkissa vähän jotain, että kyllä siellä JOTAIN tapahtuu. Mut liikkeelle pääsee vielä ihan hyvin.
Häntäluukipu on käsittääkseni sitä samaa sarjaa. Lantio laajenee sinnekin suuntaan ja lonkka-häntäluuligamenttien venymisestä tulee kipua. Hyvää siis vain (kai).
 
Ja mulla tulee sitten tosi nopee ja kivuton synnytys kun on nyt pari viikkoa supistellu päivittäin (tuon vauvan kääntymisen jälkeen) ja eilen tuskailin että EN kestä jos kuukauden kipuilee, koko ajan menkkaoloa ja alaselkää jomotttaa ja maha on sekaisin ja blaa blaa... Mulla on tunnin päästä neuvola ja TOIVON niin että vauva ois ainakin kiinnittyny ja tuolla alhaalla ettei enää ainakaan kääntyyn pääsis
 
Valkovuotoa on ollu kyllä täälläkin (alusta asti) ja todella runsasta sellasta. Välillä ihan kökkäreistä ja useammin sit just tollasta maitomaista, jota saattaa esim pystyyn noustessa holahtaa enemmänkin. Eihän sitä siis oikeasti mitenkään kovin paljon kerralla holahda.. lähinnä se vaan tuntuu siltä.
Ällöttävä "vaiva" kuitenki..
 
Täällä mennään samoissa oireissa eli valkkaria holahtelee välillä aika reippaastikkin. Pari kuukautta sitten alkoi ja oli pakko ostaa pikkuhousunsuojia kun tuntu, että koko ajan on housut sotkussa. Nyt on vähän rauhottunut tuo meno, kun valkkari on puuroutunut enemmän. Aamuisin kyllä holahtaa aina :/

Häntäluu on kans ollu ihan sairaan kipee. Ei onneks mitään särkyä, mutta kun istuu alas niin aijaiajaiajaiiiii!!!! Ja ylösnouseminen se vasta tuskaa onkin!

Yhtään kipeetä supparia en oo kokenut, mutta sellasta menkkamaista kipua kyllä. Ja nyt oon parina yönä unen läpi tuntenut, että alavatsaa jomottaa, mutta eipä niin tuskaisesti, että olis hereillä pitänyt.

Tällaset valivalit täältä, mutta kyllähän nuo on sellasia "positiivisia" vaikkakin ärsyttäviä kipuja että tietää ainakin jotain tapahtuvan :D
 
: ) Eli taitaa se siis olla vaan ihan sitä omaa vuotoa. Kävely muuttuu iltasin tosi kivuliaaksi. tuolla nivusissa siis vihloo varsinki jos on istunu hetken ja koittaa nousta ylös.
Syön obsidan merkkisiä rautatabletteja ja niistä aiheutuu aina aivan törkeän huono olo. Tunnin sisällä pilleristä alkaa heikottaa ja oksettaa niin että pakko mennä makuultee ja olla liikkumatta. Neuvolassa ei osannu sanoa juuta eikä jaata. oon kokeillu ottaa tyhjään mahaan, täyteen, illalla ja aamulla. kokeillu eri konsteilla siis mutta aina iskee se heikotus. Inhottaa ottaa pilleri kun tietää tulevan huono olo. En muista onko tästäkin tullu jo valitettua täällä :D
Sitten ilosempiin: Innostuin mahakipsistä! : ) Ajattelin käydä apteekissa ostamassa kipsiharsoja ja kuorruttaa niillä masun. Olis kiva muisto tästä masusta sitten kun tulee jossakin vaiheessa ikävä kuulaa. Onko jollain jo kokemusta masukipseistä?
Ja nyt kun vappu ihan kohta täällä niin jos vain jaksaa niin tekis mieli hirveesti leipoa vappu herkkuja! Rosetteja, munkkeja ja tippaleipiä : P Nam
 
Mulla tuli eilen yksi sellainen kipeä supistus!!! Tai ainakin luulen niin... Meni maha ihan sekaisin ja sit tuntu siltä, että menkat olis alkanu ja toi tuntemus kesti aika kauan vielä. Tai ehkä jotain puoli minuuttia. Oli aika jännää :)

Oivoi nyt on itketty noita häitä, oli aikas hienot :)
 
Mulla kanssa tuo häntäluu on tosi arka ja sattuu istua ja kävellä... Myös tuota maitomaista ärsyttävää valkovuotoo ollu jo jonkin aikaan... Viime yö meni valvoessa ku viilteli alapäätä niin kovaa et pysty just ja just mennä vessaa ilman et synnytti lattialle(johtunee kai ku haravoin koko pihan) :D aamulla taas ei mitään.. Sit kävi juuri kaveri kaffilla ja mä ku en raskausaikana kahvia oo juonu  ku tullu vatta kipeeks nyt sit meinasin et ottaisin kupin 2 niin ehkä pääsis paskalle ku ollu vatta tukos ja voin kertoo et kyl vatta tyhjeni ja tuli ihanan kevyt olo mut alko myös alavattassa ilkeän ihana paine joka tulee jomotteluna säännöllisesti... Saapi nähä kehittyiskö tästä lähtö vai meneekö hetken päästä ohitte.. Itte olisin henkisesti ja fyysisesti niin valmis synnyttämään tämä toukka tähän maailmaan...
 
Täällä on myös ollut koko raskaus ajan runsasta tuo valkovuoto. Kerran on hiivakin hoidettu pois.
Mutta nyt on ollut vähän sekavat fiilikset. Viikon kaks on tässä ollut sellaisia polttavia ja sykkiviä selkäkipuja päivittäin. Tulevat varsinkin jos menen kyykkyyn tai kun istun ajamaan autoa. Tekevät aika hallaa, kun tulevat ja kestävät jonkin aikaa ja tosiaan sellaisia sykkiviä kipuja, että oikeen kroppa nykii niiden tahtiin.
Sitten on viime yönä alkanut oikein reilummin irtoamaan tuo limatulppa. Aikaisemmin on tullut vain pieniä sellaisia rusehtavan kirkkaita limapaloja, mutta nyt on tullut sellaisia pitkiä klönttejä. Saa siis ottaa tän vapun aika rauhassa ettei tuo kloppi lähde tuolta liian aikaisin tulemaan. Maanantaina onkin sitten lääkärikäynti ja synnytystapa-arvio neuvolassa, niin kertoo siellä varmaan enemmän sisäisestä tilanteesta.
 
Mie oon kyl ollut niin itku herkkä tänään että.Kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja tuntuu ettei kukaan ymmärrä.
5v poika ollut mahataudissa tän päivän ja juniori huutanu,kait vaistoo jotenki ettei äipällä kaikki hyvin...oon jotenki niin kyllästynyt tähän raskaana oloon.Ottaen huomioon et tulin raskaaksi melkein heti Juhon raskauden jälkeen (2kk).
Pitäis olla onnellinen ettei maha oo kovin iso ja kiloja ei oo tullut ku sen 8 mutta mielialat vaihtelee miljoona kertaa päivässä ja 4 viikkoon en oo yhtäkään kunnon yö unia nukkunut..
Oisin niin valmis jo synnyttämään.
 
Niiva, jaksamisia! Voin kuvitella tilanteen, itselläkin oli itku herkässä alkuviikosta, kun mies mahataudissa ja tyttö flunssassa. Ja mun kun piti saada olla yksin kotona rauhassa ja laittaa paikkoja kuntoon. Tyttö ei oo ens viikolla kuin yhden päivän hoidossa, onneksi oli jo eilisen hoidossa, niin sain jotain tehtyäkin.

Tämä päivä meni oikeastaan kokonaan kasvihuonetta kootessa. Ostettiin tuollainen Hong Kongista viime syksynä ja nyt koottiin. Eikä oo vielä ees valmis. Sellaisen 7h tänään varmaan meni sen kanssa tapellessa. Saas nähdä saisko esim. sunnuntaina valmiiksi asti... nyt on aika väsy olo. Ja huomenna on vappu, tarttis leipoa ja kokata vähäsen, kun oon luvannut muille.

Eli mä en todellakaan oo vielä valmis synnyttämään, niin paljon pitäis saada aikaiseksi vielä ennen sitä!
 
On supistellut koko päivän vaikka oon yrittänyt myös huilata... Sellaisesti säännöllisen epäsäänöllisesti. tiistaina ois la.vois kyl vaavi jo tulla...Kipeitäki osa jo ollut...jos tää ny enteilis jotain...

39+4
 
Pakko tulla tännekkin mainitsemaan..

Ukko tuossa eilen muisti mainita mulle musiikeista synnytyssalissa. Kuunneltiin siellä Radio Rockia ja tarkotuksena oli jossain vaiheessa lätkästä WASPin levy koneeseen.. No kaikki sitten tapahtukin kamalan nopeesti ja WASPit unohtu joten loppuun asti soi Radio Rock.
Ukko sitten sanoi että siinä vaiheessa kun Herra B tuotiin leikkaussalista ukon luokse oli radiosta alkanu soida KISSin Crazy nights biisi. On jotenkin vaan niin osuva biisi yön kulkua ajatellen.. :D Ja ukkokin kun on vielä ihan hillitön KISS fani. :D

Kotona olokin on alkanu nyt pikkuhiljaa sujumaan paremmin ja paremmin. Ei voi muuta sanoa kun että on mulla ihana ukko kun antaa mun lepäillä ja ite hoitaa muksuja. Yksin ei kyllä minusta olis kaksosia hoitamaan. Ei ainakaan ihan vielä. Alku kankeutta on itellä vielä jonkun verran, ukkoa tietty helpottaa se että hänellä on edellisestä liitosta yksi poika.
Toisella pojista on menny nokka pikkusen tukkoon mikä hankaloittaa yöunia aika ikävästi. Viime yön ukko nukku pojan kanssa olohuoneessa niin että poika nukku sitterissä kun siinä tuntu hyvin saavan nukuttua, sängyssä ei suostunut nukkumaan ollenkaan. Minä sitten nukuin Herra A:n kanssa makuuhuoneessa ja vastasin sen hoidosta jos heräilee. Hyvin on pojat muuten kyllä nukkuneet ja syöneet.

 
Takaisin
Top