Huhtikuiset 2019 ♡

Mulla on nt-ultra ylihuomenna:eek: Jännittää! Dopplerilla löytyi hyvin sykkeet, mutta mua jännittää silti mahdolliset vakavat sydämen, aivojen tai muiden elinten kehityshäiriöt. Jos kaikki on kunnossa, uskallan ehkä taas vähän aikaa olla levollisin mielin ja nauttia raskaudesta. Se on muuten varmaan huomattavasti helpottavampaa, kun pahoinvointi on helpottanut. Tänään on rv 11+4.

Mulla ultra 1.10. ja silloin on mun laskujen mukaan 12+2. Jännittää ja harmillisesti mies ei pääse mukaan. Milloin aiotte kertoa töissä? Ensimmäisessä raskaudessa kerroin muistaakseni joskus vasta rv 16 jälkeen, mutta nyt ei varmaan pysty/jaksa peitellä vatsaa niin pitkään :) Ja toinen pohdinnan aihe on milloin kertoisi lapselle, en malttaisi odottaa kertomista mutta täytyy nyt vielä hetki malttaa :)

Kovasti pidän peukut pystyssä Mr.R että kaikki olisi ultrassa hyvin ja tämä raskaus päättyisi teillä onnellisemmin kuin edellinen :Heartred Samaa toivon tietenkin meille kaikille :Heartred

Ihana kuulla että olette saaneet sykkeet kuuluviin ja pahoinvointi on alkanut helpottaa. Jospa pian pääsisit nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin :)

EveT, itse olen hoitoalalla niin työkavereille ajattelin kertoa np-ultran jälkeen sitä mukaan kun on tarvis, etten ihan kaikkiin raskaimpiin hommiin ja nostoihin ehkä lähde mukaan. Voinnin mukaan katsoo sitten tietysti. Eilen töissäkin vaan sattui alavatsaa vihlaisemaan aika kovasti kun olin erään isomman ihmisen nostossa mukana, vaikka meitä oli neljä... :rolleyes:
Pomoille kerron raskaudesta vasta ihan niin myöhään kun pystyn, mutta eiköhän maha jossain vaiheessa paljasta.

Mulla kävi töissä tänään aamulla siten, että työkaveri kysyi kahvihuoneessa muutaman muun kuullen, että "Ootko raskaana, ku sulla on tollanen maha?". Häkellyin ihan täysin ja myönsin olevani. Mun mielestä oli erittäin tökeröä ja tahditonta käytöstä. Ei tollasta vaan mennä kysymään. Sanoin, että olisin halunnut vielä muutaman viikon pitää salassa, kun miehen lapsillekaan ei olla vielä kerrottu. Mulla kyllä on selkeä maha näkynyt jo useamman viikon ja sitä on ollut vaikea piilottaa. Mutta silti!! Ei tollasta kysytä!! Oon aika vihainen.[emoji36]

Mä tulin jo esimiehelle sanoneeksi viime viikolla. Lähinnä siksi, että oon nyt loppuvuoden vielä esikoisen kanssa kotona ja palaan tammikuun puolivälissä takas töihin vasta. Enkä sitten ennätäkään olla kuin sen 2kk töissä, niin mieluummin ilmoitin jo nyt. Tosin jos olisin ollut koko raskauden ajan töissä, olisin kertonut vielä aiemminkin, että tietyt työtehtävät olis jääneet multa pois.

Mun on varmaan pakko jo kohta kertoa töissä, kun ei tämä oksentelu helpota. Oisin halunnut kertoa vasta vähän myöhemmin, mutta pakko kait se on kertoa todellinen syy miksei pääse tulemaan töihin.

Mulla kävi töissä tänään aamulla siten, että työkaveri kysyi kahvihuoneessa muutaman muun kuullen, että "Ootko raskaana, ku sulla on tollanen maha?". Häkellyin ihan täysin ja myönsin olevani. Mun mielestä oli erittäin tökeröä ja tahditonta käytöstä. Ei tollasta vaan mennä kysymään. Sanoin, että olisin halunnut vielä muutaman viikon pitää salassa, kun miehen lapsillekaan ei olla vielä kerrottu. Mulla kyllä on selkeä maha näkynyt jo useamman viikon ja sitä on ollut vaikea piilottaa. Mutta silti!! Ei tollasta kysytä!! Oon aika vihainen.[emoji36]

Onpa kyllä todella törkeää ja vielä muiden kuullen :mad:

Usealla meistä taitaa olla ultra lokakuun ekalla viikolla, mulla 4.10. Odottavan aika on :smiley-angelic008

Kävin tänään seulonnan labrat ja samalla tarkistettiin muutama muukin seurannassa oleva arvo. Tänään 10+4.

Viikon päästä eka neuvola!

Mun mielestä on ok kysyä, jos näkyy jo selvästi, eikä voi oikee piilottaakaa.. mut ehkä kuitenkin ihan kahden kesken...

Ei ole ikinä OK kysellä mahan koon perusteella onko raskaana, EI IKINÄ!!! Näin IBS:sta kärsivänä voin sanoa, että kyllä vituttaa ja huolella raskausutelut jos on maha muutenkin kipeä ja turvonnut... Todella ikävä siinä sitten selitellä jokainen suolentoiminto :( Kyllä niille ulkopuolisille yleensä kerrotaan kun sen aika on ja sehän on jokaisen oma asia milloin haluaa uutiset kertoa, vai haluaako ollenkaan :)

Joo, ei todellakaan kysytä! Eikä ainakaan muiden kuullen! Mullakin yksi työkaveri tuli viime viikolla kysymään mahan perusteella, mutta onneksi kahden kesken. Olin kyllä todella hämmentynyt, mutta en osannut valehdellakaan.

Muistan muuten vieläkin elävästi, kun joskus ala-asteella eräs meidän luokan poika kysyi musiikin opettajalta koko luokan kuullen, koska opettaja jää äitiyslomalle. Voi sitä myötähäpeän määrää, jonka minä tunsin, kun opettaja vastasi tiukaan sävyyn, että ei hän ole raskaana. Mutta opinpahan jo silloin nuorena, että toisten raskauksista kannata kysellä.

Nyt vuotaa verta täälläkin.:sorry: Pari tuntia sitten alkoi. Soitin päivystykseen ja neuvoi lepäämään ensin hetken ja sitten tulla näytille. Tai no okei...ensin neuvoi vaan seurailemaan, mutta huomasi kai mun hädän ja suostui siihen ultraan.
9+6 viikkoja. Varhaisultrassa en ole käynyt, niin ei mitään havaintoa, että onko tuolla kohdussa edes ketään.

Mullahan on jo kolme raskautta takana ja yhdessäkään ei ole koskaan vuotanut tippaakaan verta, niin ei tämä nyt ihan normaalille tunnu, vaikka tiedänkin, että monilla naisilla on vaaratonta vuotoa ollut raskauksissa.

Epätietoisuus jatkuu vielä. Ei sillä päivystyksen ultralla kuulemma pystynytkään tutkimaan näin pientä. Vuoto sentään onneksi vähentynyt.

Multakin on pari kertaa kysytty ennen raskautta ja onhan se aina sellanen :shifty:tilanne. Varsinkin muiden kuullen ja varsinkin jos ei ole...
@Kosmoskukka annettiinko sulle mitää aikaa vai käskettiinkö vaan seuraamaan? Tsemppihali:smiley-angelic003

Huomenna täällä verikokeet. Olen melko varma ettei neuvolasta ole laitettu lähetettä kun neuvolatäti oli pihalla kun lumiukko. En saanut edes virtsa-astiaa mukaan kun unohti antaa niin täytyy aamulla muistaa ettei mene vessaan....

Käskettiin olla aamulla neuvolaan yhteydessä. Pissanäyte ja verenpaine otettiin. Tiedän, ettei alkanutta keskenmenoa millään pysty estämään, (ja se on luonnon tapa hoitaa, jos kaikki ei ole kunnossa) mutta olisin silti kyllä ikionnellinen jos saisin nähdä ultrassa elävän sikiön.

Mulla alkanu nyt tulemaan oksennus joka päivä. Ois ollu töitäkin, mutta oli turha mennä sinne kyllä näillä oloilla. Huomenna pakko yrittää mennä.. :confused: mainitsin asiasta mun siskon ja äidin whatsapp ryhmässä, yrjö lentää nii äiti kysy oonko raskaana. :bored: vastasin vaan itkunaurunaamalla. Kohta kyllä varmaan joutuu paljastamaan, että raskaanahan sitä ollaan, mutta en haluais vielä. Töissäkin varmaan pitäis mainita.. :inpain: pyysin neuvolasta soittopyynnön, mutta saas nähä pääsenkö vastaamaan, kun oon just sillon puhelintunnin aikana töissä.

TAAS minä täällä kirjoittelen omanapaisesti.:greet025 Ei oikein muuta mahdu mieleen tällä hetkellä. Yöllä piti valvoa mahakipujen kanssa. En oikein osaa sanoa varmaksi olivatko ne supistuksia, kun eivät tuntuneet yhtään selän puolella jossa mulla aina on synnytyssupistukset sattuneet. Sellaista aaltomaista kipu kyllä oli. Yön aikana oli vuoto loppunut, mutta aamulla toisella vessakäynnillä taas tuli pyyhittäessä verta. Sain ajan gynelle ultraan onneksi tälle aamupäivälle. Pelottaa! Ei oikein jaksa pitää toivoa yllä. Maha on vieläkin aika arka siitä viimeöisestä, niin hetken lepäilen ja samalla kidutan itseäni vanhoilla neuvolakorteilla.

Takaisin