Huhtikuun höpötykset

Mun pitäisi olla loppuviikosta muutama päivä äitini ja veljen tyttöystävän kanssa, kovasti yrittäny pähkäillä miten pystyn pitämään raskauden salassa vielä, kuitenkin tiedän että he varmasti haluavat ainakin viinilasilliset ottaa..
 
Moikka! Täällä tuli tänään toinen plussa, joten uskaltaudun hyppäämään keskusteluun. 4+5 on viikkoja suunnilleen. Täältä löytyy jo kaksi lasta 7v. ja 5v., eli nyt vähän pidempi ikäero tulee tähän väliin. Kesken mulla on mennyt muutama raskaus viikoilla 13, 9 ja 6, joten vielä ei ihan hirveästi uskalla iloita. Toivotaan, että tämä pysyy mukana :)
 
Tervetuloa @Miljamilja :happy::happy:

@tiuhtimus tiedän tunteen. Toi on pieni asia, mutta hyvin paljastava! Ja juuri tuo on saanut edellisessäkin monet arvaamaan että vauva on tulossa. Ja todella vaikea hoitaa!
Itse olen käyttänyt mm. antibioottikuuria. Jos joku kyseli tarkemmin, vastasin että naisten juttuja, eipä ole enempää kyselty perään :laughing002 Jos on lähes tuntemattoja, olen "autolla" (meillä ei ole autoa). Eikä kukaan ole (onneksi) väittänyt vastaan kommentille "jos otan en aja"!
 
Sama ongelma ollut täälläkin edellisissä raskauksissa :D Helposti jää kiinni siitä ekana. Mä oon mennyt ihan niin pitkälle, että oon leikkinyt juovani :D Eli ostanut alkoholitonta viiniä/siideriä, mitä nyt juonutkaan ja niitä sit juonut tyytyväisenä.
 
Tuosta kertomisesta, mä olen ollut asian kanssa aika höveli ja kertonut ystäville yms. Koska suurin osa, okei kaikki tietää että meillä on paljon menetyksiä niin miksi he eivät voisi iloita meidän kanssa plussasta ja jos käy pahin he kuulisivat siitäkin. Eli jaetaan ilot ja surut

Moni on ottanut uutisen itkien vastaan kun tietävät tosiaan historian.
 
Sama ongelma ollut täälläkin edellisissä raskauksissa :D Helposti jää kiinni siitä ekana. Mä oon mennyt ihan niin pitkälle, että oon leikkinyt juovani :D Eli ostanut alkoholitonta viiniä/siideriä, mitä nyt juonutkaan ja niitä sit juonut tyytyväisenä.
Mä kans joskus esikoisen aikaan ihan ekoilla viikoilla leikin juovani kun oltiin juhlissa (juomat tummissa pulloissa tai laseissa :rolleyes:) ja sitten ko kukaan ei nähnyt ni kaatelin juomaa viemäristä tai jos mies mukana ni juotin sille..

Täytyy vaan toivoa, että keskityttäisiin nyt johonkin muuhunkin kuin pariin viinilasilliseen tai sitten pitää ottaa yksi saunajuoma mukaan ja "juoda" se siellä ni jospa ei heti alkaisi epäilykset nousta..
 
Mä sanoin just mun miehelle että nytkun on tää korona tilanne ni en voi nähdä äitiäni, joka olis heti arvannut kun menen saunaan ilman siideriä, koska mä juon aina saunassa yhden siiderin! :hilarious:
 
Tää koronahomma helpottaa siinä mielessä salailua, kun en käy muualla kun töissä - toki siellä pitää olla tarkkana, mut harvemmin päädyn esim alkoholinjuontitilanteeseen kesken työpäivän :hilarious:

Viimeksi olin ihan alkumetreillä raskautta festareilla, se oli aika haastavaa :hilarious: Kikkailtiin mm. niin, että mies parka joutui juomaan mun puolesta siideritölkin tyhjäksi ja täytin sitä sit vedellä ja hörpin siitä. Myös esim. jääteetä join viinilasista valkkarina, meni festarimeiningeissä kavereille ihan täydestä :grin
 
Samaa mieltä @MrsCherry(?) - tää korona tekee niin helpoksi tämän! :laughing002
Saa olla vain kotona piilossa kaikilta niin eipähän herää kysymyksiäkään. Ja videopuheluissa ei ainakaan vielä ole huomattu että siellä lasissa onkin alkoholitonta olutta :rolleyes::rolleyes: Ja ihanasti näyttää, että kun ihmisten ilmoille joutuu niin siinä kohtaa pitäisi ne haastavimmat viikot olla takana, ei haittaa vaikka joku sen arvaiskin! En usko että kerron kuin ihan muutamalle harvalle, muuten katson kuinka isoksi saan mahan kasvattaa ennenkuin kehdataan alkaa kyseleen :grin
 
Ainut neuvo minkä voin antaa että vaikka olis kuinka väsyny yrittää järjestää isomman lapsen kanssa äiti tytär aikaa ihan kahdestaan. Käydä jossain, leikkiä tai ihan mitä vaan tykkäätte nyttenkin tehdä kahestaan.

Meillä ainakin kun vauva synty niin tyttökin yritti käyttäytyä kuin vauva..

Kannattaa vaikka ottaa taapero mukaan hoitamaan vauvaa niin saatte kivaa yhteistä tekemistä kun hoidatte pikku veljeä/siskoa.
Voitte ostaa nyt vauva nuken ja opetella sen hoitamista yhdessä kun uusi tulokas syntyy voitte molemmat hoitaa vauvoja. :angelic:

Meillä nyt lapset tietää jo ja odottaa että pääsis hoitamaan vauvaa.
noi on hyviä vinkkejä. nukkevauva ollut jo pitkään mutta se ei hirveästi ole kiinnostanut. täytyypä eka odotella et jatkuuko tämä varmojen viikkojenkin jälkeen ja sitten ruvettava miettimään tarkemmin
 
Mä oon menossa hammaslääkäriin kohta revitään viisuri.. Oon pelko potilas ja kauhistuttaa jo valmiiksi täällä odotella. Olin eilen jo tosi ahdistunut koko illan :hungover:

Tsemppiä! :Heartred
Onko eka viisuri mikä lähtee? Multa otettiin molemmat ylhäältä samalla kertaa. Pelkäsin kans etukäteen ihan hulluna, mutta loppupeleissä kun makasin sielä hammaslääkärin tuolilla niin odottelin vielä poiston jälkeenkin että milloin se repii ne :grin Ei siis ollut lähellekkään niin kamala kokemus mitä varoiteltiin, olisin valmis menemään milloin tahansa uudestaan!
 
Joo tää oli eka mikä poistettiin. Ennen on revitty yks hammas kun oli niin mätä :angelic:

Ja taisit selvitä hengissä tästäkin? :wink:wink Ärsyttävintä oli ehkä se jälkihoito, koko ajan teki mieli tunkea kieli niihin reikiin ja aina sai purskutella ties mitä leivän palasia pois sieltä :grin:grin Hyvä että sait suun kuntoon! :happy::happy:
 
Heippa! Täällä yks tänään plussannut. Meillä on - 12 ja -15 syntyneet tyttö ja poika. Ollaan haaveiltu tosi pitkään kolmannesta, ehkä neljä vuotta. Tää plussa tuli todella yllärinä ja todeta voi et niin kävi myös noide isompienki kaa kun heitäki kerettiin tosiaan toivoa useampi vuosi. Meillä la. Varmaan sattuu just joulun alle 22 tai 23.12 täytän myös 30 just tuossa joulukuun alussa. Nyt vaan toivotaan et kaikki menee hyvin kuopus vasta nyt pääsiäisen aikaan haikaili et äiti mie niin haluaisin meille vauvan ja nyt se oiski matkalla lapsille kerrotaan ekan ultran jälkeen, sommista kävin varhaisultrassa mutta nyt taidan jättää väliin vallitsevan tilanteen vuoksi. Ihan hullua ja miusta tuntuu et oon niin unohtanu kaiken tässä viidessä vuodessa.

T. Tintti
 
Miten tuntuu että päivät ja viikot matelee vaikka jo kaksi lasta pitääs päivät kiireisinä.. Voitas olla jo siellä nt-uä nurkilla vaikka!
 
Mä oon siis sairaslomalla petiin vetävän pahoinvoinnin vuoksi. Me siirrettiinkin huomiselle varhaisultra, koska ei maltettu enää odottaa ensi viikkoon. Päätin että pystyn kyllä jo klo 12 lähtemään ulko-ovesta, kunhan on tarpeeksi oksennuspusseja mukana. Nyt on siis 7+1 suunnilleen. Jännittää!!
 
Takaisin
Top