Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Eleanora

Kommentoinnin ninja
Toimi niin hyvin tuo kuukausiketju, että ajattelin tehdä huhtikuulle nyt oman. Ei venynyt liian pitkäksi, että on kohtuutonta kahlata läpi ja pysyy ajankohtaisena.

Keväistä huhtikuuta syysmasuille!

Huhtikuu on tosiaan jo alkanut ja olo on kovin helpottunut. Me tosiaan kerrottiin kaikille lopuille tärkeille ihmisille uudesta tulokkaasta nyt pääsiäisen aikaan ja vaikka oli tietyn aikaa kivaa, että oli oma pieni salaisuus, niin kyllä nyt oli jo ihan valmis jakamaan tiedon muillekin ja kaikkein parasta on se, että saa eri lailla vertaistukea, kun nyt sellaisia ystäviä ja läheisiä tietää, jotka ovat itsekin olleet raskaana. Oltiinko me ihan vikoja, jotka kerto vauvasta läheisilleen? Me odoteltiin tarkoituksella ekan ultran ohi ja lisäksi siihen, että oli mahdollisuus esim. minun perheelle kertoa kasvotusten. Veljen vaimo jo tarjosikin, että heiltä saa varmasti kaikenlaista vauvakamaa ja voidaan vaikka kesällä sitten katsoa niitä :)

Huono/etova olo on selkeästi vähentynyt viime viikkojen aikana ja tuntuu, että nyt tekisi mieli syödä ihan kamalasti! Ehkä sitä jotenkin ottaa kiinni niitä viikkoja, jolloin ei oikein tehnyt mieli mitään.. Suu söisi selkeästi enemmän kuin mitä maha vetää ja onkin opettelemista siinä, että osaa lopettaa ajoissa, ettei tule ikävä ähkyolo :)

Onko muilla oireet vaihtuneet/kadonneet viime aikoina?

Mulla oireet katosi rv 10 jälkeen. Silloin säikäytti, mutta nyt kun tietää, että kaikki kuitenkin etenee hyvin niin olo onkin helpottunut..

Huhtikuun alun suunnitelmat on siivota vaatekaapista sekä talvivaatteet pois, että pieneksi käyvät farkut sun muut ylähyllyille, jotta shoppailun jälkeen on tilaa uusille :) Toivottavasti löydän kivoja äitiysvaatteita, pienikokoinen kun olen, on jopa "normaalien" vaatteiden löytyminen välillä haastavaa...

Mä siivosin eilen vaatekaapin :) Osa kirppikselle, osa odotteleen josko vielä joskus mahtuis päälle.
Sairaslomalla edelleen, perhanan polvi  vaivaa. Alkaa jo pää hajoileen kun ei kummempia pysty tekemään. Ja eritoten ottaa luonnonpäälle olla pois töistä! Eilen illalla tuli taas itkettyä ukolle kun totesin että pakko kai hakee lisää saikkua. Tänään taas siis lääkäriin, katotaan nyt mitä lääkäri sit sanoo, kaippa se pistää vielä kinttua hetkeks aikaa lepuutteleen.

Täällä oireet katos jo jokunen viikko sitten, nyt viime viikkoina huomannu että ruoka ei ehkä maistu aina niin hyvin, tai tulee täyteen nopeammin. Sinänsä parempi niin, viikon päästä vaa'alle ja vielä on tätä sohvalla makaamista luvassa...

Minä kerroin minun kavereille ja vanhemmille heti kun plussa tuli mutta sitten kaikille muille kerrottiin vasta kun oli ollut se eka ultra rv 12 :)

Mulla hävisi pahoinvoinnit ja sellaiset rv 12 lähtien. Nyt on vaan alkanut tulla liitoskipuja :( en olis koskaan ajatellut että ne tulisi näin aikaisin... Mutta muuten olo on loistava ja masu on kasvanut tosi paljon <3

Huuhtikuun suunnitelma olisi laittaa pienokaisen huone valmiiksi, mutta ensin täytyy odottaa että olisi se toinen ultra, joka on vasta 24.4... en millään jaksais odottaa!! :)

Eleanora, meillä ei isännän vanhemmat ja kaksi sisarusta tiedä vielä mitään, isäntä ei vaan saa kerrottua. =) Yksi siskoistaan arvasi, että olen raskaana, kun isäntä kertoi laittaneensa minut "pihalle" kun kattoa maalatessa tuli niin kamala käry sisätiloihin. 

Minulla olisi myös edessä tuo vaatekaapin siivous. Olisi huippua jos ehtisin tekemään sen ennen kuin kahden viikon kuluttua pidän viikon loman. Lähden käymään silloin siskoni ja äitini luona, ja sisko lupasi että silloin voisi katsoa häneltä (siinä vaiheessa jo toivottavasti) ylijääneitä mammavaatteita... Laskettuaika lähenee siellä huimaa vauhtia!

Mulla ei ole paljonkaan varsinaisesti raskausoireita, niinkuin ei ole alusta saakka ollut. Edelleen väsyttää, mutta se saattaa kyllä johtua ihan vaan töistä eikä niinkään tästä raskaudesta. 

Olisiko kellään mitään vinkkiä mistä löytyisi juhlamekko raskaana olevalle? Mulla yhdet häät ja yhdet rippijuhlat tulossa ja jonkinlainen kolttu pitäisi löytää...

Jossu*, enpä osaa auttaa, mutta samaa tietoa kaipailisin minäkin. Tulevalle kesälle ilmeisesti tulossa yhdet häät ja kahdet muut juhlat... kiva ois laittaa jotain muuta kuin juuttisäkki päälle! ;)

Jossu* Joo minäki kaipailen vinkkejä. Kesällä tulossa kahdet häät, ja pitäs löytää joku hieno mekko :) Kattelin netistä kaikkia kivoja, mutta ei varmaan uskalla tilata, jos se ei sitten mahdukaan päälle :/ 

Asoksella on aika ihania, ja postitus on ilmaista Suomeen. Äitiysvaatteita (maternity) en ole vielä tilannut sieltä, mutta muutoin olen ollut asiakas jo viisi vuotta. Hyvä valikoima merkkejä ja malleja sekä nopea toimitus.

Heh! Otan osaa!

Olen viime aikoina ollut todella iloinen, ettei kesällä ole mitään "virallisia" juhlia tiedossa. Ei tarvitse miettiä noita asujuttuja. Viime viikolla oli yksi virallinen vastaanotto, mutta sain päälleeni ihan normivaatteet. Hameen jätin vyötäröltä auki ja vedin puseron helmaa päälle :)

Tällä hetkellä minulla on jopa 2 T-paitaa, joita vuorotella. Housuja sentään neljät. Vähän käy tylsäksi, mutta ei tätä kuitenkaan montaa kuukautta kestä. Mahahan tässä vain kasvaa, joten uutta vaatetta on saatava kesällä.

Moikka mammat!

Aika monella tuntuu olevan tuo vaatekaapin siivous ajankohtainen juttu tässä kuussa, samaa mietiskelin tässä minäkin että joku päivä kai se pitäisi aloittaa.. Eilen siivosin keittiön kaapit ja juuri kun mies huolehti etten tippuisi jakkaralta niin jo astuin yhden askelman ohitse.. Onneksi ei käynyt kuinkaan, säikähdyksellä selvittiin ja siivous jatkui :D

Tällä viikolla olisi tarkoitus tehdä visiitti IKEAan, hieman tekisi jo mieli sisustaa vauvan kammaria. Kun vaan pian olisi toukokuu niin selviäisi sukupuolikin, vaikka minä jo voisin laittaa sata euroa veikkaa että se on neito ;) Onko kukaan ajatellut ostaa kotitestiä, millä saisi sukupuolen selville? Me ei nyt sentään niin pitkälle olla vielä menty, vaikka kyllä tämä epätietoisuudessa eläminen on rasittavaakin. Alkais jo ne liikkeet tuntua niin ois jotain ytyä tässä odottamisessä :D Hä, minäkö muka malttamaton!! ;)

Ainiin, juhlavaatteita kannattaa katsella Nelly.comista ja Brandokselta, löytyy kivoja eikä edes hirvittävän kalliita :)

Minulla kanssa tiedossa yhdet häät. Saas nähdä mihin mittoihin maha niihin menessä kasvaa, kun en vielä tarkkaan tiedä missä kuussa häät tullaan pitämään. Jonkunlainen kolttu olisi kuitenkin hankittava :)

Itsellä ollut kanssa mielessä vaatekaapin siivous, kun nyt olen huomannut, että vyötärönympärys on huomattavasti leventynyt. Maha ei sinänsä ole vielä pullahtanut esiin. Olisi tavallaan kiva käydä vaatteet läpi ja katsoa samalla jo vaikka kirppikselle tai hyväntekeväisyyteen vietäviä.

Tuota Asosta katselinkin jo. Tiedätkö miten siellä toimii palautus, jos vaate ei olekaan sopiva?

Brandoshan taitaa olla pelkkä kenkäkauppa ja Nellystä minä en ainakaan löytänyt tarpeeksi "juhlavaa", kun en ihan mitään trikoomekkoa haluaisi...

Palautuksesta joutuu maksamaan postikulut itse, mutta ei se ole kovin kallista. Muutaman vaatteen olen näiden vuosien aikana lähettänyt takaisin. Nopeasti rekisteröityy ja kauppasumma palautetaan.

Alan pikkuhiljaaa toipua flunssasta. Kuumetta oli neljänä päivänä. Aikuisena olen ollut aiemmin kuumeessa vain yhden illan kerrallaan. Yskää on jatkunut nyt 10 päivää. Aluksi vatsan alue kipeytyi köhimisestä tosi paljon, mutta nyt on kai sen verran tullut lihastreeniä tai sitten venyneet ligamentit niin paljon, ettei enää tunnu. Paino laski pari kiloa, enkä ole vielä saanut niitä takaisin. Makuaistikin palautuu vähitellen. Oli aivan kamalaa, kun pizza maistui mullalta ja lihakeitolta ja suklaa pelkältä sokerilta.

Malttamattomana odotan rakenneultraa, se on vasta 6.5., rv 22 alussa. Höh, se kun voisi kuitenkin olla jo viikolla 18. Voisipa vauva sanoa, kumpaa sukupuolta on, niin pääsisin viimein kunnolla shoppailemaan. Kävin eilen tähänastiset pikkuostokset läpi. Luulin keränneeni mukavan neutraaleja, mutta ihan poikamaisiahan ne sitten kuitenkin olivat. Aloin miettiä, että jos vauva on tyttö, en halua pukea häntä kovinkaan moneen näistä vaatteista. Mökötin melkein koko illan. :D

Töiden jälkeen tartuin itseäni niskasta kiinni ja tsekkasin kuinka monet housut menee vielä päälle. Noh, tulos oli et yhdet housut kolmestatoista mahtui.. Nyt on siis oikeasti tapahtunut jotain vatsan seudulla. Kaikki housut meni muuten jalkaan, mutta vetoketjun ja napin väliin jäi ammottava aukko :D Silti maha ei ole mitenkään huomattava, tässä mietinkin esim. Mamalicious äitiysfarkkuja, et miten pienen mahan kanssa ne menee vai pitääkö odotella vielä niin pitkään, että maha on jo huomattava pallo? Onko teillä muilla kokemusta?

Ostin Mamaliciouksen legginsit ja Boobin mustat äitiysfarkut. Legggarit on hyvät ihan silleensä, farkuissa on se kangasosio, jota saa taitettua, joten nekin on jo hyvät päällä. :) Viel pitäis jaksaa hankkia mukavammat liivit ja pari paitaa. Sairaalaan saa synnytykseen kuulemma omat vaatteet, jos haluaa. Mistä löytäisi ihanan ison paitulin, johon ehtisi luoda turvasuhteen ajoissa?

HAHAHA, kuka kuunteli sattumoisin NRJ:ä aamulla töihin ajellessaan? Siinähän on aina puoli seiskan jälkeen leikkimielinen Trivial Pursuu-kilpailu, ja tänä aamuna kysymyksenä oli että mitä naiselle tapahtuu ensimmäisen kolmen raskauskuukauden aikana? Anssi vastasi että naisten seksihalut katoavat tyystin, NE ALKAVAT KIRJOITELLA KAIKENLAISILLE VAUVAFOORUMEILLE (:DD) ja alkavat vahtia miehensä menoja ja tekosia entistä enemmän! Ensimmäistä ja viimeistä en allekirjoita mutta toisen väittämän KYLLÄ! Ihana aloitus aamulle ja hyvät naurut :)

Ainiin; oikea vastaushan olisi ollut että naiset alkavat nähdä unia käärmeistä, sammakoista ja apua, oliko se jostain hemmetin ruukuista??! What?

Itse sain jo aikaa sitten luopua tavallisista housuista jotka eivät anna periksi. Alussa paino nousi kun ohjus ja vaatteet meni tosi nopeasti ei niinkään pieniksi vaan epämukaviksi. En oo moneen viikkoon enää kestänyt minkäänlaista paineentunnetta alavatsalla. Eikä taida enää kestää "pentukaan" kun viime yönä käänsin kylkeä vatsan kautta ja jäin puoliksi vatsalleen niin sain niiiiiin mojovan tömäytyksen alavatsaan et ei jäänyt hänen mielipiteensä epäselväksi :D <3 Mammahousut olleet siis käytössä jo useamman viikon, on töissäkin kivempi olla vaikkei maha vielä valtava olekkaan näin viikolla 18+0.

Tänään muuten tasan 3 viikkoa rakenneultraan! Jostain syystä jännitän sitä kovasti, en niinkään onko kaikki kunnossa vaan ylipäätään. Mitenkähän ne muuten suhtautuu kun emme halunneet sitä verinäytettä emmekä niskaturvotuksen mittaamista edellisessä ultrassa? Kuitenkin muuten kaikki normaalit tutkimukset haluamme tehtävän ilmanmuuta. 

Takaisin