Huhtikuiset 2019 ♡

Heissan, kai sitä itsekin uskaltautuu keskusteluihin pikkuhiljaa liittyä. Takana vuosi yritystä ja kaksi keksenmenoa, joista toinen kkm kesäkuun alussa. Komplikaationa osittain tyhjentynyt kohtu, kohtutulehdus ja useampi ronklintakerta.
Viime viikolla varhaisultassa näkyi vaan ruskuaispussi sekä toinen pienempi alku,mutta tänään löytyi yksi pieni sykkeineen. Viikkoja olis ultan mukaan nyt 6+5. Omien laskujen mukaan päivä kakski enemmän.
Vahvat vatsakrampit piti jännitystä yllä kolme päivää, mutta luultavasti johtui toisen häviämisestä kohdusta.
Pieni etova olo on kolkutellut pari päivää, toivottavasti ei pahene. Tsemppiä kaikille muille odottajille ☺️

Ootteko uskaltanu harrastaa normaalisti seksiä? Mulla eilisen session jälkee tuli hirvee huono olo ja särki alamahaa. Miehellä on semmonen kunnon vehe joka tuntuu muutenkin tulevan navan kohdalta läpi.:D:D Muistin myös et esikoisesta tuli alussa aivan punasta vertakin ja sit en suostunu petipuuhiin ennenku käytiin rv12 ultrassa. :D

Mulla kans parina kertana seksin jälkeen tullut kunnon krampit alavatsalle, säikäytti vähän kyllä eka kerralla... nyt on kylläkin ollut useampi päivä taukoa ettei oo seksiä harrastettu, kun mulla on tää ihana 24/7 kuvotus päällä. :D

Pitää suositella tuota Pregnancy+ sovellusta mikäli kiinnostaa vauvan kehitysvaiheet.:)
Tuntuu hassulta pyöritellä puhelimen näytöllä kolmiulotteista alkiota raskausviikkojen mukaan. Siellä on myös joka raskausviikolta ultrakuvia joita voi katsella, kun ei raaski käydä yksityisellä omaansa katsomassa.:grin

Mullakin toi sama sovellus ja tykkään myös! Lisäksi löytyy Preglife, joka sekin ihan kiva :) Oviksen seurantaankin mulla oli monta sovellusta :facepalm:

Mullakin toi sama sovellus ja tykkään myös! Lisäksi löytyy Preglife, joka sekin ihan kiva :) Oviksen seurantaankin mulla oli monta sovellusta :facepalm:
Joo, löytyy myös sekin.:hilarious: En tosin paljon käytä.
Tossa ensiksi mainitussa on myös laskurit vauvan liikkeiden ja supistusten laskemiseen. Nekin vaikuttavat käteviltä.

Ootteko muuten sattuneet löytämään netistä tämän Raskauskiekko-sivuston ( https://www.raskauskiekko.fi/kiekko/ ) ?

Mä oon kyseisellä sivustolla jo yritysaikana kuumeillessani leikitellyt, että jos tärppäisi siinä ja siinä kierrossa, milloin olis LA, milloin ultra jne. :grin Nyt on kiva kun näkee kaikki raskausajan seulontojen ajankohdat ja lasketun ajan tuota kautta :)

Tämä raskausaika on kyllä henkisesti raastavaa. Eilen tuli hieman ruskeaa vuotoa ja säikähdin sitä kovasti. Soitin päivystykseen ja sanoivat että tule näytille. No, odottelin useamman tunnin lääkärille pääsyä ja kun pääsin, vastaanotti kandi. Teki köpelösti sisätutkimuksen eikä osannut käyttää ultraa. Sanoin että voisiko pyytää jonkun muun ultraamaan. Soitti gynelle, muttei suostunut tulemaan, ei nähnyt tarvetta. Oman mielenterveyden kannalta todella raastavaa jäädä epätietoisuuteen, kun tuntuu, että raskausoireetkin vähenneet :nailbiting:

Kevätleinikki, onpa kyllä ollut ikävää kohtelua! :shifty: Gyne olisi mielestäni voinut käydä edes henkilökohtaisesti selittämässä miksi ei koe tarvetta ultraukselle..Ikävää jäädä tuommoiseen epätietoon. Tosiaan tämä epätietoisuus tässä alkuvaiheessa on ihan pyllystä, mulla kans oireet vähentyneet ja olisi vielä vajaa pari viikkoa varhaisultraan. :oops: Toisaalta, ei sille kukaan mitään mahda jos tulee keskenmeno, itse olen yrittänyt myös siihen mahdollisuuteen asennoitua vaikka tottakai se surua aiheuttaa :sad001

Tosi tylsästi kyllä kohdeltu Kevätleinikkiä! Ettei voi sen verran vaivautua lääkäri käväisemään, että saisi mielenrauhan.

Mullakin on kyllä pahoinvointi helpottanut, vaikka tiistaina varhaisultrassa kaikki oli ihan niinkuin piti. Ne oireet voi varmaan muutenkin vaihdella päivästä tai viikosta toiseen. Ymmärrän kyllä huolen.

Onpa ollut kamalaa ja epäammattimaista kohtelua kevätleinikki! :o Vieläkö vuotoa on tullut? Semmoinen pieni tuhrutteluhan on melko tavallista, myöskin harmitonta, jos siihen ei liity kipuja, vaikka kyllähän se säikäyttää. Soita huomenna neuvolaan, luulis, että sitä kautta pääsis ultraan varmistamaan, mikä tilanne. Toivottavasti pienellä kaikki hyvin!

Kevätleinikki on tosi harmi kuulla, ettei sun huolta ole otettu vakavasti! Saisitkohan tosiaan neuvolasta apua?
Onko muilla vähentynyt se turvotus jos sitä on ollut? Tuntuu, että itselläni illat alkaa olemaan helpompia. Vatsaa ei turvota sillai järkyttävästi kuin viikko taaksepäin...[emoji106]
Meillä olisi keskiviikkona ultra. Jännittää[emoji173]

Tänään eikä enää eilen illallakaan vuotoa tullut, onneksi. Eikä kipujakaan ole ollut, joten toivon pienen vuodon olleen harmitonta. Esikoisesta mitään vastaavaa ei ollut, siksi säikähdin. En tiedä olisiko torstaina ollut ultra voinut jotenkin aiheuttaa nirhaumaa limakalvoille tms. Ihme vain että ei sitten heti ilmaantunut vaan vasta eilen. Soitan huomenna neuvolaan ja kysyn voisiko lääkäri ultrata, kun neuvolassa ultra on. Perjantaina olisi eka neuvola.

Tosi tylsästi kyllä kohdeltu Kevätleinikkiä! Ettei voi sen verran vaivautua lääkäri käväisemään, että saisi mielenrauhan.

Mullakin on kyllä pahoinvointi helpottanut, vaikka tiistaina varhaisultrassa kaikki oli ihan niinkuin piti. Ne oireet voi varmaan muutenkin vaihdella päivästä tai viikosta toiseen. Ymmärrän kyllä huolen.
Mulla on kans nyt viikonloppuna ollut vähän vähemmän pahoinvointia ja kyllähän se huolestuttaa. Maanantaina kuitenkin oli ultrassa kaikki tosi hyvin, joten olen koittanut vakuutella itselleni, että tää oireiden vaihtelu on ihan normaalia.

Mulla alko viime viikolla yks "vanha kiusankappale" hammas kiukutella, joten huomenna aika hammaslääkärille lisätutkimuksiin.. Ei ole eka kerta, kun raskausaikana hampaat rupee oireilemaan. Voikohan hampaanpoistosta olla jotain haittaa, mikäli ne sen nyt repii irti? Onneksi iloa (sormet ristissä) huomiselle päivällä tuo aamun varhaisultra.

Mulla on aika oireeton olo. Välillä unohtaa koko raskauden, tai on sellainen olo että onko sitä muka raskaana. Mutta pientä huonoa oloa on päivittäin kyllä, lyhyitä aikoja. Mutta se on ihan siedettävää ollut toistaiseksi.

6+3

Mulla sama, välillä sitä "unohtaa" olevansa edes raskaana kun ei ole oireen oiretta. Mulla oli esikoisesta näin, että ei ollut mitään oireita, loppusuoralla iski vasta närästys joka jäi ainoaksi oireeksi. Toisen kanssa kaikki päinvastoin, oksentelin heti rv 5 eteenpäin koko raskausajan, oli kivut ja ennen aikaiset Kipeät supistukset jne. Nyt taas ei yhtään mitään pistää välillä miettimään et mahtaako edes olla elossa, mutta varhaisultrassa 6+1 sydän sykki hienosti. Alankin siis epäillä että mun kohdalla pojista ei oo oireita ja tytöistä kyllä. (esikoinen poika, toinen tyttö) tämä tuleva olisi sitten oireiden perusteella poika.

Toivottavasti kevätleinikillä mieli jo parempi. Itselläkin ollut nyt parina päivänä inhottavia teräviä kipuja kohdun alueella. Heräsinkin niihin viime yönä. Yön pikkutunteina kun kipu pitää puolivalveilla, niin olin ihan varma, että housuissa on verta, jos nyt vessaan menen. Ei onneksi ollut, mutta osaan vaan kuvitella miten pahalta se tuntuu jos sitä tulee.

Mulle on jouduttu aloittamaan juurihoito hampaaseen, vaikka olin raskaana. Eli kyllä löytyy sopivia puudutusaineita käytettäväksi, jos tästä tiedosta nyt on mitään hyötyä tiiinnna.

Takaisin