Huhtikuisten höpinät

Sanokaa että tää on normaalia, aamulla pupuiltiin ja nyt vessareissujen yhteydessä on tullut vaaleanpunaista valkovuotoa:smiley-angry017
Soitin mun parhaalle ystävälle ja kerroin että oon plussannut ja molemmat pillitettiin kun mitkäkin ja hän oli kaupassa just :hilarious: mutta nytkö iskee karma, että on iloinnut liian aikaisin... Kai sitä raskaana ollaan niin kauan kun ei menkkoja ole? Ja jos testiin tulee plussa? :chicken:
Oikeesti oksennan tästä epävarmuudesta :nailbiting::hilarious:

Alkuraskaudessa on normaalia, että voi tulla erilaisia harmittomia vuoteluja.
Olen ymmärtänyt, että kunhan ei ole hyytymiä tai kipuja niin se on hyvä juttu. :)

Limakalvothan monilla kuivuvat raskauden aikana niin sen takia voi olla tuota tiputtelua pupuilun jälkeen. :)

Sanokaa että tää on normaalia, aamulla pupuiltiin ja nyt vessareissujen yhteydessä on tullut vaaleanpunaista valkovuotoa:smiley-angry017
Soitin mun parhaalle ystävälle ja kerroin että oon plussannut ja molemmat pillitettiin kun mitkäkin ja hän oli kaupassa just :hilarious: mutta nytkö iskee karma, että on iloinnut liian aikaisin... Kai sitä raskaana ollaan niin kauan kun ei menkkoja ole? Ja jos testiin tulee plussa? :chicken:

Todennäköisesti vaan johtuu herkistä limakalvoista, ja aika normaalia toi on raskaus aikana, seksin jälkeen pieni verinen vuoto :cat:

Helposti saattaa vuodella seksin jälkeen kun limakalvot herkemmät ja kuivemmatkin. Seksin ei pitäs tehdä keskenmenoa, mutta toki joskus jos ois keskenmeno muutenkin tulossa, niin se saattaa nopeuttaa sen vuodon tulemista. Mulla ainaki vuoteli aikaisemmissa raskauksissa useastikin just seksin jälkeen ja kaikki oli hyvin.

raskaana 1-2 = 25-200
raskaana 2-3 = 200-20 000
raskaana 3+ = yli 20 000

Tollasen löysin :pompus:
Oon nähny ton saman, mutta myös keskustelun missä on maininta 2600 ja toisessa 2700 :happy: ja se kuulostaa musta loogisemmaltakin.
Jos mulla pitäis olla hcg yli 20 000, niin se olis rv 6+, eli neljä viikkoa hedelmöittymisestä. Käsittääkseni 100-400 on aika normaali hcg arvo siinä noin 14 päivää hedelmöittymisestä, jonka jälkeen testi alkaa nopsaan näyttää sen 2-3 (rv 4+) ja sit siitä noin viikon päästä olis hcg yli 2000-2500, eli rv 5+ :bookworm:

Mut joo, voihan se olla tuo isompikin luku, en oo käytellyt noita aiemmissa raskauksissa :confused005
Ja luin myös et jollekin oli näyttänyt raskaana 2-3, vaikka hcg samana päivänä verestä vain 68. Ja sitten niin päin et verestä oli jo reippaasti yli viitteen, mutta ei näyttänyt kuitenkaan sitä 3+.
Eli ihan täysin luotettavia ja tarkkoja nuo ei ole, mut suuntaa antavia suurimmalle osalle varmasti :) ja osalle sit turhan stressin aiheuttajia, jos eivät näytä "kuten pitäisi" :confused:

Muokattu viimeksi:
Oon nähny ton saman, mutta myös keskustelun missä on maininta 2600 ja toisessa 2700 :happy: ja se kuulostaa musta loogisemmaltakin.
Jos mulla pitäis olla hcg yli 20 000, niin se olis rv 6+, eli neljä viikkoa hedelmöittymisestä. Käsittääkseni 100-400 on aika normaali hcg arvo siinä noin 14 päivää hedelmöittymisestä, jonka jälkeen testi alkaa nopsaan näyttää sen 2-3 (rv 4+) ja sit siitä noin viikon päästä olis hcg yli 2000-2500, eli rv 5+ :bookworm:

Mut joo, voihan se olla tuo isompikin luku, en oo käytellyt noita aiemmissa raskauksissa :confused005
Ja luin myös et jollekin oli näyttänyt raskaana 2-3, vaikka hcg samana päivänä verestä vain 68. Ja sitten niin päin et verestä oli jo reippaasti yli viitteen, mutta ei näyttänyt kuitenkaan sitä 3+.
Eli ihan täysin luotettavia ja tarkkoja nuo ei ole, mut suuntaa antavia suurimmalle osalle varmasti :) ja osalle sit turhan stressin aiheuttajia, jos eivät näytä "kuten pitäisi" :confused:

Hei sori. Mäkin ihan myötäilin. Niinhän se onkin. :hilarious:
Laitan kuvakaappauksen.

Liitteet

• Screenshot_20210815_194419_com.google.android.apps.docs_edit_519298426592635.jpg
    Screenshot_20210815_194419_com.google.android.apps.docs_edit_519298426592635.jpg
    75.4 KB · Katsottu: 25
Tuli pieni hermoromahdus, anteeksi :smiley-ashamed005 ja tulee vielä monta lisää varmasti :help:rolleyes: mentiin kaverille kylään suunnittelemaan niiden häitä, jotka on ens la, ja itkin miehelle tossa matkalla että "tää on niin vitun epäreilua kun sun ei tartte miettiä mitä sun perseestä vuotaa!" :laughing001 mies on bestman ja jäädään hääpaikalle yöksi, niin ei oo oikein mitään syytä miksi en vois juoda, mulle siis kyllä on aina häppä maistunut :grin mutta ei me kyllä haluta vielä kertookaan, toivottavasti porukat keskittyy hääpariin niin eivät mieti mun juomisia :grin onko muita ketä pierettää *ihan* hirveesti??:hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:

Vitsi mikä aamu, en oo vieläkään oikein toipunut :sorry: Aamu alkoi normaalisti ja olin lähdössä viemään isompia kouluun. Ennen lähtöä kävin vessassa isommalla asialla ja jotenkin se ilmeisesti laukaisi kauheat kivut. Mua sattui ja poltteli mahaan, alaselkää ja vasempaan reiteen ihan älyttömästi, ihan sellaisia menkkapolttoja. Oli pakko lähteä ajamaan, yritin puuskutella ja hengitellä siinä ajaessani, väänsin ilmanvaihdon kylmälle ja täysille ja tuskailin. Kun lapset jäi kyydistä ja lähdin kotiin päin, niin sai oikein ähkiä ja kiroilla. Olin varma että vuoto alkaa :dead: Pääsin himaan ja vieläkin sattui. Suoraan vessaan toteamaan et mitään ei vuoda, Panadol nassuun ja eiku koneen äärelle töihin. Kivut hiipui melkein samantien, eikä vieläkään ole vuotanut mitään.

Mä oon ihan loppu, tuli tuskanhiki, kylmä, väsy ja kaikkea mahdollista. Aivan hirvee kokemus, olin varma että nyt se menee kesken :sorry: Voihan se olla mennytkin ja vuotaa vasta myöhemmin, eihän sitä tiiä. Hitto vie tämmösiä kipuja :smiley-angry017

Vitsi mikä aamu, en oo vieläkään oikein toipunut :sorry: Aamu alkoi normaalisti ja olin lähdössä viemään isompia kouluun. Ennen lähtöä kävin vessassa isommalla asialla ja jotenkin se ilmeisesti laukaisi kauheat kivut. Mua sattui ja poltteli mahaan, alaselkää ja vasempaan reiteen ihan älyttömästi, ihan sellaisia menkkapolttoja. Oli pakko lähteä ajamaan, yritin puuskutella ja hengitellä siinä ajaessani, väänsin ilmanvaihdon kylmälle ja täysille ja tuskailin. Kun lapset jäi kyydistä ja lähdin kotiin päin, niin sai oikein ähkiä ja kiroilla. Olin varma että vuoto alkaa :dead: Pääsin himaan ja vieläkin sattui. Suoraan vessaan toteamaan et mitään ei vuoda, Panadol nassuun ja eiku koneen äärelle töihin. Kivut hiipui melkein samantien, eikä vieläkään ole vuotanut mitään.

Mä oon ihan loppu, tuli tuskanhiki, kylmä, väsy ja kaikkea mahdollista. Aivan hirvee kokemus, olin varma että nyt se menee kesken :sorry: Voihan se olla mennytkin ja vuotaa vasta myöhemmin, eihän sitä tiiä. Hitto vie tämmösiä kipuja :smiley-angry017

Oih! Varmasti pelästytti! :sorry:
Onneksi meni ohi ja toivottavasti ei tule takaisin. :Heartred

Onko teillä raskaudet eronnut toisistaan jotenkin ja onko sukupuolella ollut vaikutusta asiaan?:angelic:

Toinen raskaus niin jännittää, et eroaako raskaudet toisistaan. Viime raskaudessa näin unia, et poika tulee ja niin kävi .:happy:

Minkäikäisiä teillä on isommat lapset? Ja onko isommilla pieni vai iso ikäero keskenään, jos on useampi kuin yksi lapsi ennestään?

Mun isommat lapset ovat 10- ja 8-vuotiaita ja heidän pikkulapsiajat menivät aikalailla suorittavassa sumussa, ikäeroa noin kaksi vuotta. Nyt tuntuu jotenkin ihanalta ajatus, että isommat ovat noin isoja ja olisi vain yksi pieni, johon keskittyä :) toki isompien kanssa on sit menoja erilailla, kuten kuskaamista kouluun ja harrastuksiin ja se tuonee omat haasteensa. Mut ovat kuitenkin omatoimisia, voi jättää keskenään kotiin pariksi tunniksi jos tarvii, voivat mennä itsekseen pihalle, osaavat ottaa syötävää ja pyyhkiä pyllynsä itse :grin
Täällä 6/2014 syntynyt esikoinen joka aloitti juuri 1.luokan. :couchpotato:

Jep ja jep :grin
Aiemmat lapset ed.suhteessa ivf tuoresiirto ja pakkassiirto.
Ero. Uusi puoliso ja yli vuosi tuloksetonta yrittämistä, ei mitään vikaa kummassakaan, iän vuoksi suoraan ivf ja tuoresiirrosta tämä plussa. Miehellä ei ole lapsia ennestään :happy:

Täällä esikoinen Clomifem+ teroluteilla saanut alkunsa. 2016 Ero ja uusi kumppani. Yhdessä vuodesta 2016 ilman ehkäisyä. Nyt 3 terolut kierto toi plussan.

PCOS DG 2008, ENDOMETRIOOSI DG 2021 .

Oioi kauheeta. Varmasti pelästyit.
Toivottavasti ei tule uudestaan. :Heartbigred

Onko teillä raskaudet eronnut toisistaan jotenkin ja onko sukupuolella ollut vaikutusta asiaan?:angelic:

Toinen raskaus niin jännittää, et eroaako raskaudet toisistaan. Viime raskaudessa näin unia, et poika tulee ja niin kävi .:happy:

Mulla ensimmäinen ja toinen raskaus oli kaikin puolin erilaiset keskenään. Oireet, pahoinvointi, himot, ällötykset, maha, harjoitus supistukset, synnytys yms. ihan kaikki. :hilarious:

Lapset ovat silti samaa sukupuolta. :Heartred:Heartred

Jotenkin en jaksa itse uskoa, että oireet kertovat sukupuolesta, mutta toiset ovat vahvasti sitä mieltä, että kertovat. :)

Muokattu viimeksi:
Tulipa kurja olo, kun jouduin soitteleen töihin sairaslomaa järkyttävän olon vuoksi. Ei pysy enää edes vesi sisällä, lääkäriajan sain vasta huomiseksi. Työ erittäin fyysistä ja vessaan ei pääse noin vain halutessaan. Paljastin sitten syyn esimiehelle ja ainoa kommentti oli mietintää, että voinkohan olla nyt pois. Onnistui onneksi, mutta itse uutista hän ei kommentoinut sanallakaan. Sen sijaan toive oli, että huomenna pääsisin jo takaisin. Ihan kun tämä fyysinen huono olo ei olisi tarpeeksi ja muutenkin hirveä morkkis, kun joutuu olemaan pois :sad001

Ja mulla alkoi nyt 2vk loma! En tiiä, tuunko ihan hulluksi tästä odottamisesta. Heti kun palaan töihin Ma 30pv on ultra :nailbiting:

Mulla meinas eilen kans usko loppua, ku mietin koko ajan että "mistä tiedön ettei mee kesken/ mitä jos on jo menny" jne. Että hullukshan tässä tulee :wacky: ei kai auta ku ottaa päivä kerrallaan... :shy:

Tulipa kurja olo, kun jouduin soitteleen töihin sairaslomaa järkyttävän olon vuoksi. Ei pysy enää edes vesi sisällä, lääkäriajan sain vasta huomiseksi. Työ erittäin fyysistä ja vessaan ei pääse noin vain halutessaan. Paljastin sitten syyn esimiehelle ja ainoa kommentti oli mietintää, että voinkohan olla nyt pois. Onnistui onneksi, mutta itse uutista hän ei kommentoinut sanallakaan. Sen sijaan toive oli, että huomenna pääsisin jo takaisin. Ihan kun tämä fyysinen huono olo ei olisi tarpeeksi ja muutenkin hirveä morkkis, kun joutuu olemaan pois :sad001

Olipa tökeröä:sad001

Mulla meinas eilen kans usko loppua, ku mietin koko ajan että "mistä tiedön ettei mee kesken/ mitä jos on jo menny" jne. Että hullukshan tässä tulee :wacky: ei kai auta ku ottaa päivä kerrallaan... :shy:

Joo siis tää on niin kamalaa :banghead: joka vessakäynti ajattelee et "huh, ei verta" :angelic: Ja tänään laskin et digin pitäs näyttää 3+, jos hcg on noussut normaalisti. Ja näyttihän se onneks! Mut oli pitkä aika odotella tulosta :shy:

Liitteet

• 20210816_163048.jpg
    20210816_163048.jpg
    755 KB · Katsottu: 15

siis voin samaistua tähän tuskaan. Mulla alko tänään iltapäivällä töissä aivan järkyttävät vatsakrampit, jotka aina helpotti ja sitten alkoivat uudestaan. Tuntuivat melko samalle kun edellisen raskauden keskenmenon supistelut. Olin aivan maani myynyt ja 100% varma että nään verta seuraavalla kerralla kun meen vessaan. Ja vessassahan tulikin sitten ravattua. Itkua ja pettymystä pidättelin töissä. Kivut jatkui vielä kun pääsin kotiin, yhteensä ehkä tunnin ajan, ja sen jälkeen loppuivat?! Ja onneksi vuotoa ei näy. Nyt enää lähinnä tuntuu pientä nipistelyä välillä.. oon toki iloinen että krampit ei jatkuneet mutta kyllä säikäytti:sorry::sorry:

Joo siis tää on niin kamalaa :banghead: joka vessakäynti ajattelee et "huh, ei verta" :angelic: Ja tänään laskin et digin pitäs näyttää 3+, jos hcg on noussut normaalisti. Ja näyttihän se onneks! Mut oli pitkä aika odotella tulosta :shy:

Jep näin on! Hienoa, et testi näytti sitä, mitä "pitikin" :gen014

Takaisin