Huhtikuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja fjansku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkaa olee jo niin sulat pyörätiet että innolla odotan ninninkaa ulkoilemaa pääsyy.Kauhea flunssa vieläkii vaivaa.Ninni onneks pääs flunssast helpol,ku ei ollenkaa tullu kuumetta.Nenä on vaa koko aika tukkees.

Ihanaa.. kevät alkaa tulla vihdoin! Vesi tippuu räystäästä ja linnut laulaa.. Lapsena piti aina edistää kevääntuloa heittelemällä lunta asfaltille sulamaan. :)

Te, kenen vauvoilla on unirätti. Ootteko tehneet jostain ite vai ostaneet varta vasten? Mietin, et se vois olla hyvinkin tutin korvike nukkumaan mentäessä ja meidän poika tykkää nuhjata naamaa ainakin johonki makuupussin reunaan tai tyynyyn. Miten sellaisen vois ottaa käyttöön?

Meillä siis pissattaminen jatkuu. Vauvahan pissii aika usein ja aluks mäkään en jaksanu kokeilla, mut kun kokeilin tuli hirmu onnistumisen elämys ja ollaan miehen kanssa jatkettu. Ainakin päikkäreiden ja yöunien jälkeen tulee iso pissa ja melkein kaikki päivän kakat tulee pönttöön. Meillä siis kestovaipat, joten vaippapyykki vähän pienenee.

joo, täälläkin tyttö tykkää hieroa naamaansa esim puhdasta pukluliinaa ta hypistellä sormissa pehmopupun korvia tms:) hauskannäköstä.

tekis mieli jo lähteä miehen kanssa esim ulos syömään ja te3hdä kaksin jotain mutten millään osaa vielä laittaa tyttöä hoitoon, tuntuu hankalalta. periaatteessa varmaan vois jonnekin ravintolaan ottaa mukaankin, ainakin sitten kun istuu asyöttötuolissa niin ei tarvi sylissä pitää koko ajan...

kevään tulo on kyllä mahtavaa, kun nuo loskat lähtis vielä pois:) aurinkoiset ilmat on ihania ja päiväkärryttelyt ulkona! kauanko meinaatte muuten olla kotona? koska lapsi hoitoon/päiväkotiin jne? ite ajattelin olla toistaiseksi ehkä pitkäänkin, vähän parempia työtarjouksia silmällä pitäen. ehkä vois toisaalta tehdä jotain keikkaa välillä.

tosta pissattamisesta vielä; en tajua kuinka te huomaatte koska vauva pissaa :D mä en kyl ainakaan, suuremman tavarat toimittaminen on selkeempää;)

Meilläkin poika hypistelee sängyssä unipupua ja puklurättiä. Tykkää nukahtaa kyljelleen pupua vasten <3
Me käytiin pari viikkoa sit miehen kans illalla syömässä ja baarikierroksella. Mummi hoiti vauvaa meillä kotona. Ei ollu mitään ongelmia paitsi oma ikävä alkuillasta :) Piristi mieltä ja parisuhdetta tosi paljon!
En mäkään huomaa millon vauva pissii...kakkimisen kyllä, mut sit onkin jo myöhästä :D Hoitopöydällä ku joskus tulee pissa ni sillon kyllä huomaa et rauhottuu hetkeks paikalleen.
Ihanaa ku kevät tulee!!!

Me on syöty puuroa iltaisin nyt semmosen viikon ajan. Hedelmäsosetta sekaan. Päivällä kerran syö jotaki sosetta. Pottua tai porkkanaa tai sekoitusta. Kukkakaali-pottu ei oikein uponnu :) Tuli niin pahoja ilmeitä, että ei tosikaan. No se jäi syömättä. Vettä poika juo aina syönnin päälle, siis kiinteiden. Kyllä muutenki saattaa ottaa ryypyt pullosta. Maha on ollu vähän kovana, mutta luumua oon antanu ja pitäny välipäiviä soseissa, että taas alkaa kunnolla toimimaan. Meän poitsulla ei ainakaan mitään ongelmaa oo tuon syönnin kans. Niin reippaasti maiskuttelee menemään :) Välissä tuntu, että on alkanu maito väheneen, mutta nyt on tuotanto vissiin vähän kasvanu. On se kyllä niin paljo helpompaa tuo imettäminen, mutta ei vaan pietä nälkää kovinkaan kauaa. Ja ku ei kelpaa korvike nii häätyy jatkaa tuota tissittelyä sitte.
Ihana ku on lauhtunu keli, mutta hankala pukea lapsi ko aina on liikaa päällä. Nyt vaihdoin ohueen fleese pukuun. Täällä vain tuulee aina niin pakko laittaa ainaki jalat makuupussiin ku näyttää että lepattaa niin tuulessa koko vaunut. Tulis jo kesä!! :) Kyllä meillä talvivauvojen äiteillä helpon lykkää sitte.

Viltsukka, mä meen heti äippäloman päätyttyä töihin, mutta teen vain toisena viikkona kaksi päivää ja toisena kolme. Mun äiti hoitaa Aleksia kaksi päivää viikossa (toisen koko päivän ja toisen puoli päivää) ja mies on kotona sitten yhden päivä viikossa. Aleksin olisi tarkoitus aloittaa päiväkotis sitten elokuussa 2012. Tosin mähän oon jo aloittanut työt, mutta teen vain 1-3h illassa saliohjauksia, jumpanvetoja ym. Tällä viikolla on kolme iltaa töitä.

Meillä ei edelleenkään toi pullosta juominen onnistu. Nyt on ollut kokeilussa neljä erilaista tuttipulloa ja seuraavaksi sitten kokeillaan niitä luonnonkumisia tutteja. Nokkamukista menee jonkin verran maitoa.

Meidän olis tarkoitus miehen kanssa lähteä toukokuussa yöks hotelliin, käydä syömässä ja leffassa ja vaan levätä. Mutta katotaan nyt, kuinka toi pullotus onnistuu, päästäänkö mihinkään. Ajattelin kokeilla nyt ensi yönä pulloa. Jos vaikka unen pöppörössä se menis vahingossa Aleksilla läpi.

Jaahas, nyt Aleksi vaunuihin ja työt alkakoon.

Mä en vieläkään tiedä,koska seuraavan kerran töitä lähden etsimään.En ainakaan ennen kuin Ninni täyttää vuoden.Tänään kun vihdoin ja viimein yritin kiitoskortteja tilailla,huomasin et mies on mennyt hävittämään uusimmat kuvat koneelta johonkin.Olisin samalla tilaillut digikuvista valokuvia,mutta toivottavast vielä joitakin kuvia olisi kamerassa tallella :s

Sain eilen kesken kirjotuksen koneen jumiin.... Mutta siis sitä piti kysellä tosiaan että annatteko te vauvalle vettä? 

Meillä pungetaan ihan väkisin istuvaan asentoon sylissä. Selällään maatessakin kovasti päätä nostaa ja yrittää siitä suoraan istumaan. 

Yöt on edelleen aika levottomia. Muutaman kerran syödään ja välissä heräillään muutenvaan ja se mitä nukutaan, nukutaan levottomasti. Huoh.....

Mä niin kovasti haluisin sinne vauvauintiin muttei täälä pääse mihinkään paikkakunnalle.... :( 

Mä en oo koskaan oikeestaan juottanu Benjaminille vettä. Vaikka kuulemma ois ihan hyvä juottaa, ettei se maito mee korviin ja sit tulee tulehdus.. :O Varsinki jos ei juota maitoa esim pullosta hiukan istuvassa asennossa.

Me ruvettiin "juottamaan" pojalle vettä samaan aikaan kun alettiin maistelemaan kiinteitä. Aluksi otettiin tuttipullosta aina muutama tippa soseen päälle, mutta se vaikutti siten ettei hän osannutkaan juoda enää maitoa pullosta.
Nyt otetaan aina nokkamuksita tai sellaisesta vauvan mukista (http://www.ainu.fi/Tuotteet/Ainu-Mam-Trainer-Ensimuki-220ml) vähän vettä päälle. Kivempi sitten imettääkin kun ei  ole porkkanaa tissiliivit täynnä.
Ja tosiaan meillä menee soseita jo viisi kertaa päivässä kun kasvu oli alussa tosi hidasta ja poika tuntui tarvitsevan sitä ruokaa...

Tänään käytii Ninninkaa munuaisten varjoainekuvaukses.Ihmetytti kellonajat.eli siis klo.10.30 oli lastenpolil kanyylin laitto ja siel piti olla 15min,.aikasemmin.Kello 12.00 oli sitte varjoainekuvaus.No Ninnille laitettiin kanyyli sitten päähän lähelle otsaa,koska niin pienelle kuulemma on vaikea laittaa muualle.Ja kauheaa mikä huuto sitte tuli ku kanyylin laittovat.onneks onnistu ekal kerral.Koko laitos kesti sen 5min,jonka jälkee meille sanottiin että menkää ilmottautumaa röntgenvastaanottoon koska kuulemma voitas päästä sinne aikasemmin. No kauan odoteltii kunnes meille sanottii klo.11.25 että koht pääsette,ni eikhää päästy sinne sit vast 12 aikaa.Ja siel jouduttii olee sit semmoset tunti 20min.ja ninni tietenki loppuvaihees oli toosi vihanen.Ninnil ku tutkitaa vasemman munuaisaltaan laajentumaa ni ens viikol saadaa tietää enemmän.Yhtäkää virtsatietulehdust ei oo ollu koska syntymästää ast joutun syömää estolääkityst virtsatietulehdukseen.Ja jos tukos siel havaitaan,ni se onki sit leikkauksee meno,jossa tukos poistetaa ja vasent munuaist pienennetää.eikä se leikkaus kuulemma tuu olee helppo koska joudutaa kuulemma koko vasen kylki avaamaa :( Mut jos siel sitte leikkauksen tarvetta ilmenee ni varmana kysyn et miks ihmees ei tukost vaa voi pelkästää poistaa ja antaa munuaisen olla rauhas.

Heipsan kaikille!

Viltsukka käykää ihmeessä vain ravintoloissa, jos mieli tekee. Me ollaan käyty koko ajan ja vauvan kans siel menee ihan hyvin. Otetaan joskus rattaat mukaan ja joskus auton istuin. Välillä taas ei ole mitään ja Leevi makailee ravintoloiden pöydillä. Aina on mennyt hyvin. Leevikin tykkää, kun saa katsella uusia paikkoja :) 

Fjansku, toivotaan, että siellä menis kaikki hyvin. Meillä myös laitettiin Leevin päähän kanyyli ja olin ihan kauhuissani siitä. Toinen näytti niin kipeältä ja viel päässä tippaletkut :( No onneksi noi pienet on hirmu sitkeitä ja nopeita toipumaan :)

Iines* meillä ei anneta vettä, kun en oikein ole aatellu koko asiaa. Ehkä tässä jossain vaiheessa. Jos teillä pöngätään istumaan, niin anna istua. Meillä oikein kehotettiin neukkaris, että saa ja pitää antaa istua. Semmonen pitkään makuutettu on kuulemma huonoksi, kun sitten vauvat pönkää itteensä väärään asentoon, eli juuri se on hyvä, jos pönkää istumaan päin :)

Mutta miehet nukkuu, nyt tää mamma vain nauttii 

Heippa taas kaikille!
Mun pitäis pysyä kuulemma poissa täältä, ettei tulee turhaa lisää pahaamieltä, mut enhän mä voi olla seuraamatta teidän kuulumisia - vaikka tää meidän arki onkin jollain tavalla kovasti poikkeavaa teihin kaikkiin verrattuna. Mut ajatelkaas hei! Viime vuonna tähän aikaa täällä vasta alettiin pikku hiljaa tutustua kaikkiin ja niiin innoissamme odotettiin masujen kasvua ja ihmeteltiin raskauden aiheuttamia oireita ja muutoksia kehossa - nyt ainakin musta tuntuu että tästä foorumista on tullut tämmönen meidän oma "nettiperhe". Kaikki täällä tuntuu jotenkin niin tutuilta, vaikkei koskaan olla nähtykään! :)

Meillä mennään mun osalta tasasesti välillä ylämäkeä ja välillä alamäkeä, mut pääosin tää elämä on ihan jees. Viikonloppuna anoppi uhkasi viedä jätkän lauantaina itselleen ja palauttaa vasta maanantaina! .. ihanaa saada omaa aikaa miehen kanssa ja tiedossa on kaikkea kivaa, mut vähän kauhistuttaa miten jätkä pärjää ja luuleeko se, että nyt äiskä sitte hylkäs mut kokonaan! :D ..tyhmä ajatus, mut ei oo ikinä ollu ku korkeintaan yhden yön ja aika pitkin hampain annan olla kaks yötä putkeen.. se tuntuu noin pienelle pojalle kuitenkin kauheen pitkältä ajalta (ainakin äidin mielestä :D). Ja kun musta tuntuu, et tuo on nykyään kauheesti mun perään.. mun omilla vanhemmillakin ollessa varmistelee kokoajan että mä oon jossain lähettyvillä ja hymyilee heti kun saa mut taas näköpiiriinsä! ..tuntuu ihan hassulta, että joku pieni ihminen ehkä oikeesti tuntuis tykkäävän musta ihan kauheesti, vaikken mä mikään maailman paras äiti oo ollutkaan - mut ilmeisesti ehkä ihan ok kuitenkin! ;)

Ollaan aloitettu vauvauinti ja musta on ihanaa, että on ees yks päivä viikossa kun oikeesti tehdään koko perheen kesken jotakin. Poitsu tykkää kyllä kovin.. tai lähinnä siitä on hauskaa seurailla muita vauvoja ja kuunnella niitten höpinöitä. :)

Eilen pistin päivähoitohakemuksen kaupungille menemään - töihin palaaminen odottaa siis kesän jälkeen ja oon kyllä ihan täpinöissäni! Eilen soittelin pomolle ja duunissa on kaikkia kivoja uudistuksia tiedossa. :) ..aluksi oli tarkotus vaihtaa työpaikkaa syksyllä, mut taidan mä kyllä ainakin hetkeks palata vanhaan työhöni - katsotaan sit jatkoa myöhemmin. Vähän järkyttää kyllä ajatus 10kk ikäisen lapsen tarhaan laittamisesta (perhepäivähoitoon hain myös, mutta käsittääkseni ei vuorolapsia ota yleensä, joten tarhaan se on kai pistettävä), mut onhan tässä vielä melkein puoli vuotta aikaa sulatella asiaa ja valmistautua henkisesti. :D

Kauheesti opitaan kaikkea joka päivä.. masulleen käännytään kokoajan ja sit menee hermo kun ei enää muisteta miten pääsis takas selälleen. Vaipan vaihto on aikamoinen urheilusuoritus, kun kokoajan on kääntymässä ja yrittää saada kaiken käsien ulottuvilla olevan itselleen :D ..kovasti olis hinku myös eteenpäin, mut ihan vielä ei raajat tottele ihan niin hyvin. Taaksepäin välillä päästään vahingossa ja yks päivä kaivelinkin sitä hoitopöydän alta, kun oli puoliks ittensä sinne möngertäny. ;) ..hyppykiikkukin otettiin käyttöön tällä viikolla, vaikka virallinen suositus olis kai 6kk.. netistä kuitenkin kattelin että aika moni on 4kk jo siihen pistäny ja mekin nyt sitten pieniä pätkiä aina silloin tällöin ollaan siinä hilluttu ja kyllä on kivaa.. viihtyis vaikka kuinka kauan, mut ei kovin pitkään viiti antaa olla.

Yöt meillä menee aika upeesti.. käydään yhdeksän maissa illalla nukkumaan ja heräillään siinä kymmenen-yhdentoista maissa - ja tässä välissä syödään vaan kerran tai kaks. Mun "terapeutti" sano, että ton perusteella mulla ei kyllä olis oikeutta valittaa mistään - ja kyllähän se aika tyhmältä tuntuu, että mulla on ns. super helppo lapsi ja oon silti ihan poikki päivien päätteeks! Varsinkin nyt kun oon viimiset kaks viikkoa ollut käytännössä yksinhuoltaja, kun miehellä on vapaapäiviksikin tullut ylimääräsiä työvuoroja.. onneks kesä lähenee ja samalla miehen loma. :)

Tsemppiä kaikille öiden kanssa kamppaileville! ..sekä fjanskulle erityistä jaksamista! ..mun piti kommentoida vaikka mitä ja vaikka mihin, mut kun näin harvoin käy kirjottelemassa ni kaikki energia ja ajatus jää näihin omiin kuulumisiin - anteeks siis oma napaisuuteni! ;)

Olis kiva tietää mitä rechaka:lle kuuluu, jokohan siellä elämä näyttää valosammalta? ..käyköhän täällä enää ees lukemassa näitä juttuja?

Mun on joka päivä käytävä ainaki selailemas tääl keskusteluit vaik en kirjautuiskaan.On niin mukavaa lueskella muiden kuulumisii ja miten vauvat kehittyy.Meil mentii eilen ekaa kertaa selält mahallee :) Neiti kiukunkaa vänkäs itteää ja yhtäkkii oliki mahallaa.ja sen jälkee ihmetys oliki iso :) Mä oon kans suunnitellu hyppykiikun ostamist ens viikol ku Ninni tulee 4kk ikään. Anoppi sano et missää nimes ei saa ninnii viel laittaa sellasee ku vast puolen vuoden iäs :s Mut sitte taas ite oon lueskellu esim.lastentarvikesivustolt et suositus ikä alkaen 4kk.Ja Ninni ku on niin innokas temmeltämää ni varmast neiti ois niin innoissaa sellasen ku sais :)
Tääl ollaa jo kauan herätty vaa kerran yössä syömää 200ml korviketta ja taas on uni maistun. Ja sit nukutaaki jonnee klo.7 ast.Ja neiti käy nukkuu aina joskus n.klo.8.Onk muilla neuvolas annettu jotain lomaketta täytettäväks (vapaaehtone),jossa on parisuhteesee liittyvii ns.kysymyksii.?Me käydää aina miehenka neuvolas ku on ollu joulust ast lomautettun,ni siel saa ainaki otettuu sit puheen aiheeks sen,ku meiän suhtees ei oikein pysty keskustelemaan mistää jos joku painaa mieltä.Ja pidemmän päälle ku ajattelee,ei oo kivaa hautoo asioit omas päässä ja sit jos haluaa keskustella ni mies saattaa kokee ns.loukkaavana jos ottaa puheen aiheeks vaikka sen,että en tykkää ku anoppi huseeraa meil miten tahtoo ja vahtii meidän tekemisii 24/7 :( Ja sanooko teidän läheiset tyylii teille että muksu on lihava tms.? Meil läheiset puhuu just selän takana siitä kun meiän muksu on MUKA lihava,vaikka neuvolas sanottii että kasvu menee keskikäyrän yläpuolel ja paino menee keskikäyräl.ja mun mielest ei Ninni oo mikää lihava.Mun miehen pikkubroidiki totes pitkäst aikaa tääl käydessää et eihää Ninni mikää lihava oo,ku on kuullu joltain ku jotkut on sillee puhun...

Täällä vaan Satu haaveillaan tuollaisista yöunista.. En oo pojan syntymän jälkeen nukkunu 3-4 tuntia pitempää pätkää. Nyt on joku tankkaus kausi taas ja heräillään tissille parin tiiman välein. Kyllähän se väsyttää, mutta ei auta :) Eletään toivossa, että joskus saa sitte nukkua. Mukava kuitenki kuulla sinun kuulumisia emoticon Ei tämä elämä täällä ainakaan oo kokoajan ihanaa. Väsyttää ja heppu kitisee välissä koko ajan että hänen kans pitää seurustella eikä mitään saa aikaseksi ko kahestaan ollaan. Kyllä tuo lapsi vaatii niin paljon. "ÄitiysLOMA" on kyllä aivan väärä nimitys tästä ajasta :) Tulee täällä itekki käytyä joka päivä pariinki otteeseen kattelemassa mitä kullekki kuuluu, vaikka nyt ei niin kovin ole tapahtumia marraskuisilla. Taitaa kiirettä pukata mammoilla vauvojensa kanssa :)

Fjansku älä kuuntele tuollasten ihmisten juttuja ollenkaan. Anna mennä toisesta korvasta samantien ulos. Meijänki jötkälettä on jotku kehannu lihavaksi sanoa ja käyröillä mennään. Vauvojen kuuluuki, ainaki minun mielestä, olla pikkusen pulleita emoticon  (voi jessus nuita hymiöitä, on osa melko härskejä..) Meillä tuo anoppi kans haluais neuvoa joka asiasta, mutta oon ottanu semmosen asenteen et MUKA kuuntelen ja kuitenkaan en millään lailla noteeraa hänen juttujaan. Kyllähän niitä asioihin sekaantujia ja neuvojia löytyy. Mutta koita jaksaa olla välittämättä :)

Me ei oo käyty oikeastaan missään. Siis uinneissa/muskareissa sun muissa. Kylläpä tuota ehtii sitte harrastaa ku kaveri kasvaa. Ollaan kyllä semmosia kotihiiriä, ettei ees kylästelemässä olla käyty muuten ku mummoloissa. Siksi kai tuo niin pitkään kattoo outoja vieraita. Miettii tietty, että onko maailmassa muitaki ihmisiä ko äiti ja isä :) Pitäs skarpata, mutta ei vaan jaksa/saa aikaseksi lähettyä mihinkään. On tullu kohta kellontarkka rytmi päivään, niin tuntuu sitte et menee koko päivä sekasi ko johonki lähtee :) Pöljää ees tuollee ajatella..

Meillä on 5kk neuvola tänään ja piikit. Huh huh viimeksi oli 4päivää kuumeessa. Saa nähä kuin tänään käy. Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Moikka!
Carina79: millaista puuroa oot teiän pojalle antanu, ootko ite tehny vai valmista? Oon kans ajatellut aloittaa iltapuuron piakkoin, on niin nälkäinen poika iltaisin ja öisin. Maissivelliä on annettu iltaisin kuukauden ajan, mut senkin vaikutus öihin on hiipunut. Kaupoissa näyttäis olevan myös jotain valmista riisivelliä (5 kk), onko joku kokeillu sitä?
Musta tuntu aluks, ku iltavelli ja soseet aloitettiin, et maidontuotanto hiipuis, mut nyt taas ku poika on aamuöisin tankkaillu kahden tunnin välein, tulee maitoa tosi paljon. Meillä menee nykyään sosetta kaks kertaa päivässä n. 2/3 purkkia kerralla. Oon kade teille, joilla herätään kerran yössä tai ei ollenkaan, mut oon kyl tyytyväinen et maidontuotanto on pysyny hyvänä.
fjansku: meillä ku on mukavan pullero poika niin siitä kyllä pullerona puhutaan ja naureskellaan, mut aina hyväntahtoisesti :) Ei oo oikeesti lihava eikä vauvat mun käsittääkseni ees voi olla liian lihavia! Inhottavaa, jos täs nykymaailmas aletaan kyttää ihmisten painoa jo vauvoina :( . Tsemppiä teille tutkimuksiin!
Mäkin oon miettiny, mitä rechakalle mahtaa kuulua..?

Juu..pyrin laittaa asiat toisest korvast sisää ja toisest korvast ulos..vaikkaki välil tekis miel haukkuu sanomisten takii ihmiset pystyy :) Eilen mies kävi ostamas Ninnille ensimukin,sellasen nokallisen..ja helpottu mukavast syöttäminen.Neidil on niin kova himo tehä koko syömisest pullonkaa leikkii ja tutit pullois on aina solmus ym.Täälläki ollaa aika huonoi lähtee minnee vierailulle..mut pyritää kuitenki mahollisimman paljo vierailemaa ku Ninnist huomaa että se on niin tyytyväinen ku jonnee pääsee ja näkee uusii ihmisii.Meil ku otettii eka yhd.rokote 3kk neuvolas ni ei onneks kuumetta noussu,mut sai niin kauheen huutokohtauksen joka kesti vähä päälle puol tuntii että naama punasena alko vaa huutamaan.Kannoimme sit vaunut eteiseen ja laitettiin neiti vaunuihin ja siin sitte vähä työnneltii ni onneks tuli nukahdus.Sen jälkee ei ollu ollenka kiukkusuutta tms.Mua on jo pidemmän aikaa himottannu mennä vauvauintii mut en vaa kehtaa,ku oli niin hurjat raskaus arvet mahas eikä oo vieläkää oikee minnee hävin :S

Jaksamista fjanskulle! mua kans ärsyttää kun vauvoja vertaillaan että onpa lihava tai laiha, eiköhän vauvat syö kaikki just itselleen sopivasti, itse säätelevät syömisenä ja toiset vaan vauvoina kasvaa hoikempina ja toiset pulskempina. ja myöhemmin nää tasoittuu. musta on ainakin pääasia että vauvan ruuantarve tulee tyydytettyä. ja geeneissähän menee paljon se et onko vauva-aikana minkä mallinen. ja jos keskikäyrällä menee tai sen tuntumassa niin sehän on just ihanteellinen!!! Toivottavasti jaksatte sen munuaisasian kanssa ja kaikki menee hyvin!!! menkää ihmeessä vauvauintiin, kyllä mullakin arpia löytyy ja suurimmalla osalla meijän ryhmässä on raskaudesta jääneitä jälkiä/kiloja, eli ei oo mikään iso tai hävettävä asia. uinti on olllut meistä kaikista kivaa ja sellanen että silleen luonnollisesti tulee juteltua muidenkin kanssa, mutta toisaalta voi olla ihan vaan vauvansa seurassa jos ei halua kontaktia muihin:)

Mekin ollaan tosi paljon kotona, oikein kotihiiriä. Kokeiltiin käydä tapaamisissa muttei se ollut oikein mun juttu. Välillä käydään tytön lanssa kaupoilla kyllä ja lenkkeillään päivittäin mut harvemmin toisten äitien kanssa. ehkä pari kertaa viikossa nähdään jotain mun kaveria, kolmella kaverilla lapsia, mutta äitikerhoissa ei olla käyty enää. kotona kyllä viihdyn ihan hyvin. eikä musta tän ikänen tarvi virikkeikseen muuta kun äidin ja isän seuraa jne.

Meillä soseiden syönti mennyt vähän paremmin, hiljakseen hyvää tulee...eihän tässä kiire ole!vettä ollaan annettu nokkamukista ja tyttö yrittää kovasti itsekin ottaa lusikkaa ja nokkista käsiin ja tunkea suuhun. vähän kyllä pitää itse ohjailla ettei mene ihan mihin sattuu ja liikaa kerralla.

musta tuntuu ettei typy ole pitkään aikaan oppinut mitään uutta, oikein oottelen et koska tulee taas joku uus juttu:D

Mitähän muuta piti kommentoida... Satulle jaksamista! Ei oo kyllä herkkua aina vauvan kanssa oleminen ja itelläkin tuntuu että hermot välillä lujilla erityisesti jos monta asiaa kasaantuu, muiden kommentit, neuvot ja arvostelut ja se et tyttö kiukkuaa samanaikaisesti. tai eihän se nyt varsinaisesti kiukkua läheskään aina vaan on maha kipee tms...

kesää odotellessa! oispa tässä lähistöllä meri tai järvistöä, ois mukavaa käydä uiskentelemassa/kahlailemassa ja olla rannalla kesällä tytön kanssa.

Takaisin