Heippa taas kaikille!
Mun pitäis pysyä kuulemma poissa täältä, ettei tulee turhaa lisää pahaamieltä, mut enhän mä voi olla seuraamatta teidän kuulumisia - vaikka tää meidän arki onkin jollain tavalla kovasti poikkeavaa teihin kaikkiin verrattuna. Mut ajatelkaas hei! Viime vuonna tähän aikaa täällä vasta alettiin pikku hiljaa tutustua kaikkiin ja niiin innoissamme odotettiin masujen kasvua ja ihmeteltiin raskauden aiheuttamia oireita ja muutoksia kehossa - nyt ainakin musta tuntuu että tästä foorumista on tullut tämmönen meidän oma "nettiperhe". Kaikki täällä tuntuu jotenkin niin tutuilta, vaikkei koskaan olla nähtykään! :)
Meillä mennään mun osalta tasasesti välillä ylämäkeä ja välillä alamäkeä, mut pääosin tää elämä on ihan jees. Viikonloppuna anoppi uhkasi viedä jätkän lauantaina itselleen ja palauttaa vasta maanantaina! .. ihanaa saada omaa aikaa miehen kanssa ja tiedossa on kaikkea kivaa, mut vähän kauhistuttaa miten jätkä pärjää ja luuleeko se, että nyt äiskä sitte hylkäs mut kokonaan! :D ..tyhmä ajatus, mut ei oo ikinä ollu ku korkeintaan yhden yön ja aika pitkin hampain annan olla kaks yötä putkeen.. se tuntuu noin pienelle pojalle kuitenkin kauheen pitkältä ajalta (ainakin äidin mielestä :D). Ja kun musta tuntuu, et tuo on nykyään kauheesti mun perään.. mun omilla vanhemmillakin ollessa varmistelee kokoajan että mä oon jossain lähettyvillä ja hymyilee heti kun saa mut taas näköpiiriinsä! ..tuntuu ihan hassulta, että joku pieni ihminen ehkä oikeesti tuntuis tykkäävän musta ihan kauheesti, vaikken mä mikään maailman paras äiti oo ollutkaan - mut ilmeisesti ehkä ihan ok kuitenkin! ;)
Ollaan aloitettu vauvauinti ja musta on ihanaa, että on ees yks päivä viikossa kun oikeesti tehdään koko perheen kesken jotakin. Poitsu tykkää kyllä kovin.. tai lähinnä siitä on hauskaa seurailla muita vauvoja ja kuunnella niitten höpinöitä. :)
Eilen pistin päivähoitohakemuksen kaupungille menemään - töihin palaaminen odottaa siis kesän jälkeen ja oon kyllä ihan täpinöissäni! Eilen soittelin pomolle ja duunissa on kaikkia kivoja uudistuksia tiedossa. :) ..aluksi oli tarkotus vaihtaa työpaikkaa syksyllä, mut taidan mä kyllä ainakin hetkeks palata vanhaan työhöni - katsotaan sit jatkoa myöhemmin. Vähän järkyttää kyllä ajatus 10kk ikäisen lapsen tarhaan laittamisesta (perhepäivähoitoon hain myös, mutta käsittääkseni ei vuorolapsia ota yleensä, joten tarhaan se on kai pistettävä), mut onhan tässä vielä melkein puoli vuotta aikaa sulatella asiaa ja valmistautua henkisesti. :D
Kauheesti opitaan kaikkea joka päivä.. masulleen käännytään kokoajan ja sit menee hermo kun ei enää muisteta miten pääsis takas selälleen. Vaipan vaihto on aikamoinen urheilusuoritus, kun kokoajan on kääntymässä ja yrittää saada kaiken käsien ulottuvilla olevan itselleen :D ..kovasti olis hinku myös eteenpäin, mut ihan vielä ei raajat tottele ihan niin hyvin. Taaksepäin välillä päästään vahingossa ja yks päivä kaivelinkin sitä hoitopöydän alta, kun oli puoliks ittensä sinne möngertäny. ;) ..hyppykiikkukin otettiin käyttöön tällä viikolla, vaikka virallinen suositus olis kai 6kk.. netistä kuitenkin kattelin että aika moni on 4kk jo siihen pistäny ja mekin nyt sitten pieniä pätkiä aina silloin tällöin ollaan siinä hilluttu ja kyllä on kivaa.. viihtyis vaikka kuinka kauan, mut ei kovin pitkään viiti antaa olla.
Yöt meillä menee aika upeesti.. käydään yhdeksän maissa illalla nukkumaan ja heräillään siinä kymmenen-yhdentoista maissa - ja tässä välissä syödään vaan kerran tai kaks. Mun "terapeutti" sano, että ton perusteella mulla ei kyllä olis oikeutta valittaa mistään - ja kyllähän se aika tyhmältä tuntuu, että mulla on ns. super helppo lapsi ja oon silti ihan poikki päivien päätteeks! Varsinkin nyt kun oon viimiset kaks viikkoa ollut käytännössä yksinhuoltaja, kun miehellä on vapaapäiviksikin tullut ylimääräsiä työvuoroja.. onneks kesä lähenee ja samalla miehen loma. :)
Tsemppiä kaikille öiden kanssa kamppaileville! ..sekä fjanskulle erityistä jaksamista! ..mun piti kommentoida vaikka mitä ja vaikka mihin, mut kun näin harvoin käy kirjottelemassa ni kaikki energia ja ajatus jää näihin omiin kuulumisiin - anteeks siis oma napaisuuteni! ;)
Olis kiva tietää mitä rechaka:lle kuuluu, jokohan siellä elämä näyttää valosammalta? ..käyköhän täällä enää ees lukemassa näitä juttuja?