Huhtikuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja fjansku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä ollaan jo voiton puolella.Flunssa alkaa pikkuhiljaa häipyä Benjaminilta.
Pääsispä jo ulos pikku ukon kans.. :)

Moi kaikki pitkästä aikaa!

Mistäköhän aloittais... :D Käyn lukemassa täällä hävettävän harvoin, joten paljon on taas juttua tullut teidän osalta.

Totaniinniin... Mä oon kai tehnyt ihan väärin neuvolanoppien mukaan tuon soseiden aloittamisen, mutta aloitettiin tosiaan soseet tällä viikolla ja Amelia on tykännyt syödä ihan hirveesti. En ymmärrä että miks mun olis pitänyt antaa vaan maistaa hieman, kun parin ekan lusikallisen jälkeen tyttö katsoi ruokaa ja lusikkaa suu auki ja odotti että annan lisää. Ekalla kerralla menikin sitten puoli purkkia ja seuraavana päivänä jo kokonainen purkki. Ja tytsy on tyytyväinen.
Pitää vissiin pian alkaa antamaan myös ennen nukkumaan menoa jotain maitoo palksumpaa, kun aikamoiseks hulinaks on täälläkin päin mennyt. Vellistä ei ollut mihinkään...

Niin ja täälläkin kakataan 3-5pv:n välein.. Kaippa tuo sitten ihan normi touhua on. Kauheen pahan hajuisia pieruja tuo vääntää välipäivinä.. :S :D Kakan ulkomuoto myös muuttunut vähän tummemmaks ja paksummaks. Ah ihanaa kakkakeskustelua.

Oi vitsi, voiko rattaita jo käyttää?! Mä hommaan ens päivärahoista heti. Mulla menee hermot vaunuihin kun ne on niin isot, ei käänny hyvin, raskaat.... ÄÄ! Siis toki hommaan rattaat mitkä saa vaikka makuuasentoon jos tarvetta.
Keskisellä näin äidin, jolla oli ihan vaan matkarattaat makuuasennossa ja ehkä kuukauden ikäinen vauva siellä makoilemassa. :) Oli niin kätevän näköistä touhua kun rattaat kääntyi kuin unelmat ja näytti aikalailla kevyiltäkin :) Ite en edes harkitse, että lähtisin kaupungin kauppoihin noilla nykyisillä vaunuillani, hyllyt kaatuis.. :D

Hmph, mitähän mun piti... Niin joo. Amelia taitaa kohta lähtee ryömimään, konttausasentoonkin yrittää kovasti. On nyt pari kk kääntyillyt selältä vatsalleen ja toisinpäin, niin veteleekin rallia pitkin olkkarin lattiaa. :D Tosi hyvin jaksaa kannatella itseään käsien varassa. Ihan mahakin ilmassa, pelkästään lantio ja jalat maassa. Tosin, Amsu on ollut syntymästään asti kova kannattelemaan päätään. Toisaalta ihanaa kun lähtee pikkuhiljaa liikkeelle, mutta toisaalta... Ei sitä kohta voi jättää lattialle siks aikaa kun ite käy vaikkapa suihkussa :D Kamalan nopeesti aika menee muutenkin. Kohta nuo on jo puoli vuotta. Justiinhan ne syntyi!!

Musta on tullut jotenkin vainoharhainen... Pelkään että tuun raskaaks taas, vaikka syön pillereitäkin. Oon tehnyt raskaustestinkin kaks kertaa, koska oon muka tuntevinani potkuja yms... Hohhoh. :D Oikeesti, en halua nyt toista lasta ainakaan 4 vuoteen. Olis kamalaa jos tulis raskaaks, mutta en mä vois silloin myöskään aborttia tehdä..

Kuinka moni teistä syö muuten minipillereitä? Mulle kirjoitettiin minipillereihin resepti ja myös tavallisiin pillereihin resepti. Se tässä nyt vaivaa, että milloin saa aloittaa nuo "normaalit" pillerit. Sitten kun imetys loppuu? Auttakee, en muista yhtään mitä lääkäri sanoi silloin...

Hitsit mua jotenkin masentaa tää kroppakin välillä. Maha on löysä kun mikä, unohtamatta niitä inhottavia raskausarpia... Oivoi. Toisaalta oon mietiskellyt, että ilman noita arpia ei olis Ameliaa, mutta... Ne nyt on tossa eikä sille kai mitään voi :( Muutenkin ärsyttää kun ei vieläkään mahdu kunnolla entisiin farkkuihin, ilman että tuo löysä mahanahka menee makkaralle. Hirvittää kattoo itseä kuvistakin.. :D
Joskus masentaa muutenkin jotenkin, itsetunto tuntuu olevan aika laskenut :0 ennen sitä oli vaikka muille jakaa... Voiko synnytyksen jälkeiseen masennukseen sairastua tässä vaiheessa?

Niin joo.. Millälailla teidän menkat on alkanut? Onko tullut heti ihan normaalisti? Mulla tulee vaan jotakin vanhaa verta vähän, joten en oo nyt yhtään varma, että alkoiko mun menkat. Toki minipillerit voi vaikuttaa asiaan, mutta... Onko teillä alkanut ihan samanlailla ku ennen vanhaan? :D

Olipas omanapaista juttua, pahoittelut.

Mutta koittakaahan kaikki jaksella :) Kesäkin jo kolkuttaa oveen, ihanaa!

Alina:Täl viikol oli keskustelin mun äipänkaa tosta rattaiden käytöst..äiskä sano että on ite pitän meit muksui 4kk eteepäin rattais.ja muksui äiskä on tehny sellaset 5.Se sano vaa että jos muksu on syntyn joskus lopputalvest/joulun ni hyvin voi jo kesäl rattais työntää.Ja noist soseist.. ekan kerran oon antan Ninnille pari lusikallist maistettavaks ja kyl ihan sen jälkee Ninni on syöny sellaset puol purkkii.Niin ja noist raskaus arvist ja sellasist..mul on ihan kamalat arvet ja samoin sektion jälkee jääny maha ns.löysäks ku ei päässy alkujaa tekemää oikein mitää.Mun itsetunto laski synnytykses niin paljo,ku sain sellasen kätilön viel kuka haukku ja uhkaili ym.. välil vaa tulee mulle ihme itku kohtauksii..yleensä suihkus ku kukaa ei oo näkemäs.missää ei oo näist raskaus asioist päässy puhumaa,ku meil oli joku ns.pika vastaanotto jälkitarkastukses.

Pakko tulla nyt tänne kitisemään kun ei oo muutakaan kanavaa purkaa höyryjä ! Meillä oli eilen yhden sukulaisen vauvan ristiäiset. Siellä tuli sitten juttua että mitä naiset on saaneet miehiltään lahjaksi vauvan syntymän yhteydessä. Kaikki esitteli sitten siinä porukassa kaulakoruja, sormuksia ym. mitä ukot oli ostaneet. Osa oli tosi hienoja ja niissä oli liikuttavat kaiverrukset ja kaikkea muuta ihanaa. Mä en saanut mieheltä mitään. En edes kukkia sairaalaan. Voi olla että mies ei silti sen takia tajunnut tuoda sairaalaan kukkasia kun oli pojasta niin kovin tohkeissaan mutta silti..Jotenkin tuntui tosi pahalta ja mulla olikin ristiäisten päätteeksi paska fiilis. En koe olevani materialisti mutta musta olis ollu kiva saada joku "arvostuksen merkki" lapsen syntymästä, en nyt ehkä saa itseäni ihan ymmärretyksi mutta yrittäkää edes :)

Mä en kans saanu mun miehelt edes kukkasii ku tyttö synty. :s Ainoat ketkä kävi mua sairaalas katsomas ni oli mun mies,mun sisarukset,iskä ja äiskä.Mun miehen vanhemmat eivät käyneet koko sen aikana jota sairaalassa vietin ni mua ja vauvaa katsomas..oli muka vierailuaika liian myöhään.alko klo.18.Olivat jo siihen aikaan niin kännissä.Mua piristi äärettömän paljon ku äsikä toi ison ruuskukimpun pinnkei ruusui :)

Mä en kanssa saanut mieheltä mitään sairaalaan. Tosin meillähän miehen isä haudattiin silloin samana päivänä, kun Aleksi syntyi ja koko syksy oli vain sen isän sairauden etenemistä. Esikoisestakaan en kyllä saanut mitään konkreettista mutta silloin parasta mitä mies teki oli se, että se oli siivonnut asunnon katosta lattiaan, pedannut esikoisen sängyn valmiiksi ja ostanut kotiintulokakun :)). Vieläkin tulee tippa linssiin, kun muistan sen, kun ensimmäisen kerran toin esikoisen kotiin sairaalasta.
Onkos teistä jotkut jo matkustellut autolla pitkän matkan vauvan kanssa? Meidän pitäis lähtee nyt keskiviikkona ajamaan 6-7h matka. Ensimmäinen kolme tuntia menee varmaan hyvin, kun mennään Aleksin päikkäreiden aikaan, mutta miten sitten jatko,saa nähdä? Tarkoitus olis pitää tunnin tauko päikkäreiden jälkeen, jos vaikka Aleksi sitten jatkais unia. Kuinkakohan vain menee rytmi pienellä sekaisin. Muutenkaan ei kyllä huvittais olla viikkoa vieraiden ihmisten nurkissa. Mennään siis miehen sukulaisille. Olisin halunut vuokrata oman mökin, mutta mies haluaa mennä serkulleen. Vähän alkaa jo pinna kiristymään....

Jos kerkiäisin vähän kirjotella, kun B viihtyy lattialla vielä hetkisen :)
Mä oon pitäny sisällä Benjaminia hiukan istuvassa asennossa kärryissä, ja tykkää kyllä kovasti katella mitä touhuan esim keittiössä :) Pitää vaan olla kokoajan lähellä, ettei pääse tippumaan.. Remelit on jossaki pehmusteiden alla..
Ulkona en oo vielä käyny silleen, et kattelis maailman menoa. Pitäs kai hommata ekana ne aurinkolasit!??
Mä oon ruvennu nyt antaan vadelma-riisipuuroa aamusin. Hyvin maistuu seki. Aikalailla meillä syödään niin että puuro aamulla, lounaaksi porkkana-perunaa, päivällis aikaan joko päärynää tai kuingatar pilttiä ja sit illalla vellipullo ennen nukkumaanmenoa. Neuvolassa tänään käytiin niin hyvin tuntuu riittävän tuommonen määrä kiinteitä, jätkänpätkä oli jonkuverran taas tota painoa kerryttäny mutta senttejä jättäny vähän vähemmälle pituudesta ;D
Menkoista; mulla tullu tasan kerran. Toisia ei oo näkyny :O Vissiin vielä hormoonit mullinmallin. Ei kyllä haittaa vaikkei niitä oo enää sen koomin kuulunukkaan. Ei niitä oo ikävä :)
Joo, muaki välillä pistää masentamaan tää oma kroppa. Tuskin tulee enää koskaan entiselleen. Järkyttävä löysä pussi roikkuu vieläki. Se mihinkään oo kiinteytyny vaikka kuin yrittää tehä vatsalihaksia ja käydä lenkillä jne. :(((( Oikeesti ihan ilettää kattoo esim peilistä ittiä vähillä vaatteilla.yök. Mutta eipä sitä tarttiskaa kovin katella.. :P Onneksi miestä ei kuitenkaan haittaa, se on pääasia <3 eikö vain?
En minäkään saanu kukkia tai mitään sairaalaan. Tai no okei, sain mä suklaalevyn ku itte pyysin :D Kyllähän ois kiva ollu kukkakimppu saaha tietenki, mutta eipä sitä kehtaa ruinatakkaan :P

"Ihanaa" kun muitakin kroppa masentaa. :D Huh. Kaippa tää on siis ihan normaalia tunnelatausta. Joskus oon suuttunut miehelle, kun se on kosketellut niitä arpia ja kysynyt "No... Millon nää oikein vaalenee kunnolla?" ÄRR.

En oo minäkään mitään lahjoja saanut, nyt kun ajattelee niin olis ollut kyllä aika kiva.. En saanut kukkiakaan. Mutta lauantai-pussin sain, sitä sitten mässytin yöllä kun en saanut sairaalassa nukuttua :D

Olis kyllä hyvä, kun olis vaikka pari kertaa neuvolassa sillee, et keskityttäis vaan äidin hyvinvointiin ja jaksamiseen. En mä jotenkin siellä osaa avata suutani kun ne kysyy et "No mites oot jaksellut?" Kun tulee semmoinen fiilis muutenkin neuvolassa aina, että vauvanhan takia täällä käydään, ei mun. Ärsyttää sitten itteekin kun en edes ymmärrä miks meen sinne semmosella "Ei mitään ongelmaa missään asiassa, mulla on kaikki tosi hyvin."-asenteella.

En mä nyt siis jokapäivä ihan masiksissa ole, mutta jos oikein alkaa itteensä kuuntelee niin silloin tajuaa olevansa vähän väsynyt ehkä... En tiedä saako kukaan mitään tolkkua mistään mitä tänne paasaan, mutta saanpahan omaa päätä selvitettyä :D (julkisesti) :D

Täällä kanssa tää kroppa kyllä masentaa ja urakalla.. varsinkin kun kesä alkaa olemaan ovella ja olis ihana saada vanhoja kivoja kesävaatteita mahtumaan päälle! Mua oikein ällöttää suihkussakin, kun meillä on peili heti suihkua vastapäätä ja kokoajan näkee tän kamalan iljetyksen.. aiemmin saunottiin aina kaveri porukalla ristiin rastiin, niin että oli miehen kavereita ja mun kavereita ja kaikkea, nykyään en kyllä todellakaan kehtaa sinne niiden sekaan mennä! ..eikä toivookaan et kehtais bikinit laittaa kesällä. Oon yrittäny kaiken maailman laihiksia ja mulla on jopa oma personal trainer, joka teki mulle ruokaohjelman ja tällä viikolla kunto-ohjelmankin oikein kunnolla.. paino ei vaan silti enää tipu ja vieläkin raskaudesta 10kg jäljellä! ..tää hoitsu jolla käyn, väitti ettei nää mun mielialalääkkeet lihota - mut alan kyllä syyttää kohta niitä, jossei tää paino ala putoomaan.

Mäkään en mieheltä sairaalaan saanut mitään.. paitsi haki mulle kokoajan kahviosta jotakin, vaikken ees halunnu.. ja oli muutenkin ihanan huomaavainen kokoajan. Kotona oli siivottu ja mun lemppariruokia oli kaappitäynnä, kun kotiuduttiin pojan kanssa.. :) Joululahjaksi sitten kinusin ton kalevalan äiti-lapsi korun, jota olin kyllä salaa toivonut miehen tajuavan sairaalaan mulle ostaa :D

Ja Alina, synnytyksen jälkeinen masennushan voi tulla tosi myöhäänkin synnytyksen jälkeen. Jollain on saattanu puhjeta vasta kun lapsi on lähemmäs vuodenkin.. joten jos vähääkään tuntuu siltä, ettei kaikki oo hyvin ni kannattaa ottaa puheeks neuvolassa. Parempi puuttua aikaisin (tai ns. "turhaankin") kuin, että pitkittää ja pahentaa oloa.

Mulla alkaa oleen kauheen huono omatunto siitä, että nukutaan niin pitkään poitsun kanssa aamusin.. tuntuu ettei tuu oikein mitään kunnon päivärytmiä ja mietinkin, että miten ihmeessä saadaan esim. neljä kiinteetä ateriaa mahtumaan päivään.. sitähän saa olla kokoajan syöttämässä. Tällä hetkellä menee kolme.. aamulla puuro, päivällä hedelmäsose tai joku liharuoka ja illalla taas puuroa tai kasvissosetta. Siinä meidän päivän ruuat melkein onkin.. johonkin väliin saattaa välillä tipan maitoa huitasta, mutta tosi huonosti sitä nykyään syö. Hyvin kuitenkin kasvaa ja tietty yöllä/aamulla menee se pari pulloa maitoa.

Oon miettiny, että miten ihmeessä saan itteni kuukauden/parin päästä oikeesti heräämään ihmisten aikoihin, kun yösyötöt jätetään pois. Ollaan siis suunniteltu, että kun mies alottaa kesäloman kesäkuussa niin yösyöttäminen loppuu (jätkä on reilu 6kk silloin).. mutta kuinka kauan tota voi pitää ilman ruokaa? eli siis jos käydään nukkumaan 8-9 maissa illalla, niin moneltahan aamulla pitää viimeistään herätä?

jaa taas hävisi tosi pitkät selostukset, vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv että ottaa päähän

No koitan joku toinen pv kirjoittaa taas.. Ihanaa kun on kevät!!

Meidan pojat on nyt 6kk, ja kylla vaan herataan yolla syomaan vaikka syodaan 3-4 krt kiinteita paivassa. Uskon, etta on hyvin lapsestakin kiinni millon se nalka yllattaa. Pojat ei ole huolinut tuttia, niin varmasti heraavat senkin takia tissille herkemmin.

Satu ela missaan nimessa ole pode huonoa omatuntoa siita etta nukutte pitkaan, mun mielesta sillon pitaa nukkua kun nukuttaa. Meilla on nyt parin viikon ajan kanssa mennyt aamut tosi pitkiksi, ja ihan itteni takia. Pojat ois jo valmiita heraamaan jo, mut ma vaihdan vaipat ja sitten jatketaan unia....tissilla on tahan hyva vaikutus. Saa sitten pari tuntia nukuttua. Kylla ne ajat viela tulee kun tosiaan ollaan sitten ylhaalla klo 6 aamulla :)

Voimia!

Nukahtihan se poika viimein..on vähän jetlagia ilmeisesti, kun itkettää ennen nukkumaan menoa hirveästi. ennen nukahti kuin unelma omaan sänkyyn ja nukkuukin ihanat 12h putkeen. tultiin ma Teneriffalta, oltiin lapsiystävällisessä hotellissa, jossa babyhuoneisto. Siel oli kaikki sitterit, matkasängyt yms niin ei tarvinnut niitä miettiä. Olihan se matkustaminen vähän erilaista kuin ennen vauvaa..mm. kun hän meni klo 20 nukkumaan niin sit istuttiin hotellihuoneessa vaan, no tulipa mentyä ajoissa nukkumaan :) Vuokrattiin sit auto et pääsi vähän hotelliltakin pois, kun retkille ei viitsinyt vauvan kanssa lähteä. Poika nukkui aina autossa hyvin. Matkarattaissa ei saanut niin hyviä päikkäreitä kuin Suomessa vaunuissa. (suomessa 3,5h ja Teneriffalla sellaset 3*45min vain..)

En mäkään saanut mitään lahjoja sairaalassa enkä kotona. Paras lahjahan se nukkuu juuri :) Ei kyl tullut mieleenkään ennenkuin nyt.

Aloitettiin soseet 4 kuukautisena, nyt tuli siis 5kk juuri täyteen. Hyvin on uponneet, paitsi puuro..en ota stressiä, katotaan sit kuukauden päästä jos lisätään taas määriä. Nyt annan vain kerran päivässä. Missä muuten lukee et pitäs antaa 3krt/pv?

Luulin et menkat alko ku lähdettiin just Teneriffalla lentokentälle, mut vuotoa tuli vain silloin..? Mitähän ne oli? Me toivotaan kakkosta, mut jos nyt ei ihan vielä sentäs!

Nyt en uskalla kirjoittaa enempää kun hävii kohta taas, ihanaa kevättä kaikille!

Kiva Satu et teil menee paremmin!

Heiiii !!!!!! Mahtavaa, pääsen VIHDOINKIN kirjottaan! En tiedä missä vika on ollu mutta en oo päässyt tähän vastauslaatikkoon käsiksi ainakaan viikkoon!! Pikkasen turhauttavaa kun aina vaan ruudussa lukee "loading...." vaikka kuinka kauan..!! No mutta... nyt sitte tuleekin tekstiä jos vaan tuo neiti antaa viihtyä koneella :)

Alina mulle sanottiin neuvolassa että sitten kun kiinteet alotetaan niin ei tartte olla vaan teelusikallinen kun ikää on jo 5-6kk. Että vauvan mukaan mennään. 

Joo siis voihan minkä ikäisen vaan laittaa rattaisiin kunhan ei istu :) Meillä on muutamaan kertaan ollu rattaat silleen että on hieman kohotettuna muttei lähelläkään istuvaa asentoo. Mulle just neuvolassa sanottiin että sitten voi istua rattaissa kun istuu syöttötuolissakin, eli vauvasta riippuen 6-7kk.

Onpas täälä ollut "pelkoa" ilmassa uudesta raskaudesta :D Onko ketään joka jo yrittää seuraavaa vauvaa? Meillä  ei oo ehkäsyä käytössä koska erittäin suurella todennäkösyydellä en tule raskaaksi ilman hoitoja. 

Lahjoistakin oli puhetta, en mä kans saanut mieheltä mitään lahjoja. En synnärille enkä sen jälkeenkään. En kyllä osannut edes toivoa mitään...ja ite sanoin ettei tarvii tuoda kukkia. Oishan se tietty ihan kiva ollu jotain saadakkin, mutta toisaalta kuten joku muukin jo sanoi niin paras lahja tuli sieltä masusta molemmille :) 

Satu miksi suotta podet huonoo omatuntoa siitä että nukutte pitkään, nauti vaan! :) Sehän on hienoa että saa nukkua ja hei, ei oo kiire mihinkään :) Ja kyllä se vauva sitten ilmottaa kun tulee nälkä, ei sun tarvi herättää syömään. Meillä jäi nyt yösyömiset pois ja syödään siis noin 8-10h jälkeen aamulla. 

Piti kaikkee muutakin mutten nyt muista mitä...joten sitten vähän omia kuulumisia..

Meillä tosiaan on sinna nyt jättäny ihan ite yösyömiset pois! Ihan huippua toisaalta, kun vaan nyt alkais muutenkin sit nukkuun kunnolla niin sais itekkin nukuttua. Muutamia kertoja heräilee pikkusen itkeskeleen muttei nälkää kumminkaan. Yksi yö tuossa jo meni niin ettei kuulunut sängystä muuta kuin kerran pieni ininä, mutta silloin olin sitten ite kipeenä enkä muuten saanu nukuttua..... pöh.... Viime yö oli taas itkua kun taisi olla kipeenä....

nyt tuli sanomista neidiltä...palataan taas!   ...siis mikäli taas pääsen tänne!

Huh huh...täällä on sairastettu puoltoista viikkoa. 5 kk neuvolan jälkeen pojalle nousi kuume ja tuli vatsavaivoja, oli tuskanen varsinkin illat ja yöt. 5 kk-päivänä huomattiin, että samalla oli puhjennu eka hammas! Poika kuolas viikon sen jälkeen ihan hirveesti :) Ei tiietä sit, tuliko kuume hampaasta vai rokotuksista...No sit saatiin molemmat flunssa. Kovat yskä ja nuha, ei onneks kuumetta. Poika on jo parantunut, vähän yskän rippeitä ja taitaa mullakin nyt olla voiton puolella. Soseiden syöminen on ollut kipeenä huonoa, ei oo ees tarjottu ku aamupäivällä. Tissillä on oltu senkin edestä. Yöt ollu hirveitä ku poika niin tuskanen ja ite kans kipee ja megaväsynyt. Onneks mies on jeesannut myös öisin, oon välillä menny toiseen huoneeseen nukkumaan. Eilen poika söi ekan kerran koko sosepurkin kerralla "päivälliseksi" ja maitoa päälle. Ja kolmen tunnin päästä iltapuuron ja maitoa. Mut silti yöllä syötiin kl 24, 02, 05 :(  Millon tää helpottaa?!?

En mäkään saanut mieheltä synnärillä mitään lahjaa, enkä ees osannut kaivata mitään. Naposteltavaa yms. toi mitä pyysin. Tärkeintä mulle oli, että mies oli joka päivä siellä meiän luona, vaikkei perhehuonetta ollut. Iltaisin oli silti ihan hirvee ikävä :(  Pyysin myös vierailijoita olemaan tuomatta kukkia (mun äiti ois ihan väkisin halunnut), ku omassa loosissa oli vaan pieni yöpöytä, johon ei meinannu ees tarpeellinen mahtuu. 

Mukava kuulla alinasta pitkästä aikaa :) Mä oisin kans kaivannut neuvolassa synnytyksen jälkeen enemmän tukea itelle. Jotenkin kun raskaana sitä sai ja kaikki huomio keskittyi itseen ja vatsaan...ja yhtäkkiä kaikki huomio oli pelkästään vauvassa. Kyllähän omakin huomio oli kokonaan vauvassa, mut varmaan tiiätte mitä tarkotan ;)

oispa mahtavaa jos meilläkin yösyötöt loppuisi, nyt meillä on vaan tiheentynyt jostain syystä syöminen ja masuvaivaakin ollut yöllä, mahd.rotarokotteesta johtuvaa joka saatiin viikko sitte. haaveilen vaan katkeamattomista yöunista. osaako muuten jonkun lapsonen jo ryömiä? meillä on yritetty eteenpäin menemistä jo ihan kauheen kauan mutta ei osaa ottaa käsiään mukaan, musta tuntuu ettei tyttö opi koskaan:D no, eipä tässä tod.kiire kyllä ole mutta ei jaksa olla lattialla kauaa kun menee hermot kun ei pääse eteenpäin:)
niin siksi toivoisin että oppisi pian..

mäkään en saanut kukkia tms mieheltä, kiva olis ollut, mut en tykkää siitä et pitäis vihjailla haluavansa jotain:D mielummin sit jättää tuomatta. eikä se niin tärkeää ole. tärkeintä tuo rakas tyttö! mäkään en oo vielä sinut kroppani kanssa, arpia vähän jäänyt. ei nyt kauheesti mut kuitenkin ja rinnat ei oo entisellään muuternkaan. mutta en nyt voi sanoa olevani asiasta masentunutkaan, lähinnä masentanut ihan muut jutut. toisaalta oon aivan tosi onnellinen ja syy siihen on tämä pieni perheeni<3 eipä sitä ilman jaksaisi. pitäs kyllä saada alotettua kuntoilu, oon kait vaan sellanen peruslaiska sohvaperuna etten saa ahteriani raahattua urheilemaan:) päivittäin kyllä kävelen lenkkejä vaunujen kanssa mutten juuri muuta ole suoraan sanottuna vuoteen tehnyt!!hirveetä myöntää! raskauskilot on karisseet kyllä mut kroppa ei silti oo entisellään ja lihakset poissa.

oon jostain syystä pyöritellyt mielessäni raskauden aikana ja nyt varsinkin synnytyksen jälkeen kauheesti kaikkia kauheita uutisia mm. nyt kun oli hukkunut lapsia pääsiäisen aikana ja esim.kun lukee jostain raiskauksista tai muista kauheuksista. hirveetä kun ei voi suojella lastaan kaikelta pahalta ainakaan sitten kun on tyttö vähän isompi. maailmassa on aivan liikaa pahuutta ja viattomat kärsii, erityisesti lapset:(

oispa mahtavaa jos meilläkin yösyötöt loppuisi, nyt meillä on vaan tiheentynyt jostain syystä syöminen ja masuvaivaakin ollut yöllä, mahd.rotarokotteesta johtuvaa joka saatiin viikko sitte. haaveilen vaan katkeamattomista yöunista. osaako muuten jonkun lapsonen jo ryömiä? meillä on yritetty eteenpäin menemistä jo ihan kauheen kauan mutta ei osaa ottaa käsiään mukaan, musta tuntuu ettei tyttö opi koskaan:D no, eipä tässä tod.kiire kyllä ole mutta ei jaksa olla lattialla kauaa kun menee hermot kun ei pääse eteenpäin:)

mäkään en saanut kukkia tms mieheltä, kiva olis ollut, mut en tykkää siitä et pitäis vihjailla haluavansa jotain:D mielummin sit jättää tuomatta. eikä se niin tärkeää ole. tärkeintä tuo rakas tyttö! mäkään en oo vielä sinut kroppani kanssa, arpia vähän jäänyt. ei nyt kauheesti mut kuitenkin ja rinnat ei oo entisellään muuternkaan. mutta en nyt voi sanoa olevani asiasta masentunutkaan, lähinnä masentanut ihan muut jutut. toisaalta oon aivan tosi onnellinen ja syy siihen on tämä pieni perheeni<3 eipä sitä ilman jaksaisi. pitäs kyllä saada alotettua kuntoilu, oon kait vaan sellanen peruslaiska sohvaperuna etten saa ahteriani raahattua urheilemaan:) päivittäin kyllä kävelen lenkkejä vaunujen kanssa mutten juuri muuta ole suoraan sanottuna vuoteen tehnyt!!hirveetä myöntää! raskauskilot on karisseet kyllä mut kroppa ei silti oo entisellään ja lihakset poissa.

oon jostain syystä pyöritellyt mielessäni raskauden aikana ja nyt varsinkin synnytyksen jälkeen kauheesti kaikkia kauheita uutisia mm. nyt kun oli hukkunut lapsia pääsiäisen aikana ja esim.kun lukee jostain raiskauksista tai muista kauheuksista. hirveetä kun ei voi suojella lastaan kaikelta pahalta ainakaan sitten kun on tyttö vähän isompi. maailmassa on aivan liikaa pahuutta ja viattomat kärsii, erityisesti lapset:(

Siis onko tää täälä foorumissa vika vai mun koneessa kun ei taas onnistu ja hermoja kiristää jo!!!! Jälleen siis uusi yritys...

Ihana ilma ollu koko pääsiäisen! Ois  niin kiva olla ulkona vaikka koko päivä, mutta jotenkin kun on talvivauva niin onkin yhtäkkiä ihan pihalla pukemisesta :D Ja mitä ulkona voi puuhailla muuta kun nukkua vaunuissa?? :D Siis jos ei halua koko aikaa kantaa vauvaa sylissä niin mitä te muut teette? 

Miimi onko sun serkun tilanne yhtään parempi? Toivottavasti saavat tukea ulkopuolisilta! On tosi kurjaa kun se vauvahan siinä eniten kärsii... :( 

Vaunuistakin oli puhetta taas. Mä oon edelleen tosi tyytyväinen meiän vaunuihin. Koppa on ollu tosi tilava ja rattainakin hyvät. Kääntyy ihan paikallaankin, kiitos kääntyvien renkaiden :) Meillä on siis El-jot Vesper. Onkohan samaa sarjaa kun oliko se melela jolla on pireus lux?? 

Ohoh!! Katos kun tulikin teksti läpi :D Tosin osa jäi puuttuun ;D 

No, pikauusinta eli neidin 5kk mitat 65cm ja 7480g. Tosin pituus voi olla jotain muutakin koska siitä mittaamisesta ei meinannu tulla mitään, ei ollu oikein yhteistyöhaluinen :) Ja siitä kiitokseksi sainkin sitten pissat päälleni, mutta mitäpäs pienistä :)

Viltsukan kanssa samaa mieltä että liikaa kaikkee kamaluuksia tapahtuu ja sitä vaan toivois että vois omaa lastaan suojella ihan kaikelta pahuudelta.. 

iines: joo mäkään en saa lähetettyä kirjotustani kauheen hyvin tänne, siksi noita on taas useampi ku oon varmaan painanu entteriä tsiljoona kertaa:) mäkin oon taas ollut vähän pihalla et miten pukis tyttöä kun ihan uudenlaiset kelit nyt... toisaalta vielä melko kylmää, maastakin hohtaa kylömä ilma mut sit aurinko paistaa tosi kuumasti ja pikkunen hikoilee fleecepuvussaan selvästi. pääsiäisenäkin oli jo tosi lämmintä. kokeiltiin kevättakkia ja laitettiinpipo, hanskat ja kengät:D. tarkeni hyvin sillä ja lämpöä oli n.16 astetta. kypärämyssykin otettiin nyt vasta pois! ja nyt alkuviikosta taas palattu fleecehaalariin takas. hö. onpa vaikeeta. talvella oli jotenki helpompaa. viikonloppuna laitoin pihalle viltin maahan ja kateltiin siinä tytön kanssa kun mieds grillasi ja leikittiin leluilla. tosin vähän hankalaahan se oli kun kaikki vaatteet päällä ja tyttö ei sit päässyt niin hyvin ehkä liikkumaan. mut viihtyi kyllä hetken. kohtahan sitä pääsee keinumaankin:)

mäkin oon ollut tosi tyytyväinen emmaljunganeihin, aika isot jollain tapaa ovat vaan ja kaverilla on paljon näppärämmännäköset vaunut kun ovat 3-pyöräiset ja etupyörä pyörii ympäri tosi hyvin! nelipyöräset vaihtaisin nyt kolmipyöräsiin. tosin kaupungilla on ehkä nelipyöräasillä helpompi..

Takaisin