Heip,
tervetuloa uusille! Kiva että meitä alkaa olla näinkin monta. Keskustelu varmaan vilkastuu kun oireet hyökkäävät voimalla kunkin kimppuun, alkaa neuvolakäynnit ja läheisille kertomiset ja muut... [:)]
sista81: kyse on elämän mullistavasta asiasta, että eipä ole ihmekään jos on vähän pää sekaisin. Kaikki mahdolliset tunnot kiihkeästä "en malta odottaa!" -fiiliksistä aina "ääh, onkohan tää nyt kuitenkaan hyvä juttu" -pohdintoihin lienevät enemmän kuin tavallisia - varsinkin ensiodottajalla. Fiilistele ihan rauhassa ja anna kaikille tunteille tilaa. Susta on tulossa äiti, usko pois, se äidinrakkaus ja kaikki ikiaikaiset vaistot kyllä löytyvät sieltä sitten kun on niiden aika. [;)] Äidiksi ei ryhdytä - äidiksi kasvetaan.
sHeidi83: no jopas on mystiset hormonit ku eivät tartu raskaustestiin! Mutta kyllä se usein omasta olosta vaan tietää. Itse testasin pari negaa myös ennen plussaa. Ne negat oli David-merkkisillä testeillä, mutta saattoipa olla vika kyllä liian malttamattomassa testaajassakin... [8D] Toivotaan, että labrasta tulee positiivisia uutisia. [:)]
hippu76: joo, oon kanssa ihmetellyt kun ei oikeestaan ole mitään oireita raskaudesta. Mutta monella ne alkaakin potkia todenteolla sitten rv 7 jälkeen... Eli on itselläkin vähän aikaista tuomita tätä raskautta vähäoireiseksi. Jos rv9n jälkeen ei oo olo kummoisempi, niin sitten ehkä. [8D]
Eiffe: HUSin alueella en oo ainakaan koskaan kuullut, että ekassa neuvolassa ultraisivat (neuvoloiden laitteet on usein aika vanhat ja huonot, sellaiset suuntaa antavat - eivät siis välttämättä tarpeeksi tarkat raskauden alkuvaiheessa.). Itse varasin yksityiselle varhaisultran - kyllä siitä mielenrauahsta mielellään maksaakin. Mut toi pömpöttävä maha voi olla ihan vaan turvotustakin, joka on yksi (alku)raskauden yleisimpiä vaivoja... housut alkaa puristamaan yllättävän aikaisessa vaiheessa, vaikka itse jälkeläinen olisikin vielä jokusen sentin mittainen. [:D]
ON: tässähän tää. Vähän turvoksissa ehkä. Muuten ei ole asiat muuttuneet oikeastaan suuntaan tai toiseen. Joinain päivinä on alkanut väsyttää aika tavalla. Viittaiskohan siihen tulevaan alkuraskauden väsymykseen, joka oli esikoista odottaessa viedä multa välillä tajun... [8D] Noh, päiväunille aina kuin mahdollista! Niin ja: parina päivänä on tullut ihan vähän rusehtavaa vuotoa (ei kuitenkaan kipuja)...
Tällaista en muista esikoisen odotuksesta, mutta yritän pitää pääni kylmänä asian suhteen. Kohdussa tapahtuu aika tavalla kaikenlaista just nyt. Mutta tietysti mahdolliset ongelmat kummittelevat päässä myös. [&o]
Ensi viikkoa odottelen, se ultra-aika on silloin...
Hyvää alkanutta viikkoa toivottelee
Cava