Hei Kaikille! Jospa minäkin nyt viimein uskaltautuisin mukaan :) Eli olen 28-vuotias esikoisen odottaja ja laskettuaika on aivan huhtikuun alussa. Ajattelin, että voisin tässä alkuun kertoa vähän itsestäni sekä tästä raskaudesta, joka meidän kohdalla oli pienoinen ihme ja onnenkantamoinen
Eli itse olen kamppaillut viimeiset 15 vuotta vakava-asteisen syömishäiriön kanssa, ja tuosta ajasta kokonaiset kaksi vuotta kuluivat nuorempana osastohoidossa. Välillä tilanne näytti todella pahalta, oltiin lähellä sitä toista "rajaa" eikä lääkärit antaneet paljoa toivoa... Nyt viimeiset pari vuotta ovat kuitenkin menneet paremmin, sekä henkisesti että fyysisesti :) En voi vieläkään sanoa olevani täysin terve, mutta kuitenkin jo hyvän matkaa menossa sitä kohti. MInulla on ihana mies, jonka kanssa olemme olleet yhdessä reilut 8 vuotta ja joka on minulle suurin tuki ja turva
Viime kevättalvella helmi-maaliskuussa päätimme pitkällisten keskustelujen jälkeen alkaa yrittämään raskautta. Minun sairaushistoriallani oli kova pelko siitä, onko raskaus luonnollisesti ylipäänsä edes mahdollista... Lisäksi kiertoni oli säännöllinen, mutta todella lyhyt, vain 19-20 päivää. Myöskään ovulaatioita on saanut tikuttettua kuin yhdestä kierrosta, vaikka kuinka yritin

Juttelin lääkkärin ja mieheni kanssa ja sovimme, että kesä vielä yritetään ja jos mitään ei tapahdu, niin sitten mietitään hormoonihoitoja että saataisiin edes ovulaatiot tapahtumaan normisti...
Viimeiset kuukautiset tuli heinäkuun alussa ja aloin jälleen tikuttaa ovista. Kaksi eri merkkistä testiä näytti molemmat kokoajan puhdasta negaa. Olin niin turhautunut ja masentunut siitä, ettei kroppa voi toimia normaalisti ja on pilannut omat mahdollisuutensa raskautua

Sitten tuli menkkojen alkamispäivä ja hirveät kivut. Itse vuoto ei kuitenkaan kuulunut eikä näkynyt. Odottelin pari päivää ja tein varulta raskaustestin, joka näytti sekin puhdasta negaa. Kuukautismaiset kivut jatkuivat ja viikon jälkeen tein uuden testin. Sekin oli negatiivinen. Olin jo meinettänyt toivon, ja ajattelin, että nyt se kroppa sitten teki lopullisesti tenät ja kuvioihin tuli vielä joku hormoonihäiriö

Reilu kaksi viikkoa siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa sanoin miehelle, että teen huomenna vielä yhden testin ja sen jälkeen tilaan lääkäriajan puuttuvien kuukautisten vuoksi. Mies siihen vastasi, että kaiken maailman testeihin on mennyt rahaa jo omaisuus ja eikö niiden tässä vaiheessa olisi pitänyt jo näyttää, jos jotain näytettävää olisi. No niinhän niiden olisi pitänyt, kun kaikkein herkimpiä vielä olivat ja paketissa mainostetaan että "voit tehdaä testin jo pari päivää ennen kuukautisten alkua"...
No, pidin kuitenkin pääni ja seuraavana aamuna tein vielä yhden raskaustestin. Ja kyllä: testiin piirtyi selkeä plussa!

Sen jälkeen vielä uusi testi ja verikoe varmistus asiasta. Mutta kait se on vaan vähitellen uskottava, että raskaana tässä vaan olla kaikista peloista, vastoinkäymisistä ja negatiivisista testeistä huolimatta! :) Olo on niin onnellinen ja kiitollinen tästä meidän pienestä ihmeestä

Nyt vaan toivotaan ja rukoillaan, että hän myös pysyisi tuolla matkassa mukana... Kivut on kovat ja niiden vuoksi on jouduttu käymään päivystyksessäkin, mutta ainakin toistaiseksi kaikki näyttäisi olevan kunnossa :)