Huhtikuiset odottajat 2011

Hei!

Täällä myös uusi huhtikuinen odottaja. Tänään tein plussa-testin ja esikoistani odotan..[:)] LA 17.4.2011

Vielä ei mitään suurempia tuntemuksia ole, ainoana ajoittainen väsymys..

Onnea vielä paljon kaikille plussanneille!!![;)]

Moikka! täällä plussattu maanantaina ja LA 14.4 <3
Onnesta sekaisin olen. [:)] Olen pian 25 vuotta täyttävä nainen
Espoosta. Minulla on 2 lasta 09/04 ja 12/08..
Pillerit jäivät pois viime kuussa ja seuraavia menkkoja ei sitten tullutkaan! [;)]
Ihanaa,ihanaa [:)] Tuntemuksia:vatsaa nipistelee ajoittain...

Iltaa!
Täällä ilmoittautuu jälleen tuore odottaja.
Tänä aamuna uskaltauduin tekemään testin, ja plussaahan sieltä tuli - voisiko parempaa alkua päivälle toivoa! Tämä siis ensiraskaus ja todellakin toivottu sellainen. Nyt ei sitten muuta kuin odottamaan :)

Paljon onnea muillekin tuleville äideille ja jaksamisia! [:)]

Heippa!!
Kirjottelin jo aiemmin tuolla ykkös sivulla että olisin ehkäpä raskaana...
Noh, en ole[:(][:D][:(][:D].. Menkat alko viime yönä ja helpotushan se oli.. Vaikka niinku sanoin en olis pahakseni pannu vaikka raskaana olisin ollukkin.. Mut näin on hyvä[:D].. Mulla on yksi ihanainen pojan pallero täällä ja 3 turrimurria[:)].. Ja tietysti tuore aviomieheni (mentiin naimisiin ma 9.8[:D][:D][:D]). ELÄMÄNI MIEHET!!!
Mutta onnea tuhannesti kaikille odottajille!!! Nauttikaa, se on ihanaa vaikka hieman pelottavaa ja jännittävää[;)]...
Raskausaika on maailman parasta aikaa!

-Kerttuli-

Hei kaikille!

Uusi huhtikuun mamma ilmoittautuu. :) Plussasin n. viikko sitten, todeksi en meinannut uskoa sillä kyseessä oli esimmäinen yrityskierto km:n jälkeen. Laskettu aika on 14.4. Näyttipä täällä jollain toisellakin olevan sama LA. [;)]
Tuo aiempi keskenmeno vaan on saanut aikaan sen, että olen lähes hermoheikko pelosta. Tarkkailen itseäni vähän turhankin paljon ja siitä se vasta stressi sitten tuleekin. Kuinka te, jotka olette km:n kokeneet, pysytte täysipäisinä tässä uudessa raskaudessa? Vai onko minulla nyt vaan ruuvit vähän löysällä tuolla korvien välissä... [:D]

Oireita ei tähän mennessä vielä ole muuta kuin turvonnut etuvarustus ja ajoittaiset väsymys/kiukkukohtaukset. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät ni sen yökötyksen pitäisi alkaa sit ensi viikolla. [:)]

Kanerva  En ainakaan kovin helpolla osaa olla onnellinen ja uskoa että kaikki on hyvin. Mulla oli myös keskenmeno, mutta jo tammikuussa. Nyt sitten pari viikkoa sitten tuli ensimmäinen raskaus KM jälkeen ja kun oireet taas laantui tuossa alkuviikosta niin olen tosiaan ihan paniikissa. Tänään olisi vielä LA siitä ensimmäisestä, joten aika kurja päivä kaiken kaikkiaan. [:(]
Tilasin varhaisultran ensi tiistaille jolloin matkaa mittarissa 6+5. Ehkä se helpottaa jos kaikki on kunnossa, ellei niin en ainakaan joudu odottamaan viikolle 12 saakka NP ultraan.
Tää ei välttis helppaa sua yhtään mutta ehkä sekin lohduttaa että tietää että on toinenkin täällä jolla sama pelko matkassa.
Toivotaan että kummallakin tämä raskaus menee onnellisesti loppuun saakka. [:)]

IhaNainen, mun oli ihan pakko tulla tänne kirjottelemaan että voi vitsit että oon niin iloinen puolestasi kun onnistuit tulemaan raskaaksi noinkin pian[:)] Itse vielä täällä yrittelen,keskenmenosta onki jo tänään tasan 7kk aikaa ja ei vieläkään mitään ole tapahtunut..[8|] Alkaa toivo jo loppumaan kokonaan..Mutta oikein ihanaa ja paljon enkeleitä raskausaikaasi,toivottavasti se pikkuinen nytten pysyy myös siellä kyydissä[:)]

Ja onnea kaikille muillekin odottajille[:)]

Yk 7

Kp 17/30

IhaNainen: jaan kanssasi tuon levottomuuden siitä, että onko siellä sittenkään ketään.

Mulla oli esikoista odottaessa niin järkyttävä pahoinvointi, väsymys ja muitakin oireita, ettei kyllä hetkeksikään päässyt unohtumaan asiain tila.
Mutta nyt. Vähän ehkä väsyttää, mutta ei tämä oo sellaista täysin voimat pois vetävää väsymystä. Välillä on EHKÄ vähän huono olo, mutta kellon ympäri jatkuvasta voimakkaasta etomisesta ja kuvotuksesta ei ole tietoakaan. Rinnat eivät ole kipeät vaikka niitä miten päin puristelis ja tökkisi. Itselläni ei ole kokemusta keskenmenosta, mutta ihan ongelmitta en ole kuitenkaan minäkään selvinnyt.

Olenkin jo mielessäni varautunut tuulimunaan. Keho luulee olevansa raskaana, mutta mitään ei kuitenkaan kehity. Varasin varhaisultran vajaan parin viikon päähän (silloin 7+3, eli jos siellä jotain sykkii, niin se pitäisi myös näkyä jo). Saapahan sitten varmistuksen suuntaan tai toiseen.

Sanotaanko näin, että tämä on oikea paikka jakaa huoliaan ja murheitaan ja täältä saa tukea ja tsemppausta synkimpiin hetkiin. Yritetäänhän kuitenkin molemmat (ja kaikki muutkin) muistaa, että raskaudet voivat erota aivan valtavasti toisistaan ilman mitään ihmeempää syytä. Ei siis pidä olettaa, että se mitä tapahtui viimeksi, tapahtuu nytkin. Jospa vaan päästään vähillä alkuraskauden oireilla... [:)] Voin kokemuksesta kertoa, että neljän kuukauden mittainen kuvotus ja lähes yhtä pitkä tajunvievän väsymyksen kausi ei oikeastaan ole mitenkään kovin herkullinen kokemus. Vaikka syy onkin paras mahdollinen. Mutta jos se nyytin saa ilmankin noita oireita, niin hei: all the better! [:D]

Tsemppaillen,
Cava

IhaNainen: Itsekin ajattelin varata ajan varhaisultraan, se olisi viikkoa myöhemmin kuin sinulla. Ensimmäinen neuvola on 6.9 ja sielläkin luvattiin sitten tarkistaa ultralla että kaikki täsmää. Millaisia oireita sinulla on jo ollut? Itselläni kun ei tosiaan vielä ole ollut oireita juuri lainkaan. Ja saanko näinkin henkillökohtaista kysyä, että millä viikolla km sinulla tapahtui. Itse sain tietää keskenmenosta np-ultrassa vkolla 12 jossa sitten todettiin että kehitys oli pysähtynyt jonnekin vkolle 7. Kaksi kuukautta siinä "tyhjenemisessä" sitten kesti kun lääkkeellinen epäonnistui ja jouduin vielä myöhemmin kaavintaankin...
Toisaalta ihan pelottaa se tuleva ultra, tuskin edes uskallan ruudulle katsoa.

Lohdutukseksi myös sinull,e että sain polilla kuulla usampaan otteeseen että kaksi keskenmenoa peräkkäin on hyvinhyvin harvinaista (vaikka sitäkin tapahtuu kuten täältä on saanut lueskella). Koetetaan vain olla positiivisilla mielillä vaikka se hankalaa onkin. Onhan se parasta myös sille pienelle siellä masussakin. [:)]

Mullekin on noussut nyt kamalat pelot tuosta tuulimunasta. Ensimmäiseen neuvola-aikaan on tasan viikko aikaa ja ultraan tuskin pääsen pitkään aikaan kun viikkoja on vasta 6+4. Onko tuolla ensimmäisellä neuvolakäynnillä halutessaan siis mahdollisuus ultraukseen? Meillä on vielä epäselvää hedelmöitysajankohtakin ja luin jostakin, että sellaisissa tapauksissa voi päästä aiemmin ultraan. LA voi hyvin olla parikin viikkoa liian myöhäinen.

Tuulimunan pelkoa lisää se, että joillakin on kai kohtu suurentunut siinä normaalia nopeampaa ja oma maha pömpöttää jo siihen malliin, että vedän siitä pieniä paniikkeja. Enpä olis uskonut, että nää ensimmäiset viikot voikin olla näin hermoja raastavia.

Kanerva tässä on linkki jossa koko stoori http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=41347 . Nopeesti, eli KM havaittiin viikolla 10+0 NP ultrassa, alkio oli kuollut noin 6+5 ja oireet mulla alkoi hävitä siitä kun olin ollut tosiaan noilla main kaksi päivää noin 38C kuumeessa [:(] 
Eiffe Kyllä ultraan pääsee yksityisellä kun menee vaan mutta toki se maksaa. Julkisella taitaa käytännöt olla ihan kunta ja alue kohtaisia, riippuu mitä neuvolassa on tarjolla Doplerilla kuitenkin taitavat pääsääntöisesti ainakin yrittää kuunnella sydänääniä noin viikolta 9 eteenpäin. Jos hedelmöitysaika on epäselvä vonevat joka tapauksessa lähettää ultraan ennen virallista ensimmistä NP-ultra-aikaa, joka on noin viikon 12 paikkeilla puolin tai toisin.
Minnuska Me elellään samoja aikoja tuon menetyksen suhteen. Toivottavasti teilläkin tärppäisi uusi papu mukaan ja samoin meillä olisi elämä matkassa mukana.
Cava  Niinpä missä sitä muualla voisi näitä murheita toitottaa paremmin. Täällä on varmasti joku samassa tilanteessa ja ei tarvitse omalla naamalla kertoilla.

ON Eilen olin ensin kesäteatterissa ja syömässä ystävän kanssa ja ajelin sitten hanin luo. Tänään etäpäiväillyt töitä. Illalla sitten itku hyökyi yli kun pääsin kainaloon. Onneksi tosiaan on madollista tehdä noita etäilyjä niin voidaan olla enemmän yhdessä ja kun tosiaan näin hetkinä toisen kainaloa tarvitsee. Meillä alkaa muistokynttilä vedellä viimeisiään, toivotaan nyt ettei tarvitse toista hankkia sitten perään vaan tiistaina kaikki olisi kunnossa ja pikku sydän sykkisi iloisesti.

ALKUPERÄINEN: Kerttuli

Heippa!!
Kirjottelin jo aiemmin tuolla ykkös sivulla että olisin ehkäpä raskaana...
Noh, en ole[:(][:D][:(][:D].. Menkat alko viime yönä ja helpotushan se oli.. Vaikka niinku sanoin en olis pahakseni pannu vaikka raskaana olisin ollukkin.. Mut näin on hyvä[:D].. Mulla on yksi ihanainen pojan pallero täällä ja 3 turrimurria[:)].. Ja tietysti tuore aviomieheni (mentiin naimisiin ma 9.8[:D][:D][:D]). ELÄMÄNI MIEHET!!!
Mutta onnea tuhannesti kaikille odottajille!!! Nauttikaa, se on ihanaa vaikka hieman pelottavaa ja jännittävää[;)]...
Raskausaika on maailman parasta aikaa!

-Kerttuli-

ONNEA Kerttuli [:)] Etkä ole meille kertonut tuolla toukomammoissa mitään? [:D] Laitoin sulle muuten sähkistä.

Heips kaikille

Täällä myös yksi hermoilija ilmoittautuu...

Ei juuri mitään raskausoireita ole ilmennyt, lievää kuvotusta lukuunottamatta. Olen jollain lailla ihan varma, että joudun taas pettymään. Vaikka alussahan tässä vasta ollaan.

Sitä olen miettinyt, että kun puhutaan siitä "tunteesta", että on raskaana, niin mulla ei ainakaan sellaista ole...tosin en muista kyllä että oliko ekassa raskaudessakaan ihan alkumetreillä mitään suurta "tunnetta".

Tämä jännitys on kyllä niin karmivaa!

Tuulimunasta sen verran, että olen (läheltä seuranneena) käsittänyt, että raskausoireet voivat olla jopa tavallista voimakkaampia, useinhan tuulimunaraskaudessa Hcg-arvo nousee jostain syystä vielä korkeammaksi kuin normiraskaudessa. Kohtu taas ei käsittääkseni kasva kovastikkaan, koska alkiota ei ole. En oikeasti tiedä, onko se kaikilla näin.

Tuntuu kuitenkin, että kaikki olisi jotenkin todempaa, jos oireita olisi enemmän...vaikka toisaalta pitäisi nauttia, jos pääsee "helpommalla".

- hippu76

Yksi odottava ilmoittautuu..

Plussasin viime viikolla. Viivat olivat melko hailukoita kahdessa testissä, mut menkat on jo reilun viikon myöhässä ja olo muutenkin omituinen.

Taisin lähinnä olla järkyttynyt, vaikka olikin odotettavissa jossain vaiheessa, kun olin jättänyt pillerit pois huhtikuussa. Tosin tämä nappasi sitten heti tokasta ovulaatiosta, joten kai tuo oli nopeammin kuin olin odottanut. Yllätys tosin johtuu kaiketi siitä, että esim. sisareni kävi lapsettomuushoidoissa.

Oireina on ilmeisesti tähän mennessä ollut kipeä maha (vähän kuukautiskipujen tyylistä puristusta ja pistelyä, mutta keskellä alavatsaa) ja mielettömän rasvainen iho.

Laskurin mukaan laskettu aika ois tuossa 16.4. Saa nähä kuin käy. Vähän jännittää tosiaan, kun pitää sitä ultraa niin kauan odottaa. Muuten olotila on enimmäkseen hämmentynyt.. Ei oikein vielä osaa suhtautua koko asiaan.

täällä ilmottautuu melko varma odottaja.
oireita ollut parisen vikkoa jo, pahoinvointi/oksentelua, päänsärkyä, huimausta ja nväsymystä löytyy. testeissä ei viel ole näkynyt muuta ku negatiivistä, mut aamulla pitää viedä labraan pissanäyte, menkat ovat jokusen päivän myöhässä. samat oireet oli aikasemmasta lapsesta.[:)]

Heip,

tervetuloa uusille! Kiva että meitä alkaa olla näinkin monta. Keskustelu varmaan vilkastuu kun oireet hyökkäävät voimalla kunkin kimppuun, alkaa neuvolakäynnit ja läheisille kertomiset ja muut... [:)]

sista81: kyse on elämän mullistavasta asiasta, että eipä ole ihmekään jos on vähän pää sekaisin. Kaikki mahdolliset tunnot kiihkeästä "en malta odottaa!" -fiiliksistä aina "ääh, onkohan tää nyt kuitenkaan hyvä juttu" -pohdintoihin lienevät enemmän kuin tavallisia - varsinkin ensiodottajalla. Fiilistele ihan rauhassa ja anna kaikille tunteille tilaa. Susta on tulossa äiti, usko pois, se äidinrakkaus ja kaikki ikiaikaiset vaistot kyllä löytyvät sieltä sitten kun on niiden aika. [;)] Äidiksi ei ryhdytä - äidiksi kasvetaan.

sHeidi83: no jopas on mystiset hormonit ku eivät tartu raskaustestiin! Mutta kyllä se usein omasta olosta vaan tietää. Itse testasin pari negaa myös ennen plussaa. Ne negat oli David-merkkisillä testeillä, mutta saattoipa olla vika kyllä liian malttamattomassa testaajassakin... [8D] Toivotaan, että labrasta tulee positiivisia uutisia. [:)]

hippu76: joo, oon kanssa ihmetellyt kun ei oikeestaan ole mitään oireita raskaudesta. Mutta monella ne alkaakin potkia todenteolla sitten rv 7 jälkeen... Eli on itselläkin vähän aikaista tuomita tätä raskautta vähäoireiseksi. Jos rv9n jälkeen ei oo olo kummoisempi, niin sitten ehkä. [8D]

Eiffe: HUSin alueella en oo ainakaan koskaan kuullut, että ekassa neuvolassa ultraisivat (neuvoloiden laitteet on usein aika vanhat ja huonot, sellaiset suuntaa antavat - eivät siis välttämättä tarpeeksi tarkat raskauden alkuvaiheessa.). Itse varasin yksityiselle varhaisultran - kyllä siitä mielenrauahsta mielellään maksaakin. Mut toi pömpöttävä maha voi olla ihan vaan turvotustakin, joka on yksi (alku)raskauden yleisimpiä vaivoja... housut alkaa puristamaan yllättävän aikaisessa vaiheessa, vaikka itse jälkeläinen olisikin vielä jokusen sentin mittainen. [:D]

ON: tässähän tää. Vähän turvoksissa ehkä. Muuten ei ole asiat muuttuneet oikeastaan suuntaan tai toiseen. Joinain päivinä on alkanut väsyttää aika tavalla. Viittaiskohan siihen tulevaan alkuraskauden väsymykseen, joka oli esikoista odottaessa viedä multa välillä tajun... [8D] Noh, päiväunille aina kuin mahdollista! Niin ja: parina päivänä on tullut ihan vähän rusehtavaa vuotoa (ei kuitenkaan kipuja)...
Tällaista en muista esikoisen odotuksesta, mutta yritän pitää pääni kylmänä asian suhteen. Kohdussa tapahtuu aika tavalla kaikenlaista just nyt. Mutta tietysti mahdolliset ongelmat kummittelevat päässä myös. [&o]
Ensi viikkoa odottelen, se ultra-aika on silloin...

Hyvää alkanutta viikkoa toivottelee

Cava

Cava
itse en ole tehnyt kotona ku 1 kaupan pikatestin, no se oli silloin ku oli vasta 1 päivän menkat myöhässä (arvasin että viel näyttää negaa, mut into voitti). kävin tässä viime viikolla lääkärissä ku oli niin paha aamupahoinvointi et en pystynyt oleen töissä, siellä hoitaja halus että teen pikatestin vaikka menkkojen alkuun oli viel 5 päivää (sanoin sille kyllä ettei siinä näy mitään vaikka oireet on niin selvät).

just tulin taas lääkäristä ku tää pahoinvointi jatkuu edelleen pahana että joutuu käymään oksentamassa( teen puhelintyötä, ei oikeen ole mukavaa ku joutuu lopettaan puhelun kesken ja kauhealla kiireellä vessaan). lähetteen antoi labraan huomista varten, ja tuumas että jos huomenna testi on viel negatiivinen niin en ole raskaana vaikka oireet siihen viittaa, ja mulla on tänään menkat vasta pari päivää myöhässä. alkoi ottaan päähän tollainen lääkäri, ei se kaikilla näy heti testissä, muistin mukaan neitiltäki meni kauemmin ennen ku testissä näky. ei voi muuta tuumata ku että tälläisiä lääkäreitä päivystyksessä.

ALKUPERÄINEN: nuuhku

täällä kans eilen plussattiin. ja kyllä jäntskättää. :) eipä meinaa oikein vielä uskoa todeksi [:D]

Lilypie Pregnancy tickers

täällä kans eilen plussattiin. ja kyllä jäntskättää. :) eipä meinaa oikein vielä uskoa todeksi [:D]

Lilypie Pregnancy tickers

joo voi moro en osaa sit yhtään käyttää tätä:D[:@]

Hei vaan kaikille!
Uskaltauduin nyt minäkin tänne mukaan, vaikka menossa vasta 4+2 vau.fi:n laskurin mukaan.
Itsellä siis taustalla kohdunulkoinen, joka selvisi joulukuussa 2008 keskenmenon viikolla 11 yhteydessä. Sen jälkeen tämä onkin eka kerta kun on tärpännyt. Arvatkaa vaan kuinka onnessani ja järkyttynyt olen! :D
Vielä(?) ei juurikaan oireita ole, mikä kieltämättä huolestuttaa ihan hirmuisesti. Rinnat on kyllä toooosi arat ja nännit tummentuneet, mikä on siis hyvä merkki. :) Mahassa on myös kokoajan sellainen outo, arka tunne. Vähän niinkuin siis sitä särkisi, mutta en kuitenkaan ns. oikeaa kunnon kipua tunne. Haha, sekavaa, eikö? ;D Vähän pelkään, että koska tällä hetkellä stressaan ja panikoin ihan hirveästi siitä, että jatkuuko tämä raskaus (ja ettei taas oo ku tai tm...), niin se saa aikaan tuon maha"kivun".

Oon ajatellu mennä varhaisultraan tällä kertaa, että saan rauhan sielulleni. Ilmeisesti 6+2 voisi jo mennä...? Tosin mulla on (kuulemma) taaksepäin kallistunu kohtu, joten se voi ilmeisesti vaikeuttaa näkemistä / sydänäänien kuulemista. Joten jos menen liian aikaisin, niin sekin saattaa vaan saada aikaan lisäpaniikin, jos sieltä ei löydykään mitään (vaikka oikeasti onkin/olisikin). Huoh. On tää vaikeaa. Ja silti niin maailman ihaninta! :)

Takaisin